Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saloncondities 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe opel corsa

Beste

als autoleek had ik graag wat extra info willen opvragen voor ik mijn bestelling doorvoer.
    Wij zijn namelijk op zoek naar een eerste klein autootje in de klasse van :
    fiesta / corsa / polo / 207 / swift / punto grande / etc.

Onze voorkeur viel nu op de nieuwe opel corsa. Volgend voorstel kwam er uit de bus. :
    1) corsa 5d1,3 diesel 90pK met enjoy pakket = 15880 €
    2) advantage pakket : 1660 € (lichtmetalen velgen, mistlichten vooraan , man. airco)
    3) kortingen :
    1386€ salonkorting + 1161€ pakketkorting (advantage) + 2250€ recyclage
    (we hebben een oude golf van 21 jaar oud, en die is versleten lol)

totaalprijs wordt dan uiteindelijk 13200 €

Nu mijn vraag is zou deze prijs nog te onderhandelen zijn want de dealer die we nu bezochten beweert van niet. Verder is deze prijs vergeleken met de polo en 207 vergelijkbaar al geven die minder korting vooral op recyclage vlak.
    Is deze corsa dan normaal een pak duurder of hebben ze de prijs kunstmatig wat omhoog gebracht. Soit mijn punt is een polo met identieke config. kost zonder de recyclage bijdrage 1500€ minder en ik dacht dat VW toch duurder was dan opel.

Soit jullie mening over deze korting (onderhandelbaar?) en eventueel de auto zelf is zeeeeeeeeeer welkom.

Voor ons is het veel geld dus ik zou niet graag bedrogen uitkiopen na een paar maand.

Groetjes,

Filip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hunterofevil Bekijk Berichten
      Beste

als autoleek had ik graag wat extra info willen opvragen voor ik mijn bestelling doorvoer.
      Wij zijn namelijk op zoek naar een eerste klein autootje in de klasse van :
      fiesta / corsa / polo / 207 / swift / punto grande / etc.

Onze voorkeur viel nu op de nieuwe opel corsa. Volgend voorstel kwam er uit de bus. :
      1) corsa 5d1,3 diesel 90pK met enjoy pakket = 15880 €
      2) advantage pakket : 1660 € (lichtmetalen velgen, mistlichten vooraan , man. airco)
      3) kortingen :
      1386€ salonkorting + 1161€ pakketkorting (advantage) + 2250€ recyclage
      (we hebben een oude golf van 21 jaar oud, en die is versleten lol)

totaalprijs wordt dan uiteindelijk 13200 €

Nu mijn vraag is zou deze prijs nog te onderhandelen zijn want de dealer die we nu bezochten beweert van niet. Verder is deze prijs vergeleken met de polo en 207 vergelijkbaar al geven die minder korting vooral op recyclage vlak.
      Is deze corsa dan normaal een pak duurder of hebben ze de prijs kunstmatig wat omhoog gebracht. Soit mijn punt is een polo met identieke config. kost zonder de recyclage bijdrage 1500€ minder en ik dacht dat VW toch duurder was dan opel.

Soit jullie mening over deze korting (onderhandelbaar?) en eventueel de auto zelf is zeeeeeeeeeer welkom.

Voor ons is het veel geld dus ik zou niet graag bedrogen uitkiopen na een paar maand.

Groetjes,

Filip
      75pk versie is zo'n 400euro goedkoper, daarboven krijg je standaard nog eens 300euro ecobonus (90pk heeft te hoge uitstoot daarvoor), dan komt jouw auto eigenlijk maar op een 12.500euro meer :p

Zit in dezelfde situatie als jouw! Heb zowel een offerte liggen van Corsa, Polo en Fiesta.
      De Polo valt voor mij waarschijnlijk af, de ervaring met de verkopers/dealers tot nu toe zint me niet. Tevens zijn de onderhoudsprijzen daarvan niet mals.
      Polo is een 'oud' model in vergelijking met Corsa. Er zijn zaken waarvoor VW je doet bijbetalen die standaard zitten op de Corsa (radio-cd-mp3, hoofdairbags,...) daar moet je ook rekening mee houden, indien er een meerprijs is.

