Mededeling

Collapse
No announcement yet.

op zoek achter break, trekhaak en genoeg vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bestaat er geen break versie van de Saab 9000?

    *edit* blijkbaar zeer moeilijk te vinden.
    Een Saab 9-5 Estate aero mag 1800kg geremd trekken

    *edit 2* dit is ook een break:
    Last edited by severijns; 21/06/2021, 19:08.
    KLIK |&| KLAK

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

      waarom zijn die motoren te vermijden? het enige dat ik online vond is dat de 2.6V6 (150hp) trager is dan de 5cyl turbo en daarom voor prestaties te vermijden is (ook hoger verbruik). de 2.8V6 is wel een stuk krachtiger en is daarom te verkiezen boven de 2.6V6.
      die auto zou 132 000km hebben, heb de roze kaart gezien en is de originele van 93 '(dus 1 eigenaar).
      voor de rest klopt de advertentie idd niet, is een 80 en geen A4, maar dat boeide me zo niet. een A4 heeft andere koplampen, motorkap en kofferdeksel, wel dezelfde motor en vernsellingsbak.
      ALLEEN, de a4 heeft 5x112 boutpatroon en een 80 heeft 4x108. dus mechanisch toch wat verschillen
      Op audifora heb ik altijd gelezen dat de 2.8 betrouwbaarder is, de 2.6 zou nogal snel last hebben van behoorlijk olieverbruik en -lekkage. Qua betrouwbaarheid is de 5-cilinder sowieso beter. Een -cilinder turbo hebben ze in dat model niet gemaakt, behalve de RS2, onder handen genomen door porsche, maar die zijn erg zeldzaam en (dus) kostelijk

      Comment


      • #23
        en de S2 dan?
        • S2 – 169 kW (230 PS; 227 bhp), 2.2 L, 20-valve turbocharged in-line five-cylinder
        • RS2 Avant – 232 kW (315 PS; 311 bhp), 2.2 L, 20-valve turbocharged in-line five-cylinder
        in 94 kreeg de B5 dan de 1.8T motor. bij die laatste generaties moet je altijd wat opletten, vaak zitten er onderdelen in van een volgende.
        zo had ik voreger een volvo V40 uit 98 en toen ik de catalysator bestelde paste die niet. ik moest de 99+ cat hebben voor mijn 98'er 1.8

        ik had al gevonden dat de 2.6V6 wat underpowered was en veel verbruikte.

        ik ben dus naar die auto gaan zien, eerst gingen ze de auto gaan halen, hebben daar 40min aan de garage gewacht. dan ging de baas met ons mee waar de auto stond, want ze hadden blijkbaar de sleutel niet mee.
        garagist daar, en ook alle sleutels die hij mee had pasten niet....
        tja, geen proefrit dus want geen sleutels. ik ff opgezocht wat de B4 van sleutels had, en ze hadden gewoon allemaal veel jongere sleutels mee waar de sleutel een rechthoekig vlak is, met een gleuf in gefreesd. de B4 audis hebben nog de oudere types zoals ook men golfje heeft. ik voor de grap mijn golf 2 sleutel bovengehaald, in het contactslot en kan gewoon starten :-).
        mijn 91'er golf sleutel kan de chauffeurdeur openen en sluiten, en zelf het contactslot. enige voorwaarde is dat ik de sleutel erin steek, en 3mm moet eruit trekken om te draaien

        olie lekkages minimaal, auto heeft maar 132 000km, audi is van dec92 maar pas ingeschreven 8jan93 (jammer hé, 2weken vroeger, was die belastingsvrij, scheelt 2600€ nu. vorige eigenaar waarschijnlijk gedaan om zo een 'jongere' auto te krijgen). die eigenaar reed ermee tot 1998 en verkocht de auto.
        de 2de eigenaar is nog altijd diegene op het inschrijvingspapier, die reed er tot dec2020 mee en heeft die dan niet meer gekeurd.

        vermoed ook een oudere persoon, want zowat elk paneel heeft krassen of lichte deukjes. heeft dus alles meegehad wat je op straat maar kan raken. voor de rest heeft die nergens schade gehad. koplamphoeken, dorpels, kofferhoeken.... allemaal deukvrij en roestvrij.
        en toen de proefrit.... auto startte goed, draait zonder schommelen, rijd in alle versnellingen... top dus.

        enige nadelen zijn loskomende hemel en loskomende deurpanelen (idem als mijn volvo had, en idem als men golf 2 met zijn hemel). ik wil er zowieso al een ander leder interieur in hebben, dus dat boeide me weinig.
        nog wat afgeboden waardoor ik de auto aan een eerdere verkoopprijs heb, geleverd aan huis. nieuwe sleutel gaan ze nog bijbestellen bij audi (want men VW sleutel kregen ze niet).

        binnenkort ga ik dus onderdeeltjes verzamelen om die te verbouwen naar een jongere A4
        Last edited by andydv; 23/06/2021, 08:40.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
          en de S2 dan?
          • S2 – 169 kW (230 PS; 227 bhp), 2.2 L, 20-valve turbocharged in-line five-cylinder
          • RS2 Avant – 232 kW (315 PS; 311 bhp), 2.2 L, 20-valve turbocharged in-line five-cylinder
          in 94 kreeg de B5 dan de 1.8T motor. bij die laatste generaties moet je altijd wat opletten, vaak zitten er onderdelen in van een volgende.
          zo had ik voreger een volvo V40 uit 98 en toen ik de catalysator bestelde paste die niet. ik moest de 99+ cat hebben voor mijn 98'er 1.8

          ik had al gevonden dat de 2.6V6 wat underpowered was en veel verbruikte.

