Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoopovereenkomst klopt niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkoopovereenkomst klopt niet

Beste,

Eergisteren hebben wij bij CARDOEN een auto gekocht: Peugeot 208 (2016).
    Volgens de verkoopovereenkomst zou deze auto een licht - en regensensor bevatten.
    Dat was eigenlijk ook de reden waarom we deze wagen zeker bij hun wilden kopen aangezien mijn vriendin graag van extra luxe houdt.

Nu hebben wij geconstateerd dat deze functies niet op de wagen zitten ook al stond dit vermeld bij de aankoop op een uitgesteld papier EN op de verkoopovereenkomst die alreeds getekend en betaald is.

Wij zijn al reeds bij CARDOEN geweest gisteren.
    Daar hebben ze net hetzelfde vastgesteld dus gingen ze een compensatie aanvragen.

Nu vraag ik mij af waar wij genoegen mee moeten nemen?
    Ik heb de indruk dat ze als compensatie de Garantie verlenging ons gaan voorschotelen maar moeten wij daar dan akkoord meegaan?
    De terugname van de Auto zal waarschijnlijk niet aan de orde zijn en dat wil mijn vriendin ook niet, ook kunnen de licht-en regensensor niet meer geplaatst worden. Ik heb wel al gezien dat er volgens de website Extra Accessoires op de wagens kunnen aangevraagd worden maar kunnen we dit dan eisen of niet want wij hebben totaal geen benul wat juist de waarde is van deze sensoren.

Mvg,
    Yoran

Ofwel blij zijn met een compensatie genre gratis onderhoud of garantie verlenging of pechverhelping of... OFWEL de verkoop laten te niet doen en een andere auto zoeken.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Comment

Je bent niet tevreden. Achteraf de opties plaatsen kan niet. Je wil geen compensatie. Je wil niet dat ze de auto terug nemen. Wat wil je dan wel?
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Je bent niet tevreden. Achteraf de opties plaatsen kan niet. Je wil geen compensatie. Je wil niet dat ze de auto terug nemen. Wat wil je dan wel?
          Inderdaad. Wat wil je nu eigenlijk, dat kan dit forum niet voor je beslissen.
          Beste oplossing lijkt mij dat ze de wagen terugnemen en dat je een andere mag kiezen met deze opties. Lijkt mij toch een vrij populair model, dus waarschijnlijk voorradig.
          Anders configureer eens een nieuwe 208 bij Peugeot en kijk eens wat die sensoren kosten. Neem daar 3/4e van of zo wegens 2dehands, en je heb een bedrag.
          En bedenk dan wat jij wil hebben als optie, pechverhelping of zo.

Comment

Tja... die zien we niet meer terug?
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Hmmm? Waar heb je dat dan gelezen? Dat wij geen compensatie willen?
              Cardoen heeft ons in Cash gecompenseerd.

Danku voor de antwoorden.

Comment

Cardoen

Bevraag u, via een officiële Peugeotgarage, of deze optie daadwerkelijk niet na te plaatsen/activeren is. Mogelijks zit het erop en dient het enkel softwarematig geactiveerd te worden (dit was het geval bij mijn ex 207 cabrio...)
                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten

Bevraag u, via een officiële Peugeotgarage, of deze optie daadwerkelijk niet na te plaatsen/activeren is. Mogelijks zit het erop en dient het enkel softwarematig geactiveerd te worden (dit was het geval bij mijn ex 207 cabrio...)
                  Lijkt me sterk dat men standaard een sensor in de spiegel gaat steken. Het is niet zoals een coming/leaving home die bij de meeste wagens wel softwarematig kan aangezet worden.

sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ofwel laten naplaatsen zoals hierboven aangehaald, of de opties die beloofd waren op het contract van de prijs laten afhalen.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                    X