Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vraagje over stevigheid/reputatie van merken
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
Waarom is dat eigenlijk volkomen normaal ? Ik vind +30K voor een wagen ook al een serieus bedrag. Zouden we niet mogen verwachten dat na enkele jaren/100K kms er op het interieur ook nog niet teveel op aan te merken is (als je er zelf zorg voor draagt uiteraard) ?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
Waarom is dat eigenlijk volkomen normaal ? Ik vind +30K voor een wagen ook al een serieus bedrag. Zouden we niet mogen verwachten dat na enkele jaren/100K kms er op het interieur ook nog niet teveel op aan te merken is (als je er zelf zorg voor draagt uiteraard) ?
Het is jammer om te zeggen, maar ik heb altijd de 'topmodellen' van Renault gereden. Espaces, Latitude, Vel Satis,... Maar ze hebben allemaal veel in de garage gestaan. Vooral de Vel Satis van toendertijd 50k was zeer erg. Remeber de 2.2 dci met bijhorende boite.
Maar ik reed er doodgraag mee. En toch komt er een moment waar het stopt. Geduld is een schone gave, maar t was op. En ze maakten geen performante motoren meer. Allemaal 1600 tjes.
Is nu niet de eerste keer dat ik een Duitster heb hee. Heb verschillende Mercedessen gehad voor ik bij Renault ging. Nooit enige problemen mee gehad en na 200000 km reed die net zoals de eerste dag. En nu... met die BMW, erg dat ik het moet zeggen, maar die is denk ik echt wel beter.
Nog een laatste, ik ben niet de enige die klaag van Renault momenteel. Ik volg trouw het renaultforum nl en hetgene je nu ziet passeren over de Kadjar, Espace, Talisman (vooral die is erg) doet me besluiten dat ik op tijd vertrokken ben. Heb het verlies gedragen (verdienen doe je niet op een auto van enkele maanden lol) omdat mijn klachten volgens Renault een produkteigenschap was. Ik was de moeilijke dus... Maar ze staken wel een nieuwe koppeling, boite, deden updates, specialisten zijn langsgekomen... En die specialisten bevestigden mijn klacht, maar dat bleek dus een eigenschap eigen aan het voertuig te zijn. Dus ja, ik heb enige kwaadheid over mij nu ik dit neerpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
Waarom is dat eigenlijk volkomen normaal ? Ik vind +30K voor een wagen ook al een serieus bedrag. Zouden we niet mogen verwachten dat na enkele jaren/100K kms er op het interieur ook nog niet teveel op aan te merken is (als je er zelf zorg voor draagt uiteraard) ?
Maak dan een ander vergelijk: een basis Clio kost +/- 13.000.
Een Audi A3 kost basis een kleine € 23.000.
Het zou dus een zéér jammere zaak zijn mocht die A3 niet wat minder snel verouderen... anders kocht iedereen dat Cliootje i.p.v. die A3.
Comment
-
Goh, echt, ik weet het niet.
Als ik voor de keuze sta tussen de Clio en A3, dan verwacht ik van beide dat die voor dezelfde periode bruikbaar zijn en dat de mate van slijtage (in de zin van dat bepaalde zaken in gebreke blijven of een mindere werking krijgen) vergelijkbaar is bij gelijkaardig gebruik.
Ik zou het voor mezelf vreemd vinden om er bij aankoop van uit te gaan dat de Clio pakweg 30-40% minder bruikbaar wordt of meer gebreken gaat vertonen dan een duurdere wagen.
Stel je voor dat je garagist tegen je zou zeggen: ja, meneer, dit had je niet gehad als je de A3 had gekocht ...
Ik heb daar eigenlijk geen boodschap aan als rechtvaardiging.
En pas op, ik ga hier zeker niet.beweren dat er geen verschillen zijn in gebruikte materialen en meer/andere snufjes, maar als het op slijtage bij vergelijkbaar gebruik neerkomt, dan heb ik het er toch moeilijker mee om dit normaal te vinden bij serieuze aankopen. 'T gaat hier niet over wegwerpspullen ...