          ik ben dus naar die auto gaan zien, eerst gingen ze de auto gaan halen, hebben daar 40min aan de garage gewacht. dan ging de baas met ons mee waar de auto stond, want ze hadden blijkbaar de sleutel niet mee.
          garagist daar, en ook alle sleutels die hij mee had pasten niet....
          tja, geen proefrit dus want geen sleutels. ik ff opgezocht wat de B4 van sleutels had, en ze hadden gewoon allemaal veel jongere sleutels mee waar de sleutel een rechthoekig vlak is, met een gleuf in gefreesd. de B4 audis hebben nog de oudere types zoals ook men golfje heeft. ik voor de grap mijn golf 2 sleutel bovengehaald, in het contactslot en kan gewoon starten :-).
          mijn 91'er golf sleutel kan de chauffeurdeur openen en sluiten, en zelf het contactslot. enige voorwaarde is dat ik de sleutel erin steek, en 3mm moet eruit trekken om te draaien

          olie lekkages minimaal, auto heeft maar 132 000km, audi is van dec92 maar pas ingeschreven 8jan93 (jammer hé, 2weken vroeger, was die belastingsvrij, scheelt 2600€ nu. vorige eigenaar waarschijnlijk gedaan om zo een 'jongere' auto te krijgen). die eigenaar reed ermee tot 1998 en verkocht de auto.
          de 2de eigenaar is nog altijd diegene op het inschrijvingspapier, die reed er tot dec2020 mee en heeft die dan niet meer gekeurd.

          vermoed ook een oudere persoon, want zowat elk paneel heeft krassen of lichte deukjes. heeft dus alles meegehad wat je op straat maar kan raken. voor de rest heeft die nergens schade gehad. koplamphoeken, dorpels, kofferhoeken.... allemaal deukvrij en roestvrij.
          en toen de proefrit.... auto startte goed, draait zonder schommelen, rijd in alle versnellingen... top dus.

          enige nadelen zijn loskomende hemel en loskomende deurpanelen (idem als mijn volvo had, en idem als men golf 2 met zijn hemel). ik wil er zowieso al een ander leder interieur in hebben, dus dat boeide me weinig.
          nog wat afgeboden waardoor ik de auto aan een eerdere verkoopprijs heb, geleverd aan huis. nieuwe sleutel gaan ze nog bijbestellen bij audi (want men VW sleutel kregen ze niet).

          binnenkort ga ik dus onderdeeltjes verzamelen om die te verbouwen naar een jongere A4
          Leuk verhaal

          Comment


          • #25
            gewoon het feit al dat mijn golf sleutel gewoon past en ik de auto kon starten.
            daarna heeft de eigenaar ook diverse VW sleutels geprobeerd, maar geenenkele paste.

            vond het wel een mooi teken. was zowieso al overtuigd door de lage km's en dat er maar 2 eigenaars mee gereden hadden. dat er geen proefrit kon ging de aankoop echt wel blokkeren. zeker bij een automaat vertrouw ik dat niet.
            heb nog nooit geweten dat een garage zogezegd de sleutels kwijt is om een proefrit te voorkomen, en dat vooral de auto niet op slot stond. accu was wel plat, maarja, als die al sinds januari te koop staat kan dat verklaren. komt toch een nieuwe in bij mij

            Comment


            • #26
              Proficiat met de aankoop!

              Dakhemel hebben ze allemaal! Wat vodden aceton en een borstel helpen om dat op te kuisen.



              binnenkort ga ik dus onderdeeltjes verzamelen om die te verbouwen naar een jongere A4
              Hoe zou je dat doen die is van eind 92 gemaakt tot half '95?
              Als je de koplampen wil ombouwen naar lenzen...die kosten €1200 voor een setje nieuw en gebruikt €7/800.
              Lederen interieur niet makkelijk te vinden voor deze audi 80s!

              Vorig jaar heb ik nog zo een 80 avant in 2 geslepen voor onderdelen haha heb nog wel wat stukken liggen in principe
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #27
                door de snuit van een B5 model te nemen (A4 van 1994)


                motorkap is iets minder hoeking, andere koplampen, voorvleugels. aangezien deze toch allemaal in mindere staat zijn op die 80 kan ik ze beter vervangen
                rechts een 94'er 1.9tdi A4

                voor 400€ heb ik een donor
                https://www.2dehands.be/a/auto-s/aud...reviousPage=lr

                en voor 850e heb ik een 97'er met leder interieur
                https://www.2dehands.be/a/auto-s/aud...reviousPage=lr
                Last edited by andydv; 23/06/2021, 22:21.

                Comment


                • #28
                  Dan had je wel beter een A4 gekocht, B5 stukken passen totaal niet op een B4. Of je zal er heeeeeeeel veel werk moeten insteken.
                  Achterbank sedan past niet in een avant en vice versa. Again kan maar veel werk.

                  Kan je zowel een S4 uit 99 kopen voor 5/6k met 2.5k biv op denk ik.
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #29
                    een 99'er wordt pas belastingsvrij in 2029 en tegen dan (euro2 in 2025 en euro3 in 2028 ) mogen die nergens meer binnen.
                    een 93'er is binnen 1,5jaar belastingsvrij en hoop dat ze tegen dan voor oltimers wel een uitzondering maken in de LEZ zones
                    Last edited by andydv; 24/06/2021, 13:55.

                    Comment

                    Working...
                    X