Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onmogelijke zoektocht? 4x4 busje om in te leven met redelijk wat grondspeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onmogelijke zoektocht? 4x4 busje om in te leven met redelijk wat grondspeling

Waarom maak ik het mezelf toch altijd moeilijk?

- Omdat onze Viano Marco Polo 4motion eigenlijk te luxueus was,
    - omdat 'm eigenlijk toch nog steeds te kort tegen de grond zat (in elke reis was er wel een moment dat we niet verder konden omdat de sporen/erosiegeulen te diep werden),
    - omdat ik 'm verkocht hebt omdat ik er een pak meer centen voor kon krijgen dan toen ik 'm twee jaar ervoor gekocht heb,

zit ik nu zonder reisvoertuig.

Al maanden ben ik nu op zoek naar een voertuig
    - dat 4x4 is
    - waarin het mogelijk is om te slapen en te zitten en te eten
    - dat hoog genoeg op zijn poten staat, of waarvan op zijn minst de bumpers niet te laag hangen
    - dat geen 25K of meer kost
    - dat minstens drie zitplaatsen heeft
    - waarvan de BIV en de VB "aangenaam" zijn
    - dat in dagelijks verkeer ook enigszins bruikbaar is (ik wil geen voertuig dat ik elf maand per jaar niet gebruik)

En ik vind maar niet wat ik zoek. (voor een B-rijbewijs)

4x4's zijn er genoeg, en busjes om in te slapen en eten ook, maar wil ik er drie zitplaatsen in, of wil ik het wat hoger op zijn poten, of wil ik mij niet blauw betalen aan belastingen of aankoopprijs, dan loop ik zo precies vast???

Toyota 4x4's zijn te duur, zéker als ze achterop voorzien zijn van een leefruimte(ke). UAZ ziet er cool uit maar 1) die zijn eigenlijk ook griezelig duur en 2) als ge daar een paar uur mee rijdt zijt ge doof van de moteur en hebt ge 't verschot in de rug van de schokken. Viano's en Volkswagens zitten eigenlijk te dicht tegen de grond om goed te zijn....

Afin, zijn er merken/modellekes/oplossingen die ik over het hoofd zie? Of heb ik een gat in de markt gevonden???

En vind je niks dat bv aan vrijwel alle eisen voldoet, en alleen maar verhoogd moet worden?
    Geen idee hoe moeilijk dat is, maar met jouw eisen denk ik aan de Ijslandse superjeeps. Dat zijn dikwijls Mercedes Sprinters die op hele grote banden komen, en ook verhoogd zijn, of Pajero's en die zijn ook verbreed en verhoogd.

Nu ja... 25k is ook geen enorm bedrag, dus ik vrees dat het eisenlijstje wat lang is voor het bedrag.

Comment

Verhogen? Dan wordt je op de technische keuring mooi afgeschoten hoor. Enkel als je een attest hebt van de invoerder, zoals Toyota dat bvb aflevert (mits betaling natuurlijk), kan dat.

Nee, 't is waar maar ook niet waar: 25K is wel degelijk veel geld (probeer het maar eens bij elkaar te sparen), maar je koopt er niet veel voor. :-(

FWIW: ik ben net aan 't kijken voor iets als een Mercedes Sprinter 4x4, in de kortste en laagste versie, dus L1H1. Dat relateert mooi aan je opmerking over die Ijslandse sprinters. En misschien zijn er wel nog merken die zoiets hebben. Mogelijks niet, die sprinters hebben een reuzereputatie.

Comment

Die Ijslandse Sprinters/Superjeeps zijn echt "next level".
        Dat zijn meestal modellen die gebruikt worden in de winter op totaal ondergesneeuwde wegen als touristenbus met ca 10 passagiers.

Er zijn daar echt wegen waar je op een bepaald punt de borden: "Verboden toegang, enkel superjeeps" zit staan.
        Ik kan je verzerkeren: je mening over 4x4 verandert.
        Een gewone Pajero of Landcruiser lijken dan Dinky toys. Een Range Rover is speelgoed daar. Kan je niks mee aan vangen.
        Hier zie je wat modellen. (scroll wat naar beneden) Ze spreken van 46' wielen (buitendiameter)
        Ik weet ook niet of die dingen hier streetlegal zouden zijn, maar ze zijn wel echt badass.

All about Super Jeep Tours in Iceland. Read this guide to find the best Super Jeep tours that you should try during your stay in Iceland..

Comment

Okay, coole bakken. Maar enkel voor IJsland nuttig.
          Heb al als opties: Mercedes Sprinter 4x4 H1L1. Nieuwprijs wil ik voorlopig niet weten. Maar hoeft ook niet, want ze worden zo niet gemaakt. Volgens de configurator is een 4x4 meteen een H2L2. Is wat teveel van het goede.
          Of een Iveco Daily 4x4 Van, dat klinkt wel cool. Moet eens uitzoeken of daar zoekertjes van bestaan. Die gaan ongetwijfeld heel zeldzaam zijn. En nieuw ongetwijfeld richting 50.000 euro gaan.
          Aiaiaiai.

Comment

4x4 met daktent?
            www.peugeotforum.be

Comment

Voor 25 k vindt je wel een sprinter 4X4

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

En een pick up met zo een camper opbouw die in de laadbak schuift?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

- Pickup met afzetunit is écht ons ding niet. En ook érg duur. Maar vooral ons ding niet.
                  - Mobile.de : ik heb geen zin (en geen tijd) om mij bezig te houden met het speuren naar een goeie duitse wagen. Een vijftal jaren geleden heb ik eens met een remork naar Engeland gereden om daar een schone moto te gaan kopen, vlak boven Londen. 's morgens heel vroeg naar ginder, uren en uren rijden, en dan blijkt die moto absoluut zo schoon niet te zijn als op de foto. 'k heb zelfs geen testrit willen doen. Met lege remork (en envelop vol ponden) terug naar huis. Dikke teleurstelling, echt, enorm, ik had zo naar die dag en die moto uitgekeken. Als er iemand voor mij dat allemaal wilt doen, geen probleem, ik wil nog 500 euro geven.
                  - 4x4 met daktent: we hebben ooit eens een daktent gehuurd, voor twee weken. Twee keer in geslapen, en we hadden er genoeg van.
                  - 4x4 sprinter voor 25k is te vinden? Wijs me de weg!

Kijk dit bvb: https://www.2dehands.be/v/caravans-e...basto-en-frigo
                  Dat heeft de goeie lengte, er zijn mooie grote ramen achteraan, standverwarming, extra accu, allemachtig prachtig. Zelfs de prijs ça va, en de kms, ok, is beetje veel, maar die motor kan het volgens mij wel nog 200.000km uithouden.
                  't Enigste dat ontbreekt is dus die 4x4

Comment

in be ga je idd niet veel sprinters 4x4 vinden...en ben zelf ook niet de persoon die naar duitsland zou rijden...maar net gekeken en ze staan er

Comment

4x4 sprinters zijn amper te vinden hier, ik heb weet van eentje in mijn regio en die is die zelf in Oostenrijk gaan halen.
                      Ik vrees dat je toch ook die moeite zult moeten doen als dat het geen is wat je wil, België is niet het land waar je zoiets gaat kunnen vinden.

Comment

Als het eentje met schade mag zijn : https://www.mobile.de/nl/Camper/Merc...346264897.html

Comment

Working...
                        X