Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cursus voor eenzitter? (Radical, Formule Renault)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cursus voor eenzitter? (Radical, Formule Renault)

Vakantie zit eraan te komen en ik ben geen type die naar een exotisch oord gaat om me ergens op een strand te gaan leggen.

Wil al heel lang eens een ervaring opdoen met een eenzitter zoals een Radical of Formule Renault en ben opzoek naar organisaties die dit aanbieden. In Engeland zijn er tal van mogelijkheden hoewel het rijden maar echt beperkt is - max 2 uur rijden ofzo. Das wel heel weinig, en opties van verschillende dagen nog niet tegengekomen.

Vroeg mij af of iemand weet heeft van opties aan deze kant van het water?

Blijkbaar niet of ze zijn allemaal op vakantie.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Heb iets kunnen vinden bij deze mensen dankzij een andere link: www.cd-sport.com - een hele dag op een circuit nog geen 200 km van mijn deur.
      Prenez les commandes d’une monoplace de course (Formule Renault 2000) et venez vivre des sensations extrêmes. CD Sport est présent sur toute la France.

Comment

doen ze zoiets ook ni op Mettet?
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

in FR heb je o.a. ook zig-zag die formule renault aanbied.

Er zijn ook stages op circuit haute saintonge.

Op circuit spielberg zijn ook pakketten voorzien met verschillende voertuigen.

Comment

Zojuist bevestiging ontvangen, hier even een dronefilmpje van het circuit. Ik denk ideaal voor een eerste ervaring met een Formule Renault 2.0 (500 kg - 200 pk). Misschien nog mensen die interesse hebben?

Wie weet bevalt het me zo erg dat ik kan uitkijken om er ooit eentje te kopen.

Comment

Volgend weekend is het zover, hopelijk blijft het goeie weer aanhouden.
              Er is nog plaats zie ik, dus zij die ook eens willen proberen

Comment

Allez veel succes. Ik heb ooit eens een stage gevolgd bij jesco op het circuit van zolder. Waren oude f3 kes moeilijk hoor met die viteskes in de zijkant van de auto

op spa is ook een firma die met bac mono events organiseert. Volgende week 22-23 maandag en dinsdag is er trouwens een trackday van BAC op Spa. Hoop dat het nu droog blijft vorig jaar was het pokke slecht weer.

Comment

Serieus, met een BAC Mono? Wie organiseert dat precies, ik dacht RSR maar vindt niets terug op hun site. Had ik het geld dan had ik al lang een gekocht, dat ding heeft gewoon alles waar ik van droom.

Comment

Ja leuk ding niet extreem krachtig maar supersnel op kleine circuitjes. Leuk is dat je er gewoon mee op
                    straat kunt. Je rijdt ermee van en naar het circuit. De autonomie is wel pokkeslecht de tank is 30 liter van helemaal vol naar helemaal leeg en als je beetje zot doet zit je snel boven de 20 liter per 100 km. Annoniem ergens komen is ook uitgesloten op de snelweg wordt het een (hele snelle) fille

Comment

Pfff, net een mail ontvangen dat ze de dag met één uur inkorten. Waarschijnlijk niet volgeboekt en dan maar zo minder kosten maken, Franse smeerlappen.
                      Valt natuurlijk niets aan te doen als je hun verkoopsvoorwaarden bekijkt.

Comment

In engeland kan je echte f1 opleidingen boeken. Duurt twee dagen maar is pokkeduur. Eerst lijnen leren rijden en dan op juiste moment leren accelereren. Als je bij f1 te vroeg op de gas gaat sturen je voorwielen niet meer dus niet zo simpel hoor

bac mono is geen downforce wagen. Radical is wel downforce wagen. Dat is een volledig andere rijtechniek.

Comment

F1 ga ik totaal niet doen, zelfs al had ik het geld ik heb er de conditie niet voor om er van te genieten. Dus dat zou nogal weggegooid geld zijn
                          Als je me kan zeggen bij wie ik terecht kan voor een BAC Mono dan ga ik al kijken hoe dat in elkaar zit.

Comment

Bel naar bac mono in uk en zeg dat je der mogelijks een wil kopen. Dan kan je volgende week dinsdag een testrit doen op spa . Ze zitten dinsdag in spa met klanten en prospects en er is nog plaats vrij. Zeg niet dat je het van mij weet . Ik heb ze vroeger ook gebeld en ze zetten je gratis voor enkele uren in zo’n ding. De circuitdagen zijn top geregeld je mag achter een professionele coureur in een andere mono rijden. Want in een bac kan je geen instructeur meenemen. In begin toch wel even wennen hoor.

Comment

Prachtige zonnige dag gehad, ideaal voor een debuut in een eenzitter! Wat een ervaring; 200 pk in een Formule Renault 2.0 die 500 kg weegt. Eindelijk kunnen ervaren wat downforce is - eindelijk kunnen ervaren wat échte G-krachten zijn - eindelijk kunnen ervaren wat schakelen is aan het stuur, zonder koppeling - eindelijk.... (teveel om op te noemen).
                              Kort samengevat >>> ik wel er één!

Comment

Comment

Comment

Ziet er een leuk concept uit, en dat met zo'n prachtig herfst zonnetje.

Waarschijnlijk ondertussen nog wat meer respect voor F1 piloten gekregen?

Comment

leuk speelgoed, tot je weet hoeveel banden kosten

Comment

Awel ik heb écht nog meer respect voor gasten die dit op top niveau kunnen (lees; zonder servo, zonder rembekrachtiging, zonder ABS,...) Klein voorbeeld om te illustreren; er waren mensen van elke lichaamsbouw en iedereen kon vlot plaatsnemen in de cockpit. Ik met mijn slanke bouw zat misschien vast in de gordels maar zonder een zitje op maat kon ik nogal wat bewegen. In mijn tweede sessie aan 150 km/h bewoog ik even waarbij ik tegelijk een ongewilde maar zéér minieme input gaf aan het stuur. Gevolg was dat de wagen een halve meter opzij sprong even schrikken zeg

Comment

Working...
                                        X