Onder het motto, niet geschoten is altijd mis, start ik dit gezocht topic.
Misschien om te beginnen een beetje achtergrond informatie.
Gezin van 4 (kinderen van 2 en 4jaar), momenteel 3 wagens
- 2008 Octavia II Break TDI,
- 2005 Fabia I RS TDI 2005,
- 1990 Golf 1 Cabrio, Etienne Aigner
Beide diesels gekocht toen ze ongeveer 5 jaar oud waren en ong. 50000km op de teller hadden. Dus redelijk jong en met weinig kms op de teller. Gemiddeld gereden km per jaar 35000km voor de Octavia en 25000km voor de Fabia en dit zonder noemenswaardige problemen. Beide super wagens voor hetgeen dat ze gebruikt worden. Bij de Octavia wordt ik vrolijk van zijn ruimte (zowel voor als achter in combinatie met de grote koffer), luxe (half leer, xenon, parkeersensoren V+A, cruisecontrol ... ik kwam van een kale golf 3 dus het was allemaal niet nodig maar wel leuk dat het erop zit ) en zuinigheid. Bij de Fabia het "met iets onderweg zijn wat niet iedereen heeft", het leer (na 280.00 km nog altijd in prima staat, wat ik niet kon zeggen van de zetels van de modellen met stoffe bekleding die ik al gezien heb) en de power in combinatie met zijn zuinigheid. De cabrio komt enkel bij goed weer buiten aan een 600 km per jaar. Ook hier geldt, super cabrio, geen dure wagen in onderhoud en andere kosten. lekker hoekig, veel glas.
Naast liefhebber van zo een beetje alles van eind jaren 80 en begin jaren 90 begin ik te merken dat ook wagens van eind jaren 90 in mijn smakenpallet zijn beland, door het ouder worden van mezelf waarschijnlijk.
Zo ben ik momenteel op zoek naar een in zo goed mogelijke staat verkerende Audi A2.
Wat vind ik er leuk aan?
- The looks, je bent er voor of tegen. Ik ben voor!
- Het concept van eens iets zo zuinig mogelijk te maken en daar vrij extreem in te gaan. Ik ben ook "een zuinige", ik geeft het toe, dus de auto past wel bij mij.
- ALU body, heb al een paar auto's moeten opgeven ivm de roestduivel. Het zal bij deze niet waar zijn.
- Ik houd van bedrijfszekerheid en het model zit kwalitatief goed in mekaar.
Wat zijn de vereisten;
- Ongeval vrij
- Aantoonbaar onderhoud
- Airco
- Lederen interieur (enkel in geval van een 3L TDI model doe ik afstand van deze eis)
- Carrosserie in zo goed mogelijke staat. Roesten zal hem niet doen maar ik heb ook geen interesse in blutsen, krassen, geschuurde wielkasten\bumpers etc.
- Zo laag mogelijke kmstand.
Tof als het erop zou zitten maar daarom niet noodzakelijk;
- Parkeersensoren achter,
- Bose soundsystem,
- Cruise-control
Lever niet dan wel; OpenSky dak.
Ivm motorisatie, die maakt me eigenlijk niet uit,
Ok, vanzelfspekend liever een 1.6 FSI of 90 PS TDI, maar het type motor is ondergeschikt aan de staat.
Een A2 3L zou natuurlijk super zijn ivm dat het het dichtst tegen de oorspronkelijk idee en het concept van de wagen aanleunt.
Ivm de kleur, ook hier geen echte no go's (liever geen gele).
Heb ondertussen zelf gereden met een 1.4 benzine (lage kmstand, reed gewoon goed, had leer en parkeersensoren, gerepareerde schade aan een flank, maar was jaren na de reparatie "niks" van te zien, achter af gezien misschien beter gekocht) en 75 PS 1.4 TDI (gemiddelde kmstand maar auto zelf was niet om over naar huis te schrijven, zwaar schakelen, trok naar links).
Nog niet met een 1.2 3L gereden.
Dus, iemand nog een Audi A2 te koop staan die om door een ringetje te halen is, of er eentje te koop weet staan. Dan hoor ik het graag.
Niet de gemakkelijkste opdracht, maar daarom dat ik hier ook wat hulp hoop te vinden.
Cash waiting (prijs ivm verhouding met de staat, geen goudzoekers aub).