Comment
-
Tis wat je belangrijk vindt he. 32.000 km in een Mercedes GLE SUV: pinkers die wel of niet werken met wel of geen waarschuwing, gps die graag ergens komt waar ik niet wil zijn/ben, storing koppeling (enkel waarschuwing, auto rijdt goed), hopeloze automaat na ELKE software update. Maar dus zelfs met al die gebreken beter dan eender wat anders waar ik al mee gereden heb (Peugeot/Renault/Audi/VW/BMW/Fiat/Mercedes/Citroën/Volvo). Maar nog niet met een Aziatische auto gereden....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Wat ge nu komt te vertellen!
Je had een nieuwe Espace en dus nu een BMW 7 hé?
Goed... ik neem dit even als voorbeeld: een nieuwe Espace begint aan pakweg € 36.000.
Een BMW 7 begint aan € 85.000. Over de prijzen van de opties nodig om een BMW even kompleet uit te rusten zullen we nog maar wat zwijgen....
Het lijkt me dus volkomen normaal dat die Espace wat meer slijtage zal vertonen na x ton km dan die BMW.
Idem als je een Talisman gaat vergelijken met een ongeveer even ruime A6... (en zeker als je die een beetje uitrust met opties)
Bovendien hebben Renault & PSA de laatste jaren al een groot gedeelte van hun achterstand op dat gebied ingehaald...
2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Mijn Espace kostte catalogus rond de 50k... Dus echt goedkoop is dat niet. Espace is tevens het topmodel van Renault. Nu vond ik dat wel een mooie wagen en goed afgewerkt. Maar... is het de bedoeling om alle weken naar de garage te gaan voor een update, een nieuwe koppeling, een nieuwe boite,... Het komt uiteindelijk allemaal wel min of meer in orde maar je steekt er enorm veel tijd in.
Het is jammer om te zeggen, maar ik heb altijd de 'topmodellen' van Renault gereden. Espaces, Latitude, Vel Satis,... Maar ze hebben allemaal veel in de garage gestaan. Vooral de Vel Satis van toendertijd 50k was zeer erg. Remeber de 2.2 dci met bijhorende boite.
Maar ik reed er doodgraag mee. En toch komt er een moment waar het stopt. Geduld is een schone gave, maar t was op. En ze maakten geen performante motoren meer. Allemaal 1600 tjes.
Is nu niet de eerste keer dat ik een Duitster heb hee. Heb verschillende Mercedessen gehad voor ik bij Renault ging. Nooit enige problemen mee gehad en na 200000 km reed die net zoals de eerste dag. En nu... met die BMW, erg dat ik het moet zeggen, maar die is denk ik echt wel beter.
Nog een laatste, ik ben niet de enige die klaag van Renault momenteel. Ik volg trouw het renaultforum nl en hetgene je nu ziet passeren over de Kadjar, Espace, Talisman (vooral die is erg) doet me besluiten dat ik op tijd vertrokken ben. Heb het verlies gedragen (verdienen doe je niet op een auto van enkele maanden lol) omdat mijn klachten volgens Renault een produkteigenschap was. Ik was de moeilijke dus... Maar ze staken wel een nieuwe koppeling, boite, deden updates, specialisten zijn langsgekomen... En die specialisten bevestigden mijn klacht, maar dat bleek dus een eigenschap eigen aan het voertuig te zijn. Dus ja, ik heb enige kwaadheid over mij nu ik dit neerpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
Waarom is dat eigenlijk volkomen normaal ? Ik vind +30K voor een wagen ook al een serieus bedrag. Zouden we niet mogen verwachten dat na enkele jaren/100K kms er op het interieur ook nog niet teveel op aan te merken is (als je er zelf zorg voor draagt uiteraard) ?
Ik ben er ook zo eentje... jaren Frans gereden en aan 100.000km verkochten,we ze allemaal...
duits, houden we minstens 8 jaar en 200.000 km zonder extra kosten...
