Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio Oldtimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

    Dat kan ik bevestigen. Toen ik met de 635CSi aan een rally in de Ardennen deelnam had ik achter mij een 2PK rijden. Op de rechte stukken liep ik makkelijk weg maar in de vaak scherpe bochten was die 2PK telkens terug. Zo een auto heeft een fenomenale wegligging.
    Niet helemaal zeker of je dat "wegligging" kan noemen. Een ladderchassis is niet bepaald stijf, en met die veerwegen is weten wat er onder je wielen gebeurd nauwelijks aan de orde. Als ik zou moeten gokken, zou ik dat gedrag van "snel door de bochten" eerder bij het bijzonder lage gewicht leggen (vergelijkbaar met een gemiddelde Caterham). Soms leek het wel alsof de 2CV aan de grond bleef door het gewicht van z'n wielen (heb zelf met een Mehari leren rijden toen ik 16 was).

    Comment


    • #22
      Ik zou toch eens naar de Z3/SLK/eventueel Z4 kijken, taksen zijn peanuts, rijden goed, moet niet binnen als er iets aan scheelt bij een oldtimerspecialist die jou een oor kan aannaaien..

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
        Ik zou toch eens naar de Z3/SLK/eventueel Z4 kijken, taksen zijn peanuts, rijden goed, moet niet binnen als er iets aan scheelt bij een oldtimerspecialist die jou een oor kan aannaaien..
        Een Z4 lijkt me ook een goed idee, deze staat te koop op BB:


        Een 2.0i kost toch ook niks aan BIV en belasting:
        Op zoek naar een tweedehands BMW Z4? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

        Comment


        • #24
          Zoals gezegd, er zijn leuke oldtimers zoals een SL, een saab cabrio, maar als je er niks van kent, kan dat op termijn wel een dure zaak worden ...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

            Niet helemaal zeker of je dat "wegligging" kan noemen. Een ladderchassis is niet bepaald stijf, en met die veerwegen is weten wat er onder je wielen gebeurd nauwelijks aan de orde. Als ik zou moeten gokken, zou ik dat gedrag van "snel door de bochten" eerder bij het bijzonder lage gewicht leggen (vergelijkbaar met een gemiddelde Caterham). Soms leek het wel alsof de 2CV aan de grond bleef door het gewicht van z'n wielen (heb zelf met een Mehari leren rijden toen ik 16 was).
            Zo kan je het ook bekijken . Een nonkel van me heeft een grote collectie 2pk's en wat we daar vroeger met uitgestoken hebben... off road rijden met een 2PK zonder vast te zitten in de modder. Zo gingen we op paden uitsluitend voor ruiters rijden in de bossen .. Over verkeersdrempels rijden zonder af te remmen, de schuine "flanken' aan de onderkant van een brug oprijden.
            (of hoe zeg je dat ).. Als ik er op terugdenk... 't was niet altijd even verstandig
            The shark is BACK! BMW 635csi

            BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017


            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Met het budget dat jij hebt zou ik proberen voor een Triumph te gaan, het geluid alleen al doet u trappelen om er lange ritten mee te doen.

              http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...399?asrc=st|as
              hij zegt net dat ze niks afweten van sleutelen.
              dan kan je best geen engelse auto voorstellen.


              als je niks kent van sleutelen, hou het bij een kever of een golfje ofzo.
              mss ook nog een mx5je ofzo.
              maar voor je aan zoiets begint best even een avondschool cursusje automechanica doen dat je toch de basis kent.


              Comment


              • #27
                Golf I Cabriolet, wat gaat dat tegenwoordig ?
                Ik vond die destijds niet zo mooi, vooral door de rolbeugel, maar ze zijn wel mooi verouderd (in tegenstelling tot zijn generatiegenoten (Kadett Cabriolet, Escort Cabriolet).
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Golf I Cabriolet, wat gaat dat tegenwoordig ?
                  Vanaf zo'n €2500 tot > €13000.

                  Comment


                  • #29
                    TimH, is er nog iets gevonden, of wordt het een ruiker bloemen ?

                    Comment


                    • #30
                      Meer info en foto's volgen... Origineel Nederlands geleverde Alfa 2.0 Spider. Sinds 1998 tot nu in bezit geweest van de 2de eigenaar. Die hem...

                      Comment


                      • #31
                        Saab 900 cabrio vind je ook voor dat budget, en in redelijk goede staat

                        Comment


                        • #32
                          Denk dat ze nen e-bike gekocht hebben voor "ons moe".

                          Comment


                          • #33
                            De lotus elan M100 is een goeie. De eerste zijn ondertussen oldtimer. Rijdt supergoed en vooral is ook technisch betrouwbaar (heb er zelf eentje , al 12 jaar, en daarvoor had ik er ook al ene gedurende een paar jaar).
                            Twee nadelen: er ene vinden, en er zijn weinig garages die er wat van kennen, en het aantal lotusgarages zijn nogal beperkt.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Denk dat ze nen e-bike gekocht hebben voor "ons moe".
                              Altijd jammer als degene die het topic opende niets meer laat weten wat het uiteindelijk is geworden.

                              Comment


                              • #35
                                Helaas kom je dat regelmatig tegen.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door brammelo

                                  "Valt nooit om"

                                  Maar true, een onderschatte oldtimer indeed.
                                  Vind je, prijzen als eens bekeken tov ouderdom en nieuwwaarde?

                                  Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                                  Comment

                                  Working...
                                  X