Misschien om te beginnen een beetje achtergrond informatie.
Gezin van 4 (kinderen van 2 en 4jaar), momenteel 3 wagens
- 2008 Octavia II Break TDI,
- 2005 Fabia I RS TDI 2005,
- 1990 Golf 1 Cabrio, Etienne Aigner
Beide diesels gekocht toen ze ongeveer 5 jaar oud waren en ong. 50000km op de teller hadden. Dus redelijk jong en met weinig kms op de teller. Gemiddeld gereden km per jaar 35000km voor de Octavia en 25000km voor de Fabia en dit zonder noemenswaardige problemen. Beide super wagens voor hetgeen dat ze gebruikt worden. Bij de Octavia wordt ik vrolijk van zijn ruimte (zowel voor als achter in combinatie met de grote koffer), luxe (half leer, xenon, parkeersensoren V+A, cruisecontrol ... ik kwam van een kale golf 3 dus het was allemaal niet nodig maar wel leuk dat het erop zit ) en zuinigheid. Bij de Fabia het "met iets onderweg zijn wat niet iedereen heeft", het leer (na 280.00 km nog altijd in prima staat, wat ik niet kon zeggen van de zetels van de modellen met stoffe bekleding die ik al gezien heb) en de power in combinatie met zijn zuinigheid. De cabrio komt enkel bij goed weer buiten aan een 600 km per jaar. Ook hier geldt, super cabrio, geen dure wagen in onderhoud en andere kosten. lekker hoekig, veel glas.
Naast liefhebber van zo een beetje alles van eind jaren 80 en begin jaren 90 begin ik te merken dat ook wagens van eind jaren 90 in mijn smakenpallet zijn beland, door het ouder worden van mezelf waarschijnlijk.
Zo ben ik momenteel op zoek naar een in zo goed mogelijke staat verkerende Audi A2.
Wat vind ik er leuk aan?
- The looks, je bent er voor of tegen. Ik ben voor!
- Het concept van eens iets zo zuinig mogelijk te maken en daar vrij extreem in te gaan. Ik ben ook "een zuinige", ik geeft het toe, dus de auto past wel bij mij.
- ALU body, heb al een paar auto's moeten opgeven ivm de roestduivel. Het zal bij deze niet waar zijn.
- Ik houd van bedrijfszekerheid en het model zit kwalitatief goed in mekaar.
Wat zijn de vereisten;
- Ongeval vrij
- Aantoonbaar onderhoud
- Airco
- Lederen interieur (enkel in geval van een 3L TDI model doe ik afstand van deze eis)
- Carrosserie in zo goed mogelijke staat. Roesten zal hem niet doen maar ik heb ook geen interesse in blutsen, krassen, geschuurde wielkasten\bumpers etc.
- Zo laag mogelijke kmstand.
Tof als het erop zou zitten maar daarom niet noodzakelijk;
- Parkeersensoren achter,
- Bose soundsystem,
- Cruise-control
Lever niet dan wel; OpenSky dak.
Ivm motorisatie, die maakt me eigenlijk niet uit,
Ok, vanzelfspekend liever een 1.6 FSI of 90 PS TDI, maar het type motor is ondergeschikt aan de staat.
Een A2 3L zou natuurlijk super zijn ivm dat het het dichtst tegen de oorspronkelijk idee en het concept van de wagen aanleunt.
Ivm de kleur, ook hier geen echte no go's (liever geen gele).
Heb ondertussen zelf gereden met een 1.4 benzine (lage kmstand, reed gewoon goed, had leer en parkeersensoren, gerepareerde schade aan een flank, maar was jaren na de reparatie "niks" van te zien, achter af gezien misschien beter gekocht) en 75 PS 1.4 TDI (gemiddelde kmstand maar auto zelf was niet om over naar huis te schrijven, zwaar schakelen, trok naar links).
Nog niet met een 1.2 3L gereden.
Dus, iemand nog een Audi A2 te koop staan die om door een ringetje te halen is, of er eentje te koop weet staan. Dan hoor ik het graag.
Niet de gemakkelijkste opdracht, maar daarom dat ik hier ook wat hulp hoop te vinden.
Cash waiting (prijs ivm verhouding met de staat, geen goudzoekers aub).
Comment