Comment
-
Als ge ne rammelvrije auto wilt, moet ge ne fabrieks-directiewagen kopen. Zijn meestal tussen de 6 en 12 maanden oud en beschikken over massa's extra's die de gewone consument voor zijn zuur verdient geld niet krijgt
Ik heb 15 maanden op de Ford aan de dashboarden gestaan en ge kon van ver de dashboarden van zo een directiewagen zien aankomen en dan wist ge ook wat tedoen
Die werden volgeplakt en moesten we vol plakken met mousskes, massa's mousskes. En elke kabelboom werd op elk punt met 2 straps vast gemaakt ipv 2. Want als er 1 ding niet mocht gebeuren, dan waren het rammeltjes bij een directielid. Maar de mens die €25000 en meer voor zijne Mondeo betaalde, kreeg dat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Mijn Espace kostte catalogus rond de 50k... Dus echt goedkoop is dat niet. Espace is tevens het topmodel van Renault. Nu vond ik dat wel een mooie wagen en goed afgewerkt. Maar... is het de bedoeling om alle weken naar de garage te gaan voor een update, een nieuwe koppeling, een nieuwe boite,... Het komt uiteindelijk allemaal wel min of meer in orde maar je steekt er enorm veel tijd in.
Het is jammer om te zeggen, maar ik heb altijd de 'topmodellen' van Renault gereden. Espaces, Latitude, Vel Satis,... Maar ze hebben allemaal veel in de garage gestaan. Vooral de Vel Satis van toendertijd 50k was zeer erg. Remeber de 2.2 dci met bijhorende boite.
Maar ik reed er doodgraag mee. En toch komt er een moment waar het stopt. Geduld is een schone gave, maar t was op. En ze maakten geen performante motoren meer. Allemaal 1600 tjes.
Is nu niet de eerste keer dat ik een Duitster heb hee. Heb verschillende Mercedessen gehad voor ik bij Renault ging. Nooit enige problemen mee gehad en na 200000 km reed die net zoals de eerste dag. En nu... met die BMW, erg dat ik het moet zeggen, maar die is denk ik echt wel beter.
Nog een laatste, ik ben niet de enige die klaag van Renault momenteel. Ik volg trouw het renaultforum nl en hetgene je nu ziet passeren over de Kadjar, Espace, Talisman (vooral die is erg) doet me besluiten dat ik op tijd vertrokken ben. Heb het verlies gedragen (verdienen doe je niet op een auto van enkele maanden lol) omdat mijn klachten volgens Renault een produkteigenschap was. Ik was de moeilijke dus... Maar ze staken wel een nieuwe koppeling, boite, deden updates, specialisten zijn langsgekomen... En die specialisten bevestigden mijn klacht, maar dat bleek dus een eigenschap eigen aan het voertuig te zijn. Dus ja, ik heb enige kwaadheid over mij nu ik dit neerpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
Is het niet eigen ervaring? Ik heb met zowel mijn ex duitse 1 en 3 serie redelijk wat kosten gehad. Met mijn huidige Laguna na 2 jaar 0,00euro en ex megane op 2,5 jaar 0,00 euro. Tja... los daarvan voelde men drie serie wel iets robuuster maar als je het daarvoor moet doen... volgens mij is het allemaal "wat heb ik met mijn wagens meegemaakt". Los daarvan koop ik dit jaar iets anders en zal het zeker geen Renault meer zijn. Reden is dat de nieuwe designtaal mij minder aanspreekt maar vooral de restwaarde. Men Laguna is nog 1/7de van zijn nieuwprijs waard volgens de garage. Dit met 115000km en perfecte onderhoudshistoriek en in goede staat. Tja... men 3 serie was op dezelfde leeftijd nog bijna 1/3de waard.
Netto had ik die € 38.000 betaald.
1/7 na 2 jaar ? Toffe garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Mijn Espace kostte catalogus rond de 50k... Dus echt goedkoop is dat niet. Espace is tevens het topmodel van Renault. Nu vond ik dat wel een mooie wagen en goed afgewerkt. Maar... is het de bedoeling om alle weken naar de garage te gaan voor een update, een nieuwe koppeling, een nieuwe boite,... Het komt uiteindelijk allemaal wel min of meer in orde maar je steekt er enorm veel tijd in.
Het is jammer om te zeggen, maar ik heb altijd de 'topmodellen' van Renault gereden. Espaces, Latitude, Vel Satis,... Maar ze hebben allemaal veel in de garage gestaan. Vooral de Vel Satis van toendertijd 50k was zeer erg. Remeber de 2.2 dci met bijhorende boite.
Maar ik reed er doodgraag mee. En toch komt er een moment waar het stopt. Geduld is een schone gave, maar t was op. En ze maakten geen performante motoren meer. Allemaal 1600 tjes.
