Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A2 in zo goed mogelijke staat, Airco, Leder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Audi A2 in zo goed mogelijke staat, Airco, Leder

Onder het motto, niet geschoten is altijd mis, start ik dit gezocht topic.

Misschien om te beginnen een beetje achtergrond informatie.
    Gezin van 4 (kinderen van 2 en 4jaar), momenteel 3 wagens
    - 2008 Octavia II Break TDI,
    - 2005 Fabia I RS TDI 2005,
    - 1990 Golf 1 Cabrio, Etienne Aigner

Beide diesels gekocht toen ze ongeveer 5 jaar oud waren en ong. 50000km op de teller hadden. Dus redelijk jong en met weinig kms op de teller. Gemiddeld gereden km per jaar 35000km voor de Octavia en 25000km voor de Fabia en dit zonder noemenswaardige problemen. Beide super wagens voor hetgeen dat ze gebruikt worden. Bij de Octavia wordt ik vrolijk van zijn ruimte (zowel voor als achter in combinatie met de grote koffer), luxe (half leer, xenon, parkeersensoren V+A, cruisecontrol ... ik kwam van een kale golf 3 dus het was allemaal niet nodig maar wel leuk dat het erop zit ) en zuinigheid. Bij de Fabia het "met iets onderweg zijn wat niet iedereen heeft", het leer (na 280.00 km nog altijd in prima staat, wat ik niet kon zeggen van de zetels van de modellen met stoffe bekleding die ik al gezien heb) en de power in combinatie met zijn zuinigheid. De cabrio komt enkel bij goed weer buiten aan een 600 km per jaar. Ook hier geldt, super cabrio, geen dure wagen in onderhoud en andere kosten. lekker hoekig, veel glas.

Naast liefhebber van zo een beetje alles van eind jaren 80 en begin jaren 90 begin ik te merken dat ook wagens van eind jaren 90 in mijn smakenpallet zijn beland, door het ouder worden van mezelf waarschijnlijk.
    Zo ben ik momenteel op zoek naar een in zo goed mogelijke staat verkerende Audi A2.

Wat vind ik er leuk aan?
    - The looks, je bent er voor of tegen. Ik ben voor!
    - Het concept van eens iets zo zuinig mogelijk te maken en daar vrij extreem in te gaan. Ik ben ook "een zuinige", ik geeft het toe, dus de auto past wel bij mij.
    - ALU body, heb al een paar auto's moeten opgeven ivm de roestduivel. Het zal bij deze niet waar zijn.
    - Ik houd van bedrijfszekerheid en het model zit kwalitatief goed in mekaar.

Wat zijn de vereisten;
    - Ongeval vrij
    - Aantoonbaar onderhoud
    - Airco
    - Lederen interieur (enkel in geval van een 3L TDI model doe ik afstand van deze eis)
    - Carrosserie in zo goed mogelijke staat. Roesten zal hem niet doen maar ik heb ook geen interesse in blutsen, krassen, geschuurde wielkasten\bumpers etc.
    - Zo laag mogelijke kmstand.

Tof als het erop zou zitten maar daarom niet noodzakelijk;
    - Parkeersensoren achter,
    - Bose soundsystem,
    - Cruise-control

Lever niet dan wel; OpenSky dak.

Ivm motorisatie, die maakt me eigenlijk niet uit,
    Ok, vanzelfspekend liever een 1.6 FSI of 90 PS TDI, maar het type motor is ondergeschikt aan de staat.
    Een A2 3L zou natuurlijk super zijn ivm dat het het dichtst tegen de oorspronkelijk idee en het concept van de wagen aanleunt.

Ivm de kleur, ook hier geen echte no go's (liever geen gele).

Heb ondertussen zelf gereden met een 1.4 benzine (lage kmstand, reed gewoon goed, had leer en parkeersensoren, gerepareerde schade aan een flank, maar was jaren na de reparatie "niks" van te zien, achter af gezien misschien beter gekocht) en 75 PS 1.4 TDI (gemiddelde kmstand maar auto zelf was niet om over naar huis te schrijven, zwaar schakelen, trok naar links).
    Nog niet met een 1.2 3L gereden.

