Mededeling

Collapse
No announcement yet.

*** Het grote "snow pics"-topic ***

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door toerke
    is niet te doen in de sneeuw nog erger dan ik verwacht had ... bij ons op de parking van de winkel ( die dus vol sneeuw ligt zoals je ziet op de foto's )
    kan ik bijna niet vertrekken omdat hij constant doorglijdt
    en kgeraak mijn garage met moeite binnen omdat de oprit vol sneeuw ligt ... is misschien 20 of 30 cm omhoog en het lukt niet zonder eerst de sneeuw de ruimen
    Damn... En dan met zo'n knappe voiture waar zoveel kapitaal inzit. Je mag er niet aan denken.
    Daarnet nog mijn buur zien sukkelen om met zijn Compactje op zijn oprit (die ook hellend is) te raken.

Comment

is niet te doen in de sneeuw nog erger dan ik verwacht had ... bij ons op de parking van de winkel ( die dus vol sneeuw ligt zoals je ziet op de foto's )
      kan ik bijna niet vertrekken omdat hij constant doorglijdt
      en kgeraak mijn garage met moeite binnen omdat de oprit vol sneeuw ligt ... is misschien 20 of 30 cm omhoog en het lukt niet zonder eerst de sneeuw de ruimen
      Als je vertrekt staat de ESP toch af? Direct als je weg bent wel terug opzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 aero
        Nice car, nice rims, toerke
        thx thx ge doet me blozen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Als je vertrekt staat de ESP toch af? Direct als je weg bent wel terug opzetten.

Waarom moet die ESP af ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            ESP afzetten ??? eum .... help... wie hoe waar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker
              Waarom moet die ESP af ?
              Glijdt je dan niet nog meer door zonder ESP of vergis ik mij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker
                Waarom moet die ESP af ?
                Omdat anders, bij het minste beetje slip je ESP al het vermogen weg neemt. En dan kan je niet vertrekken. Dus, ESP af om te vertrekken, dan onmiddellijk weer op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GolfDriver
                  Glijdt je dan niet nog meer door zonder ESP of vergis ik mij?
                  Je vermogen wordt weggenomen en dan ga je helemaal niet meer voorruit. Dat hebben we gehad toen we in Oostenrijk met onze C-klasse vast stonden. Gewoon met ESP op een serieus besneeuwde helling omhoog gaan ging niet, zonder ESP wel. Maar 't is niet gemakkelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GolfDriver
                    Damn... En dan met zo'n knappe voiture waar zoveel kapitaal inzit. Je mag er niet aan denken.
                    Daarnet nog mijn buur zien sukkelen om met zijn Compactje op zijn oprit (die ook hellend is) te raken.

maarre als ik op weg ben ist op mijn gemakske zunne want besef genoeg hoe vlug een accidentje gebeurt is

Comment

ESP afzetten ??? eum .... help... wie hoe waar ?
                      De DSC knop indrukken

En leg hem maar onmiddellijk weer aan. Je hebt er geen idee van hoeveel die ESP wel helpt in de sneeuw, eens je aan het rijden bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                        De DSC knop indrukken

En leg hem maar onmiddellijk weer aan. Je hebt er geen idee van hoeveel die ESP wel helpt in de sneeuw, eens je aan het rijden bent.

oke thx morgen eens proberen
                        is waarschijnlijk door ESP dat ik niet echt kan eum glijden op de parking ... is alsof ik stilval , enne is niet plezant zunne
                        aja als ge de plaats hebt en je kan nergens tegen glijden binnen een straal van 50 meter moet ge u toch eens laten gaan he op een parking

Comment

ESP is toch een stabiliteitscontrolesysteem ? Of omvat het ook een tractiecontrole ? In dat geval kan ik wel snappen dat je het afzet ...
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

is waarschijnlijk door ESP dat ik niet echt kan eum glijden op de parking ... is alsof ik stilval , enne is niet plezant zunne
                            aja als ge de plaats hebt en je kan nergens tegen glijden binnen een straal van 50 meter moet ge u toch eens laten gaan he op een parking
                            Das ook mijn mening. Waarom heb je anders een BMW

Comment

Om trotse eigenaar ervan te zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                ESP is toch een stabiliteitscontrolesysteem ? Of omvat het ook een tractiecontrole ? In dat geval kan ik wel snappen dat je het afzet ...
                                Tegenwoordig is dat één pot nat. Vandaar

Comment

Let daar toch maar mee op. Schuiven is niet iets wat je vanzelf kan.

Comment

Idd, kwam net ook 5meter breder uit dan ik had gepland.
                                    gelukkig niets ergs...

Comment

er is veel plaats hoor ... anders zou ik het ook niet doen zunne
                                      mmar toch bedankt voor de waarschuwing

Comment

In de sneeuw moet je bij een bmw éénmaal op de dsc knop drukken, want dan heb je dtc (dynamic traction control) deze laat meer slip toe dan de dsc, waardoor je beter weggeraakt in de sneeuw Althans dat is toch zo bij de E60.
                                        BMW E61 525d LCI '09
                                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                                        Fiesta Red Edition '16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
                                          In de sneeuw moet je bij een bmw éénmaal op de dsc knop drukken, want dan heb je dtc (dynamic traction control) deze laat meer slip toe dan de dsc, waardoor je beter weggeraakt in de sneeuw Althans dat is toch zo bij de E60.
                                          denk dat ik beter een beetje meer in mijn boekje had gelezen over dit alles thx

Comment

Working...