Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Ibiza Inspectie 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Ibiza Inspectie 3

Beste autoliefhebbers ,

Ik heb een Ibiza 1.0TSI met 115pk van 2018 (laatste model)

Ik heb verleden jaar mijn olie laten verversen op 10000km nu heb ik 18000km en zou binnekort in April of Mei men auto terug willen binnen doen voor onderhoud , maar moet er nog iets anders gebeuren dan een Oliewissel want hoorde iemand praten over Inspectie 3 , maar weet niet wat dit inhoud bij Seat/Volkswagen .

Alvast bedankt

Waarschijnlijk is daar de vervanging van de remvloeistof bij (om de 2 jaar) en mss nog één of andere extra (interieur?) filter.

Comment

Oké heel erg bedankt

Comment

En als je de eerste keer ergens rond de 100 euro betaalde, zal het nu rond de 300 euro zijn

Comment

Wat ze doen bij elke beurt staat in je onderhoudsboekje.
          Trouwens, 1 belletje naar je garagist en je weet het ook. Dat is nogal afhankelijk van merk.

Comment

Ik vind dat wel wat overdreven die remolie om de 2j bij sommige merken doen ze dat nooit,alleen als je het is vraagt lol.

Ik vind persoonlijk motorolie verversen al genoeg hoor.

Comment

Bij Mercedes vervangen ze zelfs het ruitensproeiwater tegen een leuk prijsje
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Doet elke garage hoor.

Comment

lmao daar twijfel ik niet aan haha n1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Doet elke garage hoor.
                    Het volle bakje sproeiwater (-20°) leegzuigen en dan vervangen door hun peperduur brouwsel? Prijs 27 €. Nog nergens meegemaakt, enkel bij groep Jam

Was tevens ook de laatste keer dat ik hun infrastructuur nog geconsulteerd heb. Bij mijn Poolse MB dealer is het bijvullen zelfs gratis
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Het volle bakje sproeiwater (-20°) leegzuigen en dan vervangen door hun peperduur brouwsel? Prijs 27 €. Nog nergens meegemaakt, enkel bij groep Jam

Was tevens ook de laatste keer dat ik hun infrastructuur nog geconsulteerd heb. Bij mijn Poolse MB dealer is het bijvullen zelfs gratis
                      'vervangen' vind ik er eerlijk gezegd ook wel wat over. Maar bij u pakt dat niet, maar bij die 70% leasebakken die er komen wel.
                      Dat is zoals ze ooit bij de Benz van de schoondochter van de baas waar ik vroeger werkte, en komma verkeerd hadden gezet bij de olie, waardoor ze ineens een paar €100 per liter aan rekenden. Zij keek dat na, maar er zijn veel boekhoudafdelingen waar dat gewoon passeert en die garages weten dat verdomd goed.

Vroeger kreeg ik hier nooit een factuur te zien, maar nu we met andere merken als citroën rijden, krijgt iedereen altijd zijn factuur op zijne bureau om goed te keuren. En terecht ook. Ik zelf heb 1 x wat moeten laten schrappen ivm het pano dak dat toen rammelde. Ze hadden het gesmeerd voor €30, maar het rammelde nog. Heb mailtje gestuurd en direct creditnota ontvangen. Desondanks dat, blijft het een zalige garage. Zou alleen al daarvoor opnieuw ne Tiguan kiezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        'vervangen' vind ik er eerlijk gezegd ook wel wat over. Maar bij u pakt dat niet, maar bij die 70% leasebakken die er komen wel.
                        Dat verkondig ik hier dus al een paar jaar nu, als privé klant stel je bij die dealers niks meer voor, zeker als ze je beginnen te behandelen als een leaseklant die de rekening toch niet moet betalen.

Privé klanten doen nu eenmaal 'vervelend' voor hun en stellen soms vragen waar ze toch niet kunnen op antwoorden. Incompetentie troef! Maar aan dat verhaal ga ik niet nog eens beginnen hé

Als jarenlang MB liefhebber stel ik dat vast bij de 2 grootste dealers van Limburg, die hier eigenlijk ondertussen elke kleine dealer opgekocht hebben. Vandaar mijn vlucht naar een Poolse dealer, ik zit daar toch 3 maanden per jaar. Wat een verschil!

