Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zaagblad voor een voorruit
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Dat is nu toch wel een bekend merk (Victorinox), dus ge kunt verdelers in de buurt zoeken via Google, maar ook via bever.nl (outdoor keten) dus ik gok ook A.S. Adventure ? En de gebruikelijke kanalen als bol, Amazon etc. ;-)
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
-
Zou je zoiets niet bij een glashandel kunnen vinden?
Maar dan eerder iets dedicated om (gelamineerd) glas te snijden, eerder dan zo een ‘rescue-tool’ waarbij je voor een groot stuk voor het logo Victorinox’ betaalt ?
Gewoonlijk snijdt men de voorruit er langs de rubbers uit, met een staaldraad met langs weerszijden een trekhandvat, of stampt men ze ervan binnenuit uit, als ze toch kapot mag.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenZou je zoiets niet bij een glashandel kunnen vinden?
Maar dan eerder iets dedicated om (gelamineerd) glas te snijden, eerder dan zo een ‘rescue-tool’ waarbij je voor een groot stuk voor het logo Victorinox’ betaalt ?
Gewoonlijk snijdt men de voorruit er langs de rubbers uit, met een staaldraad met langs weerszijden een trekhandvat, of stampt men ze ervan binnenuit uit, als ze toch kapot mag.
Een gelijmde ruit zal je er niet vlug uitstampen.Last edited by camaro 68 rs; 08/11/2019, 17:00.Z4 M40i
Comment
-
80€ heb ik er niet voor over natuurlijk ik zoek een alternatief mes met gelijkaardige eigenschappen.
De ruit er uit snijden op de normale manier gaat ook niet want dan trek ik de chrome kapot en hier moet al de rest kapot behalve de chrome.
Nu goed ik heb een vervang mes van victorinox besteld en ga daar zelf een handvat aan maken en eens zien wat het geeft.
Comment
-
denk dat die uitleg toch een beetje verkeerd verstaan hebt ? Er zit een scherp voorwerp op om het glas te breken, en nadien zaag je er de stukken uit. Daarvoor heb je geen victorinox nodig. Gewoon een scherpe nagel en een tik met de hamer en de ruit verbrijzeld wel. Daarna alle stukjes uitplukken.
Of smijt een scherp stukje bougie-keramiek tegen de ruit :-)
Comment
-
Als het zo makkelijk was Voor die lijst te recupereren zal het mij wel een halve dag kosten of meer vrees ik. Een ruit kan je met een bijl kloppen ja maar ik mag de chrome niet raken en moet mooi om de rand heen snijden en dan stukje per stukje er uit plukken of zachtjes kloppen met een kleine schroevendraaier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtendenk dat die uitleg toch een beetje verkeerd verstaan hebt ? Er zit een scherp voorwerp op om het glas te breken, en nadien zaag je er de stukken uit. Daarvoor heb je geen victorinox nodig. Gewoon een scherpe nagel en een tik met de hamer en de ruit verbrijzeld wel. Daarna alle stukjes uitplukken.
Of smijt een scherp stukje bougie-keramiek tegen de ruit :-)Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenAls het zo makkelijk was Voor die lijst te recupereren zal het mij wel een halve dag kosten of meer vrees ik. Een ruit kan je met een bijl kloppen ja maar ik mag de chrome niet raken en moet mooi om de rand heen snijden en dan stukje per stukje er uit plukken of zachtjes kloppen met een kleine schroevendraaier.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Dan heeft u nog nooit van een gelaagde voorruit gehoord!
Comment
-
Enkel het mes gekocht als spare part en het vastgezet op een houten balkje van 40cm eens zien of die het zal houden als ik de ruit probeer te zagen dit weekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenopletten voor de ogen
Dikke 2 uren maar goed ik heb mijn chrome lijst eraf!
Dat zaagblad werkt echt wel goed als je het juist gebruikt op pakweg 30 seconden zaag je van boven naar beneden echt snelle bewegingen en kracht op zetten zeker als je naar boven trekt zodat je de splinter glas laat wegvliegen.
Daarna nog de bovenste laag van het glas uit de lijst plukken en dan de lijm los maken en uiteindelijk de onderste glas laag er uit prutsen...
[/url]
[/url]
- Likes 1
Comment
Comment