Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vraagje over stevigheid/reputatie van merken
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
Ik ga dan toch eens een foto moeten maken van jet interieur van onze espace na 190000 km. Geen echte slijtage vast te stellen. En geen noemenswaardige rammeltjes (moet wel toegeven dat het een stoffen interieur is en dat de half lederen exemplaren idd vroegtijdig slijten)
Maar wat ik onterecht vind is dat ik zou vergelijken met een veel duurdere wagen. Ik mag toch verwachten dat een auto van 50 k toch ook dezelfde kwaliteit heeft als bvb een Audi A6 van die prijs?
Maar nogmaals, ik ben nu boos op Renault en zal minder makkelijk relativeren. Een versnellingsbak die piept en een motor die schokt aan 1400 toeren (en dit is ook zo bevonden door de Renaultspecialisten die langskwamen en was uitleesbaar met hun apparatuur) wijten aan een fabriekseigenschap, dat is me te ver gegaan. Anders zouden mijn reacties gematigder zijn. Voor 50 k mag je toch al iets of wat kritisch zijn of mag dit pas bij 90k? Nu is het zo precies van ge krijgt toch veel auto voor uw 50k, de ongemakken moet ge er dan maar bijnemen want goedkoper dan een vergelijkbare Duitser. Nooit gedacht dat ik nog pro Duits ging worden lol.
Als ik tussen de lijnen doorlees van hetgeen Maurice schrijft, heb ik weinig recht tot klagen omdat de catalogusprijs van mijn huidig voertuig hoger ligt. In ieder geval kan ik besluiten momenteel zeer tevreden te zijn en ik ga hout vasthouden... als dit zo blijft is het een zeer goede auto.En dan weet ik wat bij een volgende vervanging te doen. Terug een premiumselection tussen de 40 a 50 k die net ingereden is en er nieuw uitziet met 2 tot 4 jaar garantie. Nu heb ik het gevoel echt waar voor mijn geld gekregen te hebben. Bij de Espace niet. Blijkbaar kan het ook anders, Maurice is er wel blij mee. Maar die auto zal toch ook al een paar reprogs nodig gehad hebben niet? In 't begin (ook ik) wordt veel bedekt met de mantel der liefde.
Comment
-
Uiteraard mag je veeleisend zijn voor een auto van € 50000,-. Dit mag je ook voor een van €25000 (een jaarloon voor vele mensen).
probleem met renault is misschien dat ze te vroeg auto's op de markt brengen met teveel kinderziekten (zie espace 4 trouwens). Ik ben ook zeer gevoelig voor rammeltjes, maar de onze heeft er geen. De kilometers zijn wel quasi uitsluitend op de snelweg gemaakt, wat ook tot weinig slijtage leidt. Ik sprak met een tesla eigenaar die ook moest toegeven dat de kwamiteit verre van premium is, dit terwijl je dat van de prijs wel kan zeggen.
ik ben er overigens van overtuigd dat de kwaliteit van alle voertuigen afneemt. Zelf zijn we hier een body of restauratie aan het doen van een Saab uit 1973, en quasi geen enkele bout is vastgeroest,...als ik mijn 993 van meer dan 20 jaar oud zet naast een 996 met dezelfde levenservaring kan ik enkel maar vaststellen dat de gebruikte materialen van mindere kwaliteit zijn bij het latere model, Iets wat trouwens bij de huidige modellen weer wordt rechtgezet volgens mij.
saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Stoffen zetels waren inderdaad beter, heb ze alle twee gehad. Ook de lederen. Ja ik had 3 Espaces op rij hee Maar beiden zaten ze wel vol met viltjes en sponsjes om de rammels tegen te gaan, vooral de overhang van het dashboard had hier erg van. En toch, die 2 Espaces IV hadden iets. Waren geen slechte auto's.
Maar wat ik onterecht vind is dat ik zou vergelijken met een veel duurdere wagen. Ik mag toch verwachten dat een auto van 50 k toch ook dezelfde kwaliteit heeft als bvb een Audi A6 van die prijs?
Maar nogmaals, ik ben nu boos op Renault en zal minder makkelijk relativeren. Een versnellingsbak die piept en een motor die schokt aan 1400 toeren (en dit is ook zo bevonden door de Renaultspecialisten die langskwamen en was uitleesbaar met hun apparatuur) wijten aan een fabriekseigenschap, dat is me te ver gegaan. Anders zouden mijn reacties gematigder zijn. Voor 50 k mag je toch al iets of wat kritisch zijn of mag dit pas bij 90k? Nu is het zo precies van ge krijgt toch veel auto voor uw 50k, de ongemakken moet ge er dan maar bijnemen want goedkoper dan een vergelijkbare Duitser. Nooit gedacht dat ik nog pro Duits ging worden lol.
