Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Max 35.000 euro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Dat vraagt een investering he Free...
    Een auto is geen investering of wist je dat nog niet ?

    Comment


    • #42
      Tesla is er al met een volwaardige wagen. Zoe en Leaf hebben ook een meer dan goede actieradius.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Tesla is er al met een volwaardige wagen. Zoe en Leaf hebben ook een meer dan goede actieradius.
        akkoord.
        Maar mijn auto verbuikt nu 5l/100 km op de autostrade. Wat weinig is. En hij kan gerust nog 2 jaar meegaan. Een nieuwe auto is ook een belasting voor het milieu.
        Zolang mijn auto dus geen olie verbruikt blijf ik er nog even mee rondrijden. Tegen dan komen er misschien nog betere alternatieven op de markt.
        Ondertussen verplaats ik me zoveel mogelijk met de fiets ook.
        Nu kan je misschien beginnen klagen dat ik slecht ben voor de economie :-) Ik steek mijn geld wel in andere dingen ondertussen.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

          heb je daar een bron van of komt dat uit je eigen kopje ? Daar zitten in ieder geval rare ideëen in, ik hoef de andere niet te weten deze is al dwaas genoeg.
          Ik maak opmerkingen over de auto-industrie en hoe de modellen evolueren en dat vind ik niet goed.
          Ik vind het dan ook nogal raar hoe daar op gereageerd wordt.
          Maar je opmerkingen raken me niet.
          En wat vind gij niet goed een de evolutie van de auto-industrie?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

            Een auto is geen investering of wist je dat nog niet ?
            En dan zegt ge dat er rare kronkels zitten in mijn hoofd. Wereldwijd werken miljoenen mensen in en voor de auto-industrie. Dus investeren we met onze wagens allemaal in de economie. Of hoe gaat gij al die mensen aan de vreet houden? Nu ben ik 100% zeker dat ge een partijkaart van GROEN! hebt

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

              akkoord.
              Maar mijn auto verbuikt nu 5l/100 km op de autostrade. Wat weinig is. En hij kan gerust nog 2 jaar meegaan. Een nieuwe auto is ook een belasting voor het milieu.
              Awel, mijne Tiguan is redelijk ruim en verbruik 6.0L 'gecombineerd' en op de autostrade naar Italië met 3 personen en vol met bagage maar 4,8L . Kans is groot dat mijne minder vuil per km de lucht in spuwt als uw luciferdoosje .

              Een nieuwe auto is idd ook een belasting voor het milieu, en die van een electrische wagen nog veel belastender . Maar ook hier ziet gij weer niet het belang van de productie van nieuwe auto's. Gij denkt dat wereldwijd die mensen actief in de auto-industrie zomaar voor niets brood op de plank gaan krijgen als er geen productie of verminderde productie is? Een belangrijk punt dat de groenen steeds vergeten.

              Maar ik kan u wel volgen in het feit dat er op termijn naar een groener systeem gegaan moet worden. Maar dat lukt niet van vandaag op morgen. Iedereen lult over hybride en electrische auto's terwijl de productie en vernietiging ervan een pak meer belastend is voor het milieu dan een voertuig op fossiele brandstof. Dus waar zit de win-situatie? Allemaal nog veel te vroeg en te veel in de kinderschoenen. Anderzijds denk ik wel dat de overheden wereldwijd wel bezig zijn om de mentaliteit van de mensen te veranderen. Maar dat heeft tijd nodig.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                En wat vind gij niet goed een de evolutie van de auto-industrie?
                dat men te veel bezig is met het updaten van modellen.
                Dat die modellen zwaarder worden ipv. lichter (kijk naar de Polo, de Fiesta,....).
                Dat men er baat bij heeft daar allerlei rommel in te steken die men niet nodig heeft.
                Dat er bijvoorbeeld meer en meer wagens niet meer in 3-deur te krijgen zijn. Al eens een deur uitgebouwd en in je handen gehouden ?
                Men noemt dat rationalisatie, het enige nu is dat de investeerders hopen een betere ROI te krijgen maar of dit allemaal goed is voor het milieu.
                Kijk naar die SUV-hype. Het wordt tijd dat men belast op een correct verbruik en gewicht van een auto.
                Adaptive cruise control en wat weet ik nog allemaal zogezegd voor de veiligheid en dan steekt men nu ook overal een touch-screen in. Hoe bedien je dat ??? Je zal meer en meer wagens van hun baanvak zien afwijken.
                Zoek eens een auto zonder airco ? Ik heb eens de test gedaan.
                Men kreeg strengere eisen voor het milieu opgelegd. Via kleinere motoren met turbo kunnen ze het verbruik omlaag halen, goed voor een testcyclus.
                Maar als je bijvoorbeeld een 1.2 turbo belast (wat veel gemakkelijker is omdat je niet in toeren moet gaan) dan rij je niet met een 1.2 maar een 1.6 eigenlijk. Op papier verbruikt dat niet veel, maar in werkelijkheid wel. Laatst iemand met een Clio tce gesproken aan de pomp....die was niet tevreden over het verbruik. Was nogal hoog. Tja, dat is eigenlijk geen 1.2 maar een 1.6 hé als dat deftig gevuld wordt !
                Dan een directe injectie erop, om een beetje minder te verbruiken....maar dat braakt meer fijn stof uit dan een diesel.
                Dus als ik mijn 1.4 multipoint injectie van 800kg vergelijk met een huidige wagen (kat was toen al in het uitlaatspruitstuk gebouwd om sneller op te warmen) dan is er eigenlijk nauwelijks vooruitgang geboekt, behalve dat de wagens volumineuzer/zwaarder geworden zijn. Maar nieuwe modellen maken dat kunnen ze prima.
                Als ik kijk naar andere evoluties dan lijken die eerder uit Japan te komen (vb Mazda 2 en Suz. Swift zijn een pak lichter geworden). Mazda werkt aan de Sky-activ X (dieselende benzinemotor).

