Mededeling

Collapse
No announcement yet.

In verkeerstelling en belasting 520i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In verkeerstelling en belasting 520i

Dag iedereen, ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik met een aantal vragen zit, ik hoop dat ik hier antwoord kan vinden,
    ik wil een e60 gaan kopen, eerst was ik opzoek naar een 520d maar ik zie als ik de berekening doe via biv dat een 520i 2004 zelfs minder kost jaarlijks, wel is de inverkeerstelling hoger,

vroeger was het toch andersom?

zijn hier nog mensen met een e60 520i?

Mijn andere vraag, invoeren van duitsland of nederland naar belgie, goed zelf te doen?
    mvgr Paul

Vroeger was er geen CO2 belasting, nu wel - opnieuw meer inkomsten voor de staatskas.
    Invoeren vanuit Duitsland of Nederland is perfect zelf te doen. Belangrijkste document dan is het COC-document moet bij de wagen zitten.

Comment

Ok dank voor het antwoord, maar mag ik vragen, een 520i e60 2004 bmw is een 6 cil deze zou een cilinderinhoud hebben van 2.171 naar waar wordt dit in de fiscale pk’s naar toe gebracht? Heeft het ook temaken of het een 4 of 6 cilinder is?
      ik begrijp dat een 6 meer verbruikt maar de m54 is wel een betrouwbare ouderwetse 6 lijn motor en wel euro 4, op dit moment nog goed te bereiden in belgie en niet te duur voor jaarlijkse taks en inschrijving, ik kom uit met 120 kw en een co van 225g/km en fiscale pk 11 of 12 ? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk is deze motor een 2.1 of 2.2?

ik zou dan inverkeer kosten 530 euro en jaarlijksewegenbelasting zijn 520 euro

kan ik daar ook van uit gaan?

alvast bedankt. Mvgr

Comment

2171 is 2.2

Comment

Dus dit worden 12 fiscale pk’s scheelt nog maar 100 euro op jaar dus valt als nog mee, maar dat is dan duidelijk,, dank

Comment

Jaarlijkse verkeersbelasting: € 624,84
            Belasting op inverkeerstelling :€ 580,69

Benzine
            2004
            120kw
            Euro 4
            225 co2
            12 fiscale pk

De M54 is een heel fijne en betrouwbare motor. Maar afhankelijk van je gebruik, lust die wel wat benzine . Veel autostrade en dan verbruikt die heel weinig voor een zespitter, maar in stadsverkeer of op korte ritten, verdubbelt dat verbruik bijna...(E39 520i automaat 7,7 liter autoweg, 14 liter rond de kerktoren)
            Last edited by Cedra; 21/01/2019, 18:12.

Comment

Working...
            X