Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk dat er wel meer is dan Bosh alleen hoor.
Johnson controls, Visteon en Delphi zijn natuurlijk niet Japans maar Amerikaans, alhoewel (zeler JC) die over de hele wereld zitten.
Ter zijn nog andere Duitse bedrijven zoals Hella en Siemens VDO (samensmelting van Siemens automotive en Mannesmann VDO)en zeker niet te vergeten Continental, die ondertussen Siemens VDO hebben overgenomen.
Maar ook in Japan zijn er bedrijven zoals Aisin Group, Hitatchi, Mitsubishi Electri, Denso...
En het is niet omdat je er nog niet van gehoord hebt, dat je auto (zeker je in Japan gemaakte auto) vol zit van deze leveranciers.....
Dus zeggen dat alle electronica Bosh is, lijkt me nogal kort door de bocht...
Zeker voor in Japan gemaakte auto's maar ook voor in Europa gemaakte auto's
De modellen in de jaren '90 gebouwd hebben NOOIT OF TE NIMMER een 1900cc Peugeot diesel in zich gehad. Meer zelfs, de dieselmotoren in de corolla's in de jaren '90 waren allemaal 2000cc's.
Ik denk dat er wel meer is dan Bosh alleen hoor.
Johnson controls, Visteon en Delphi zijn natuurlijk niet Japans maar Amerikaans, alhoewel (zeler JC) die over de hele wereld zitten.
Ter zijn nog andere Duitse bedrijven zoals Hella en Siemens VDO (samensmelting van Siemens automotive en Mannesmann VDO)en zeker niet te vergeten Continental, die ondertussen Siemens VDO hebben overgenomen.
Maar ook in Japan zijn er bedrijven zoals Aisin Group, Hitatchi, Mitsubishi Electri, Denso...
En het is niet omdat je er nog niet van gehoord hebt, dat je auto (zeker je in Japan gemaakte auto) vol zit van deze leveranciers.....
Dus zeggen dat alle electronica Bosh is, lijkt me nogal kort door de bocht...
Zeker voor in Japan gemaakte auto's maar ook voor in Europa gemaakte auto's
@ Tulpje and co. Één woord: bullshit!
Zoals Severijns reeds aanhaalt: Alle Toyota's die uit Japan komen hebben voor 't grootste deel electronica van Denso, 'Nippon Denso', in zich. Dat is al generatie's lang het geval en is zelfs vandaag nog niet anders.
De Europase modellen zitten vol met Bosh en Valeo.
Zoek het op, vraag het na bij dealers, bij Toyota België of schroef er voor mijn part eentje uit mekaar...
De modellen in de jaren '90 gebouwd hebben NOOIT OF TE NIMMER een 1900cc Peugeot diesel in zich gehad. Meer zelfs, de dieselmotoren in de corolla's in de jaren '90 waren allemaal 2000cc's.
Tweemaal dik ernaast dus
Euh?
Tot '92 zat er een 1.8 diesel onder de kap. Er is een tijd geweest dat er een 1.9 diesel 69pk van PSA ook onder de kap lag.
Ne maat van de vader van een vriend van mij heeft blijkbaar op zijne zolder dozen vol met spiegels liggen... Oude afgedankte spiegels van auto's...
Het mysterie van de buitenspiegels is opgelost! Die vader van je maat steelt buitenspiegels van oude auto's. De schurk.
Er zitten hier gewoon enkele betweters te zagen en die geen toegevingen kunnen doen en blijven doorgaan tot ze gelijk hebben. Japans of Duits, het is één grote pot nat: beide landen staan bekend voor betrouwbaarheid, prestaties, kwaliteit, en voor elk wat wils.
Nog steeds aan het discutiëren hier. Ik denk echt dat er geen groot verschil op zit hoor. Een Jap is heel goed. Zeker en vast. Een doorsnee Europeaan is dat echter ook hoor. Even goed volgens mij.
