Ik ben op zoek naar een ruilmotor of motorrevisie. De wagen staat momenteel al meer dan 2 maanden bij de garagist en hij lijkt geen motor te kunnen vinden. Volgens hem zou ik een specifieke motor hebben waarvan de turbo elektrisch aangestuurd wordt in tegenstelling tot de meesten waar het vacuüm zou gebeuren. Ik laat het me maar vertellen. Komt er volgens hem op neer dat er dan een stekker niet past van de gebruikelijke 320d op de turbo. Ik heb ondertussen zelf contact gehad met bv revisiebedrijven die me dan vertellen dat de kabelboom simpelweg mee vervangen kan worden om dat type van turbo aan te sturen. Ik heb geen kennis, dus ik snap het probleem intussen niet meer waarom het zo moeilijk kan zijn, wie ik moet geloven en hoe het mogelijk is dat een identiek motorblok niet zou kunnen werken met een later type van turbo. De wagen is idd 13 jaar oud maar licht me nauw aan het hart, dus ik zou hem graag weer op de baan krijgen. Als er hier iemand is met kennis van zake die weet hoe ik dit kan aanpakken dan hoor ik het graag.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ruilmotor BMW 320d 2004
Collapse
X
-
Wat is er stuk aan je motor?
Is het (gedeeltelijk) reviseren van de motor geen optie?
Zal misschien wat duurder zijn, maar dan kan die er wel weer even tegenaan. Met een Ruilmotor weet je nooit wat je in feite in huis haalt..
Vroeger had je in st-niklaas een grote handelaar in BMW onderdelen maar die is vorige maand of zo volledig uitgebrand..Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk zou dat niet doen een ruilmotor . De kans is groot dat je een ander zijn rotzooi koopt en zeker nu ze op leeftijd zijn .
Gewoon verkopen en een ander kopen.
Comment
-
Er zou een klepje in het inlaatspruitstuk afgebroken zijn en mee door het blok en vervolgens de turbo gegaan. De eerste en tweede zuiger is beschadigt alsook de kleppen van de 1 ste cilinder.
Ik besef dat de auto 12 jaar oud is en dan is iedere extra kost bedenkelijk, maar ik heb hem altijd prima verzorgd en hij is zowel binnen als buiten verder nog prima. Bovendien rij ik er gewoon al jaren heel graag mee. Als ik een vergelijkbaar model nu nog moet aanschaffen betaal ik ook nog steeds een paar duizend euro voor een wagen waar ik eigenlijk niets van weet en dat is gewoon een grote gok. Een goed gereviseerd blok zou in principe weer een aantal jaren mee moeten kunnen, ik heb alleen nul ervaring hiermee, geen idee bij wie ik hier terecht kan of wat aannemelijke prijzen zijn hiervoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
Da's net hetzelfde hé, hij kan dan ook de rotzooi van een ander kopen, (tenzij TS een nieuwe auto koopt .)
Als je een andere wagen koopt hoor en voel je de motor + je hebt een onderhoudshistoriek en je hebt ermee gereden . Je kunt hem op een brug zetten of laten inspecteren . Wie wilt er trouwen nog een e46 320d als je voor een fractie meer als een e9? reeks kunt kopen dat aangenamer rijd + een pak moderner is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
Dat is niet hetzelfde . De kans dat je een ruilmotor gaat horen draaien is heel klein voordat hij gestoken word . Meestal word hij geplaatst en hebben ze er geen historiek van ( km stand , onderhoud ) omdat hij voor het zelfde geld ergens 2jaar in een loods staat . Tot hij begint te draaien in u wagen. En ja ze hebben toevallig allemaal weinig km's maar je kunt iedereen iets wijs maken door overal wat met ontvetter de hele boel te poetsen.
Als je een andere wagen koopt hoor en voel je de motor + je hebt een onderhoudshistoriek en je hebt ermee gereden . Je kunt hem op een brug zetten of laten inspecteren . Wie wilt er trouwen nog een e46 320d als je voor een fractie meer als een e9? reeks kunt kopen dat aangenamer rijd + een pak moderner is.
Ben effe niet mee, ik denk dat wij een andere visie hebben over een ruilmotor.
