Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is de jaarlijkse verkeersbelasting van uw wagen... Is dat iets vast? Of kan de regering bij wijze van spreken die vanaf volgend jaar met bv 25% verhogen?
'vast' is nix in belgie, ik heb in 1994 de verkeersbelasting van mijn 2.5 diesel zomaar weten verdubbelen, aan de andere kant is de belasting voor mijn 3.0 diesel met de aanpassing van 2018 (?) onveranderd gebleven terwijl een nieuwe inschrijving in 2021 op zelfde auto zo'n €300 duurder zijn
als er geen aanpassing van de regels is, wordt de belasting alleen maar verhoogd met de index
(edit; in 1994 was de verkeersbelasting van die 2.5d evenveel als de tax voor de 3.0d ingeschreven in 2015 ...paar jaar nadien was die dubbele tax alweer op de schop, maar je zat wel met een onverkoopbare auto tijdens de dubbele-tax periode)
Ik denk niet dat die veel gaat aangepast worden ze doen het op Euronorm en CO2 dus ze kunnen veel gebakken lucht kopen.
Ik verwacht wel een kmheffing gezien onze elctrische de volle €0 bijdragen momenteel, als ze in 2026 dan nog eens verplichten als bedrijfswagen gaat er niet veel geld meer in de lade komen. Wie weet gaan we dan terug naar KW of naar het gewicht? Al denk ik KM heffing meer realistisch is.
Denk dat ze aan de verkeersbelasting weinig gaan doen. Mss dat ze wel de accijnzen op brandstof gaan verhogen zoals ze in NL gedaan hebben om de inkomsten die ze mislopen door elektrische wagens voorlopig te dekken tot de kilometervergoeding ingevoerd wordt.
Comment