Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto

Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto, dus geen 2de hands, met een max. budget van 30.000 euro.
    Momenteel heb ik een Honda Civic (2014). De kofferruimte in die auto is perfect voor mij (470l), en hij is 4.300mm lang.
    Graag had ik een nieuwe auto met ongeveer dezelfde kofferinhoud en zelfde lengte.

Ik heb al wat rondgekeken maar vind niet onmiddellijk iets. Ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen.

Waarom een nieuwe wagen als deze auto perfect is?
    En wat zoek je precies? Wat zijn je vereisten, verwachtingen? Hoeveel kms maal je op jaarbasis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Waarom een nieuwe wagen als deze auto perfect is?
      En wat zoek je precies? Wat zijn je vereisten, verwachtingen? Hoeveel kms maal je op jaarbasis?
      Ik wil gewoon eens een nieuwe wagen :-)
      Ik doe ongeveer een 25.000 km per jaar dus benzine? en de rest speelt niet zo veel rol. Enkel het budget, laaddruimte en de lengte (ivm garage) zijn echt belangrijk.

Comment

Als dat het enige is, dan is er maar één antwoord : Dacia. Dan kom je met de helft van je budget toe. Daarmee de vraag wat je nog belangrijk vindt.
        Of iets gelijk een Citroen Berlingo ofzo. Catch my drift?

Comment

D'as ook eens wat anders . Ne otto kiezen op basis van prijs, lengte en kofferinhoud.
          Ik zou u aanraden om het volgende autosalon te bezoeken -al dan niet met rolmeter in uw bezit- en eens te kijken welke wagens aan je verwachtingen voldoen
          Ik neem aan dat de ene wagen u meer zal aanspreken dan de andere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
            Als dat het enige is, dan is er maar één antwoord : Dacia. Dan kom je met de helft van je budget toe. Daarmee de vraag wat je nog belangrijk vindt.
            Of iets gelijk een Citroen Berlingo ofzo. Catch my drift?
            Ah zo . Tja, afneembare trekhaak (enkel voor fietsen), navigatiesysteem, stoelverwarming, DAB
            En genoeg ruimte achterin voor een volwassene.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoekieMonster Bekijk Berichten
              afneembare trekhaak (enkel voor fietsen)
              Fietsen kunnen ook in de Berlingo worden meegenomen.

Comment

Heeft er iemand ervaring met de Seat Ateca?

Comment

Dit zijn tot nu toe mijn favorieten

- Citroen Berlingo
                  - Peugeot Partner
                  - Seat Ateca
                  - Honda HR-V
                  - Volkswagen Golf Sportsvan

Als iemand nog een aanbeveling heeft, graag!

Comment

Als die lengte zo belangrijk is om in de garage te passen, misschien ook rekening houden met de breedte?
                    Nieuwe auto's worden immers ook steeds breder.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Uw Civic heeft wel een uniek grote koffer, omdat de benzinetank onder de voorste zitplaatsen zit.
                      • Alleen Honda gebruikt deze bouwwijze, maar niet meer in de nieuwe Civic
                      • Volwassenen kunnen achteraan, in de nieuwe Civic , wel terug hun voeten onder de voorste zetels zetten… wat ik persoonlijk toch als handiger ervaar.
                      Wel je echt zo’n grote koffer en een auto van max 4.35 m, kan je kiezen uit:
                      • een bestelwagen (type Berlingo,)
                      • de Golf SportVan, Seat Ateco (beide hoekige bestelwagen vorm)
                      • de Honda HR-V….. want die heeft ook nog, magic seats en een veel elegantere vorm

