Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B5 2001

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi S4 B5 2001

    Hey iedereen,

    Kort: Ik heb jullie advies en inzicht nodig om me een beetje helpen in mijn keuze.

    Achtergrondinfo:

    Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een Audi S4 B5 die in een goede staat verkeert.

    Enkele dagen geleden kwam ik deze advertentie tegen;
    Audi S4 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.


    Extra informatie over de wagen;

    - Vast vliegwiel
    - Verstevigde koppeling
    - Turbo's zijn gewisseld met gereviseerde 3 jaar geleden door vorige eigenaar met alle pakkingen.
    - Oliesensor vervangen
    - Luchtmassameter
    - Watertemperatuursensor
    - N75 klep
    - Alternator
    - Distributieriem 2 jaar geleden met nieuwe waterpomp.
    - Alle cardanhoezen vooraan zijn nieuw
    -Steken nog maar 2 lambda sensoren in ipv 4 (enkel bij de facelift 4 stuks)
    2 zijn er weggeschreven door een tuner. Deze 2 zijn perfect in orde.
    Qua uitstoot ik ga naaf de keuring met 2 cats ipv 4 en geraak zo door de co2 test.

    - Er zijn 2 kleine mankementjes en dat is een ziekte van b5 dat is het schermpje in dashboard dat stuk is kost iets van 125 a 150 euro. En een klein scheurtje in de linkse uitlaatcollector. Dit hoor je enkel als de motor en uitlaat koud zijn. Maar dit zijn gelaste op maat gemaakt GROTERE collectors ideaal voor overgang naar rs6 turbos en nog wat groter zelfs (kost iets van 1000 euro zelfs occasie zonder werkuren) Dus daar kan je gewoon terug een lasje op laten leggen of zelf doen. Dit kost dus enkel wat werk.

    Mijn vraag is, op basis van de advertentie en deze informatie, is dit een goede basis?
    Zijn er zaken die ik over het hoofd zie of waar ik rekening mee moet houden?

    Wat zou een goede richtprijs zijn (exclusief velgen)?

    Graag hoor ik jullie meningen hierover.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Mvg,

    Justin
    Hierbij zet in mijn hobbywagen te koop of te ruil. Hij mag weg wegens te weinig gebruik wegens gezinsuitbreiding Het is zeker geen noodverkoop, staat...

  • #2
    Zou eens vragen hoe lang hij die zelf al heeft.
    De reden dat die weg mag wegens te te weinig gebruik wegens gezinsuitbreiding (huh?), en dan dezelfde variant maar in diesel wil ruilen, doet me er aan denken dat hij te duur is in gebruik / naft of iets dergelijks.
    Kan mis zijn natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
      Zou eens vragen hoe lang hij die zelf al heeft.
      De reden dat die weg mag wegens te te weinig gebruik wegens gezinsuitbreiding (huh?), en dan dezelfde variant maar in diesel wil ruilen, doet me er aan denken dat hij te duur is in gebruik / naft of iets dergelijks.
      Kan mis zijn natuurlijk.
      Ik zal het hem asap eens vragen.
      Omdat het een 2.7 liter is, zal de kost sowieso hoger liggen niet? Of bedoel je eerder dat er een probleem mee is?

      Alvast bedankt voor je commentaar!

      Comment


      • #4
        Hierbij zet in mijn hobbywagen te koop of te ruil.
        Hij mag weg wegens te weinig gebruik wegens gezinsuitbreiding
        Het is zeker geen noodverkoop, staat ook zeker niet in de weg!
        Als hij niet genoeg op brengt blijft hij in de garage staan!
        Voor meer info of interesse mag er gemaild, gebeld of gechat worden.
        Alle ruilvoorstellen zijn welkom.
        interesse gaat naar een duitse station wagen enkel diesel. A4, A5, A6, BMW 3serie, 5serie, Mercedes C of E Klasse


        Ik kan niet volgen. Zijn hobbywagen is zijn daily? Deze moet weg wegens te klein? Wel te ruilen tegen een diesel break?
        Owkee....

        Laat mij raden: eigenaar heeft hem zelfs enkele weken in zijn bezit. Beseft dat die kar te duur is om te onderhouden en wil er nu weer vanaf.
        Vraagprijs wordt ook niet vermeld om de vorige verkoper niet te schofferen en er winst op te maken.

        Iemand andere theorieën?

        Zou er met een boog omheen lopen en een mint exemplaar gaan zoeken in Duitsland.

        Comment


        • #5
          +1

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Murdock123 Bekijk Berichten

            Ik zal het hem asap eens vragen.
            Omdat het een 2.7 liter is, zal de kost sowieso hoger liggen niet? Of bedoel je eerder dat er een probleem mee is?

            Alvast bedankt voor je commentaar!
            Zie antwoord van GillesP, die heeft wat uitvoeriger uitgelegd wat ik bedoelde.

            Comment


            • #7
              Het is geen slechte basis! (Gereviseerde turbo's zijn een grote kost die al weg is)
              maar zo een kar kost bakken geld in onderdelen.

