Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanvraag proefrittenplaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aanvraag proefrittenplaat

Hi guys,

Ondertussen is de zaak volledig gestart!
    Nu heb ik een vraag voor de mede - autohandelaars hier op het forum.

Ik zou graag een proefrittenplaat aanvragen, maar vindt niet goed terug hoe ik dit moet doen?
    Aangezien ik in amerikaanse oldtimers doe zou ik eerder een proefrittenplaat aanvragen (ZZ-plaat) dan een commerciële plaat (Z-plaat), aangezien ik snel met 6 liter+ zit (ook al zijn het oldies)..

Kan iemand mij hier wegwijs in geven?

Thanks!
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

je betaalt wel verzekering tot de cilinder inhoud je wenst.

let op: enkel proefritten met ZZ, geen broodje gaan halen of dergelijke, grote controle hier op. voordeel van ZZ is, je dient niet gekeurd te zijn, Z moet je gekeurd zijn. ZZ moet je maar 1 wagen per jaar verkopen, Z moet je er 12 verkopen. Z moet uw eigendom (de wagen dan) zijn, ZZ moet je eigendom niet zijn qua wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
      https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...le_nummerplaat

je betaalt wel verzekering tot de cilinder inhoud je wenst.

let op: enkel proefritten met ZZ, geen broodje gaan halen of dergelijke, grote controle hier op. voordeel van ZZ is, je dient niet gekeurd te zijn, Z moet je gekeurd zijn. ZZ moet je maar 1 wagen per jaar verkopen, Z moet je er 12 verkopen. Z moet uw eigendom (de wagen dan) zijn, ZZ moet je eigendom niet zijn qua wagen.
      Thx, plaat is inderdaad puur voor proefritten met de oldtimers uit amerika, die vaak nog niet op belgische papieren staan, voor een broodje te halen heb ik wel nog andere dingen staan

Op de website staat toch niet waar je de plaat moet aanvragen? Bij "Aanvraag commerciële nummerplaat" kom ik op een specimen document, dus niet een document dat we echt kunnen invullen en opsturen.
      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

aanvragen via je verzekeringsagent want die moeten er een vignet op kleven van verzekering

Comment

eerst en vooral moet ge zien dat ge juiste nacebel code geregistreerd hebt bij kbo als hoofdactiviteit, nl 45.113 detailhandel auto's ... groothandel volstaat niet hiervoor.

als dat het geval is moet je naar de belastingsdienst gaan voor aanvraag. zij controleren dit namelijk en activeren dit dan in het systeem van DIV.

als dat geactiveerd is (30 dagen geldig... indien je niet binnen die tijd je plaat aangevraagd hebt moet je opnieuw aanvraag indienen bij belastingen) kan je "groen" inschrijvingsformulier voor ZZ plaat indienen

zodra je plaat aankomt 130 euro betalen aan de postbode

Comment

Ken iemand die alarminstallaties en auto-elektriciteit doet, verkoopt geen enkele auto maar heeft wel al jaren een ZZ
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

130 euro, ook even overdrijven!
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Ken iemand die alarminstallaties en auto-elektriciteit doet, verkoopt geen enkele auto maar heeft wel al jaren een ZZ
                dat kan perfect... als hij als activiteit detailhandel auto's heeft staan in de kbo.

er is geen minimum aantal auto's geplakt op zz plaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                  130 euro, ook even overdrijven!
                  aangezien je ook handelaar bent zal je dat wel uit de verkoop van een auto kunnen halen he