Als ik tussen de lijnen doorlees van hetgeen Maurice schrijft, heb ik weinig recht tot klagen omdat de catalogusprijs van mijn huidig voertuig hoger ligt. In ieder geval kan ik besluiten momenteel zeer tevreden te zijn en ik ga hout vasthouden... als dit zo blijft is het een zeer goede auto.En dan weet ik wat bij een volgende vervanging te doen. Terug een premiumselection tussen de 40 a 50 k die net ingereden is en er nieuw uitziet met 2 tot 4 jaar garantie. Nu heb ik het gevoel echt waar voor mijn geld gekregen te hebben. Bij de Espace niet. Blijkbaar kan het ook anders, Maurice is er wel blij mee. Maar die auto zal toch ook al een paar reprogs nodig gehad hebben niet? In 't begin (ook ik) wordt veel bedekt met de mantel der liefde.
Ik ondervond nadien dat de data-connectie meer niet dan wel werkte, en ja, bij het eerstvolgende onderhoud heeft men nogmaals een update gedaan en ondertussen werkt dat nu ook zoals het hoort
Uiteraard heb je wél recht tot klagen als bepaalde zaken aan uw Espace niet functioneren zoals het hoort.
Maar het ging hier over afwerkingskwaliteit en slijtage interieur na x-aantal kilometers.
Ik ben even een A6 break gaan configureren: een 1.8 TFSI met gelijkaardig vermogen als uw ex - 1600 tje aangevuld met een waslijst opties om die A6 ongeveer even kompleet uit te rusten als een Initiale, kwam op € 66.590. (en dan was ie nog niet even kompleet als de Renault).
Verder weten we allemaal dat bij Renault er nog een mooie korting te rapen valt en men bij Audi op dat gebied nogal gierig is. (vrekkig is een beter woord)
Ik zou voor die € 16.000 eisen dat de afwerking en kwaliteit beter is dan bij de Renault, en ik denk dat dit ook zo is. Maar afwerking en kwaliteit van de gebruikte materialen in de Espace zijn nu toch niet slecht te noemen, toch?
Nu kan ik best begrijpen dat er mensen zijn die liever de A6 kopen zonder alle opties/gadgets/snufjes die dan op +/- dezelfde prijs komt als de Espace met alle toeters en bellen; dat is een persoonlijke keuze. Net zoals ik kan begrijpen dat iemand liever een tweedehands auto van welk merk ook koopt binnen hetzelfde budget maar één of enkele klasses hoger
Ikzelf wou nieuw, hou van alle mogelijke snufjes en, maar dat is persoonlijk, vind de Espace een bloedmooie auto.
Begrijp me niet verkeerd, ik versta zeer goed dat je niet zo gelukkig was met je Espace en zijn probleempjes.
Ik heb de 1.6 dCi Initiale nu iets meer dan anderhalf jaar, en behalve hierboven genoemde 'probleempjes' die nu blijkbaar zijn opgelost (en op een elegante manier) kan ik alleen maar hopen dat het zo blijft. Ik heb er trouwens de garantieverlenging tot 5 jaar bij gekregen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Mijn vorige auto, een Laguna 2.0 dCi Initiale was 5 jaar oud; 125.000 km, zag er zowel binnen als buiten bijna nieuw uit, heb ik in de garage over gelaten aan € 11.500.
Netto had ik die € 38.000 betaald.
1/7 na 2 jaar ? Toffe garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk ga er niet verder op ingaan, ik kan enkel mijn bevindingen na tig Renaults en een aantal Duitsers neerpennen. Jammer voor Renault, want in feite heb ik er wel graag mee gereden. Je moest ze enkel op tijd verkopen
Als je je Espace zou vergelijken met alles wat zich onder de 5 reeks bevindt (bij BMW) of onder de E (bij Mercedes), dan zou je beeld ook genuanceerd zijn. Bij al die massamodellen die de premiumconstructeurs maken valt ook hier en daar kritiek te geven over kwaliteit van interieur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
Men Laguna is van 2009. Hij is twee jaar in mijn bezit
Maar je hebt er dan toch ook niet de nieuwprijs voor betaald he?
