Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Om de Hoeveel kilometer Adblue bijvullen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Om de Hoeveel kilometer Adblue bijvullen?

Goedemorgen
    Vorig jaar heb ik mijn oude A6 Berline 2.7 TDI (C6) Quattro uit 2011 ingeruild voor een Audi A6 berline 3.0 TDI Quattro (C7). Aangezien er een nieuwe Audi A6 is uitgekomen heb ik van de Audi verdeler een zeer schone overnameprijs gekregen en gigantische kortingen op opties en op de prijs. Om te beginnen de auto rijdt fantastisch en de 272 pk zijn pure luxe. Het enige nadeel: desondanks de grote Adblue tank heb ik al 2 keer Adblue moeten bijvullen terwijl ik van begin januari tot nu 15000 km op de teller heb. Ik ben geen snelheidsduivel, en ik rijd geen korte ritjes met mijn wagen. Is dit normaal dat ik zo snel Adblue moet bijvullen? Het is eigenlijk mijn eerste ervaring met dit product.

Ja, dat is normaal.
    Ik had AdBlue in een Sharan, en die stond nog "sjoemel" afgesteld vermoed ik.
    Daar was het bijvullen na 15k, maar door de correcties van de software is het AdBlue verbruik gestegen.

Comment

Bij mijn beide Mercedessen loopt dit paralel met de onderhoudsbeurten:
      Om de 25000 km bijvullen.
      Nu heb ik dat al aan 20.000 km gedaan, en er kon 19 liter AdBlue in
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Dit hangt van wagen tot wagen af. In mijne DS5 ging 16 liter en geraakte er een 16 à 17000km ver mee. Mercedes zou tanks van 25 liter hebben en doorgaans zit ge met een verbruik van 1 liter per 1000km.
        Mijne Tiguan dacht ik een tank van 8 of 9 liter en ik sta dus zoiets om de 8000km bij de pomp.

Maar bij bepaalde merken, zodals PSA wagens, moet ge dan weer opletten, want die kunt ge wel bijvullen, maar eens het lampje gaat branden, moogt ge de garage passeren om hem aan de PC te hangen en te resetten (tenzij het nu bij de nieuwe modellen niet meer is, maar bij mijne DS5 was dat zo). Bij de Tiguan tank ik als lampje aan gaat en na tanken reset hij zich zelf weer. Dus bij uwe audi A6 zal dan ook wel zo zijn.
        Maar vermoed dat die A6 dan ook maar een tankje van 8 liter gaat hebben of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marc B Bekijk Berichten
          Goedemorgen
          Vorig jaar heb ik mijn oude A6 Berline 2.7 TDI (C6) Quattro uit 2011 ingeruild voor een Audi A6 berline 3.0 TDI Quattro (C7). Aangezien er een nieuwe Audi A6 is uitgekomen heb ik van de Audi verdeler een zeer schone overnameprijs gekregen en gigantische kortingen op opties en op de prijs. Om te beginnen de auto rijdt fantastisch en de 272 pk zijn pure luxe. Het enige nadeel: desondanks de grote Adblue tank heb ik al 2 keer Adblue moeten bijvullen terwijl ik van begin januari tot nu 15000 km op de teller heb. Ik ben geen snelheidsduivel, en ik rijd geen korte ritjes met mijn wagen. Is dit normaal dat ik zo snel Adblue moet bijvullen? Het is eigenlijk mijn eerste ervaring met dit product.
          Lijkt me redelijk snel. Ik doe altijd tussen de 18k en 20k km tussen de beurten, al naar gelang mijn rijstijl en snelweg km’s.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Volgens de verdeler is het moeilijk om een exacte ‘range’ te bepalen wanneer de Adblue moet worden bijgevult en hangen klimatologische omstandigheden af van het verbruik. In vergelijking met mijn 2 vorige Audi’s heb ik wel de indruk dat er om de 700 km een proces plaatsvindt waarbij de auto tijdelijk meer diesel verbruikt.

Comment

Regeneratie idd.

Maar wat onze Griek zegt klopt ook: hoe meer korte ritten, hoe meer AdBlue er door gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marc B Bekijk Berichten
                Volgens de verdeler is het moeilijk om een exacte ‘range’ te bepalen wanneer de Adblue moet worden bijgevult en hangen klimatologische omstandigheden af van het verbruik. In vergelijking met mijn 2 vorige Audi’s heb ik wel de indruk dat er om de 700 km een proces plaatsvindt waarbij de auto tijdelijk meer diesel verbruikt.
                Met +450K km heb ik toch een goed beeld van mijn verbruik, Adblue & generaties. Ik kan haast zelf voorzien wanneer mijn melding voor Adblue gaat verschijnen. Dit gebeurt dan ook nog eens ruim op tijd want de eerste melding krijg je met 2400km. (zal afhankelijk zijn van je AB-tank veronderstel ik). Dus 2 x op 15000km lijkt me nu toch wel erg snel temeer je ook melding maakt dat je net geen korte ritten maakt. Vreemd!
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Ik houd het alvast in de gaten. Op Audi fora lees ik dat dit wel eens kan voorvallen. In maart hebben we wel te kampen gehad met redelijk guur weer en in juni/juli dan zeer warm weer, waarbij de auto wel extra moet werken. In augustus zijn we ermee naar Slovenië geweest en begin september nog eens naar Oostenrijk. Ter plaatse vooral gebruik gemaakt van de fietsen en gewandeld. Ik werk 3 of 4 dagen in de week bij de brandweer dus wanneer ik ga werken en van het werk kom ook nooit file (zeer vroeg of zeer laat). Fileverkeer duwt het verbruik van de wagen ook de hoogte in. Heb nu met een darm een systeem gevonden om de Adblue bij te vullen dat relatief snel gaat onder m’n carport want is niet simpel zo’n zware bidon in dat tankje kappen zonder een hulpdarm.

Comment

Gewoon aan de pomp tanken lukt niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Gewoon aan de pomp tanken lukt niet?
                      Neen dat lukt niet met dit type, is bij mij ook zo en gebruik ook een speciale darm + jerrycan. Is dan ook de enigste ergernis. Onze Q7 kan je dan weer wel aan een Adblue-tank volgooien.

Comment

Adblue mag niet onder grote druk worden ingespoten in de wagen. Bij de officiële verdeler gebruiken ze min of meer hetzelfde systeem als ik thuis, mits veel meer volume.

Comment

Working...
                        X