Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini kit car

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lamborghini kit car

Hallo iedereen!

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te vragen maar ik ge het toch doen. Voor een toekomstig project zou ik graag een Lamborghini Aventador replica bouwen. Ik zou dit doen door bijvoorbeeld een Toyota mr2 (we gaan er dus vanuit dat de wagen al is geregistreerd is geweest in België) tot op het frame te strippen en dan terug met de nieuwe carrosserie op te bouwen en de motor te vervangen naar iets krachtiger. Mijn vragen zijn nu, Zou dit door de keuring geraken? / Hoe kan ik dit door de keuring laten geraken? Kan ik dit dan op kenteken krijgen? / Hoe kan ik dit op kenteken krijgen?

Bedankt alvast - Elias.

( Als het niet in de juiste topic staat mag het altijd verzet worden)

Dat lukt in België niet. Je krijgt dat nooit gekeurd.

Trouwens, waarom zou je zoiets willen doen. Een MR2 is gewoon een te leuke auto om te gaan verneuken.

Comment

Ik denk dat de schoolvakantie weer begonnen is ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Dat lukt in België niet. Je krijgt dat nooit gekeurd.

Trouwens, waarom zou je zoiets willen doen. Een MR2 is gewoon een te leuke auto om te gaan verneuken.
        meh niet volledig correct, zowel de toyota mr2 als de pontiac fiero hebben hier ideale chassis voor. en zolang je niet aan het originele chassis raakt is er niet direct een probleem.
        ook motorisch doet toyota vaak niet al te moeilijk zolang het nog steeds een toyota motor is en het aantal cilinders overeenkomt.
        dus een modernere I4 inbouwen zou nog wel kunnen werken.
        en er zijn best wel wat kits die vrij dicht bij het originele aanleunen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

meh niet volledig correct, zowel de toyota mr2 als de pontiac fiero hebben hier ideale chassis voor. en zolang je niet aan het originele chassis raakt is er niet direct een probleem.
          ook motorisch doet toyota vaak niet al te moeilijk zolang het nog steeds een toyota motor is en het aantal cilinders overeenkomt.
          Dus het zou wel lukken dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Ik denk dat de schoolvakantie weer begonnen is ;-)
            kan je niet gewoon gelukkig voor me zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

Dus niet originele lampen, andere afmetingen, gordels, zetels etc etc etc ga je niet moeten gekeurd krijgen dus? Dit lukt echt niet meer.

Zoek eens naar anderen die het gedaan hebben en die er mee rond rijden.
              Droom er nog een nachtje over, ga hamburgers flippen bij de lokale Mcdo en probeer U gewoon een echte MR2 of MX5 bij elkaar te bakken.

Een kit Lambo is echt niet meer cool hoor. (en is het nooit geweest)
              Het zijn typisch auto's die terecht komen in foute youtube filmpjes of humorsites.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Etvl Bekijk Berichten

kan je niet gewoon gelukkig voor me zijn?
                We zijn inderdaad gelukkig dat je nu 2 maanden vakantie hebt. Doe er iets nuttig mee, en ga in September terug!

Comment

Dus niet originele lampen, andere afmetingen, gordels, zetels etc etc etc ga je niet moeten gekeurd krijgen dus? Dit lukt echt niet meer.

Zoek eens naar anderen die het gedaan hebben en die er mee rond rijden.
                  Droom er nog een nachtje over, ga hamburgers flippen bij de lokale Mcdo en probeer U gewoon een echte MR2 of MX5 bij elkaar te bakken.

Een kit Lambo is echt niet meer cool hoor. (en is het nooit geweest)
                  Het zijn typisch auto's die terecht komen in foute youtube filmpjes of humorsites.

oke maar ik ga andere mensen ni laten bepalen waarmee ik wil rijden, vind jij het niet cool? Oke dag dan maar laat mij rustig verder doen

Comment

Tuurlijk doe jij je zin, maar we zien je wel terug als je dat ding niet gekeurd krijgt.
                    Of als de plastic los vliegt als je eens boven de 80 gaat.

Laat me je wat tips geven:

Tweedehands of nieuwe diversen Auto's kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV

Comment

Deze kwam ik onlangs tegen https://vavato.com/nl/#!/auctions/5b0db15219dcb/lots/33 al is het wel een kit op een andere Italiaanse schone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                        Deze kwam ik onlangs tegen https://vavato.com/nl/#!/auctions/5b0db15219dcb/lots/33 al is het wel een kit op een andere Italiaanse schone
                        Kwam zo eens eentje tegen met een Duitse kennis die ervan overtuigd was dat het een echte Ferrari was. Ik legde hem in detail de verschillen uit tss een echte Ferrari en een Toyota MR. Na mijn betoog was zijn conclusie dat het toch een Ferrari was. Ben er dan maar niet op verder gegaan want als die een idee in z'n hoofd heeft krijgt ge dat er toch niet meer uit.

Comment

Tuurlijk doe jij je zin, maar we zien je wel terug als je dat ding niet gekeurd krijgt.

Tweedehands of nieuwe diversen Auto's kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV

had al een bericht naar die mens gestuurd..

Comment

Tja, die heeft er al 20k ingestoken en komt nu wsl tot de conclusie dat die dat ook niet op de baan krijgt. Laat dat een wijze les zijn. Koop liever een mooie (sport)wagen en doe daar iets mee.

Comment

Precies hetzelfde idee. Je mag in België de beste knutselaar ter wereld zijn. Je krijgt hem toch niet op de baan.

Als je toch een projectje wil, zou ik als jonge gast een goede youngtimer zoeken en die in perfecte staat brengen.

en wat die vakantie betreft....alleen maar jaloers ;-)

Comment

Zo een project krijg je niet meer op de baan. Bespaar je de moeite. De verkoper van de "lambo in opbouw" heeft ook nog een voorbumper liggen voor een prijsje https://www.2dehands.be/auto-onderde...273540334.html

Koop je beter een leuke MX5 , MR2 of...
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                  Zo een project krijg je niet meer op de baan. Bespaar je de moeite. De verkoper van de "lambo in opbouw" heeft ook nog een voorbumper liggen voor een prijsje https://www.2dehands.be/auto-onderde...273540334.html

goh ik weet het eigelijk op den duur ni meer, heb alvast ne mail gestuurd naar den DIV en ben is aan het zien of ik de wagen niet kan laten keuren in NL en dan zo kan invoeren in België....

Comment

Doen ! ! !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Echt zot eigenlijk, dat je zoveel al zou geven aan een bumper als je er zelf zo'n wagen in elkaar steekt...

Voor de prijs van al die onderdelen hebben je al een mooie classic

Comment

Niet echt te vergelijken natuurlijk. De UK heeft een heel andere wetgeving op vlak van kitcars. Daar kan je je eigen Caterham nog in kratten bestellen en hem dan zelf in elkaar vijzen. En guess what: je krijgt dat nog gekeurd ook. Het materiaal dat Parallel Designs UK levert kan dus best OK zijn - dat is vanaf hier moeilijk in te schatten.

Dat je zo'n exemplaar in BE niet gekeurd krijgt, daar mag je dan weer zeker van zijn. Maar dat is niet wat de topicstarter wilt doen. Hij wilt een bestaand chassis nemen - registratie daarvan is dus in orde. Als de aandrijflijn niet significant gewijzigd wordt, en de hardpoints van de auto veranderen niet (als het beperkt blijft tot cosmetica) dan kan dat lukken. Maar of je met zo'n minimale aanpassingen tevreden gaat zijn: dat is nog maar de vraag.

't Lijkt me beter om je dan uit te leven op, ik zeg maar wat, trash car racing of junkyard racing (o.a. Foute Cross). Daar heb je geen keuring voor nodig, je gaat al je inventiviteit nodig hebben om je kar rollende te houden, en je kan naar hartenlust experimenteren. Bijleren gegarandeerd!

Comment

Working...
                                        X