En je krijgt er nu toch nog iets meer voor dan 1/7 van de door u betaalde prijs, of niet?
P.S.: ik vond dat een steengoede, probleemloze auto, oerlelijk, maar comfortabel, leuk rijdend en zonder defecten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Goed, dat werpt een ander licht op de zaak.
Maar je hebt er dan toch ook niet de nieuwprijs voor betaald he?
En je krijgt er nu toch nog iets meer voor dan 1/7 van de door u betaalde prijs, of niet?
P.S.: ik vond dat een steengoede, probleemloze auto, oerlelijk, maar comfortabel, leuk rijdend en zonder defecten...
Men coupé is eigenlijk een zalige wagen maar verkoop voor praktische redenen dringt zich wat op. Ik zeg het tot hiertoe 0,0euro kosten. Enkel slijtageonderdelen en dat valt ook best mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
Men coupé is eigenlijk een zalige wagen
dan neem ik het woord oerlelijk terug: die coupé is wél een mooie auto; maar de berline, en in iets mindere mate de break, vond ik toch spuuglelijk.
N.B.: 90 % van alle Laguna's werden verkocht met meer dan 20% korting op de catalogusprijs, dat moet je ook in rekening brengen, niet?
Last edited by Maurice P.P.; 08/01/2017, 12:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenJe leest heel selectief... Dus een tweedehands Duits van 1 jaar oud met een nieuwwaarde 80,000 euro die je aan 40,000 koopt is even goed als een Franse van 40,000 euro nieuw...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk heb 15 maanden op de Ford aan de dashboarden gestaan en ge kon van ver de dashboarden van zo een directiewagen zien aankomen en dan wist ge ook wat tedoen
Die werden volgeplakt en moesten we vol plakken met mousskes, massa's mousskes. En elke kabelboom werd op elk punt met 2 straps vast gemaakt ipv 2. Want als er 1 ding niet mocht gebeuren, dan waren het rammeltjes bij een directielid. Maar de mens die €25000 en meer voor zijne Mondeo betaalde, kreeg dat niet.
Er was een duidelijke indicatie dat het een VIP voertuig betrof?
Dat is toch wel een smeuïg verhaal, na de sjoemelsoftware, de sjoemelfabriek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDat was bij opel apen niet anders, als daar een auto van een medewerker op de band stond stak daar een teddybeer in en werd ook alles beter gedaan vb dinitrol overal tot zelfs gratis opties
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Maar bij Ford zouden ze wel een mouske extra geplakt hebben als ge dat vroeg, maar het waren vooral die wagens waar directieleden telkens 6 maanden mee reden. Die kwamen dan na 6 maanden binnen en kregen een complete checkup en gingen dan de occasieverkoop in als 'directiewagens'. Daar stak een paar kg extra mouskes in. Maar toen keek men nog niet naar de CO2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Er was een duidelijke indicatie dat het een VIP voertuig betrof?
Dat is toch wel een smeuïg verhaal, na de sjoemelsoftware, de sjoemelfabriek.
Sjoemelsoftware is een heel ander verhaal.
Comment
-
Goh stevigheid.
Ik denk dat Volvo op dat vlak nog altijd toonaangevend is (qua veiligheid).
Ze hebben speciale testcentra waar ze niets anders doen dan constant auto's op verschillende manieren laten crashen.
En toen men in de USA begon met de small overlap crash test zag je ook dat volvo direct er beter uitkwam dan de gemiddelde auto (ook al hebben ze dezelfde NCAP sterren).
Automerken ontwikkelen hun wagen natuurlijk dat deze goed scoort op deze testen en that's it.
Als ge gaat over kwaliteitsgevoel, dan zal inderdaad een duitser een wat beter interieur hebben dat wat steviger aanvoelt (mag ook wel als je ziet naar de meerprijs tov non-premium).
Maar als ik kijk naar de 500X die ik nu heb (is nu iets meer dan 1 jaar oud), heeft die eigenlijk geen enkel kraakje of piepje, nog nooit problemen gehad met eender wat (ook al is deze full option), geen enkel defect of wat dan ook.. En die auto ziet soms wel goed af met mij
Het enige dat ik op die wagen kan aanmerken (kwaliteitsgevoel is ook goed), is dat je de 2.0 diesel vrij hard hoort in de auto en er bij 130 toch wel wat windgeluid is rond de spiegels.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment