Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geboorde / gegroefde remschijven = AFGEKEURD op de autokeuring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geboorde / gegroefde remschijven = AFGEKEURD op de autokeuring?

Hallo,

Ik ben aan het kijken om mijn remsysteem eens een opfris beurt te geven deze zomer, ik ben namelijk van plan om wat track events bij te wonen. Nu was ik aan het kijken voor remmen, meer bepaald remschijven. Iemand op FB vertelde me dat ik best geen geboorde, gegroefde remmen nam aangezien de mensen op de technische controle hem daarvoor al eens hebben afgekeurd.

Klopt dit?

https://www.winparts.nl/remsysteem/r...o/p627761.html
    https://www.winparts.nl/remsysteem/r...o/p426663.html

Geboord mag niet, gegroefde is geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Geboord mag niet, gegroefde is geen probleem.

Ah ok. Dus deze geraken er niet door? https://www.winparts.nl/remsysteem/r...o/p627761.html

En deze wel? https://www.winparts.nl/remsysteem/r...o/p426663.html

Ben je hiervan 100% zeker? Want ik heb al de klucht om elk jaar mijn uitlaat te verwisselen, dat ok nog. Remschijven elk jaar verwisselen begin ik niet aan
      Waarom zijn geboorde remmen eigenlijk niet? Er zijn auto's dat hiermee vanuit de fabriek rollen

Comment

Ik heb geperforeerde gestoken achteraan, was geen probleem op de keuring. Maat is wel OT.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Ik heb geperforeerde gestoken achteraan, was geen probleem op de keuring. Maat is wel OT.

waarschijnlijk denken ze op de keuring dat die standaard zijn bij jouw wagen ?
          Steek geperforeerde op een C3 (ik ging eerst zeggen Dacia maar dat zou weer verkeerd geïnterpreteerd worden) en men zal hem afkeuren denk ik

Comment

Voor gegroefde remmen gaan dus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scirocco Bekijk Berichten

Ah ok. Dus deze geraken er niet door? https://www.winparts.nl/remsysteem/r...o/p627761.html

En deze wel? https://www.winparts.nl/remsysteem/r...o/p426663.html

Ben je hiervan 100% zeker? Want ik heb al de klucht om elk jaar mijn uitlaat te verwisselen, dat ok nog. Remschijven elk jaar verwisselen begin ik niet aan
              Waarom zijn geboorde remmen eigenlijk niet? Er zijn auto's dat hiermee vanuit de fabriek rollen
              100%

Heb er zelf:

Comment

Geboorde niet omdat men in België denkt dat die schijven volledig kunnen scheuren tussen de gaatjes

Comment

Oké top, bedankt!

Comment

ik had geboorde aftermarket's op de TT , nooit geen probleem op de technische controle gehad (nooit m'n attesten gevraagd , maar had ze wel)
                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Vervelend als ge nooit geen problemen hebt op de technische keuring, dat betekent steeds terug moeten en extra kosten.
                      Ik heb nog nooit problemen gehad op de technische keuring.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 12/07/2019, 19:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                        Vervelend als ge nooit geen problemen hebt op de technische keuring, dat betekent steeds terug moeten en extra kosten.
                        Een Duster is dan ook top!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                          Ja en vorig jaar ging hij der zo door. De uitlaat is nu ook echt het enigste dat erop aangepast is.
                          Bon hij heeft vandaag een halfuurtje regelmentair gestaan , groen blad en voor de rest in orde. Je mag eens raden welke uitlaat eral terug opstaat

Comment

Bon hij heeft vandaag een halfuurtje regelmentair gestaan
                            Daar dienen Scirocco's voor :-)

Comment

met een Duster geraak je niet alleen door de schouwing, je geraakt gewoon overál door
                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                met een Duster geraak je niet alleen door de schouwing, je geraakt gewoon overál door
                                https://www.youtube.com/watch?v=FNqVHCCo81w
                                Ik daag hem uit om het is na te doen, zeker met die mooie weer. Vergeet het niet te filmen

Comment

Ik daag hem uit om het is na te doen, zeker met die mooie weer. Vergeet het niet te filmen
                                  In het land van herkomst, Roemenië, kan dit allemaal sowieso

Comment

keuring is één grote loterij. Zopas met een volledig gerestaureerde Camaro gegaan en ze hebben daarvoor een dossier geopend bij de oldtimercommissie omdat hij 4 schijfremmen heeft.
                                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                      keuring is één grote loterij. Zopas met een volledig gerestaureerde Camaro gegaan en ze hebben daarvoor een dossier geopend bij de oldtimercommissie omdat hij 4 schijfremmen heeft.
                                      denk dat daar veel broekschijters rondlopen op de keuring. Van 't minste dat ze denken dat er iets niet klopt stellen ze zichzelf veilig door er een probleem van te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

denk dat daar veel broekschijters rondlopen op de keuring. Van 't minste dat ze denken dat er iets niet klopt stellen ze zichzelf veilig door er een probleem van te maken
                                        en niet te vergeten: afgunst. Een jonge gast die succesvol in oldtimers doet: die zullen we eens liggen hebben.
                                        Ze hebben zelf als opmerking tot herkeuring gezet dat het mechanisme van de motorkap niet conform is. Is nochtans het origineel mechanisme.

het zijn dan ook voornamelijk de oudere die er lastig over doen, de jongere vinden het allemaal wel cool en leuk zo wagens.
                                        Bon we zullen wel zien hoe het afloopt.
                                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                        X