Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318d onderhoud

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 318d onderhoud

goedemiddag
    ik ga een bmw 318d 2012 aanschaffen van 70.000km. Ik vroeg mij af of de onderhoudskosten zoveel duurder zijn dan een standaard wagen ? Wat is het eerste onderhoud dat ik tegen kom?

De ketting ? Moet eens aan Blackhorse vragen, die kent er meer van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      De ketting ? Moet eens aan Blackhorse vragen, die kent er meer van.
      U roept. Over de ketting ga ik mij niet uitspreken dat is een verassing zoals een revolver waar je maar 1 kogel insteekt maar je niet weet waar hij zit.
      Hier zijn genoeg eigenaars die geen kritiek op hun merk of motorisatie accepteren .

Een bmw gaat wel altijd iets meer op vlak van onderhoud kosten t.o.v. een gemiddeld merk omdat :
      1) Onderdelen iets meer kosten
      2) Ze zijn niet even simpel om aan te werken omdat ze daar in bayern alles k?t in één hebben gestoken waardoor je veel meer moet uitbouwen om toegang te krijgen dus meer uurloon gaat moeten betalen.

70d km is meestal bij een occasie bmw een goede basis omdat er tot een 80d km buiten remmen , olie en filters niets word gedaan . De kans is zelfs groot dat op dat km stand de luchtfilter zelfs niet vervangen is want dat durven ze tot 80d km uit te stellen bij een gemiddelde dealer.

Welke de komende kosten zijn heb je zelf in u eigen handen maar wil je dat een bmw als een bmw rijd dan ga je preventief één en ander moeten aanpakken .
      Een wagen waar van je de vorige eigenaar niet van kent vertroetel je best direct na de aankoop door alle vloeistoffen en filters te vervangen en op dat km stand neem je dan best de gloeiers , gloeimodule , egr thermostaat en hoofdthermostaat mee ( begeven het tss de 80d en de 100d km )+ last but not lease de carterventilatie die zit bij dit model in de kleppendeksel en nu dat spel toch half open licht reinig je best de egr klep en vervang je best wat dichtingen dan ben je van dat rotzooi al af en op 100d km kom je hier maar terug met u vraag dan help ik u wel verder.

Onderhoud hem ook om de 15a20d km en niet om de 30d km zoals leaserijders

Moest ik wat dt 's vergeten zijn vergeef het me maar hierbij dtdtdtdtdtdtdtdtdtdtdtdtdtdtdtdtdt.
      Last edited by ; 10/07/2017, 17:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seventhsoul Bekijk Berichten
        goedemiddag
        ik ga een bmw 318d 2012 aanschaffen van 70.000km. Ik vroeg mij af of de onderhoudskosten zoveel duurder zijn dan een standaard wagen ? Wat is het eerste onderhoud dat ik tegen kom?
        Om de 25.000 een klein onderhoud (zo'n 300 euro), om de 50.000 een groot (zo'n 600 euro), bij de officiële dealer. Is eigenlijk niet opvallend duurder dan de onderhoudsbeurten bij een niet premium.

Comment

De ketting heeft normaal toch geen problemen meer vanaf bouwjaar 2012 ? Garage doet een volledig onderhoud als ze hem uitleveren dus zal wel in orde zijn hetgeen jij vermeld

Comment

De ketting heeft normaal toch geen problemen meer vanaf bouwjaar 2012 ? Garage doet een volledig onderhoud als ze hem uitleveren dus zal wel in orde zijn hetgeen jij vermeld
            Euhm neen een garage zal éérder alleen olie en filters doen. Preventief doen die niets enkel als het te laat is waardoor er andere problemen opduiken of als er iets stuk is waardoor je op de pechstrook staat. Wat ik zeg doet alleen een liefhebber die het beste voor zijn wagen wil . Garages die dat wel doen ga je met de hand kunnen tellen.

Comment

Ik zou om te beginnen al ééns de volledige onderhoudshistoriek opvragen bij de desbetreffende dealer, via de sleutel kunnen ze namelijk alles uitlezen.

En overschat de dealer vooral niet. Vlak voor het verlof is het bij de meeste dealers een nogal drukke periode (qua onderhoud) en dan durven ze er zich wel ééns gemakkelijk van afmaken.... Ik spreek uit ervaring.

Comment

Ik ben wel gerust in deze zaken wij kennen de garage houders ze hebben bij een officiële bmw garage gewerkt en er is een volledige historiek bij de wagen. Ze geven erbij nog een jaar extra garantie dus de wagen zal wel in orde zijn

Comment

Hou rekening met de euronorm. In 2025 mag je welilicht in geen enkele grote stad nog rijden met deze wagen. Nu is het nog 8 jaar weg maar elk jaar zal het moeilijker en moeilijker worden om er vanaf te geraken. Waarom geen benzine overwegen?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik ben wel gerust in deze zaken wij kennen de garage houders ze hebben bij een officiële bmw garage gewerkt en er is een volledige historiek bij de wagen. Ze geven erbij nog een jaar extra garantie dus de wagen zal wel in orde zijn
                    Als je zoals sommigen bij elk onderhoud zowat alles preventief gaat vervangen. Dan ga je inderdaad wel minder kans op pannes hebben.

Comment

goedemiddag
                      Man Man Man wat is daar dan speciaal aan een 318d om andere wagens standaard te noemen??
                      Het woord premium is hier ook al gevallen,dat begrijp ik niet.
                      T'ja BMW rijders zeker....................met een paardenbril aan die maar 1 merk in het vizier hebben.
                      Z4 M40i

Comment

Working...
                      X