Van de andere kant wil ik ook de rest van hun Belgische dealers niet allemaal over dezelfde kam scheren, alleen hoor ik in mijn omgeving en lees ik in reviews vaak hetzelfde verhaal van wat zich momenteel afspeelt bij de 'grote 3' merken

En dat er wel nog goeie dealers bij andere merken bestaan moet je mij niet vertellen, ik ken er genoeg hier

Comment

27€ wtf? Bij mij kost het maar 2,5€.

Comment

Mercedes water, moet wel door een ster filter natuurlijk

Comment

Voor mij kost zo'n bus van 5 liter dat ook maar. Maar als ze dan bij een onderhoud een liter of 3 uit het reservoir zuigen en dat vervangen door een brouwsel van 9 € de liter kan dat kloppen hé

Als die leasemaatschappijen zich zo laten oplichten begrijp ik dat je als privé klant daar helemaal niks meer voorstelt

Comment

Voor mij kost zo'n bus van 5 liter dat ook maar. Maar als ze dan bij een onderhoud een liter of 3 uit het reservoir zuigen en dat vervangen door een brouwsel van 9 € de liter kan dat kloppen hé

Als die leasemaatschappijen zich zo laten oplichten begrijp ik dat je als privé klant daar helemaal niks meer voorstelt
                                Geen flauw idee of die leasemaatschappijen zich zo laten oplichten. Volgens mij hebben die vaste onderhoudscontracten en maakt het voor hen niet uit. Denk eerder dat het de bedrijfswagens zijn die gekocht zijn ... en het zeer grote bedrijven zijn, waar het kassa kassa is. Een boekhouder betaald gewoon maar als er telkens facturen voor 100 wagens binnen komen.

Comment

Geen flauw idee of die leasemaatschappijen zich zo laten oplichten. Volgens mij hebben die vaste onderhoudscontracten en maakt het voor hen niet uit. Denk eerder dat het de bedrijfswagens zijn die gekocht zijn ... en het zeer grote bedrijven zijn, waar het kassa kassa is. Een boekhouder betaald gewoon maar als er telkens facturen voor 100 wagens binnen komen.
                                  Ik weet het ook niet. Ik weet wel dat 90% van de leaseklanten niet gaat reclameren over hun factuur. Mooi meegenomen dan als je zo'n praktijken toepast om de kassa te vullen

Mijn ruitenwissers in goeie staat werden trouwens ook vervangen zonder vragen, 75 €. Ik betwijfel zelfs of het wel nieuwe waren, ik zag sowieso geen verschil

Ik hou het in ieder geval voor bekeken bij zo'n dieven

Comment

Ik weet het ook niet. Ik weet wel dat 90% van de leaseklanten niet gaat reclameren over hun factuur. Mooi meegenomen dan als je zo'n praktijken toepast om de kassa te vullen

Mijn ruitenwissers in goeie staat werden trouwens ook vervangen zonder vragen, 75 €. Ik betwijfel zelfs of het wel nieuwe waren, ik zag sowieso geen verschil

Ik hou het in ieder geval voor bekeken bij zo'n dieven
                                    Ik reclameer daarover. Correct is correct, vind ik. Ook al moet ik het niet betalen. Haesen belt mij op om te vragen of de ruitenwissers vervangen moeten worden. Eerste keer toegezegd en was ook €75 wat ik veel vond. Vorige keer belden ze weer en zei ik niet te vervangen. Ben dan hier in de industriezone bij AutoBat ruitenwissers gaan kopen, maar was uiteindelijk ook al €40. Maar zijn wel op 5 min geplaatst.

Comment

Ik reclameer daarover. Correct is correct, vind ik. Ook al moet ik het niet betalen. Haesen belt mij op om te vragen of de ruitenwissers vervangen moeten worden. Eerste keer toegezegd en was ook €75 wat ik veel vond. Vorige keer belden ze weer en zei ik niet te vervangen. Ben dan hier in de industriezone bij AutoBat ruitenwissers gaan kopen, maar was uiteindelijk ook al €40. Maar zijn wel op 5 min geplaatst.
                                      Idd! Zo hoort het ook.

Comment

Ruitenwissers ik koop dat in per 20 stuks aan €3 per stuk. Gaan niet overdreven lang mee maar voor €3 steek ik gewoon een andere kost me 30 seconden.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                        X