Ik zelf zal waarschijnlijk ook voor de corsa gaan, wel een 75pk versie, over prijzen gaan discussieren bij dealers dat komt een deze weken nog aan orde... Moest je ergens een super prijs krijgen, laat het mij alvast weten!

Comment

• Corsa is nieuw, polo gaat vervangen worden vandaar het feit dat de polo goedkoper is bijkomend is de corsa ook groter dan de polo.

Nog meer salonkorting, daar vrees ik voor aangezien ze bij opel tegenwoordig werken met nettoprijzen. Maar het valt te proberen.

Comment

• Heb op het salon enkele offertes laten maken (en ook enkele bij de dealer zelf), sommige uit echte interesse (kheb in zoveel interesse ), sommige meer voor te weten wat ze te bieden hebben Ik zal eens een overzichtje maken in een andere post ..

Comment

• Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo (180pk)

Basisprijs: €24.050
            Extra's inclusief pack opties: €10.549
            Korting op pack: - €1.370
            Salonkorting: - €2.450
            Salonprijs: €30.779
            Recyclagepremie: €2.000
            Salonprijs incl. recyclagepremie: €28.779

Optielijst

Advantage pack (o.a. ECC, Cruise Control, Boordcomputer, ..)
            Kleur Power Red (Briljant kleur)
            'OPC Line' Performance pack
            Sight & Light pack II
            Winter pack
            Alarminstallatie inclusief supervergrendeling "Dead Lock"
            Radio DVD90 MP3 NAVI
            Panoramische voorruit
            Parkpilot
            Buitenspiegels elektrisch bedienbaar, verwarmbaar en elektrisch wegklapbaar, in carrosseriekleur
            Lichtmetalen velgen 7,5Jx18", 5-spaaks ( P38 )

Comment

• Peugeot 407 Coupé Pack 2.2 Benzine 165pk

Bij deze is iets foutgelopen bij het doormailen naar mij, heb thuis wel ergens de officiële offerte liggen. Komt er op neer dat ik op de basisprijs van €33.550 in totaal €7.104 kreeg + €2.000 recyclagepremie. Voor €24.446 kan ik mij dus een Peugeot 407 Coupé Pack 2.2 Benzine 165pk nemen, met dan nog een meerprijs bij voor lederen interieur en eventueel navigatie. Vrij scherp denk ik toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frederique Bekijk Berichten
                nog eens 300euro ecobonus
                die korting is eenmalig neem ik aan ? op de aankoopprijs van de wagen ?
                Want daar hebben ze ons niet over geinformeerd.....

Comment

• Btw ik heb eens gecheckt en die 75 of 90 pK versie hebben beiden exact dezelfde uitstoot
                  namelijk 124 g/100km.
                  Cylinderinhoud is ook dezelfde voor deze diesel ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hunterofevil Bekijk Berichten
                    die korting is eenmalig neem ik aan ? op de aankoopprijs van de wagen ?
                    Want daar hebben ze ons niet over geinformeerd.....
                    Op beide offertes heb ik die 300euro gekregen, gewoon standaard uit hun tabellekes dat ze dat haalden.

Zie op de website dat de 75pk een ecoFLEX vermelding krijgt, daar de 90pk het zonder moet stellen, dus het zal toch ergens iets ecologisch aan zijn hoor dat de 90pk niet heeft

Comment

• gisteren autoke gekocht.
                      Uiteindelijk toch voor een 3-deurs gegaan
                      en deze had nog een extra korting zodat het totaal bedrag op zo'n
                      11700€ lag.

zo'n 30% minder dan de catalogus prijs
                      nu hopen dat we niet bedot zijn he en dat het wagentje de komende jaren goed bolt

corsa 1.3 90pK 3d enjoy + advantage

Comment

Working...
                      X