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Dus waar zit de win-situatie? Allemaal nog veel te vroeg en te veel in de kinderschoenen. Anderzijds denk ik wel dat de overheden wereldwijd wel bezig zijn om de mentaliteit van de mensen te veranderen. Maar dat heeft tijd nodig.
                  Dat is de reden waarom ik nog even met mijn 5 liter monster blijf rijden :-)
                  In het stad trouwens maar 5.5. Woog maar 800kg maar heb er nog 90kg vanaf gekregen). Dan wil ik nog het vergelijk zien met een 1.4 die 1200kg weegt in start stop verkeer.
                  Nu een nieuwe kopen zou zinloos zijn. Ik kijk vooral naar de evolutie van 100% electrische wagens.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    En dan zegt ge dat er rare kronkels zitten in mijn hoofd. Wereldwijd werken miljoenen mensen in en voor de auto-industrie. Dus investeren we met onze wagens allemaal in de economie. Of hoe gaat gij al die mensen aan de vreet houden? Nu ben ik 100% zeker dat ge een partijkaart van GROEN! hebt
                    Mocht iedereen het vertikken van modellen te kopen die zwaarder zijn ipv lichter zou men wel verplicht zijn tijd .
                    en middelen te investeren in belangrijker dingen. Wie zit er te wachten op een foefje zoals een koffer openen door met zijn been te zwaaien ? Wat is het nut daarvan ? Hoeveel zou het gekost hebben om dergelijk iets op punt te stellen ?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                      dat men te veel bezig is met het updaten van modellen.
                      Dat die modellen zwaarder worden ipv. lichter (kijk naar de Polo, de Fiesta,....).
                      Dat men er baat bij heeft daar allerlei rommel in te steken die men niet nodig heeft.
                      Dat er bijvoorbeeld meer en meer wagens niet meer in 3-deur te krijgen zijn. Al eens een deur uitgebouwd en in je handen gehouden ?
                      Men noemt dat rationalisatie, het enige nu is dat de investeerders hopen een betere ROI te krijgen maar of dit allemaal goed is voor het milieu.
                      Kijk naar die SUV-hype. Het wordt tijd dat men belast op een correct verbruik en gewicht van een auto.
                      Adaptive cruise control en wat weet ik nog allemaal zogezegd voor de veiligheid en dan steekt men nu ook overal een touch-screen in. Hoe bedien je dat ??? Je zal meer en meer wagens van hun baanvak zien afwijken.
                      Zoek eens een auto zonder airco ? Ik heb eens de test gedaan.
                      Men kreeg strengere eisen voor het milieu opgelegd. Via kleinere motoren met turbo kunnen ze het verbruik omlaag halen, goed voor een testcyclus.
                      Maar als je bijvoorbeeld een 1.2 turbo belast (wat veel gemakkelijker is omdat je niet in toeren moet gaan) dan rij je niet met een 1.2 maar een 1.6 eigenlijk. Op papier verbruikt dat niet veel, maar in werkelijkheid wel. Laatst iemand met een Clio tce gesproken aan de pomp....die was niet tevreden over het verbruik. Was nogal hoog. Tja, dat is eigenlijk geen 1.2 maar een 1.6 hé als dat deftig gevuld wordt !
                      Dan een directe injectie erop, om een beetje minder te verbruiken....maar dat braakt meer fijn stof uit dan een diesel.
                      Dus als ik mijn 1.4 multipoint injectie van 800kg vergelijk met een huidige wagen (kat was toen al in het uitlaatspruitstuk gebouwd om sneller op te warmen) dan is er eigenlijk nauwelijks vooruitgang geboekt, behalve dat de wagens volumineuzer/zwaarder geworden zijn. Maar nieuwe modellen maken dat kunnen ze prima.
                      Als ik kijk naar andere evoluties dan lijken die eerder uit Japan te komen (vb Mazda 2 en Suz. Swift zijn een pak lichter geworden). Mazda werkt aan de Sky-activ X (dieselende benzinemotor).
                      Als die dingen noemt met 'economische' evolutie. Die fabrieken zijn geen liefdadigheidsinstellingen en die moeten jaar na jaar verkopen om hun werkvolk aan het werk te houden en de aandeelhouders te plezieren. Moesten ze de auto's minder updaten, dan zouden de mensen ook minder snel van auto wisselen en zou bij wijze van spreken de wereldwijde autoproductie halveren. Dus pakweg wereldwijd 20 miljoen werknemers in en voor de auto-industrie dat gehalveerd wordt. Wie gaat dat opvangen?

