Mededeling

Collapse
No announcement yet.

op zoek achter break, trekhaak en genoeg vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• op zoek achter break, trekhaak en genoeg vermogen

ter vervanging van mijn dodge W200 die al een tijdje weg is, zoek ik een sterke wagen die veel kan trekken. aangezien ik oldtimer minded ben, dus ergens tot begin jaren 90 (pre 95). heb best ook laadruimte nodig voor mijn bijberoep, en om nu met een camionette te gaan rijden.... nah,
    ik had al gekeken voor een audi avant 2.6V6, BMW break 525. het liefste rijd ik met benzine, dus diesel is al een minpunt. merdeces komt er niet meer in, heb genoeg ellende gehad met mijn 2001 c200.
    volvo eventueel ook interesse in, al heb ik al een V40 1.8LPi gehad en wat meer vermogen is toch verreist. ik was een 5.2V8 gewend om te trekken vroeger ;-)

heeft er iemand ideeen waar te gaan zoeken of intressante modellen? want op facebook kan je niet op jaar zoeken, 2dehands bied weinig aan, autoscoot ook weinig te vinden. heb er geen probleem mee om in het buiteland te gaan zoeken, maar ken zo de websites niet.
    oja, geen franse meuk (met die franse onderdelen in mijn V40 ook ellende gehad)
    Last edited by andydv; 12/06/2021, 09:58.

Waarom weer geen Amerikaanse pickup?

LV, 4 of 5 plaatsen, genoeg trekkracht, naft,…

Of een Subaru Forester, een Isuzu pickup, VW Amarok,….
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

960/V90 met zescilinder benzine kom je nog wel eens tegen. Marktplaats misschien ook eens bekijken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ssangyong musso in lichte vracht zetten 2.3 of 3.2 benzine mogen 2300 kg trekken voor 96 en 97 98 en 99 2800KG

Audi in break moet je al pré 92 gaan voor de taxen dus
        De gewone audi 100 fwd 2.3 motor mag 1500KG trekken

Audi 200 Avant quattro mag ook 1700kg trekken
        Te duur denk ik maar houden hun waarde wel redelijk goed en een plezier om met te rijden

Opel Omega Caravan
        Subaru Legacy Stationwagon
        De volvos

maar veel meer heb je niet in benzine die +1500kg mag trekken pre 92
        Polo 6n 1.4

Comment

+1500kg trekken is niet echt een must. maar t moet wel een beetje handelbaar zijn. ik heb mijn verhuis in corona tijd met een golf 1.3 uit 91 gedaan. 41 ritten heen en terug met volgens mij vaak een overladen remork.
          als ik nu een werkkoffer en wat rollen kabel meepak, gaat die auto al niet meer vooruit. en inladen in de hoge koffer van een golf 2 is ook niet handig. bijkomend zuipt die 1.3 evenveel als een dikke motor (8-10liter met gewone rijstijl). men capri 2.0 uit 78 verbruikt maar 8liter met de vouwcaravan eraan.
          men volvo V40 op LPG was maar 9-10liter, en daar werd VLOT mee gereden, want LPG kost toch niks. nu zit ik met een tam golfke, trager rijden dan 110km/h om net geen 9liter verbruik te hebben.

dus wil een break aanschaffen, nog steeds handig als familiewagen, geen ellende met zever op de keuring (in tegenstelling tot zo een US pickup), genoeg laadruimte met de zetels plat. als ik dan eens een remork van 700-800kg meeheb wil ik dat niet merken.
          ben geen fan van kleine hoogvermogen blokjes (1.8 met 130pk), heb dan liever een 2,5 met 140pk. koppel hebben is altijd handiger. en t is ook plezant om eens dat vermogen los te laten.

zo een 95'er audi 80 2.8V6 lijkt me wel wat en die ff hier in stalling houden om in orde te zetten, af en toe eens buiten komen met ZZplaten erop enzo. had al wat rondgekeken naar andere merken, maar zoveel is er dus niet te vinden.
          t is dan beetje een fun auto, meeting auto, werk auto, gezins auto.... alles gecombineerd.

een pickup (ford P100) heb ik in de garage staan, maar ff geen tijd om de motor te fixen.
          en mijn oldtimers zijn quasi allemaal V6 blokken, als ik dat ook in men daily kan hebben dan :-)
          Last edited by andydv; 13/06/2021, 09:06.