Onder ruilmotor versta ik : een tweedehandsmotor die na revisie terug wordt verkocht al dan niet met overname van de defecte motor van de koper (dus oa de vorige km stand doet niks ter zake) Normaliter is op dergelijke motor een garantie
Onder motorrevisie versta ik : je eigen defecte motor wordt gereviseerd. heb je ook enige garantie
Onder hetgeen jij aanhaalt versta ik gewoon een tweedehandsmotor die je aankoopt, zal wel zonder garantie zijn denk ik
Comment
-
Een ruilmotor is niet altijd een revisie motor . Revisie moet je ook niet onderschatten dat loont alleen bij wagens die nog veel waard zijn en meestal loont dat achteraf niet omdat de goede vakmensen ook schaars zijn + duur zijn . Neem in dit geval een e46 waar je voor een 6k een zeer goede 320d voor moet kunnen vinden met een ok km stand . Een volledige revisie alleen kost easy met in en uitbouw 5a6K en dan mag je blij zijn. Met halve revisie van alleen boven of onderblok moet je u ook niet bezighouden. Ofwel steek je er een goedkope motor in en hoop je dat hij goed genoeg is voor de wagen te kunnen verkopen anders export of voor een prik wegdoen.
Comment
-
Ivm reviseren heb ik vroeger mijn lesje wel geleerd. Ik zou dat nooit meer doen. Kost handenvol geld en resultaat hangt sterk af van de 'vakman'. Er zullen wel goeie zijn, maar de ervaring die ik had, was slecht. Beter een motor uit een ongeval of zo kopen. Moet toch te vinden zijn? Of zijn die zo schaars?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIvm reviseren heb ik vroeger mijn lesje wel geleerd. Ik zou dat nooit meer doen. Kost handenvol geld en resultaat hangt sterk af van de 'vakman'. Er zullen wel goeie zijn, maar de ervaring die ik had, was slecht. Beter een motor uit een ongeval of zo kopen. Moet toch te vinden zijn? Of zijn die zo schaars?
Als je dat allemaal gaat laten doen loont het niet en ben je nog gemakkelijk 3K kwijt . Als je zelf aan wagens kunt sleutelen zou ik dat doen + Het is niet enkel plaatsen , Je zult dan ook zaken als olie en filters , bougies , gloeimodule , thermostaten , waterpomp , carterventilatie, riemwerk , vacuumleidingen en looprollen moeten mee moeten vervangen als je niet binnen de week terug in de garage wilt staan want je kent niets van de historiek en speelt het safe.
Comment
-
Is niet gemakkelijk om van een wagen na zoveel mooie jaren afscheid te nemen maar ik zou hetzelfde doen . Dat is een wijze beslissing . Moest dat nu een e46m3 zijn dan was dat nog de moeite waard maar het geld wat je er in pompt en waarschijnlijk komende kosten maken het wat minder interessant . Ik zou zeggen als je een kind + ruimte om te stallen hebt kun je hem best aan de kant houden en zelf er op een rustige manier aan werken als vader en zoon dan heeft hij een mooie 18 de verjaardag geschenk .
Comment
-
Neem eens contact op met Van Asch motorenrevisie in Mechelen. Die man gaat u kunnen verder helpen. Dat is een grote aanrader!The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenWie wilt er trouwen nog een e46 320d als je voor een fractie meer als een e9? reeks kunt kopen dat aangenamer rijd + een pak moderner is.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenNeem eens contact op met Van Asch motorenrevisie in Mechelen. Die man gaat u kunnen verder helpen. Dat is een grote aanrader!
Kweste van TS het nog wat moeilijker te maken, kan hij weer van vooraf aan beginnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
Daar ben ik het niet met eens. een E46 is véél beter afgewerkt en rijdt aangenamer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
Daar ben ik het niet met eens. een E46 is véél beter afgewerkt en rijdt aangenamer.
Aangenamer rijden dat is iets persoonlijks . Voor mij rijd een f reeks beter als alle voorgaande reeksen . Voor mij is een e46 een tijdloos model waar de goede exemplaren al heel schaars worden en de goede kosten meestal ook minstens evenveel als een e9? reeks maar dat geld ook voor een e30 en e36.
Comment
Comment