Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel km met een 1 liter ecoboost

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoeveel km met een 1 liter ecoboost

Ik ben aan het kijken naar een fiesta sport 1liter ecoboost met 125 pk. Hoeveel kilometers denken jullie dat er met deze blok gereden kan worden?

312 657 km en 165 meter.

Nee serieus, wat voor antwoord verwacht je?

Comment

Een veelgestelde zaak waar ook veel studies naar gedaan werden in het verleden. De conclusie was steeds hetzelfde. Men kan ermee rijden zolang het niet defect of versleten is. Denk dat dit de meest correcte benadering is want alle neuzen wijzen in die richting.

Comment

Motoren worden ontwikkeld voor een minimale levensduur van 200k op 10jaar.
        Dan mag er slijtage zijn, maar geen defecten.

In de praktijk betekent dat dat er 1-2% kapot gaan voor die termijn, maar dat de helft van die motoren de 500k wel zal halen.

De gemiddelde auto doet 15k per jaar, dus na een jaar of 14 zit je aan 200k, en dan is die auto toch vrijwel waardeloos.
        Wees eerlijk, 2000€ meer betalen voor een levensduur van 400k, dat interesseert 2 man en een paardekop.

Comment

Auto's doen wellicht enorm veel kilometers. Wij Westerlingen weten dat niet omdat we het geld hebben om een vrij jong wagenpark te rijden. In armere landen zal men dat veel beter weten wanneer een wagen echt versleten is. Denk aan al onze 'versleten' auto's die naar Afrika gaan om maar iets te zeggen.
          Mercedes zei ooit geen interesse meer te hebben om wagens te maken voor de derde, vierde of vijfde eigenaar op het einde van de W124 produktie. Heb dat zo altijd gehoord, denk wel dat het waar kan zijn

Comment

Op de testbaan van Ford in Lommel, rijden ze 300.000 km met elke auto, daarna halen ze die volledig uit elkaar en zien zie hoever de diverse onderdelen versleten zijn…

Gebeurd op 3 tot 6 maanden (24/24 u en 7/7 d), waarvan sommige ook regelmatig in een diepvries gestopt worden…

Comment

100.000 km want dan denkt toch meer dan de helft dat "het versleten" is.

Dit blok is nog veel te jong om zijn duurzaamheid te bewijzen, maar dat het geen 1300 Valencia is durf ik nu al te voorspellen

Comment

er is geen verband tss cc en duurzaamheid
                je moet nix afbeulen

Comment

Een auto wordt toch niet enkel voor de EU gemaakt?
                  usa doet veel meer km dan hier bijvoorbeeld.

200000+
                  Polo 6n 1.4

Comment

Find out the average miles driven per year, by state, age and gender, plus how driving trends are playing out across the country.

Average mileage in the US: 13000 miles of 20800 km.
                    Zo zot veel is dat ook niet.

Feit is: er worden bijzonder weinig auto's echt opgereden als het om het motorblok gaat.
                    Er zijn dan gewoon een pak andere dingen die verslijten en het is dan niet meer de moeite dat te herstellen, zeker als er een paar dingen bij elkaar komen.

Comment

kheb hier andere dingen horen passeren toen ik mij nen 1.0 kocht, ding ging na 100.000 km uiteen liggen volgens sommigen
                      wat wel is, met die moderne motoren, in principe zouden ze lang mee moeten gaan maar als er iets misgaat (distributie, smering...) is het meestal meteen behoorlijk mis en kan je meteen heel het blok gaan vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        https://www.carinsurance.com/Article...-by-state.aspx
                        Average mileage in the US: 13000 miles of 20800 km.
                        Zo zot veel is dat ook niet.
                        De cijfers die jij aanhaalt gaat over de gemiddelde Amerikaan, niet over de gemiddelde Amerikaanse wagen. Dus als er in 1 gezin 2 mensen met diezelfde auto zouden rijden kom je gemiddeld al op een haal ander cijfer.
                        Wij Belgen rijden gemiddeld 7548 km per jaar
                        (bron: http://trends.knack.be/economie/fina...al-255387.html)
                        VS: 20 800 km/jaar per inwoner
                        België: 7 548 km/jaar per inwoner
                        Europa: 6 762 km/jaar per inwoner
                        Nederland: 6 134 km/jaar per inwoner
                        Frankrijk: 6 325 km/jaar per inwoner
                        Duitsland: 7 403 km/jaar per inwoner

Ik snap wel de vraag in verband met de betrouwbaarheid. En ik geloof best dat de kans groter is dat een 1 liter benzine meer afgebeuld is, maar dan nog zou 200.000km geen probleem mogen zijn.

KLIK |&| KLAK

Comment

Tuurlijk zou 200K geen probleem mogen zijn.