                      Anderzijds worden er elk jaar nieuwe dingen uitgevonden die ze erop zetten omdat iedereen de eerste wil zijn met een volwaardige zelfrijdende auto. Vroeger was dat inderdaad allemaal minder, maar niet alleen in de auto-industrie gaat het zo hard. Laten we zeggen dat ze de laatste 150 jaar meer uitgevonden hebben dan op alle miljoenen jaren ervoor dat de mensheid bestaat. Evolutie noemt men dat en hoe langer, hoe sneller die gaat. Vooral om de koopdrang van de mensen te blijven prikkelen omdat mensen aan het werk moeten blijven. Maar dat laatste punt vergeten al die moraalridders wel eens. Voor hun maakt een werkloze meer of minder niet uit, zolang hun visie maar volbracht wordt. Maar die visie is met oogkleppen op.

                      Ook heeft die evolutie een lager verbruik met zich meegebracht. Mijne eerste auto 22 jaar geleden, verbruikte 13 liter benzine. 2de auto zat aan 11 liter diesel. In 2009 reed ik nog met een auto die 9 liter diesel verbruikte. Daarna 6.4 liter, dan 6.5 liter en nu 6.0 liter. Daar kunt ge toch niet tegen zijn?

                      Airco is normaal in wagens, waarom zou ik bij mijn klanten bezweet willen aankomen?

                      Ik juich die evoluties alleen maar toe. Enerzijds voor het milieu en anderzijds voor jobgelegenheid.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                        Mocht iedereen het vertikken van modellen te kopen die zwaarder zijn ipv lichter zou men wel verplicht zijn tijd .
                        en middelen te investeren in belangrijker dingen. Wie zit er te wachten op een foefje zoals een koffer openen door met zijn been te zwaaien ? Wat is het nut daarvan ? Hoeveel zou het gekost hebben om dergelijk iets op punt te stellen ?
                        Ok, ik vind dat beenzwaaien ook belachelijk, maar ik ben wel blij dat mijn koffer open gaat met een knopje op de afstandsbediening zodat ik mijn valiezen als ik uit kantoor kom, direct in de koffer kan zetten.

                        Maar vermits het een veelgenomen optie is, zitten er blijkbaar meer mensen op te wachten dan ge zou vermoeden. Trouwens, automatisch opengaande koffers bestaan al uit de jaren 70.

                        Hoeveel dat op punt zetten heeft gekost? Hopelijk veel, want daar hebben 10-tallen ingenieurs aan gewerkt die elke maand netjes hun loon hebben gekregen en hun kroost eten hebben kunnen geven. Wat zou het gekost hebben om dei 10-tallen ingenieurs dopgeld te geven?

                        Die optie, daar betalen de mensen dan €600 voor en 21% daarvan vloeit naar onze staatskas. En de rest staat niet meer bij die persoon op de bank, maar zit in de economie. Daar kunt ge toch niet tegen zijn?

