Mededeling

Collapse
No announcement yet.

betrouwbare gezinswagen met weinig kms

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] betrouwbare gezinswagen met weinig kms

Ik ben voor mijn broer op zoek naar een nieuwe/bijna nieuwe wagen. De motor van zijn Renault Scenic dci is kapot gegaan. Typisch probleem met de lagers...
    Als er iemand zin heeft om mee te zoeken zou het schitterend zijn. Hij heeft zelf een Merc E220cdi break dus het is een 2de wagen.

Wat zoekt hij
    -nieuwe of bijna nieuwe auto
    - geen testwagen van een garage
    - betrouwbare en degelijke auto
    - Er moeten 3 kinderen met van school dagelijks gehaald worden
    - zijn echtgenote verkiest een hogere zitpositie maar een break is ook ok
    - geen tuning, geen sportieve wagens,... opties spelen weinig tot geen rol. Misschien zijn xenonlampen wel handig en eventueel een navi.
    - moet een stockwagen zijn die direct beschikbaar is
    - benzine motor lijkt me aangewezen / eventueel euro 6 diesel
    - budget zo laag als mogelijk, auto's boeien hem totaal niet... Laat me zeggen rond 25000 euro als is hoe lager hoe beter
    - geen auto's van louche handelaars. Enkel maar te vertrouwen garages of mogelijks particulier?

Waar zitten die koopjes die geregeld online komen. Zelf dacht ik direct aan een Mercedes B klasse. Hij zelf dacht aan een VW sportsvan.

Hij wil ook van zijn Scenic afgeraken. De Renault garage waar de auto momenteel staat wil er 2000 euro voor geven als ze daar een showroomauto meenemen. Het is een dci met 100.000kms op de teller en een 5 of 6 tal jaar oud denk ik. Heeft iemand adresjes die zo een auto met motorschade wil overnemen voor een mooie prijs?
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Op zoek naar een tweedehands Mazda CX-5? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Betrouwbaar, relatief zuinig voor een benzine SUV. En het nieuw model zou nog meer ruimte op de achterbank hebben door de langere wielbasis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate
      http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...521?asrc=st|as

Betrouwbaar, relatief zuinig voor een benzine SUV. En het nieuw model zou nog meer ruimte op de achterbank hebben door de langere wielbasis.
      Ik dacht ook onmiddelijk aan Mazda ;-)
      Zowel de cx5 of 6 passen perfect in dat rijtje (zelfs de cx3 is een erg mooie optie)
      Met dat budget heb je alleszins hopen keuze

Sent from my E6653 using Tapatalk

Comment

Mooi budget, daarvoor heb je in DE een nieuwe Sportsvan die zéér rijkelijk is uitgerust.

Comment

Hier geven ze op de sportsvan toch ook goei kortingen ?

Comment

Geen idee welke kortingen ze hier geven, ik had begin deze week een aantal Sportvans bekeken op mobile (nieuw / daginschrijving) en was aangenaam verrast.

Comment

Is dat model onlangs veranderd? Een maand of 5 geleden kocht je een diesel met gps en zo rond de 20 k

Comment

Ik probeerde je te pm'en, maar uw inbox zit vol, stuur je me anders eens een mailtje?
                2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                1999 Volvo V70 classic 2.5d
                1967 Volvo 123 GT

Comment

Probeerde je mij te pm'en ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankjacobs Bekijk Berichten
                    Ik dacht ook onmiddelijk aan Mazda ;-)
                    Zowel de cx5 of 6 passen perfect in dat rijtje (zelfs de cx3 is een erg mooie optie)
                    Met dat budget heb je alleszins hopen keuze

Alle CX5 staan als sinds 2012, op exact hetzelfde chassis als de Mazda 3, zonder te groeien… daarom dat de prijzen nu nog +/-2 jaar zullen dalen…

Een stoere Mazda CX3, staat op het korte chassis van een Mazda 2, kindjes zullen toch klein moeten zijn… een Opel Corsa heeft achteraan, al 5.5 cm meer knieruimte en 9 cm meer hoofdruimte als een CX3 of de kindjes meenemen naar de toonzaal...

Alvast geen diesel, teveel korte ritjes (extra trillingen voor lagers bij koude motor) en te laag oliepeil…doen de gigantische diesel winst, na amper 100.000 km, snel opdrogen…

(Renault forums staan er vol van, maar niet alleen bij Renault...)

Comment

Te laag oliepeil??? Dat heb je toch volledig zelf in de hand...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Te laag oliepeil??? Dat heb je toch volledig zelf in de hand...
                        Inderdaad, maar de meerderheid van de bestuurders, kijkt er nooit naar....idem voor tijdig de olie te wisselen...

Mijn dochter, ging vorige week voor de eerste keer naar de garage, met haar firma wagen...reactie in de garage, jij bent de eerste die op tijd is, al uw collega's komen 6 maand tot 10 000 km te laat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Inderdaad, maar de meerderheid van de bestuurders, kijkt er nooit naar....idem voor tijdig de olie te wisselen...

Ook al controleren ze dit niet, iet of wat deftige wagen geeft toch melding van te laag oliepeil (meestal is het dan al iets te laag, maar toch)?
                          Als ik m'n wagen start, dan krijg ik altijd even het oliepeil op de BC, en na paar seconden verdwijnt dat.

Comment

Ja, meeste auto's hebben toch een oliepeilmeter op het dashboard denk ik.

Comment

Inderdaad, meestal niet zichtbaar, maar wel aan te geraken als je wat door de menu's van de BC bladert.
                              Heb al 2 maal te laag oliepeil melding gehad (toevallig met m'n 2 ex BMW's ), en kwam er nog nét op tijd op voordat hij onder het minimumniveau zat.

Comment

Ik doe eigenlijk nooit de motorkap open van mijn auto... Tenzij voor de ruitensproeiervloeistof eens bij te vullen. Olie moet ik nooit bijvullen. ook niet bij de Renaults.

Comment

Ik doe eigenlijk nooit de motorkap open van mijn auto... Tenzij voor de ruitensproeiervloeistof eens bij te vullen. Olie moet ik nooit bijvullen. ook niet bij de Renaults.
                                  Gohja, was nu ook wel te verklaren ze.
                                  Bij m'n E81 118d had de garage de oliefilter verkeerd gemonteerd, waardoor alles goed onder de olie zat...
                                  M'n E46 330i was gewoon een oliezuiper

Trouwens, op een 7 moet ge alles laten doen, ruitensproeiervloeistof zelf bijvullen komt over van 7 te willen rijden maar niet volledig kunnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Trouwens, op een 7 moet ge alles laten doen, ruitensproeiervloeistof zelf bijvullen komt over van 7 te willen rijden maar niet volledig kunnen
                                    Haha, maar 'k heb wel kalfslederen handschoenen voor als ik die werkzaamheden uitvoer. Indien de dop te vast zit zodat ik enige kracht zou moeten gebruiken, rij ik uiteraard wel naar de garage.

Comment

Haha, maar 'k heb wel kalfslederen handschoenen voor als ik die werkzaamheden uitvoer. Indien de dop te vast zit zodat ik enige kracht zou moeten gebruiken, rij ik uiteraard wel naar de garage.
                                      Zo mag ik het horen

Comment

Wat is een olie volume sensor, op basis van temperatuur(bimetaal) waard denk je??

Zo'n 75% van de auto’s heeft er geen, (nutteloos marketing gadget) maar een zo’n Renault SCÉNIC heeft er inderdaad wel één… met het gekende gevolg als resultaat...

Comment

Working...
                                        X