Dus, iemand nog een Audi A2 te koop staan die om door een ringetje te halen is, of er eentje te koop weet staan. Dan hoor ik het graag.
    Niet de gemakkelijkste opdracht, maar daarom dat ik hier ook wat hulp hoop te vinden.
    Cash waiting (prijs ivm verhouding met de staat, geen goudzoekers aub).
    Last edited by Niche; 11/05/2018, 18:23.

Good luck! Maar zijn dure wagens in onderhoud, hou daar rekening mee.
    Polo 6n 1.4

Comment

Ook altijd leuke wagens gevonden. Succes met de zoektocht

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

Destijds dé concurrent van de eerste A-klasse.
        Was superieur op alle gebieden.
        Maar de A heeft nog een nieuw model met hoge zit gekregen (en een L-versie, en een 3-deurs), bij de A2 is het nooit zover gekomen. Te dure techniek en constructie voor het segment waarin die speelde.
        Zou je nu kunnen vergelijken met een i3, vind ik.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Denk dat je in NL of DE wel kans hebt om er een te vinden. Vooral Nederlanders durven wel eens een oudere auto in nette staat houden (want da's goedkoper dan een nieuwe kopen).

Comment

Je moet wat geluk hebben ermee. Ik heb er eentje gekocht vorig jaar. Om14u online, om 16u gebeld en om 20u was iets van mij.

Er staat een soort gelijke blauwe online, maar die stond er vorig jaar ook al. (Die ben ik toen ook gaan bekijken) En die is veel feller beschadigd dan je op de foto's ziet.

Veel succes ermee!

Verstuurd vanaf mijn Swift 2 X met Tapatalk

autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ik hoop dat ik dit topic na 1,5 jaar mag "uppen". Ben zelf in Belgie recent niks tegen gekomen helaas.
              Last edited by Niche; 12/11/2019, 13:39.

Comment

Stond dat ik vorige week nog een mooie te koop

Comment

U zoektocht gaat nog even duren als ge absoluut ene met lederen interieur wilt hebben.

Comment

Je was me net voor...zoiets moet je in Duitsland gaan zoeken.

Toen ik zelf nog in de automotive werkte, in de 90er jaren, heb ik met zo eentje eens een ABS demonstratie meegemaakt in Ingolstad. Met zijn 4en erin, en dan in een 360 graden slip gaan...quite spectacular,moet ik zeggen.
                    Wel een geinig bakje, maar toch niet mijn cuppa tea.

Comment

als je iets dergelijk zoekt moet je meermaals per dag alle sites afschuimen (of een zoekopdracht instellen dat je een mail krijgt) wat geduld hebben en snel reageren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                        als je iets dergelijk zoekt moet je meermaals per dag alle sites afschuimen (of een zoekopdracht instellen dat je een mail krijgt) wat geduld hebben en snel reageren
                        Dit.

Zo kwam ik ook een onderdelen wagen tegen voor 150€ ik haal eruit wat ik nodig heb en die gaat terug weg voor 150.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Of in Nederland:

Elke dag nieuwe en tweedehands Audi A2's online. Vind nu jouw occasion op AutoTrader

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Dit.

Zo kwam ik ook een onderdelen wagen tegen voor 150€ ik haal eruit wat ik nodig heb en die gaat terug weg voor 150.
                            idd, een beetje moeite moet men doen. Da's voor alles zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              U zoektocht gaat nog even duren als ge absoluut ene met lederen interieur wilt hebben.
                              In belgie is het precies echt een zeldzaamheid inderdaad (het lijken vooral basismodellekes die hier verkocht geweest zijn als je erop let).
                              Persoonlijk vind ik een lederen interieur echt een meerwaarde (duurzamer, makkelijk te onderhouden, ....).

Comment

Klopt wel allemaal, maar ik zou er de ideale auto niet voor laten staan als die geen leder heeft maar alle verdere vakjes wel aantikt.

Comment

doe gewoon een leren broek aan. Zelfde effect

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Klopt wel allemaal, maar ik zou er de ideale auto niet voor laten staan als die geen leder heeft maar alle verdere vakjes wel aantikt.
                                    Interieur kan je altijd swappen paar zetels en deurpanelen is nu niet zo moeilijk.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

Dan moet je het ook nog vinden, tenzij je het gewoon opnieuw laat bekleden, maar dat zal ook wel wat kosten?
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                      X