              Comoressietest doen voor aankoop.
              Ik gok dat die een 10k verwacht zorg dat je nog 5k achter de hand hebt.

              Maar beter een kopen met 300k dan 100k als die 300 gereviseerd is natuurlijk.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door GillesP Bekijk Berichten
                [I]Hierbij zet in mijn hobbywagen te koop of te ruil.

                Laat mij raden: eigenaar heeft hem zelfs enkele weken in zijn bezit. Beseft dat die kar te duur is om te onderhouden en wil er nu weer vanaf.
                Vraagprijs wordt ook niet vermeld om de vorige verkoper niet te schofferen en er winst op te maken.

                Iemand andere theorieën?

                Zou er met een boog omheen lopen en een mint exemplaar gaan zoeken in Duitsland.
                Ik zal hem eens vragen hoelang de wagen in zijn eigen bezit is. Kan u mij eventueel in de richting wijzen van een goed alternatief?

                Bedankt,
                Justin

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  Het is geen slechte basis! (Gereviseerde turbo's zijn een grote kost die al weg is)
                  maar zo een kar kost bakken geld in onderdelen.

                  Comoressietest doen voor aankoop.
                  Ik gok dat die een 10k verwacht zorg dat je nog 5k achter de hand hebt.

                  Maar beter een kopen met 300k dan 100k als die 300 gereviseerd is natuurlijk.
                  Kan u mij verklaren wat u bedoelt met 5k achter de hand hebben, dit omwille van verborgen gebreken of zaken die hersteld / vervangen moeten worden omwille van ouderdom?
                  Zijn er nog andere kosten die zich in de nabije toekomst zullen voordoen?
                  Ik weet dat dit pure speculatie is, maar een indicatie zou wel al enorm helpen, eventueel een schattig van de kosten per jaar aan onderhoud + onderdelen.

                  Compressietest zal sowieso gebeuren via een vriend van mij voor de aankoop.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Murdock123 Bekijk Berichten

                    Kan u mij verklaren wat u bedoelt met 5k achter de hand hebben, dit omwille van verborgen gebreken of zaken die hersteld / vervangen moeten worden omwille van ouderdom?
                    Zijn er nog andere kosten die zich in de nabije toekomst zullen voordoen?
                    Ik weet dat dit pure speculatie is, maar een indicatie zou wel al enorm helpen, eventueel een schattig van de kosten per jaar aan onderhoud + onderdelen.

                    Compressietest zal sowieso gebeuren via een vriend van mij voor de aankoop.
                    Onderdelen zijn berekend op de nieuwprijs + index dus die kosten evenveel als een nieuwe S4.
                    Zoals ik aangaf mooie basis met al veel nieuwe onderdelen maar niet alles is nieuw en er kan altijd een probleem voorkomen...en dat kost geld veel geld.


                    Als je er echt veel met wil rijden en lang bijhouden koop een goedkope en laat die reviseren
                    -Motorblok (als je chance hebt is dat mooi in orde heb je pech moet je overburen naar grotere pistons, maar naar mijn inziens ga je dan beter naar een 3L setup met 500pk nuja dan spreek je meer over 15a25k)
                    -Turbo's
                    -Wiellagers
                    -nieuwe oliekoeler
                    -Nieuwe riemen
                    -Nieuwe remleidingen als het nodig is
                    -Etc

                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

                      Onderdelen zijn berekend op de nieuwprijs + index dus die kosten evenveel als een nieuwe S4.
                      Zoals ik aangaf mooie basis met al veel nieuwe onderdelen maar niet alles is nieuw en er kan altijd een probleem voorkomen...en dat kost geld veel geld.


                      Als je er echt veel met wil rijden en lang bijhouden koop een goedkope en laat die reviseren
                      -Motorblok (als je chance hebt is dat mooi in orde heb je pech moet je overburen naar grotere pistons, maar naar mijn inziens ga je dan beter naar een 3L setup met 500pk nuja dan spreek je meer over 15a25k)
                      -Turbo's
                      -Wiellagers
                      -nieuwe oliekoeler
                      -Nieuwe riemen
                      -Nieuwe remleidingen als het nodig is
                      -Etc
                      Bedankt voor je advies & feedback!

                      Ik begrijp hieruit dat de wagen in kwestie wel in degelijke staat is (moet uiteraard nog effectief bekeken worden & een testrit), maar dat ik me wel kan verwachten aan bepaalde kosten in de toekomst die duurder uitdraaien dan bij een meer "normale" wagen?

                      Ik neem ook mee dat ik moet vragen naar de staat en/of laatste vervanging van uw hierboven vernoemde punten.

                      Alle tips & inzichten zijn nog steeds welkom!

                      Comment


                      • #12
                        De enige die zo een wagen "kennen" is iemand die er al lang met rondbolt dan rij je er mee en dat dat en dat is niet 100%. Maar als je die niet kent merk je niet alles op.

                        mooi exeplaar kosten misschien de turbo's in de toekomst maar hangt er vanaf hoe ze er mee gereden hebben.
                        Last edited by verbatim2; 30/06/2017, 17:52.
                        Polo 6n 1.4

                        Comment

                        Working...
                        X