ik denk dat t aan de concentatie van sap ligt, bamboe is redelijk droog, populieren hebben dan weeral veel sap
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Biobrandstoffen...de keerzijde.
Collapse
X
-
Het gaat hem niet zozeer om het sap in de plant maar om de cellulose waaruit de cellen van de plant opgebouwd zijn.
Bamboe is een grassoort en als één van de snelst groeiende planten ter wereld een mogelijke bron voor de 2e generatie biobrandstoffen.
Comment
-
t komt allemaal op hetzelfde neer, wij zijn met teveel en produceren allen teveel CO2, de plantjes zijn met te weinig en kunnen dus niet genoeg CO2 omzetten naar C en O. dus bossen omkappen en lekker dorpjes bijmaken, dat gaat niet goed komen. de natuur zal het wel oplossen. goed warm, geen eten meer => meer mensen sterven.
opwarming van de aarde is ook zoiets, in een ijstijd is de gemiddelde temperatuur veel lager dan hetgeen we nu hebben, en toch zijn er al vele ijstijden geweest en al vele keer ook warmer.
t is een mooie cirkel
-weinig bevolking of dieren, plantjes groeien heel goed, ze zetten veel CO2 om naar O en C, uiteindelijk komt er te weinig CO2 in de lucht, de aarde koelt af, natuur grijpt in, mens en dier kweekt vollop, eten de plantjes, produceren CO2
-plantjes te weinig, teveel mensen en dieren, zetten vollop C en O om naar CO2, aarde warmt teveel op, mensen en dieren sterven, plantjes groeien heel goed (zoals in een serre, veel licht en warmte) en zetten het teveel van CO2 weer om naar C en O. het is een effect die een evenwicht blijft zoeken. wij verstoren het evenwicht, wij gaan uitgeroeid worden (of allesinds goed uitgedund). evolutie op ons bolleke. dag en nacht, winter en zomer, opwarming en ijstijd...
biobrandstof is NIET de oplossing voor het brandstof probleem, maar is wel een makkelijke TUSSENSTAP. namelijk je kan het geleidelijk invoeren, huidige wagens kunnen voortrijden, ondertussen komen veel hybrides op de weg die op alternatieve brandstoffen kunnen rijden (eerst diesel/electrisch, dan bv electrisch/fuelcell, dan fuelcell/waterstof, dan....). waterstof is dan weer een natuurlijke cirkel. van water naar waterstof, en waterstof + zuurstof = vrijkomende energie. de omzetting van water naar waterstof zou dan via zonne energie moeten gaan (photovoltaisch, wind, of andere die ze nog gaan uitvinden). het is geen chemisch proces die beperkt is zoals batterijen maar je kan het zoveel keer omzetten als je zelf wil. water is er genoeg op aarde, zon ook.
onze huidige verbrandingsmotor is zowat 100jaar oud, tijd om van die 'oud' ding af te stappen en een nieuwe technologie te ontwikkelen
Comment
-
Brandstof is er nog genoeg, maar wie er heeft verbruikt liever deze van de andere landen op
Vandaar de heisa over de schaarste... die enkel als bedoeling heeft de prijzen de hoogte te doen schieten
Zoek wie hiermee gebaat wordt, en je zal alles begrepen hebben
Maar intussen blijven dokken, binnenkort kost een litertje 2 euros... Wie stopt als eerste te rijden ??
Comment
-
Ook in NL : “Bijmenging biobrandstof terugdraaien” : http://www.autoweek.nl/autonieuws/20...f-terugdraaien
Comment
-
vind het schandalig om ipv voedsel 'brandstof' te kweken op perfect goede landbouwgrond. Is niets 'bio' aan!
Energie uit algen halen of aardwarmte omzetten in energie of de getijde-energie. We leven op een gigantische bol superheet lava, een zon die brandt op onze aarkost en water dat elke dag met een gigantische kracht heen en weer beweegt. Genoeg energie beschikbaar mochten we het 'leren' om te zetten...
probleem blijft energieopslag, huidige generatie batterijen (of huidige technologie) is totaal nog niet geschikt, waterstof komt in de buurt maar is ook niet erg efficiënt, elektrische wagens zijn rijdende milieurampen...
Comment
-
We willen geen biobrandstof uit voedsel ?
Steeds meer weerstand tegen gebruik van voedsel voor biobrandstof :
http://www.groen7.nl/steeds-meer-weerstand-tegen-gebruik-van-voedsel-voor-biobrandstof/
Comment
-
Oxfam Novib: stop subiet met biobrandstof :
Comment
-
Comment
-
Het mengen van biobrandstoffen met benzine en diesel levert niet altijd winst voor het milieu op. Per oliemaatschappij wisselen de resultaten sterk. Zo is de gemiddelde CO2-besparing met biobrandstof van Salland 72 procent en bij Esso nihil.
http://www.autoweek.nl/nieuws/22322/biobrandstof-niet-altijd-goed-voor-milieu
Comment
Comment