Realiseer U wel dat er in de VS meer auto's per persoon zijn dan in Europa.
                          Dus het aantal km's per auto valt zelfs in de VS nogal mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                            Auto's doen wellicht enorm veel kilometers. Wij Westerlingen weten dat niet omdat we het geld hebben om een vrij jong wagenpark te rijden. In armere landen zal men dat veel beter weten wanneer een wagen echt versleten is. Denk aan al onze 'versleten' auto's die naar Afrika gaan om maar iets te zeggen.
                            Mercedes zei ooit geen interesse meer te hebben om wagens te maken voor de derde, vierde of vijfde eigenaar op het einde van de W124 produktie. Heb dat zo altijd gehoord, denk wel dat het waar kan zijn
                            In die arme landen houden ze gewoon wagens aan het draaien. Ben een 10-tal jaar geleden in de brousse in Senegal geweest en het krieolt daar nog van de oude peugeots. Naar het schijnt wagens die ze daar met tips & tricks het langste kunnen aan den draai houden.
                            Ben er naar een garage gaan kijken (ok, het waren wat bamboepalen met palmbladeren over). Daar zag ik dat ze kapotte schokdempers vervingen door gewoon bladveren die ze ergens vandaan hadden. Ze hebben daar toch geen keuringen. Voor elk defect hebben ze daar een oplossing. En vaak simpel ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Tuurlijk zou 200K geen probleem mogen zijn.

Realiseer U wel dat er in de VS meer auto's per persoon zijn dan in Europa.
                              Dus het aantal km's per auto valt zelfs in de VS nogal mee.
                              Ik realiseer me best goed hoe het zit in de VS. Of toch zeker in Michigan. Ik woon er namelijk. ;-)
                              US heeft 910 auto's per 1000 mensen. België slechts 559.
                              (San Marino heeft er 1263 per 1000 mensen, in Togo zijn er dat 2)

KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                kheb hier andere dingen horen passeren toen ik mij nen 1.0 kocht, ding ging na 100.000 km uiteen liggen volgens sommigen
                                wat wel is, met die moderne motoren, in principe zouden ze lang mee moeten gaan maar als er iets misgaat (distributie, smering...) is het meestal meteen behoorlijk mis en kan je meteen heel het blok gaan vervangen.
                                Distributie, smering en zo zijn eigenlijk voor alle motoren fataal he. Het is eerder dat er op een moderne auto veel meer componenten zitten tov die oude wagens. En als erop een bepaalde leeftijd één van deze zaken defect gaat, is het voldoende om de wagen af te schrijven en is hij 'versleten'. Ook het enorme aantal kilometers zoals vroeger zal een moderne wagen niet meer halen vrees ik. Die Peugeots bvb waar Free van spreekt zijn er van de jaren 70 a 80. Toen maakte men echt nog onverslijtbare auto's (men maakte er slechte ook natuurlijk).
                                En jij gaat nooit 100.000 km met je Golf halen... tegen dan heb je al lang een andere gekocht

Comment

mm ja maar toch denk ik, dat hetgeen wat bij mijn 316i is misgelopen, bij een oudere simpele motor niet had kunnen gebeuren.
                                  Vroeger was het: distributieriem, die een simpele nokkenas aandrijft, dat kan alleen maar echt misgaan als de riem breekt of een tand verschuift.
                                  Nu is het: variabele kleptiming (VANOS systeem bij BMW), met distributieketting in de motor, die een hydraulische kettingspanner nodig heeft, als de hydraulische druk wegvalt, wordt de ketting niet meer opgespannen, klopt de kleptiming niet meer.. toen de dealer mijn wagen uitlas, kwamen er een hele boel fouten van het VANOS systeem en conclusie was dat de motor beter werd vervangen (hoewel hij eigenlijk nog liep, in noodmode). Maarja hier heeft men ook weer uit geleerd dus niet elke moderne motor heeft deze gevoeligheid.

Hoeveel km's ik met die golf ga doen.. ja da's een groot mysterie, ik wil naar een elektrische vanaf er echt iets goed en betaalbaar is, ma kheb ook een renting contract van 5 jaar (vroeger kocht ik mijn auto's gewoon en kon ik ze verkopen wanneer ik zin had) en vroeger renting verbreken gaat me geld kosten.. dus mss haal ik die 100.000 toch wel (met de bmw heb ik er 90.000 gereden, een record zowaar) of 't moest zijn dat ze mij binnen een jaar of 2 nen interessante deal kunnen voorstellen voor het inruilen op hun nieuw elektrisch model.

