Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oude Ford Mustang opknappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oude Ford Mustang opknappen

    Beste

    Ik ben van plan om een Ford mustang III te kopen en hem dan te gaan opknappen. Alleen ben ik nieuw in het repareren van auto's. Ik eindig dit schooljaar mijn technische richting met een goede theoretische base mechanica en elektriciteit en zou graag op mijn eigen wat willen knutselen aan een auto.

    Nu voor dat ik zo een mustang 2dehands ga kopen waarop moet ik letten? Ga ik speciale tools moeten aankopen voor het demonteren van de auto? Ik heb vernomen dat tussenstukken makkelijk te vinden zijn. Voor mij moeten het niet de orginele stukken zijn. Mag ik nieuwere stukken in de auto plaatsen? En gaat dat mij veel kosten? Zijn er nog andere dingen waarop ik ga moeten letten?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Gabriel

  • #2
    Welk model is precies ne Mustang III?

    Comment


    • #3
      IDK ben geen kenner eentje uit 1980 ergens.

      Comment


      • #4
        Meestal weet je waaraan je begint maar niet waar het stopt.
        Mustang 3 onderdelen zijn zo vlot niet verkrijgbaar als van een 1, en je zal alles moeten bestellen in de USA.
        Kan je lassen, als je dit moet uitgeven zal je veel geld kwijt zijn.
        Heb je een autobrug of put om aan auto’s te werken?
        Z4 M40i

        Comment


        • #5
          Ik heb nog nooit gelast, maar mijn stiefvader zal mij daarbij helpen. Voor alles is een eerste keer . Ik heb geen autobrug of put om aan de auto te werken maar denk wel dat ik een frame kan maken om de auto op te zetten.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gabriel.dhondt Bekijk Berichten
            IDK ben geen kenner eentje uit 1980 ergens.
            wacht, je wil een mustang 3 kopen, maar weet niet exact wat een mustang 3 is ?
            anyway, het is een fox body mustang van 78 tot 93.

            als je nu al in zit met de kosten dan zou ik er niet aan beginnen.

            alles van bodystukken ga je moetn importeren, voorvleugels, vloerplaten, etc etc.
            motoren en transmissies ga je al gemakkellijker vinden.
            elektronica stukken etc is niet zo moeilijk te vinden of te vervangen.

            wat wel een feit isi, is dat als je een motorstoornis hebt, er weinig tot geen volk u kan helpen, en je aangewezen bent aan uzelf.
            vele mensen ( vaak idioten gaan u een carbu swap aanraden ) terwijl de oplossing waarschijnlijk gewoon het vervangen van een sensor is.

            ik heb zelf al 12 jaar ervaring met de concurentie ( firebirds en camaros )

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door gabriel.dhondt Bekijk Berichten
              ben geen kenner
              Dit zijn geen projectjes waar je wat kan van leren zonder in problemen te komen of je broek eraan te scheuren.

              Comment


              • #8
                ah van 1980, das dan zo ne "boma" mustang ??

                Comment


                • #9
                  Zoiets koopt ge als passie en het interesseert u niet of ge er 5 of 10 jaar over doet en hoeveel het kost.
                  Ik zelf zou het er financieel wel voor over hebben, maar ben gewoonweg veel te lui daarvoor En daarnaast moet eerst het huis tot de laatste mm af zijn.

                  In geval van TS, zou ik dan toch gewoon een ander type amerikaan kopen dat er beter aan toe is, maar een pak minder kost omdat het 'geen' mustang is.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    En daarnaast moet eerst het huis tot de laatste mm af zijn.
                    Zijt er u wel van bewust dat, wanneer ge denkt aan de laatste mm bezig te zijn, uw
                    allereerste mm waarschijnlijk alweer een cm of twee zal opgeschoven zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Als je niet kan lassen, koop dan iets zonder roest.

                      Geloof me, na 2 weekends gaat uw schoonpapa liever biljarten dan aan dat krel te werken.

                      Begin met iets goedkoper waarvan je de onderdelen makkelijker hier kan vinden, en met een carosserie die niet vol gaten zit.
                      In de VS zijn vooral de autos uit Californie en omstrken gegeerd omdat die niet roesten door het klimaat.

                      Hier roesten die Amerikaanse ketels rapper dan dat je kan bijlassen.
                      Winst ga je er zeker niet aan doen, stukken opsturen uit de VS is superduur.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten

                        Zijt er u wel van bewust dat, wanneer ge denkt aan de laatste mm bezig te zijn, uw
                        allereerste mm waarschijnlijk alweer een cm of twee zal opgeschoven zijn.
                        Inderdaad. Zo zal het ook wel gaan

                        Comment


                        • #13
                          Zoek een die zo roestvrij mogelijk is. Carrossiewerk is altijd veel gedoe. Plaatwerk bestellen, uitsluipen, inlassen, zien dat nieuw deel niet 100% past, plamuren, opschuren,...
                          Zoek een foxbody van zo laat mogelijk. Deze zijn het coolste en vind je de meeste onderdelen voor terug.
                          Probeer eentje te zoeken die zo compleet mogelijk is.
                          wordt goede vrienden met iemand die vaak onderdelen uit amerika haalt zodat je discount kan krijgen = mij.
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment

                          Working...
                          X