Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat kan ik bevestigen. Toen ik met de 635CSi aan een rally in de Ardennen deelnam had ik achter mij een 2PK rijden. Op de rechte stukken liep ik makkelijk weg maar in de vaak scherpe bochten was die 2PK telkens terug. Zo een auto heeft een fenomenale wegligging.
Niet helemaal zeker of je dat "wegligging" kan noemen. Een ladderchassis is niet bepaald stijf, en met die veerwegen is weten wat er onder je wielen gebeurd nauwelijks aan de orde. Als ik zou moeten gokken, zou ik dat gedrag van "snel door de bochten" eerder bij het bijzonder lage gewicht leggen (vergelijkbaar met een gemiddelde Caterham). Soms leek het wel alsof de 2CV aan de grond bleef door het gewicht van z'n wielen (heb zelf met een Mehari leren rijden toen ik 16 was).
Ik zou toch eens naar de Z3/SLK/eventueel Z4 kijken, taksen zijn peanuts, rijden goed, moet niet binnen als er iets aan scheelt bij een oldtimerspecialist die jou een oor kan aannaaien..
Ik zou toch eens naar de Z3/SLK/eventueel Z4 kijken, taksen zijn peanuts, rijden goed, moet niet binnen als er iets aan scheelt bij een oldtimerspecialist die jou een oor kan aannaaien..
Een Z4 lijkt me ook een goed idee, deze staat te koop op BB:
Niet helemaal zeker of je dat "wegligging" kan noemen. Een ladderchassis is niet bepaald stijf, en met die veerwegen is weten wat er onder je wielen gebeurd nauwelijks aan de orde. Als ik zou moeten gokken, zou ik dat gedrag van "snel door de bochten" eerder bij het bijzonder lage gewicht leggen (vergelijkbaar met een gemiddelde Caterham). Soms leek het wel alsof de 2CV aan de grond bleef door het gewicht van z'n wielen (heb zelf met een Mehari leren rijden toen ik 16 was).
Zo kan je het ook bekijken . Een nonkel van me heeft een grote collectie 2pk's en wat we daar vroeger met uitgestoken hebben... off road rijden met een 2PK zonder vast te zitten in de modder. Zo gingen we op paden uitsluitend voor ruiters rijden in de bossen .. Over verkeersdrempels rijden zonder af te remmen, de schuine "flanken' aan de onderkant van een brug oprijden.
(of hoe zeg je dat ).. Als ik er op terugdenk... 't was niet altijd even verstandig
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
hij zegt net dat ze niks afweten van sleutelen.
dan kan je best geen engelse auto voorstellen.
als je niks kent van sleutelen, hou het bij een kever of een golfje ofzo.
mss ook nog een mx5je ofzo.
maar voor je aan zoiets begint best even een avondschool cursusje automechanica doen dat je toch de basis kent.
Golf I Cabriolet, wat gaat dat tegenwoordig ?
Ik vond die destijds niet zo mooi, vooral door de rolbeugel, maar ze zijn wel mooi verouderd (in tegenstelling tot zijn generatiegenoten (Kadett Cabriolet, Escort Cabriolet).
De lotus elan M100 is een goeie. De eerste zijn ondertussen oldtimer. Rijdt supergoed en vooral is ook technisch betrouwbaar (heb er zelf eentje , al 12 jaar, en daarvoor had ik er ook al ene gedurende een paar jaar).
Twee nadelen: er ene vinden, en er zijn weinig garages die er wat van kennen, en het aantal lotusgarages zijn nogal beperkt.
Comment