Zo lang mijn auto maar niet uit de VS of Korea komt is het oké
BRUSSEL - Met een Japanner is de kans nog altijd het kleinst dat je met pech aan de kant van de weg staat. Renault bengelt samen met een aantal Amerikaanse merken helemaal onderaan het lijstje.
auto
Zo blijkt uit een onderzoek van Test-Aankoop in vijf landen. De consumentenorganisatie ondervroeg samen met de collega's in Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk 18.000 automobilisten, onder wie ongeveer 1.900 Belgen. Antwoorden waren enkel geldig als ze betrekking hadden op een auto die tussen maart 1999 en eind september 2006 in het verkeer werd gebracht. Test-Aankoop vroeg de respondenten om de problemen te omschrijven die hun auto sinds de aankoop en in het laatste jaar voor de enquête gehad heeft. Aan alle problemen werd een weging gegeven en op basis daarvan werd een index samengesteld.
De Japanse merken voeren de betrouwbaarheidslijst nog altijd aan. Wie echt met een gerust hart de baan op wil, koopt het best een Mazda. Ook Toyota en Honda staan op het podium. Suzuki bekleedt de vierde plaats. Dat wil dus zeggen dat de Japanners de vier eerste plaatsen innemen. Onderaan het lijstje bengelen twee Amerikaanse merken, Jeep en Chrysler. Opvallend is dat het Franse Renault het op twee na slechtste scoort. Renault is nochtans een van de best verkopende merken in ons land.
Het beste model is de Toyota Prius. De Renault Espace van de derde generatie behaalde de slechtste score. Test-Aankoop wijst er wel op dat zelfs de 'slechtste' merken nog een behoorlijke score halen.
83 procent van de Belgen laat zijn auto door een concessiehouder onderhouden, 9procent gaat daarvoor naar een onafhankelijke garagehouder en 4procent doet het zelf. Volgens Test-Aankoop liggen de onderhoudskosten bij een concessiehouder doorgaans een stuk hoger dan bij een onafhankelijke garage.
De onderhouds- en herstellingskosten van een Volkswagen lopen in een jaar op tot gemiddeld 451 euro. VW is daarmee het duurste, vóór BMW en Mercedes. Om uw Nissan te laten onderhouden en repareren volstaat per jaar een bedrag van 143 euro. Wie met een Honda rijdt, betaalt gemiddeld 189 euro. (cv)
Hugo, er is niet gesproken over een dealernetwerk. Toyota had reeds een dealernetwerk in België vanaf half jaren '60. Wat wél belangrijk was en meerdere malen is aangehaald is het ontbreken van een invoerder voor België, en ook Nederland trouwens. En 't is nog altijd de invoerder die de optielijst bepaald voor die bepaalde invoerregio. En die waren er eenvoudig weg niet.
Ja, invoerder bedoelde ik ook. Foutje van mijn zijde. Dan blijft nog steeds staan dat wanneer die tweede zijspiegel werkelijk standaard is, deze er in alle gevallen op moet zitten. Dit was niet het geval en daarmee is de tweede zijspiegel dus niet standaard...
dit weekend in DE STANDAARD
BRUSSEL - Met een Japanner is de kans nog altijd het kleinst dat je met pech aan de kant van de weg staat. Renault bengelt samen met een aantal Amerikaanse merken helemaal onderaan het lijstje.
auto
Zo blijkt uit een onderzoek van Test-Aankoop in vijf landen. De consumentenorganisatie ondervroeg samen met de collega's in Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk 18.000 automobilisten, onder wie ongeveer 1.900 Belgen. Antwoorden waren enkel geldig als ze betrekking hadden op een auto die tussen maart 1999 en eind september 2006 in het verkeer werd gebracht. Test-Aankoop vroeg de respondenten om de problemen te omschrijven die hun auto sinds de aankoop en in het laatste jaar voor de enquête gehad heeft. Aan alle problemen werd een weging gegeven en op basis daarvan werd een index samengesteld.