Comment

volvo v70 2.4 of 2.3turbo of 2.4 turbo veel plaats in, redelijk betrouwbaar en zijn niet overdreven duur
            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              volvo v70 2.4 of 2.3turbo of 2.4 turbo veel plaats in, redelijk betrouwbaar en zijn niet overdreven duur
              En vijfcilinder, is toch eens iets anders dan de zescilinders die hij al heeft.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

die 3de is idd intressant, de 2 andere vind ik het model niet zo schoon.
                had vandaag net een 2.8 audi A4 bekeken van 98 (euro2) en daar is de inschrijving maar 1700€ en de jaarlijkse tax 1400€. is ook nog enorm veel, maar een stuk beter dan de 4000€ BIV en 980€ tax voor een 94'er 2.6

Comment

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Als ik aan ruime break denk met benzine denk ik ook aan Saab. Wat jong misschien maar zo een 9-5 gaat niet duur.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Ruimte en 1800kilo trekvermogen, daarvoor heb ik een Renault grand Scenic 2019.
                      Gek genoeg mag de 1.3 benzine 140pk, maar liefst 1800 kilo trekken, en ruimte is er genoeg!

Comfortabeler dan alle oude barrels

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Comment

Subaru outback?

Comment

Handbak inbouwen kan je zelf wel denk ik, makkelijk te vinden voor 200 euro een complete set
                          Polo 6n 1.4

Comment

...knap ding, maar te koop sinds 20 januari, zou straf zijn als dat een goeie is imo, kan altijd en danis mijn bijdrage zever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ...knap ding, maar te koop sinds 20 januari, zou straf zijn als dat een goeie is imo, kan altijd en danis mijn bijdrage zever
                              Wie betaald 1000€ voor een auto als je er 4000 taxen moet op betalen daar zit het grootste probleem hoor, netjes ziet die er niet uit maar bon het is voor de rijden niet voor naar te kijken.
                              Polo 6n 1.4

Comment

kan hoor he, maar polen en andere buitenlanders genoeg in be die het ook in't oog houden, vlg mij...automaat en airco zijn 2 erg gewilde zaken op zo'n oude kar en nog niet op veel auto's van die modellen

Comment

Die 2.6 V6 is te mijden. Trouwens, is een Audi 80, geen A4, als je al niet weet wat je verkoopt :-)

Comment

die heb ik al gezien, dat is diegene die 4000€ tax kostte.
                                    een soortgelijke van 1992 (oldtimer dus) werd verkocht voor 5500€

ik ga er normaal dinsdag naar kijken, zou die willen ophalen en verbouwen. koplampen, voorvleugels en motorkap zien er niet uit, dus die gaan eraf en komen jongere van A4 op.
                                    de 4x108 velgen is een pluspunt, want dan passen men capri velgen erop.

of die automaatbak zomaar naar manueel kan.... die dingen hebben al computers zitten hé. en die zijn nog van voor het ODB2 tijdperk (men volvo was er ook zo ene). daar is niks universeel aan om uit te lezen

2weken geleden stond die aan 1100€, daarna 999€ en nu aan 950€. ik heb gewoon nog geen tijd gehad om er naar te gaan kijken (waterloo is effe rijden). transport is met die garage ook al overeengekomen. dus als ik die koop, is alles geregeld om die naar men huis te brengen.
                                    k heb dan 2jaar om die om te bouwen en dan inschrijven.

ik overweeg de aanvraag van ZZ platen, maar heb gezien dat die niet meer bestaan sinds 2021. zijn nu V platen dus (beroeps)
                                    Last edited by andydv; 20/06/2021, 20:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten
                                      Die 2.6 V6 is te mijden. Trouwens, is een Audi 80, geen A4, als je al niet weet wat je verkoopt :-)
                                      waarom zijn die motoren te vermijden? het enige dat ik online vond is dat de 2.6V6 (150hp) trager is dan de 5cyl turbo en daarom voor prestaties te vermijden is (ook hoger verbruik). de 2.8V6 is wel een stuk krachtiger en is daarom te verkiezen boven de 2.6V6.
                                      die auto zou 132 000km hebben, heb de roze kaart gezien en is de originele van 93 '(dus 1 eigenaar).
                                      voor de rest klopt de advertentie idd niet, is een 80 en geen A4, maar dat boeide me zo niet. een A4 heeft andere koplampen, motorkap en kofferdeksel, wel dezelfde motor en vernsellingsbak.
                                      ALLEEN, de a4 heeft 5x112 boutpatroon en een 80 heeft 4x108. dus mechanisch toch wat verschillen

Comment

Working...
                                      X