Mededeling

Collapse
No announcement yet.

betrouwbare gezinswagen met weinig kms

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Is er geen coulance van Renault ? Liet je het onderhoud bij de dealer doen ?
    Ik weet dat er bvb een aktie was waarbij de oliepomp (dacht ik toch, iig moest langs het carter gemonteerd worden) vervangen werd. Gratis, zelfs als die al lang uit garantie was. Hiervoor moet je uiteraard systematisch op onderhoud bij de dealer gaan om ervan te 'genieten'.
    De auto is bij officieel Renault dealer gekocht toen hij 3 jaar oud was. Zij rijden er 4 jaar met rond en onderhoud werd telkens bij Renault zelf gedaan. Ze hadden nog maar net wat prullen laten herstellen en nieuwe banden laten monteren bij de dealer.

Het straffe van al... een aantal dagen voordien maakte de motor rare geluiden. Ze besluiten om ermee naar de dealer te rijden. Die zegt hen, sorry maar heb nu geen tijd. Maar volgende week kan ik hem bekijken. Eén week later moet er dan de nokkenassensor (?) vervangen worden. De auto rijdt terug normaal.... 2 dagen later geeft de auto melding dat er een motorstoring is. Ze stoppen onmiddellijk met de gekende schade als gevolg. Bij de renault dealer vertelde men: " vroeger moesten we dit op vraag van Renault zelf controleren bij elk onderhoud en dan deden we dit. Maar men heeft ons meegedeeld dat dit niet meer moet gecheckt worden en dan zijn we ermee gestopt".... ???!!??? Of het probleem kon vermeden worden mits enige alertheid vermoed ik niet toen de sensor vervangen werd. Maar het zou toch zeker niet mogen.

Heb jij enig idee bij wie ze een klacht kunnen indienen of een aanvraag tot coulance?

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Als je die diensten niet rechtstreeks kan contacteren, dan is de klantendienst een goed begin : https://nl.renault.be/customer-contact.html

Comment

Nja of je het nog zou krijgen is puur een kwestie van goodwill bij renault,
        maar 100% tussenkomen gaan ze zeker niet doen met een auto van 7 jaar.. En
        dan zoals je zelf aanhaalde, zelfs als ze de motor vervangen, zit je nog steeds met een euro 4 diesel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

't is nu niet omdat je kort onder het minimum zit dat je motor direct kapot is hoor...
          En ik beweer dit waar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
            [*]Renault is volgens Maurice goed, volgens mij duidelijk minder, maar beide meningen zijn volgens u onzin, wie begrijpt zo iemand nog....
            Ik ben vooral tevreden over Renault. En al zeker over de service als er een probleempje opduikt.
            Op zich vind ik dat belangrijker dan het feit of een Renault 'betrouwbaarder' of 'minder betrouwbaar' dan merk X zou zijn.
            Mijn mening is dus eerder dat ik liever een Renault heb die (eventueel) eens meer naar de garage moet om een onnozel probleempje op te lossen zonder ook maar één maal te moeten discussiëren dan een ander merk waar die discussie wél moet gevoerd worden om de waarborg toegepast te krijgen.
            Verder ben ik ook van mening dat die zogenaamde 'horrorverhalen' fel overdreven zijn... in de familie zitten we aan Renault nr. 16 zonder ooit ook maar één maal iets 'desastreus' tegen te komen.
            Het DHL-argument van 'Ja, als ge ze op tijd weg doet ' slaat ook nergens op. Gemiddeld hadden ze ongeveer 150.000 km op de teller. Als het dan toch zo'n brol zou zijn hadden we toch wel al iets moeten 'meemaken'.
            En 't zal met elk merk wel eens kunnen gebeuren zeker?

Dat andere merken dan misschien betrouwbaarder zijn, kan best en wil ik ook niet ontkennen, maar voor mij is dat dus NIET het belangrijkste argument.
            En liever af en toe een 'prul' dan één keer een ernstig defect dat dan 3x zo duur is dan al die prullen samen.
            Verder is ieder vrij te kopen waar hij goesting en/of vertrouwen in heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Als je die diensten niet rechtstreeks kan contacteren, dan is de klantendienst een goed begin : https://nl.renault.be/customer-contact.html
              Ja Beemer, zoals Packard zegt, de klantendienst....

Maurice, als je met je auto verschillende keren naar de garage moet om ‘kleine foefkes’ op te lossen, vind ik dat niet normaal. Het zou er verdomme nog aan mankeren mocht het geen garantie zijn.
              Hier spreken we ook weer over zo’n klein foefke.. motor kapot op 100k. Dienen mens zal ook sterk overdrijven zeker?
              Maar jij hebt gelijk... steeds die verlengde garantie nemen en daarna vervangen.

En als je mijn naam vernoemd, dan graag naar waarheid aub. Heb nooit gezegd dathet brol is, maar wel dat je er veel mee naar de garage moet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Nja of je het nog zou krijgen is puur een kwestie van goodwill bij renault,
                maar 100% tussenkomen gaan ze zeker niet doen met een auto van 7 jaar.. En
                dan zoals je zelf aanhaalde, zelfs als ze de motor vervangen, zit je nog steeds met een euro 4 diesel.
                Euhm wat is de link met Euro 4 hier en de eventuele garantie ?

Comment

Euhm wat is de link met Euro 4 hier en de eventuele garantie ?
                  Simpel, als ze gedeeltelijk tussenkomen (volledig gaan ze nooit doen), dan moet je toch nog zelf gaan betalen om een euro 4 terug rijdend te krijgen.
                  Garantie is trouwens geen sprake van, eerder goodwill van renault.