De Japanse merken voeren de betrouwbaarheidslijst nog altijd aan. Wie echt met een gerust hart de baan op wil, koopt het best een Mazda. Ook Toyota en Honda staan op het podium. Suzuki bekleedt de vierde plaats. Dat wil dus zeggen dat de Japanners de vier eerste plaatsen innemen. Onderaan het lijstje bengelen twee Amerikaanse merken, Jeep en Chrysler. Opvallend is dat het Franse Renault het op twee na slechtste scoort. Renault is nochtans een van de best verkopende merken in ons land.
Het beste model is de Toyota Prius. De Renault Espace van de derde generatie behaalde de slechtste score. Test-Aankoop wijst er wel op dat zelfs de 'slechtste' merken nog een behoorlijke score halen.
83 procent van de Belgen laat zijn auto door een concessiehouder onderhouden, 9procent gaat daarvoor naar een onafhankelijke garagehouder en 4procent doet het zelf. Volgens Test-Aankoop liggen de onderhoudskosten bij een concessiehouder doorgaans een stuk hoger dan bij een onafhankelijke garage.
De onderhouds- en herstellingskosten van een Volkswagen lopen in een jaar op tot gemiddeld 451 euro. VW is daarmee het duurste, vóór BMW en Mercedes. Om uw Nissan te laten onderhouden en repareren volstaat per jaar een bedrag van 143 euro. Wie met een Honda rijdt, betaalt gemiddeld 189 euro. (cv)
Was dat niet die enquete die niet zo heel erg betrouwbaar bleek omdat mazda bijvoorbeeld maar met de 6 alleen kwam, terwijl anderen meerdere modellen in de lijst hadden staan...?
Was dat niet die enquete die niet zo heel erg betrouwbaar bleek omdat mazda bijvoorbeeld maar met de 6 alleen kwam, terwijl anderen meerdere modellen in de lijst hadden staan...?
Tot '92 zat er een 1.8 diesel onder de kap. Er is een tijd geweest dat er een 1.9 diesel 69pk van PSA ook onder de kap lag.
Een 1800, ja. In de jaren '90 heeft er echter nooit een 1900psa-diesel in een corolla gezeten, enkele de 2000cc.
Bij de facelift van de corolla met ronde voorlampen in 2001 is de 1900psa-diesel ingevoerd om exact 10 maanden later er terug uit te vliegen en vervangen te worden door een zelf ontwikkelde commonrail (2.0 D4D). Zegt genoeg zeker
Internationaal Autonieuws, Autotests, Verkoopcijfers, Nieuwe Auto's Vergelijken en Economisch Autonieuws.
Kleinste BMW heeft kleinste pechkans 14-01-2008 09:38
Het Duitse keuringsinstituut Dekra heeft de BMW 1-serie bestempeld als betrouwbaarste auto. Het instituut baseert de ranglijst op technisch onderzoek aan 15 miljoen auto’s. Men lette in tegenstelling tot eerdere onderzoeken niet op de leeftijd van de auto, maar op de kilometerstand. Volgens Dekra is dat veel meer bepalend voor de technische staat van een auto dan het bouwjaar. Bij de BMW 1-serie bleek 97,8 % van het aantal onderzochte exemplaren geen gebreken te vertonen.
Op de tweede plaats in het onderzoek eindigde de Skoda Octavia met 97,7 % gebrekloze exemplaren. Verder deden de Audi A4, Audi A4 Cabrio, Audi A6, Audi A8, BMW X3, BMW 5-serie, BMW X5, Honda Jazz, Hyundai Tucson, Mercedes-Benz SLK, Mazda2, Mazda MX-5, Mitsubishi Colt, Peugeot 407, Seat Altea, Toyota Avensis, Volkswagen Golf en Volkswagen Touran het bovengemiddeld goed.
De Fiat Barchetta vertoonde daarentegen de meeste mankementen. Ook de Ford Ka en Renault Twingo hadden vaker dan gemiddeld technische problemen. Vooral besturing, wielophanging en remmen waren vaak niet in orde.
Zo zie ja maar weer dat al die onderzoeken een verschillend resultaat opleveren.
Comment