Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop velgen

Hallo iedereen,

Ik was van plan een setje velgen te kopen voor mijn nieuwe auto omdat ik eigenlijk geen enkel van de velgen die ik kon kiezen bij aankoop mooi vond. Nu heb ik bijna geen idee waarop je moet letten bij het kopen van velgen.

Ik weet dat als je al banden hebt, deze moeten passen op de banden. Als je nog geen banden hebt, moet je enkel rekening houden met je wielkassen - en kan je de banden aankopen op basis v/d velgmaten, klopt dit?

Verder heb ik begrepen dat je dus ook velgen kan kopen die niet van het merk van je auto zijn maar van een "velgenmerk". Zijn er bepaalde merken die een zeer goede reputatie hebben? (Of omgekeerd, merken die een heel slechte reputatie hebben?) Zijn velgen van "velgenmerken" altijd beter of slechter dan een velg v/e autoconstructeur? Of hangt dat af van merk tot merk?

Verder is er blijkbaar ook nog zoiets als replicavelgen, als ik het goed begrijp zijn dit merken die een bepaald type velg van een autoconstructeur proberen namaken met goedkopere

Als allerlaatste vraag nog: zijn er bepaalde webshops waar je veel keuze hebt tegen een goede prijs? (en liefst nog een beetje klantenservice ook) - heb trouwens ook geen idee wat een setje van 4 19'' velgen bijvoorbeeld doorgaans kost

Als iemand me wat wegwijs kan maken in deze materie, much appreciated!
    Last edited by ; 11/01/2018, 23:12.

Je moet je houden aan de velg en bandenmaat wat de constructeur voorschrijft, dit in ieder geval om door de keuring te komen.
    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Je moet je houden aan de velg en bandenmaat wat de constructeur voorschrijft, dit in ieder geval om door de keuring te komen.
      Oke dat wist ik niet, da's al goed om te weten :-D

Comment

Die info klopt al niet.
        Ik rij met een afwijkende bandenmaat en geraak ook gekeurd. Heb wel een tuningkeuring aan mijn been.

Je bandenmaat mag een bepaald percentage afwijken van de originele, goedgekeurde maten.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Die info klopt al niet.
          Ik rij met een afwijkende bandenmaat en geraak ook gekeurd. Heb wel een tuningkeuring aan mijn been.

Je bandenmaat mag een bepaald percentage afwijken van de originele, goedgekeurde maten.

En hoeveel is dat percentage?

Comment

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
              http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-banden

Die toegelaten afwijking zal niet veel veranderen qua look op een wagen.
              Z4 M40i

Comment

Als je bijvoorbeeld de configurator van BBS gebruikt http://konfigurator.bbs.com/?sprache=en voor je auto, mag je hier dus wel op vertrouwen dat die velgenmaat niet teveel afwijkt?

Comment

Let zeker en vast op de steek! (De afstand van de wielbouten) zodat je niet tegenkomt zoals ik nu voor heb! Ik heb 5 x 120 en heb er gekocht die 5 x 112 zijn . Dus die staan nu terug te koop. De ET waarde kun je nog opvangen met spacers. De sreek kun ju ook opvangen met spacers die 112 naar 120 veranderen maar dat zou ik nooit doen.

Comment

Bestaan er geen springbouten voor die maat?

Comment

Ik kende dat zelfs niet, maar net even opgezocht en de maximale overbrugbare afstand is 2mm. Dus max. Van 112 naar 114.

Comment

Hi,

Sorry ik zie dat dit al een best oude post is, maar ik ben hier gestrand ook op zoek naar velgen.
                        Ik wil namelijk ook naar een velgenmerk gaan. Ik zat te denken aan JR Wheels, maar de meningen hierover zijn erg verdeeld. Sommige noemen het een goedkoop namaak merk, maar ik vind het nou niet bepaald goedkoop... niet waar ik ze wil bestellen in ieder gevallen. Andere reacties zijn juist wel heel positief vooral ook over de uitstraling die het geeft. Dus ik twijfel.

Voor welke velgen ben jij uit eindelijk gegaan?

Comment

Working...
                        X