Mededeling

Collapse
No announcement yet.

*** Het grote "snow pics"-topic ***

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
    Tis lik een Q7

Neen, ik vind het ook wel niet bepaald verantwoord.
    Komaan zeg, er is geen verkeer en dat hok heeft nog wel winterbanden.

Ik ben erger gewoon van Izzy....

En ik heb zelf vandaag ook wel een beetje harder gereden dan dit terwijl het nog aan't sneeuwen was en op zomerbanden, weliswaar ook zonder verkeer.

Ja, er kan altijd iets mislopen natuurlijk, maar dat kan het in de regen ook.

Comment

• Mooie foto met die M3 CSL!

Comment

• De meeste mensen overdrijven gewoon..alsof er 20cm op de baan ligt...dat is er gewoon triestig...40 rijden waar je 70 mag, 50 rijden waar je 90 mag..
        Ik zeg nu niet dat je 70 moet rijden waar 70 is toegelaten..maar bv op een expresweg, dat maakt nu toch eens niks uit...ook al is het met zomerbanden.
        Een portie aandacht & wat ervaring is voldoende om gewoon er vlotjes door te rijden..
        Zolang de suvs de andere maar niet in gevaar brengen heb'k er geen problemen bij. Als ze ons bv. dik tegen 140 over de autostrade voorbijsteken...maar ik heb wel problemen dat er een X5 driftend voor je in komt te schuiven op je rijvaksbaan die 5m verder de gracht in donderd...dat is de jan men kl*ten uithangen...doe zoiets aub op parkings of op afgesloten terreinen als je het niet kan...
        Last edited by Br3cht; 11/01/2010, 19:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Zo goed als lege snelweg, winterbanden en 4x4. Zooooo erg is dat nu toch ook niet he.
          Het enige waar ik wel een beetje een probleem mee heb is deze actie in combinatie met zeer weinig rijervaring.
          Mja, ge moet het eerst meegemaakt hebben om te beseffen dat 't levensgevaarlijk is denk ik. Ik pleit ook schuldig, heb zaterdag onnodig zitten spelen... met een quattro en winterbanden, dan dans je gewoon rond de andere auto's in het verkeer. Zolang je maar niet op ijs terecht komt.

Zondagochtend las ik dan dat er op de E314 zoveel ongelukken gebeurd waren, allemaal door ijzel. 4x4 en winterbanden, dat doet er dan niet meer toe, dus het kan wel degelijk fout gaan. En het had bij mij evengoed verkeerd kunnen aflopen. Die zaterdag was er dan nog een snelheidscontrole op de E19... je zal maar op de bon gaan terwijl het sneeuwt, mits wat "geluk" flitsen ze de zijkant van je wagen ipv de achterkant.

Comment

Zo goed als lege snelweg, winterbanden en 4x4. Zooooo erg is dat nu toch ook niet he.
            Het enige waar ik wel een beetje een probleem mee heb is deze actie in combinatie met zeer weinig rijervaring.
            Ah zo. Jij weet dat?
            Ik doe wekelijks 400 km snelweg
            &
            Ik heb veel rijervaring opgedaan met de Q7, o.a. in de zomer heb ik daar actief mee deelgenomen aan het woelige verkeer van Istanbul en vooral nu tijdens het kerstverlof heb ik speciaal gebruik gemaakt van de Q7 (had die mogelijkheid) en niet van de A4 waar nog zomerbanden op gemonteerd stonden, en ook omdat het me een grotere veiligheidsgevoel geeft. Ik hoef niet te zeggen hoe dat blok op sneeuw rijdt.
            Als de auto er niet om geeft..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
              Ja, ik had het niet op de aandrijving, ik heb gewoon quasi geen tractie. Zal wel aan de banden liggen dan
              Probably, lang leve onze Goodyear NCT5...
              Vandaag was het wel al een heel pak gladder had ik het gevoel.
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
                sommige mensen denken nu eenmaal dat een ruige "jeep" meer kan dan een gewoone auto
                In de sneeuw twijfel ik er toch fel aan of een ruige "jeep" beter is dan een gewone auto.
                Ik heb zaterdag op volledig ondergesneeuwde wegen elke terreinwagen die ik tegen kwam moeten voorbijsteken omdat ze echt amper verder raakten. Ik heb zelfs een kameraad moeten gaan lostrekken nadat hij was vastgereden met zijn wrangler.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
                  In de sneeuw twijfel ik er toch fel aan of een ruige "jeep" beter is dan een gewone auto.
                  Ik heb zaterdag op volledig ondergesneeuwde wegen elke terreinwagen die ik tegen kwam moeten voorbijsteken omdat ze echt amper verder raakten. Ik heb zelfs een kameraad moeten gaan lostrekken nadat hij was vastgereden met zijn wrangler.

Dat is nu ook wel niet waar.