Is nu niet de eerste keer dat ik een Duitster heb hee. Heb verschillende Mercedessen gehad voor ik bij Renault ging. Nooit enige problemen mee gehad en na 200000 km reed die net zoals de eerste dag. En nu... met die BMW, erg dat ik het moet zeggen, maar die is denk ik echt wel beter.
Nog een laatste, ik ben niet de enige die klaag van Renault momenteel. Ik volg trouw het renaultforum nl en hetgene je nu ziet passeren over de Kadjar, Espace, Talisman (vooral die is erg) doet me besluiten dat ik op tijd vertrokken ben. Heb het verlies gedragen (verdienen doe je niet op een auto van enkele maanden lol) omdat mijn klachten volgens Renault een produkteigenschap was. Ik was de moeilijke dus... Maar ze staken wel een nieuwe koppeling, boite, deden updates, specialisten zijn langsgekomen... En die specialisten bevestigden mijn klacht, maar dat bleek dus een eigenschap eigen aan het voertuig te zijn. Dus ja, ik heb enige kwaadheid over mij nu ik dit neerpen
Maar zonder details en exacte bewoordingen te citeren, bleek je eerst nogal sceptisch wat die 1600 in uw Espace betrof.
Uiteindelijk heb je de Espace aangeschaft na een bevredigende proefrit.
Zelfs lovende woorden heb je er over geschreven met een klein voorbehoud dat je toch liever een krachtigere versie wel zag zitten.
Qua afwerking (en dat kan ik beamen) blijf je het best OK vinden die Espace.
Blijkbaar heb je meer pech dan ikzelf en nog een ander forumlid (Tomski?)... of ben je misschien veeleisender.
Feit blijft dat qua formaat, afwerking en uitrusting de Espace onklopbaar is voor zijn prijs.
Ik geloof best dat uw BMW 7 beter is afgewerkt en dat zijn moteurke plezanter rijdt. Maar uw BMW 7 speelt absoluut enkele klassen hoger als je zijn prijzen bekijkt.
Nieuw kan ik het mij niet permitteren en tweedehands is niet aan mij besteed.
Verder wil ik niet redetwisten of je nu beter die BMW tweedehands koopt of een Espace nieuw, dat dient ieder voor zich uit te maken.
Maar een Espace van € 48.000 vergelijken met een BMW die met wat opties naar de € 100.000 neigt, vind ik not done.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ja inderdaad... Wat ik duidelijk ondervonden heb is bvb het interieur. Een Mercedes, BMW, Audi,... met 200000 km zie je niet veel slijtage aan. Moet eens een Fransman met die kilometers zien. Vanaf 100 k zie je duidelijke slijtage. Ook rammeltjes van de ophanging bvb zal je veel sneller hebben met een Fransman. Ik heb vele jaren Renault gereden maar wist dat ik die max 100000 km mocht houden als je belang hecht aan die zaken. Ik zeg niet dat ze minder veilig zijn. Maar als je een ongeval ziet is het toch meestal zo dat de bestuurder van de zware wagen er best vanaf komt (zonder een merk te noemen, kan een zware Fransman of zo ook zijn).
In de periode dat ik okkazies deed gaf ik het liefst garantie op een Japanner. Zuiver mechanisch waren dat zeer goede wagens. Ik hoorde wel dat dit ook al sterk verminderde.
saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Het ontroert me.
Een geluk dat je Volvo vermeldt: dat was ik vergeten... Dit is de allerveiligste wagen ter wereld, want enkele decennia geleden hadden ze de beste hoofdsteun in de automobielindustrie!
Het is trouwens ook het enige merk met een deftige zetel!
Gelukkig hebben ze alle Franse motoren van zowel PSA als Renault ondertussen afgezworen of die poepchinezen hadden het bedrijf nooit willen opkopen.
en 45% veiliger dan de gemiddelde wagen:
Many times so far confirmed the fact that Saab among the safest cars in the world. And it is not just a phrase, Safety of Saab cars has been confirmed in real life, in real situations. All this is confirmed by the study of the Swedish insurance company Folksam, on the basis that resulted in this nice advertisements:...
ook de zetels zijn (en ik heb ervaring met beide) een pak comfortabeler bij saab dan bij volvo.
onbekend maakt onbemind met de gekende afloop......
saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
Comment