Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektrische auto's en hun uiterlijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elektrische auto's en hun uiterlijk

Misschien een beetje een rare, maar weliswaar serieuze vraag : waarom zijn elektrische auto's zo lelijk?

Ik denk dat er niemand ooit een elektrische auto zou kopen omdat die mooi oogt. Bij de meeste merken die een elektrisch model hebben is dit het lelijke eendje van de klas.

Enige uitzondering waar ik weet van heb zijn de Teslas, die naar mijn mening ook niet moeders mooiste zijn, maar ik kan er nog inkomen dat mensen deze nog wel als mooi ervaren.

Heeft het mogelijks iets met de batterij te maken dat het chassis van de auto zo "anders" gevormd moet worden dan hun andere modellen ?

Waarschijnlijk heeft het meer te maken met de luchtweerstand die zo min mogelijk moet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
      waarom zijn elektrische auto's zo lelijk?
      Omdat jij die als zijnde "zo lelijk" catalogeert ... meer valt daar niet achter te zoeken.

Comment

Nee, het valt echt wel op dat e-auto's lelijk zijn. Zou het niets te maken hebben met de batterijen die ze moeten herbergen?
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Jaguar i-Pace, Tesla Roadster (de oude én de nieuwe), Tesla in het algemeen, Renault Zoe, Audi e-tron SUV (en de andere exemplaren die later komen): ik zie er weinig lelijks aan. De Smart ForTwo ED en de e-Golf en e-Up negeer ik even, want die lijken de facto hard op hun eigen broers. Dan blijven er over: Hyundai Ioniq en Nissan Leaf. En bon, als je echt wil, kan de i3 daar eventueel ook bij, al vind ik die er eigenlijk best cool uitzien. OK, er zijn er nog andere, maar om nu te zeggen dat ze altijd per definitie lelijk zijn...?

Mijn eigen favoriet is momenteel de Bollinger. Bijzonder nieuwsgierig naar wat de prijs zal zijn, fingers crossed dat het binnen budget gaat passen.

Overigens zijn er meer dan genoeg ICE-auto's die ik evenmin om aan te zien vind. Het lijkt me dus eerder een eigenschap van auto's in het algemeen, dan van EV's in het bijzonder.

Comment

Denk dat de Bollinger niet goedkoop zal zijn.

De eerste generaties van de Honda en Toyota hybrides waren ook niet moeders mooiste of ze waren te modern voor hun tijd.

Voor mij blijft de gesloten, afgeronde neus nog altijd iets raar.
            Doet mij altijd denken aan die films waar ze de auto’s van het heden omvormen naar ene uit de toekomst.
            Last edited by Gixxer; 18/03/2018, 08:54.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Voor mij blijft de gesloten, afgeronde neus nog altijd iets raar.
              Doet mij altijd denken aan die films waar ze de auto’s van het heden omvormen naar ene uit de toekomst.
              Er is in de jaren '80 een hele generatie aan auto's geweest waarbij ze de gesloten neus probeerden te suggereren, hoewel het technisch moeilijk was omwille van de nood aan koeling. Denk aan de Honda Prelude, Subaru XT, etc. Verder hebben de meeste auto's met middenmotor een redelijk gesloten neus. Dat is niet alleen zo bij Porsche's of Ferrari's, maar net zo goed bij de Kever, de vorige Alpine A110, enzovoort.

Zelf vind ik de neiging naar steeds grotere grilles volledig van de pot gerukt. ICE-motoren worden steeds efficiënter - lees: ze verliezen gradueel steeds minder warmte - en toch worden de grilles groter. Als de auto-industrie de technologie zou volgen, dan zouden die grilles net kleiner moeten worden. Wat meteen ook de aerodynamica ten goede zou komen.

Last edited by ; 18/03/2018, 11:05.

Comment

Dus geen liefhebber van Audi's?

Comment

Tesla S is nog wel ok, X is afzichtelijk en model 3 zo tussen de twee ergens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                    Tesla S is nog wel ok, X is afzichtelijk en model 3 zo tussen de twee ergens.
                    Ik vond aan geen van de 3 iets. Maar de S begin ik al wat minder lelijk te vinden. De X blijft een gedrocht dat precies tussen 2 camions is blijven steken. En de 3 is wel ff wennen, maar dat komt wel goed.

Comment

ieder zijn mening natuurlijk, maar mij lijkt het lelijke uiterlijk (en das persoonlijk) voor veel tegenstanders 1 van dé redenen om ze links te laten liggen, terwijl de mensen die electrisch willen rijden net zo blij zijn met hun wat afwijkend design...het mag wat opvallen

zoals hierboven, de e-smart of de e-golf verkopen daarvoor niet beter dan de lelijkaards dus lijkt mij de keuze van de constructeurs juist

goed dat tesla het neprooster heeft weggehaald

Comment

De Nissan Leaf 2 vind ik wel nog cava en met de eerst Leaf ben ik al is meegereden, ziet er niet uit maar bolt wel goed. Nog vinnig ook! Zachte vering en stil binnenin, de Leaf 2 kan er op dat gebied enkel nog op vooruit zijn gegaan. Zelf vind ik elektrische wagens ook meestal lelijk, maar een andere vraag, waarom zijn ze altijd zo duur???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Dus geen liefhebber van Audi's?
                          Als dat aan mij gericht was: geen liefhebber van hun vormgeving, neen. Er is niets mis met Audi's, maar het is nogal saai. Netjes, maar braaf. Op die uni-grille na dan, die vind ik inderdaad al sinds dag 1 van de pot gerukt. Ik heb hetzelfde probleem met Lexus, btw. Gelukkig is er keuze genoeg op de markt

Wat Audi nu aan het doen lijkt te zijn met de e-tron, vind ik dan weer wel geslaagd (qua "grille"). Nu nog een strijkijzer over die flanken

Comment

Working...
                          X