Hier bij ons moet je een nogal serieuze helling op net voor je het dorp binnenkomt. Als die weg besneeuwd ligt rijden fwd/rwd's daar zeer gemakkelijk vast. De buurman met zijn Land Rover Discovery komt die daar zonder problemen uittrekken.

Maar de mogelijkheid om tot stilstand te komen op een besneeuwde weg is daarom niet groter met een 4x4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    o.a. in de zomer heb ik daar actief mee deelgenomen aan het woelige verkeer van Istanbul

Comment

Dat is nu ook wel niet waar.

Hier bij ons moet je een nogal serieuze helling op net voor je het dorp binnenkomt. Als die weg besneeuwd ligt rijden fwd/rwd's daar zeer gemakkelijk vast. De buurman met zijn Land Rover Discovery komt die daar zonder problemen uittrekken.

Maar de mogelijkheid om tot stilstand te komen op een besneeuwde weg is daarom niet groter met een 4x4.

Het tot stilstand komen op een besneeuwde weg zal ongeveer hetzelfde zijn.

Op een vlakke baan hadden de 4x4's toch veel moeite om verder te geraken. Waarschijnlijk was dat omdat ze geen winterbanden hebben maar het is toch grappig dat een 4wd meer moeite heeft om verder te raken dan mijn fwd.

Vele mensen zeggen dat een 4wd zonder enig probleem door dit weer kan rijden maar met zomerbanden zijn ze geen klote woord in de sneeuw.

Comment

Vele mensen zeggen dat een 4wd zonder enig probleem door dit weer kan rijden maar met zomerbanden zijn ze geen klote woord in de sneeuw.

100% correct. Heb hier een quattro staan op zomerbanden en dat remt/accelereert/handelt voor geen meter. Op winterbanden is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Comment

Het tot stilstand komen op een besneeuwde weg zal ongeveer hetzelfde zijn.

Op een vlakke baan hadden de 4x4's toch veel moeite om verder te geraken. Waarschijnlijk was dat omdat ze geen winterbanden hebben maar het is toch grappig dat een 4wd meer moeite heeft om verder te raken dan mijn fwd.

Ik met mijn zomerbandjes heb ikd aar geen last van. Remmen is wel tricky berg af. Opel combo ging 150 meter naar beneden, ik maar 30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                            Q7, o.a. in de zomer heb ik daar actief mee deelgenomen aan het woelige verkeer van Istanbul
                            Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Tja, het is daar dat je moet leren rijden: massa's sneeuw en druk verkeer.
                            Als je daar kan rijden, kan je het overal !

Comment

• Als je de rijstijl die je daar toepast ook hier gaat uitproberen ben je nog dommer dan ik dacht

Comment

• Wie weet reed Izzy in werkelijkheid slechts 50km/h en pattineerde hij zo hevig dat er 130 op zijn teller stond!

Comment

Izzy,

Je bent 21, dus heb je weinig rij-ervaring.
                                  Waarmee ik niet wil zeggen dat jij niet kan rijden he, alleen dat je weinig ervaring hebt.
                                  Ervaring die maakt dat jij op een onverwacht moment een nood-manoeuvre tot een goed einde brengt.
                                  Want, en zeg nu zelf, met een moderne 4x4 op winterbanden kan iedereen 140 rijden op een recht stuk snelweg.

Die ervaring die komt wel, en nog makkelijk ook: Je moet slechts geduld hebben en er verder niets voor doen.
                                  ja ik ga ook vanuit mijn eigen gevaarlijke situaties creëren eh. En ik hoop dat ik die enge ervaring nooit zal tegenkomen want ik weet hoe dat voelt. Recent nog schoof ik van mijn rijrichting toen ik aan zo'n 160 km/u over een plas water reed (voor degenen die daar kennen, N702 Bouwdewijnlaan richting Hasselt, iets voor de brug van Rooierheide)Pas aan 100 km/u had ik weer controle over mijn wagen en kon ik verder tuffen aan 90 km/u
                                  Ten slotte weet je nooit wat u te wachten kan staan in het verkeer, in heel het leven trouwens...weet gelukkig ook

Je zegt het zelf, iedereen kan dat, dan verwacht ik ook geen reacties van stoerheid, onverantwoord en weet ik nog allemaal wat.

En verder meen ik te zeggen dat ik een betere chauffeur ben dan een doorsnee Belg (ook al heeft die jarenlang zijn rijbewijs)

Comment

• Bijna iedereen denk van zichzelf dat hij bovengemiddeld kan rijden.

De realiteit is vaak heel wat anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                      Bijna iedereen denk van zichzelf dat hij bovengemiddeld kan rijden.

De realiteit is vaak heel wat anders.
                                      So true

Comment

• Als een beetje autoliefhebber, die weldegelijk bezig is met rijden, is het niet zo moeilijk om beter te rijden dan de gemiddelde Belg.

Comment

Als een beetje autoliefhebber, die weldegelijk bezig is met rijden, is het niet zo moeilijk om beter te rijden dan de gemiddelde Belg.
                                          Vind ik ook...

Comment

Working...
                                          X