Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanschaf defender

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • aanschaf defender

    Dag iedereen,

    Mijn vader denkt eraan om een defender 2.2 diesel uit het jaar 2013 lichte vracht met 70000km op de teller aan te schaffen, bedoeld om deze zolang mogelijk te houden . Ons vraag is het nu nog verstandig om een defender van rond de 35.000 euro aan te schaffen met het dieselprobleem. Wij willen natuurlijk niet dat we plots bijna nergens meer binnen mogen en we uiteindelijk de defender alleen kunnen gebruiken voor offroad. Het is niet de bedoeling om offroad te rijden met de defender.

    Alvast bedankt voor het antwoord!!

  • #2
    Een Defender rijdt als een tractor, fantastisch off road maar een merde op de baan. Dus als die geen modder gaat zien zou ik het ten sterkste afraden.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      +1, ik weet niet of je al effectief km's gemaakt heb in een Defender, maar gewoon als pronkstuk voor op de baan zou ik hem nooit kopen.
      Lawaaierig, hard, slechte zitpositie,....

      Comment


      • #4
        Beste Namaz,

        momenteel hebben wij een land rover series. Als je dit vergelijkt met een defender dan voelt de defender aan als een rolls wij hebben een grote liefde voor 4x4’s en zouden deze defender ook gebruiken als soort van extra wagen. Ik vraag mij gewoon af hoelang we deze zouden ingeschreven kunnen houden, ivm alle veranderingen rond diesel.

        Mvg

        Comment


        • #5
          Dat is iets wat jou momenteel niemand kan vertellen, denk ik. De wetgeving is zo vaag en onzeker. Maar het staat zeker vast, dat dit niet de meest ideale motor zal zijn om nog heel veel jaren overal mee te kunnen komen.
          Wat voor EUR categorie is dat qua dieselnorm trouwens?

          Comment


          • #6
            Alle respect voor je keuze, maar ik zou ze willen begrijpen.

            Je wil een 4x4 die echt geschikt is voor offroad, en toch ga je dat nooit doen?
            Je ben bereid te rijden met een auto die als een tractor rijdt, en zeker ongeschikt is om gewoon mee op de weg te rijden.
            In de stad kan je al snel vergeten (misschien nog een jaar of 2), en daarbuiten zullen taksen waarschijnlijk omhoog gaan. Als ze bij rekeningrijden ook tarieven instellen afhankelijk van uitstoot of gewicht, dan ga je veel betalen voor slecht comfort.

            En wat die politiek betreft... we hebben zelfs geen regering meer, dus totale onzekerheid.

            Comment


            • #7
              Als je het bedrag kan neertellen zonder je pijn te doen en het is een wagen dat je interesseert zeker kopen dan.
              Ik snap de liefde voor 4x4 wel, heb er ook 1 (geen defender) die ik nodig heb voor de aanhangwagen en af en toe een roadtrip naar de bergen.
              Het oldschool rijden met zo een wagen heeft zeker zijn charmes, rij ermee met een grote glimlach, en grijze muizen auto's zijn er al genoeg.

              Is het een lichte vracht?

              ik zou je nog niet te druk maken over het anti-diesel geleuter, en gewoon genieten van de wagen.

              Al kan niemand de waarde van zo iets voorspellen in de toekomst. Ik weet niet wat de plannen later zijn maar kopen om binnen 15j te verkopen met winst... ook al worden ze in deze vorm niet meer gemaakt, toch vrees ik dat deze net als zowat alle auto's zwaar zal dalen in waarde.

              Comment

              Working...
              X