Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan je eender welke auto in Mazda's Soul Crystal Red laten spuiten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kan je eender welke auto in Mazda's Soul Crystal Red laten spuiten?

Ik ben van plan om in 2022 de nieuwe Golf 8 GTI te kopen. Ik ben een grote fan van het Mazda rood (Soul Crystal Red) en ik overweeg dan ook om m'n Golfje in die kleur te laten spuiten.

Iemand enig idee of dit mogelijk is? Kan je hiervoor bij een Mazda dealer aankloppen? Zo ja, iemand die weet hoeveel dit ongeveer kost?

Bij 3M hebben ze weliswaar een wrapfolie die ernaar neigt (Gloss Cinder Spark Red), maar het is toch niet helemaal hetzelfde.
    Bij Soul Crystal Red zit er toch wel een bepaalde fonkeling in (zeker in zonlicht). En in de schaduw kan de lak soms erg donker lijken. Ik ben er helemaal weg van.

Tips? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Misschien een domme redenering, maar een fatsoenlijke carrossier moet dat toch kunnen doen voor u ? Een kwestie van de juiste kleurcode te hebben, lijkt mij ? Ik kan mij niet voorstellen dat Mazda alle carrosserie werk binnenshuis doet. En inderdaad, 'in het echt' een geweldige kleur ;-)

Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

Comment

Ehm geef de kleurcode door bij je bestelling en VW kan dat ook wel zeker.

Polo 6n 1.4

Comment

Beter een wrap. Voordeel is dat je originele lak behouden blijft, en bij uiteindelijke verkoop als nieuw is. Meerwaarde brenger. Een wagen die herspoten is wordt meestal gemeden omdat er vanuit gegaan wordt dat er iets mis mee was.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Beter een wrap. Voordeel is dat je originele lak behouden blijft, en bij uiteindelijke verkoop als nieuw is. Meerwaarde brenger. Een wagen die herspoten is wordt meestal gemeden omdat er vanuit gegaan wordt dat er iets mis mee was.
          Dan hou je gewoon factuur van het spuiten bij en dan kun je laten zien dat dit onmiddelijk na/bij aankoop gedaan is. Wie gaat er dan nog denken dat er iets mis mee was?

Comment

Ga je dan ook het motorcompartiment, de binnenslagen van deuren en koffer enz meespuiten? Duur. En als je het niet doet lijkt het half afgewerkt werk.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Simpelste oplossing: Koop een Mazda.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Ja, kvind het vooral wat vreemd dat je nu al voor 2022 aan het kijken bent. Als ik dan naar mezelf moet kijken : Tegen dan is de markt weer anders en wil je zelf misschien ook weer iets anders.

Tegen dan is er misschien een geface-lifte Mazda 3 met rev-happy 6 cylinder met evenveel/meer vermogen dan de GTI. Dan zou ik het wel weten.

Comment

Tegen 2022 leven we in een andere wereld. Maar één ding is vrij zeker: een Mazda 3 met 6 cilinder gaat er niet komen.

Een auto herspuiten kan iedere carossier, en die hebben wel de kleurcodes. Op één ding kan je sparen, en dat is de aanpassing van de kleurtoon aan de veroudering van de auto.
                  DIe pakt de formule, en kan beginnen.

Nu, een nieuwe auto helemaal herspuiten loopt echt wel in de papieren. Die moet zowat helemaal gedemonteerd worden als ze het deftig doen, en dan zit je met een nieuwe auto die al half uit elkaar gedraaid was. Dat heeft nooit meer dezelfde kwaliteit als een nieuwe af fabriek.

En herspoten, dat ga je altijd zien aan randen van deuren, ramen, motorbay, paneelovergangen etc.
                  Daar zou ik me dan heel hard aan storen,

Comment

Zou een wrap hetzelfde resultaat kunnen geven dan dat het gespoten is? Zeker met zo een speciale kleur, idem met blue reflex, das nooit hetzelfde blauw, is bij soul red hetzelfde effect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Tegen 2022 leven we in een andere wereld. Maar één ding is vrij zeker: een Mazda 3 met 6 cilinder gaat er niet komen.
                      In Europa zal die kans inderdaad, jammer genoeg, eerder klein zijn. Maar aangezien er toch sprake is dat men aan een snellere 3 aan het werken is (op termijn), zal dat toch zijn met die 6-cylinder of met de 2.5T. Anders is deze niet echt sneller dan de 2.0 skyactiv-X die eind dit jaar uitkomt. Of men moet met nog een motor-variant zoals bijvoorbeeld een 2.0XT (Sky-activ X Turbo) op de proppen gaan komen de komende jaren ofzo.

Comment

De Jan is al weer vertrokken.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Een wrap kan in alle kleuren. Inclusief metaalkleuren en aanverwanten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Een wrap kan in alle kleuren. Inclusief metaalkleuren en aanverwanten.
                            Dat wist ik niet. Dus met de kleurcode van Soul Red Crystal kan ik een wrap laten maken in die specifieke kleur?
                            Ik deel de twijfel echter van Geert. Ik betwijfel of je hiermee echt exact hetzelfde effect krijgt. ​​​​​
                            Mazda heeft blijkbaar een atypische kleurformule/mengsel gebruikt: (46V - https://www.repairerdrivennews.com/2...-for-painters/ )

2022 is voor velen nog verre toekomst; voor mij niet. Ik kijk al sinds 2013 uit naar de aankoop van mijn GTI. Toen hadden we het budget er niet voor. Nu wel.
                            Dus in perspectief geplaatst is nu nog een 3-tal jaar wachten echt niet lang voor mij.

En dan nog...niets mis met al even weg te dromen, toch?

En ja, smaken kunnen veranderen in zo'n periode, maar ik was al zot van dat kleur toen het net uitkwam, en nu nog steeds. Laat ons zeggen dat de kans groot is dat ik in 2022 nog altijd fan zal zijn.

Bedankt voor de reacties!

Op de site van 3M vind ik een pdf bestand met daarin alle beschikbare kleuren, maar ik zie niet meteen staan dat je om het even welke kleurcode van een metallic kleur in een wrap kunt krijgen bij hen.
                            Last edited by Jan - België; 28/05/2019, 16:30.

Comment

Was ook aan het sparen voor een Gti en heb dan maar een R gekocht.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Bel eens naar verschillende firma’s. Zo heb je meteen je antwoord.

Comment

Je kan ook verder sparen voor een 911, die kan je zelfs bestellen in de kleur van je hond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                    Je kan ook verder sparen voor een 911, die kan je zelfs bestellen in de kleur van je hond
                                    Special

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                                      Misschien een domme redenering, maar een fatsoenlijke carrossier moet dat toch kunnen doen voor u ? Een kwestie van de juiste kleurcode te hebben, lijkt mij ? Ik kan mij niet voorstellen dat Mazda alle carrosserie werk binnenshuis doet. En inderdaad, 'in het echt' een geweldige kleur ;-)

Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

Kunt ge idd overal laten doen. Ne oude vriend van mij heeft een Mazda garage (2de generatie al) en die lieten al hun koetswerkspullen in Hoeselt bij een onafhankelijke doen.

Comment

Working...
                                      X