en dan moet je ook maar denken dat je voor de rest geen taks moet betalen erop

Comment

Even een oud topic oprakelen. Ik ben ook bezig met de opstart van een bedrijfje in de verkoop van wagens. Hoe ZZ-platen aanvragen, is mij al duidelijk maar wat is ongeveer de kostprijs voor het verzekeren van een ZZ-plaat. Cilinderinhoud max 2000cc. Heb eens kort contact opgenomen met mijn verzekering. Ze moest offertes opvragen maar ze schat 600-800 euro per wagen.
                    chance dat ik op mijn stoel zat maar volgens mij klopt het niet dat het "per wagen" is maar eerder per "commerciele plaat". Kan iemand dit bevestigen? Vind ook online maar bitter weinig info hieromtrent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                      Even een oud topic oprakelen. Ik ben ook bezig met de opstart van een bedrijfje in de verkoop van wagens. Hoe ZZ-platen aanvragen, is mij al duidelijk maar wat is ongeveer de kostprijs voor het verzekeren van een ZZ-plaat. Cilinderinhoud max 2000cc. Heb eens kort contact opgenomen met mijn verzekering. Ze moest offertes opvragen maar ze schat 600-800 euro per wagen.
                      chance dat ik op mijn stoel zat maar volgens mij klopt het niet dat het "per wagen" is maar eerder per "commerciele plaat". Kan iemand dit bevestigen? Vind ook online maar bitter weinig info hieromtrent.
                      Je kan nu toch zelf ook nadenken hé? Als je met 5 wagens bolt per dag ga je elke keer de verzekering bellen ah ik ben weg met aan andere wagen?
                      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                        Je kan nu toch zelf ook nadenken hé? Als je met 5 wagens bolt per dag ga je elke keer de verzekering bellen ah ik ben weg met aan andere wagen?
                        Het is een proefrittenplaat/commerciele plaat. Je verzekert toch een nummerplaat en geen wagen. Uiteraard zijn beide wel aan elkaar gelinkt. Als je 1 commerciele plaat heb, kan je toch ook maar met 1 wagen rijden? Dus waarom zou ik dan al mijn wagens moeten verzekeren tegen verkeerschade?
                        Dus als je 10 wagens staan hebt is het 8.000euro per jaar?? Lijkt mij niet logisch. Als ik voor iedere wagen 800euro moet betalen, dan ga ik in plaats van wagens verkopen, verzekeringen verkopen. Verdient blijkbaar veeeel beter.

bij mijn vorige werkgever was iedere handelaarsplaat verzekerd voor een bepaald vermogen. Stock fluctueerde continue, dus volgens jou zou er dan telkens iemand moeten bellen naar verzekeraar. "1 auto meer", 5 min later "1 auto minder", 1u later "3 autos meer" , .... dat lijkt mij nu niet echt logisch.
                        wat maakt het voor de verzekering trouwens uit of het 1 auto is of 100. Je verzekert voor een bepaald vermogen, bepaald Cc en bepaalde waarde. Het is niet dat de wagens ingeschreven worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

Het is een proefrittenplaat/commerciele plaat. Je verzekert toch een nummerplaat en geen wagen. Uiteraard zijn beide wel aan elkaar gelinkt. Als je 1 commerciele plaat heb, kan je toch ook maar met 1 wagen rijden? Dus waarom zou ik dan al mijn wagens moeten verzekeren tegen verkeerschade?
                          Dus als je 10 wagens staan hebt is het 8.000euro per jaar?? Lijkt mij niet logisch. Als ik voor iedere wagen 800euro moet betalen, dan ga ik in plaats van wagens verkopen, verzekeringen verkopen. Verdient blijkbaar veeeel beter.

bij mijn vorige werkgever was iedere handelaarsplaat verzekerd voor een bepaald vermogen. Stock fluctueerde continue, dus volgens jou zou er dan telkens iemand moeten bellen naar verzekeraar. "1 auto meer", 5 min later "1 auto minder", 1u later "3 autos meer" , .... dat lijkt mij nu niet echt logisch.
                          wat maakt het voor de verzekering trouwens uit of het 1 auto is of 100. Je verzekert voor een bepaald vermogen, bepaald Cc en bepaalde waarde. Het is niet dat de wagens ingeschreven worden.
                          [Sarcasm=][/Sarcasm]
                          Polo 6n 1.4

Comment

Nog een toekomstig faicement

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
                              Nog een toekomstig faicement
                              Wat heeft dat er nu mee te maken? Ken jij mij? Denk het niet.
                              stel hier gewoon de vraag omdat een verzekeraar hetgeen ik dacht tegen sprak. Ge kunt niet alles weten en moogt toch van een pro verwachten dat hij een correct antwoord geeft.

Comment

Faicement?
                                Echt?

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

het 'faicement' van de nederlandse taal lol

Comment

Working...
                                  X