Comment

Ja, da's juist... Maar er waren vroeger auto's die 500k reden met een ketting. En bij de meeste merken was het toch zo dat, als de riem brak tijdens het rijden,alles ook in de soep draaide. En dan was die wagen dikwijls afgeschreven...
                                    Komt voornamelijk omdat het uurloon hier zo hoog ligt. Denk dat ik bij BMW rond de 60 a 70 euro zat per uur ? In Nederland is het nog gekker... Dus hier gaan ze er de tijd niet meer insteken om de culasse af te nemen, kleppen en andere zaken te vervangen. Tegen dat dit rond is heb je inderdaad de prijs van een vervangmotor betaald. Kruipt gewoon veel te veel tijd in.
                                    Landen zoals Afrika, Rusland (vroeger ook Turkije, Marokko,.. nu weet ik het niet) enz hebben een veel lager uurloon. Daarom dat die kapotte wagens (die voor ons kapot zijn) gretig gekocht worden voor export naar die landen. Daar geeft het niet dat ze een week aan een auto werken om die terug gebruiksklaar te krijgen.
                                    Het enige waar ze niet zot van zijn, zijn inderdaad de meest nieuwe hoogtechnologische wagens. Maar dat komt enkel omdat ze er apparaten niet voor hebben. Maar die evolueren wel mee, al is het steeds een generatie achter op ons wagens...(alhoewel ik denk dat Rusland ook al wat verder staat op dit gebied, groot verschil natuurlijk ook onder welke omstandigheden die auto's moeten rijden...). Moet eens zien naar de ongevalwagens die ze ginder nog herstellen. Auto's die hier totaal vernield zijn, lappen die mannen weer op.
                                    http://www.autobotanik.ru/pokraska-avto/kuzovnoy-remont-moskva-foto/remont-kuzova/poshkodim.htmlоктавия, 13-ый год выпуска, выезд со второстепенной...а там н...

Comment

gohja... ik denk ook dat mijn motor nog wel te repareren geweest moet zijn, dus ik zal vanaf nu zeggen dat hij een storing in de vanos had ipv dat hij in de soep gedraaid is
                                      Maar toch: een nieuw blok kostte volgens BMW 10.000 euro... mss wat een overdreven bewering van hun kant uit, want het produceren zal hen wel wat minder kosten.
                                      Als je dan zoiets voorhebt als de wagen 7 jaar oud is met pakweg 150.000 km op de teller, dan is hij economisch per total, althans hier in West-Europa.

Heb die filmpjes van dat oplappen al is gezien (ook eens een 7 reeks die rijp was voor het schroot), en met alle respect, daar kruip kik ni in
                                      Wel jammer dat zo'n auto's ook wel eens bij handelaars bij ons terecht komen. http://www.autoforum.be/forum/aankoo...-s-in-mortsel/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Heb die filmpjes van dat oplappen al is gezien (ook eens een 7 reeks die rijp was voor het schroot), en met alle respect, daar kruip kik ni in
                                        Wel jammer dat zo'n auto's ook wel eens bij handelaars bij ons terecht komen. http://www.autoforum.be/forum/aankoo...-s-in-mortsel/
                                        No way dat ik zo ene zou willen. Maar wat er nu gebeurt in het buitenland, gebeurde destijds hier in Belgie evenzeer. Nu heb je de keuring na ongeval, dat helpt al een beetje. Dat er van tijd zo ene bij ons komt, is te verwachten hee. Zeker een poos geleden (nu weet ik het niet) toen er mannen waren op de keuring die voor 10.000 frank een groen attest en verkoopformulier bezorgden zonder dat de auto er ooit fysiek was. Moeten in een systeem maar 2 corrupte mensen zitten en alle controle is om zeep.

Uwen BMW zullen ze ook niet afgebroken hebben. Die zal ook wel ergens naar één of ander land verhuisd zijn waar die gerepareerd werd. Eventueel met een okkaziemotor (dat van één of ander wrak of 'erger' komt) als je motor echt stuk was. Denk aan al die gestolen auto's... dan hebben ze graag ene die niet meer te maken is voor een appel en een ei...

Iemand die een okkazie koopt moet toch nog altijd heel goed de herkomst ervan onderzoeken. Een ingevoerde wagen, om welke reden ook, moet ik al niet hebben.

We wijken beetje af, maar op de originele vraag valt toch geen zinnig antwoord te geven. Dat is een beetje zoals vragen hoe oud men zal worden . In 't slechtste geval hebben we ook ne nieuwen moteur nodig...

Da's dat filmpje van dienen 7 voor degenen die het nog niet zagen: https://www.youtube.com/watch?v=wR2f-q4WPfs&t=21s

Eigenlijk echt wel crimineel te noemen. Wordt zeker verkocht aan een onwetende burger... (is zo'n beetje zoals al die carosseriebedrijven die auto's verkopen naast hun herstellingswerken, moet altijd lachen als er dan een bordje op hangt "100 procent ongevalvrij".

Comment

Working...
                                        X