Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik rij eigenlijk altijd maar met 1 auto, een Golf IV Cabriolet 1.9 TDI (90 pk) van m'n moeder. Met voorlopig rijbewijs dus. Voorts heb ik nog gereden met m'n opa z'n A2 1.4 TDI (75 pk), een US Golf I Cabrio en een US Passat 2.8 V6 4Motion. Die laatste was dus de snelste, maar ik heb er enkel wat rondjes mee gereden op een parking.
het was dan nog op het circuit, het was de Ferrari Enzo van Machiels, hij zat achter het stuur. Eerst plaats is er amper, ik ben redelijk groot (1m8 en met de helm op kon ik er amper in..nu ik hed het veel bruter verwacht, wat ik persoonlijk positief vond....ik bedoel niet dat de wagen niet snel is, want dat is hij in godsnaam wel! Het meest was ik onder de indruk van het remmen, ik weet dat ik op een beplaad moment gewoon riep "REM!" De snelheid in de bochten is ook te gek, vooral in hele snelle bochten merk je dat deze wagen aan de baan gezogen wordt!
Ik heb ook al het geluk gehad mijn voet naar beneden te mogen duwen in enkele leuke wagens. De cijfers zijn van de klokken van de auto zelf, dus niet van GPS of zo. Echte snelheid zal dus wel wat lager liggen. Zo geeft Alfa als topsnelheid voor mijn ex-147 190 km/u op, maar ik las toch echt 200!
Honda NSX (Mijn pa heeft er achtereenvolgens 2 gehad): 240 km/u
Honda Integra Type R (Zelf 2 jaar 1tje gehad als hobbyauto): 230 km/u (topsnelheid)
BMW 530d (Mijn pa zijn huidige dagelijkse wagen): 210 km/u
Alfa Romeo 156 GTA (Testrit bij niet nader te noemen garage): 200 km/u
Honda Legend 3.2 V6 (Mijn pa zijn vorige dagelijkse wagen): 200 km/u
Die NSX was een targa. Ik kon nog sneller, maar ik durfde gewoon niet meer. Niet vanwege de snelheid zelf, maar wel omdat het leek alsof mijn dakje zou gaan wegwaaien! En, euh, voor alle duidelijkheid, dit was steeds op een lege, overzichtelijke snelweg. Normaal ben ik een vrij rustige chauffeur!
Pfff... Moet ik eens tussen oude foto's kijken. Die wagen is namelijk een jaar of drie geleden verkocht. De eerste was zo'n echte oer-nsx, een rode met zwart dak (Bouwjaar '92). De 2de was een donkergroene targa (bij de targa's is het dak in koetswerkkleur) uit '98, met een automatische versnellingsbak.
Van de Integra kan ik wel een picje posten, maar dat zal iets voor morgen zijn!
sturen: P964C4targa
meerijden: rode fiat/993turbo
feel: morgan 4/4, tegen 170km ZONDER VOORRUIT
(had altijd helm bij voor 't geval 't zou regenen,
regendruppels zijn dan net kogels...)
Het was een zwarte met de standaard-velgen , nrplaat kan ik me jammer genoeg niet meer herinneren. Tamelijk jonge gast aan het stuur met dito vriendin.
Comment