Comment

Ja inderdaad, da s juist.

Comment

sommige mensen vinden het gewoon leuk om anderen tegen te spreken.. en op de duur gaan ze daarbij zichzelf tegenspreken. ben eens benieuwd, wie dit nu gaat tegenspreken.

Haha da s zoals jij die tegen Dirk bij hoog en bij laag beweert dat je je eigen auto niet constant zit op te hemelen lol.

Comment

Haha da s zoals jij die tegen Dirk bij hoog en bij laag beweert dat je je eigen auto niet constant zit op te hemelen lol.
                        af en toe idd, toch niet constant

Comment

De laatste weken is het verminderd onder de forumdruk ja.

Comment

De laatste weken is het verminderd onder de forumdruk ja.
                            maanden, niet weken, gelle kunt toch nogal een pakske overdrijven zenne, en als hier beweerd wordt, zowel door u dan door anderen, dat er niet veel goeds aan zo'n driepitter is, dan mag ik dat toch wel weerleggen vanuit mijn ervaring zeker.
                            zoals ik al zei tegen dirk, lees mijn posts er gewoon eens allemaal op na...
                            'k zal u nog wat helpen om het u gemakkelijk te maken: http://www.autoforum.be/search?searc...ssage%22%5D%7D
                            Last edited by sunking; 04/11/2017, 12:04.

Comment

Simpel, als ze gedeeltelijk tussenkomen (volledig gaan ze nooit doen), dan moet je toch nog zelf gaan betalen om een euro 4 terug rijdend te krijgen.
                              Garantie is trouwens geen sprake van, eerder goodwill van renault.
                              Daar heb je inderdaad een punt. Misschien moeten we toch maar is polsen bij Renault wat ze kunnen doen mits coulance aanvraag. Als ze voor een beperkte opleg er nog even met kunnen verder bollen tot 2025...
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

En als je mijn naam vernoemd, dan graag naar waarheid aub. Heb nooit gezegd dathet brol is, maar wel dat je er veel mee naar de garage moet.
                                Da's vrije interpretatie van uw woorden, iets dat je zelf ook regelmatig toepast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Da's vrije interpretatie van uw woorden, iets dat je zelf ook regelmatig toepast.
                                  Ah hij is wakker.... t wordt hier weer zuurder

Er is interpretatie en er is werkelijk liegen...

Comment

Ik heb je ook heel graag en vind je ook een toffe.

Bovendien: lees eens goed; er staat alleen dat jij hebt gezegd dat ge ze op tijd moet weg doen, en dat is toch wat je gezegd hebt, niet?
                                    In die zin staat niet dat JIJ gezegd hebt dat het brol is. Het is een toespeling die IK gemaakt heb en niet op u slaat.
                                    Ook zeg ik nergens dat die mens overdrijft hé. Alleen dat al die verhalen overdreven opgeklopt worden, dat is helemaal iets anders, toch?Ook weer iets dat JIJ ziet staan zonder dat ik het schreef.
                                    Last edited by Maurice P.P.; 04/11/2017, 15:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                      Als ge zelf ook wat beleefd zou blijven... t zou helpen. Laten we het hier over auto's hebben en niet op de man spelen.
                                      Last edited by sunking; 04/11/2017, 15:33.

Comment

Sunking, gij zijt toch wel echt zijn vriendje he, hem zo naar de mond spreken. Ik ben heel beleefd gebleven hoor, hij heeft al andere commentaren gekregen als die van mij. Maar dat negeert hij.

En Maurice, mensen die de waarheid neerschrijven, da's dan opgeklopt of wat ? Ze mogen dat niet doen van u ? Moet allemaal rozengeur en maneschijn zijn.

Ik heb het moeilijk met mensen die denken dat enkel hun eigen materiaal goed is en dit ook willen opdringen aan anderen.

Comment

Sunking, gij zijt toch wel echt zijn vriendje he, hem zo naar de mond spreken. Ik ben heel beleefd gebleven hoor, hij heeft al andere commentaren gekregen als die van mij. Maar dat negeert hij.
                                          De laatste tijd pak je zowat iedereen aan die niet dezelfde mening is toegedaan als die van jezelf hé: Herbie moest er aan geloven, mezelf, Quovadis, Sunking nu ook al... who's next?

En Maurice, mensen die de waarheid neerschrijven, da's dan opgeklopt of wat ? Ze mogen dat niet doen van u ? Moet allemaal rozengeur en maneschijn zijn.
                                          Zeg ik niet hé, beste vriend. Ik zeg alleen dat vooral anderen die verhalen graag groeperen en opkloppen, en ik heb de indruk vooral als ze zelf miserie hebben met hun aankoop.

Ik heb het moeilijk met mensen die denken dat enkel hun eigen materiaal goed is en dit ook willen opdringen aan anderen.
                                          Je hebt echt wel een leesprobleem. Ik deel enkel mee waarom ik mijn keuze heb gemaakt en dat de service voor mij doorslaggevend is. Integendeel, probeer nog eens goed te lezen wat er staat: ik zeg zelfs dat het best mogelijk is dat andere merken betrouwbaarder zijn, maar dat dit voor MIJ niet het belangrijkste is. Is dat iets opdringen? Hoe dikwijls heb ik volgens u trouwens een ander merk afgebroken?
                                          Of mag alleen jij uw ervaringen rondbazuinen?

Maar kom, ik ga je daarom nog geen verwijten naar je hoofd slingeren, ik blijf je een sympathieke gast vinden!

Comment

Working...
                                          X