Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Passen deze velgen op mijn Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Passen deze velgen op mijn Audi Q5

Ik zoek velgen voor mijn Audi Q5 van 2017 (FY).
    Ik heb een "nieuwe" tweedehands set gevonden, origineel van audi. 9x21, ET35

Ik heb geen zin om jaarlijks banden te verleggen voor de keuring, dus wil wettelijk rondrijden. Zullen deze passen op mijn auto, welke banden mogen/ kunnen er op?

Online zie ik nieuwe sets te koop staan met volgende kenmerken. 9J x 21 inch, steekmaat 5x112 en een ET-waarde van 35. Banden 265/40 R21 105Y. Mag ik dan besluiten dat die velgen zeker zullen passen op de mijne? En dat ik reglementair zal rondrijden?

Dank!

In je boordocumenten (gelijkvormigheidsattest en/of handleiding) staat welke bandenmaten je mag monteren.
    Dan moet je nog uitzoeken wat de ET waarde is voor een bepaalde breedte.
    De 5x112 slaat op het aantal bouten en de straal waarop die staan.

Maar de kans is groot dat je die banden/velgen mag monteren, alhoewel het soms van de motorisering en specifiek model kan af hangen. (bv wel op de 4x4 niet op de 4x2)

Comment

Steekmaat.nl Audi Q5 (2008 - ) naaf Zoek steekmaat op automerk - de grootste database met velgen steek, ET waarde, naaf diameter, montage en bandenmaat voor vrijwel iedere auto
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ok, ik zie dat die site een ET-waarde van 40 opgeeft. De wielen zijn 35, wat zou betekenen dat de wielen 5 mm naar buiten zouden komen. Volgens steekmaat.nl is dat binnen de toleranties... Maar hoe weet ik zeker dat ze niet gaan "slepen" in de wielkast? Trial & Error?

De toegestane bandenmaten moet ik nog bekijken. Ze staan niet in de handleiding. Maar ik vermoed dat dat geen probleem zal zijn.

Comment

Bandenmaat calculator van goca
          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
          X