                        Comment


                        • #52
                          Jongens, genoeg !

                          Hier is het de gewoonte geworden dat er na 30 posts in een nieuw topic al de helft over andere zaken gaan. Dit getuigt van weinig respect naar topicstarters toe.

                          Op een forum kan je zelf discussietopics openen. Als een onderwerp je na aan het hart ligt, doe dat dan ipv andermans topic om advies te gaan volposten en telkens off topic te gaan.
                          Wie de 'neurotische dwang' om op elkaar in te hakken niet kan controleren, daar bestaat een apart topic voor. Zie signatuur van Dirk195.

                          Dus, misschien nog eens de openingspost van TS hier lezen en dan vooraleer iets te posten eerst eens nadenken of je zaken hier post of beter in een ander/eigen topic.

                          Sorry voor TS dat ik hier nog eens tussenkom.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten



                            Ook heeft die evolutie een lager verbruik met zich meegebracht. Mijne eerste auto 22 jaar geleden, verbruikte 13 liter benzine. 2de auto zat aan 11 liter diesel. In 2009 reed ik nog met een auto die 9 liter diesel verbruikte. Daarna 6.4 liter, dan 6.5 liter en nu 6.0 liter. Daar kunt ge toch niet tegen zijn?



                            Ik juich die evoluties alleen maar toe. Enerzijds voor het milieu en anderzijds voor jobgelegenheid.
                            Niet beginnen over motoren van 20 jaar geleden hé !
                            Tuurlijk is het goed dat ze nu minder verbruiken. Maar sedert de mulitpoint injectie, geregelde kat en variabele nokkenas is er fundamenteel niet zoveel gewijzigd. Waar heeft men tussentijds alle inkomsten voor gebruikt ? Ja, proberen zoveel mogelijk auto's te verkopen om de investeerders happy te houden. Denk dat nuttige evoluties meer getriggerd worden door dingen zoals olie-crisis, climate change, dingen opgelegd door overheid, niet door de auto-industrie zelf.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                              Jongens, genoeg !

                              Hier is het de gewoonte geworden dat er na 30 posts in een nieuw topic al de helft over andere zaken gaan. Dit getuigt van weinig respect naar topicstarters toe.

                              Op een forum kan je zelf discussietopics openen. Als een onderwerp je na aan het hart ligt, doe dat dan ipv andermans topic om advies te gaan volposten en telkens off topic te gaan.
                              Wie de 'neurotische dwang' om op elkaar in te hakken niet kan controleren, daar bestaat een apart topic voor. Zie signatuur van Dirk195.

                              Dus, misschien nog eens de openingspost van TS hier lezen en dan vooraleer iets te posten eerst eens nadenken of je zaken hier post of beter in een ander/eigen topic.

                              Sorry voor TS dat ik hier nog eens tussenkom.
                              juist :-)

                              Comment


                              • #55
                                kunnen hier verder bekvechten

                                Comment


                                • #56
                                  Even On-topic.

                                  Gisteren eens gekeken naar de Tiguan All-Space en dat zal wel aan de verwachtingen voldoen, maar vrees ervoor dat ge er voor €35000 gaat geraken, tenzij vrij kaal. Die is zomaar ff net geen €5000 duurder als zijn kleinere broertje en de mijne zat al over die €35000.

                                  Daarnaast ook weer gigantisch lange wachttijden.

                                  Ik zou ook eens gaan zien voor de BMW 2 Gran Tourder. Die valt ook redelijk goed mee in prijs als ge niet al te zot zijn van de vele opties. Ik had eens prijs laten maken voor een 218d met automaat en met lederen zetels en navigatie en wat kleinere prullen, denk ik dat die net aan de €35000 zat. En nen naft is nog ietske goedkoper.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Vraag me af wat TS nu in gedachte heeft. Heb je al prijs gevraagd voor één of ander model of heb je al een voorkeur ?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Toch nog mijn oude liefde eens voorstellen... Renault Espace. Moet mogelijk zijn met korting eraf.
                                      De nieuwe Grand Scénic moet zeker lukken, en die mag er ook gerust zijn.
                                      Voor € 35.000 is er keuze genoeg.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Vraag me af wat TS nu in gedachte heeft. Heb je al prijs gevraagd voor één of ander model of heb je al een voorkeur ?
                                        Denk dat de TS hier heeft afgehaakt. Met reden.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Awel ik denk het ook.... Jammer dat een vraag naar een grote auto direct zoveel tegenstand kreeg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X