De HR-V heeft nog een atmosferische motor 1.5 i, (130 pk) welke minder zal kosten dan het 1.0 i turbo blok (115 pk) uit de VW stal waar de optie lijst heel lang is
                      • De VW’s wegen minder en zullen vinniger rijden (meer koppel) als de zwaardere HR-V….
                      • Honda heeft eventueel een CVT-automaat, de VW ’s een dubbele koppeling
                      Test rijden is de boodschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Als die lengte zo belangrijk is om in de garage te passen, misschien ook rekening houden met de breedte?
                        Nieuwe auto's worden immers ook steeds breder.
                        Breedte is totaal geen probleem. Wij hebben een garage voor 2 auto's.
                        Last edited by ; 03/12/2017, 19:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                          Uw Civic heeft wel een uniek grote koffer, omdat de benzinetank onder de voorste zitplaatsen zit.
                          • Alleen Honda gebruikt deze bouwwijze, maar niet meer in de nieuwe Civic
                          • Volwassenen kunnen achteraan, in de nieuwe Civic , wel terug hun voeten onder de voorste zetels zetten… wat ik persoonlijk toch als handiger ervaar.
                          Wel je echt zo’n grote koffer en een auto van max 4.35 m, kan je kiezen uit:
                          • een bestelwagen (type Berlingo,)
                          • de Golf SportVan, Seat Ateco (beide hoekige bestelwagen vorm)
                          • de Honda HR-V….. want die heeft ook nog, magic seats en een veel elegantere vorm

De HR-V heeft nog een atmosferische motor 1.5 i, (130 pk) welke minder zal kosten dan het 1.0 i turbo blok (115 pk) uit de VW stal waar de optie lijst heel lang is
                          • De VW’s wegen minder en zullen vinniger rijden (meer koppel) als de zwaardere HR-V….
                          • Honda heeft eventueel een CVT-automaat, de VW ’s een dubbele koppeling
                          Test rijden is de boodschap
                          Ik heb al een testrit gepland voor de Sportsvan en voor de HR-V. Als ik voor de Honda zou kiezen ga ik waarschijnlijk weer voor een manueel (die ik fantastisch vind)
                          De Berlingo/Partner vind ik persoonlijk minder mooi en te 'lomp' dan de rest en valt dus weg. En de Seat Ateca is momenteel nog een twijfel geval, maar zal ik zeker ook eens test rijden.

Comment

Je laat Franse degelijkheid aan je voorbij gaan ... jammer.

Comment

Breedte is totaal geen probleem. Wij hebben een garage voor 2 auto's.
                              Dan is dat idd geen probleem.
                              Hier is het net andersom, de garage is diep genoeg, maar niet zo breed.

En hoe zit het met die lengte van de auto, hoeveel speling heb je op die 4300 mm?
                              De Sportsvan en de Ateca zitten er al zo'n 4 cm boven, de HR-V past er netjes in.
                              De Berlingo/Partner zit er volgens mij ook al een stukje boven.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                Je laat Franse degelijkheid aan je voorbij gaan ... jammer.
                                Zoals....?

Iedereen is geen helderziende...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Dan is dat idd geen probleem.
                                  Hier is het net andersom, de garage is diep genoeg, maar niet zo breed.

En hoe zit het met die lengte van de auto, hoeveel speling heb je op die 4300 mm?
                                  De Sportsvan en de Ateca zitten er al zo'n 4 cm boven, de HR-V past er netjes in.
                                  De Berlingo/Partner zit er volgens mij ook al een stukje boven.
                                  Sportsvan: 4338mm
                                  Ateca: 4363mm
                                  HR-V:4294mm

De max. lengte is ongeveer 4400mm, maar dan is het hoogstwaarschijnlijk erg nipt.
                                  Met mijn Civic heb ik nog wat speling tot de garagepoort.

Ik kan tijdens de testrit ook eens de auto in mijn garage zetten om te kijken of het allemaal mooi past.

Comment

Sportsvan: 4338mm
                                    Ateca: 4363mm
                                    HR-V:4294mm

De max. lengte is ongeveer 4400mm, maar dan is het hoogstwaarschijnlijk erg nipt.
                                    Met mijn Civic heb ik nog wat speling tot de garagepoort.

Ik kan tijdens de testrit ook eens de auto in mijn garage zetten om te kijken of het allemaal mooi past.
                                    Moet ik de grage komen verbouwen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Moet ik de grage komen verbouwen ?
                                      Nee hoor , alles past precies

Comment

Misschien ga je best eens naar het autosalon zodat je wat auto's kan vergelijken. Wat aan jouw eisen voldoen vrij veel wagens en het budget is ook ruim genoeg. Heb je bijvoorbeeld graag een hoge zitpositie, liever een break. Heb je een voorkeur voor een merk of merken die je absoluut niet wil? En waarom?
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                        X