Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen golf boordcomputer vraagje

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen golf boordcomputer vraagje

Hey allemaal!

Sinds kort heb ik een volkswagen golf 4 van 2002. Heel leuk ding, eerste wagentje.

echter is de boordcomputer zeg maar stuk. In de hoek zijn er nog wel rode spikkels van het defect lichtje te zien maar dat is het ook. De achterruitenwissers werken ook niet, maar dat vinden wij geen ramp. Voor de rest is de auto perfect in orde voor zijn leeftijd.

Nu vragen wij ons af of dit erg is? Kan de boordcomputer te maken hebben met de achterruitenwisser? (Wij hebben dit niet per se nodig dus reparatie is niet noodzakelijk). Ik vraag me gewoon af of niet alles stilletjesaan gaat uitvallen door de boordcomputer (ik ken er namelijk niets van).

De auto is netjes door de keuring voor verkoop gegaan zonder enige opmerkingen. Ook heeft hij een onderhoudsboekje dat is ingevuld tot 43 000 km. Hij heeft er nu 150 000. Kan het dat deze in het zwart verder is onderhouden of is dit toch wel iets om zorgen over te maken? De verkoper weet te zeggen dat hij voor de zekerheid de remblokken, de distributieriem en de embryage heeft laten vervangen. De auto is vorig jaar uit Duitsland geïmporteerd.

Alvast bedankt voor jullie info. Het voornaamste dat ik wil weten is of de komende jaren niet alles gaat uitvallen door de boordcomputer, anders laat ik hem vervangen. Echter is dit een vrij hoge kost als studente dus wil ik dit niet doen als het niet nodig is want uiteindelijk vind ik de informatie die het geeft niet noodzakelijk. Voor een auto van 2002 kan je niet verwachten dat ALLES in orde is en hij is toch goed door keuring + keuring door verkoop geraakt?

Het is niet omdat de computer niet meer werkt dat er functies gaan uitvallen,heeft daar niets mee te maken, voor die achterruitwisser is er waarschijnlijk een kabelbreuk daar waar de stroomtoevoer van de kas van de auto naar de achterklep gaat,door het vele openenen van die klep breken die stroomdraden.
    Z4 M40i

Comment

Working...
    X