Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Enkel een Rover was zodanig perfect dat ze falliet gingen. Leer dat nu toch eens, allemaal.

Jullie beginnen over Rover hé. Ik wil gewoon de discutie aanhalen dat het niet Toyota maar een onafh. invoerder die de extra garantie geeft.
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Al is het nu de paus van Rome die me garantie geeft, als ik hem maar heb.
      Vanwaar die garantie komt ... daar lig ik niet wakker van zenne.
      Het enige wat telt is dat er 5 jaar garantie op is.
      Vind het wel raar dat een onafhankelijke, die niets met Toyota te maken heeft, extra garantie geeft op een wagen, is die dan zo zeker dat een Toyota geen panne krijgt ?

Net zoals bv de radio's die in de wagens staan, bij alle merken, die komen ook niet van het automerk, maar van een radiomerk, daar geven ze dus ook garantie op, mij kan het niet schelen of Mazda of Toyota, of BMW, of MB daar garantie opgeeft of het radiomerk, wij krijgen de garantie en daarmee uit.
      Last edited by ; 16/06/2008, 20:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Jullie beginnen over Rover hé. Ik wil gewoon de discutie aanhalen dat het niet Toyota maar een onafh. invoerder die de extra garantie geeft.
        Voor de klant maakt het vooralsnog geen enkel verschil uit wie specifiek die garantie geeft. De klant gaat een contract aan met de invoerder van Toyota in België. Die invoerder garandeert 3 jaar fabrieksgarantie en daarbovenop garandeert 'ie 2 jaar extra garantie.

Hoe hij dat juridisch regelt, denk jij dat daar ooit al iemand heeft van wakker gelegen? Misschien kereltjes als jij, die een stok zoeken, maar voor 't overig? Geen kat! De koper is namelijk tevreden dat hij 5 jaar garantie heeft kunnen krijgen.

En Rover? Rover is falliet, dood en begraven, bij weggerot zelfs. Daar hebben we 't hier al lang niet meer over. 't Gaat over de toekomst hier, grote wereldmerken als Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
          Al is het nu de paus van Rome die me garantie geeft, als ik hem maar heb.
          Vanwaar die garantie komt ... daar lig ik niet wakker van zenne.
          Het enige wat telt is dat er 5 jaar garantie op is.
          Vind het wel raar dat een onafhankelijke, die niets met Toyota te maken heeft, extra garantie geeft op een wagen, is die dan zo zeker dat een Toyota geen panne krijgt ?

Net zoals bv de radio's die in de wagens staan, bij alle merken, die komen ook niet van het automerk, maar van een radiomerk, daar geven ze dus ook garantie op, mij kan het niet schelen of Mazda of Toyota, of BMW, of MB daar garantie opgeeft of het radiomerk, wij krijgen de garantie en daarmee uit.
          Zonder die extra garantie zouden ze de verkopen met de helft zien dalen

We moeten eerlijk zijn/blijven hé mensen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
            Dat is marketingtechnisch gezien. Europa verplicht iedere autoconstructeur een minimum aan garantie te geven, 2 jaar. Toyota geeft van fabriek uit 3 jaar garantie, dus een jaar extra dan eigenlijk verplicht is (om effe te vergelijken, een merk als VW geeft enkel maar wat verplicht is, 2 jaar).

Daarna is het aan de invoerder om te bepalen hoeveel garantie hij nog extra geeft. In Italië bvb, daar is de garantie beperkt tot de 3 fabrieksjaren. Waarom? Omdat Italië veel minder op de fleetmarkt gericht is dan België.

Maar, om alle roddeltante's de mond te snoeren: denken je de werkelijk dat de invoerder 2 jaar extra zou blijven verzekeren indien de modellen onbetrouwbaar zouden zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              So?

Misschien ziet BMW zijn verkoop met de helft stijgen als ze 't aandurven 5 jaar garantie te geven. Blijkbaar durven ze 't niet want ze zouden dolgraag meer verkopen

Comment

So?

Misschien ziet BMW zijn verkoop met de helft stijgen als ze 't aandurven 5 jaar garantie te geven. Blijkbaar durven ze 't niet want ze zouden dolgraag meer verkopen
                Goedkopere BMW's, extra garantie,... BMW zou deze hogere productie niet meer aankunnen.

Comment

Goedkopere BMW's, extra garantie,... BMW zou deze hogere productie niet meer aankunnen.

Goedkoper? Toyota is niet goedkoper geworden, integendeel, met hun Yaris zijn ze zowat de duurste in het segment. En die verkoopt als zoete broodjes. De eerste serie Yaris heeft zelfs de Polo stande pede van z'n troon geduwd.

Het is sterk uitgekiemd, dat ontkent niemand en dat mag ook, maar door een mooie garantie geven is hun marktaandeel sterk gestegen. Het is echter niet zo dat bucht verkoopt, zelfs niet met 10 jaar garantie. Een sterk product met een sterke garantie. Het werkt.

Comment

Goedkoper? Toyota is niet goedkoper geworden, integendeel, met hun Yaris zijn ze zowat de duurste in het segment. En die verkoopt als zoete broodjes. De eerste serie Yaris heeft zelfs de Polo stande pede van z'n troon geduwd.

Het is sterk uitgekiemd, dat ontkent niemand en dat mag ook, maar door een mooie garantie geven is hun marktaandeel sterk gestegen.
                    5, 7 jaar garantie automerken doet meer verkopen, punt!

Comment

We moeten eerlijk zijn/blijven hé mensen
                      Ik zou nog altijd een Toyota kopen.

Comment

5, 7 jaar garantie automerken doet meer verkopen, punt!
                        Alles is relatief. Geen een Lada 5 jaar garantie en z'n verkopen zullen lang niet zo hard stijgen als dat bij Toyota het geval is.

Er blijft nog steeds een kwaliteitsfactor meespelen.

Comment

Alles is relatief. Geen een Lada 5 jaar garantie en z'n verkopen zullen lang niet zo hard stijgen als dat bij Toyota het geval is.

Er blijft nog steeds een kwaliteitsfactor meespelen.
                          "dat zit tussen oren"

Comment

"dat zit tussen oren"
                            Bij mij tussen mijn benen

Comment

"dat zit tussen oren"
                              Doe mij een plezier en kom dat ook 'es zeggen wanneer er hier nog 'es iemand wil gaan voor de zg duitse degelijkheid. Volgens de betrouwbaarheidstesten hebben zij niet aanzienlijk meer kans op pech, het zit dan volgens jou ook nog 'es tussen de oren

Comment

• het maakt me allemaal niet uit. Toota krijgt trouwens ferme klappen in europa. Verkoopsdaling van 20 percent, dat zijn verdorie GM en Ford cijfers in de USA...

Het is gewoon imo een merk dat niks meer te bieden heeft dan dingen die je bij andere constructeurs ook vind voor minder geld... zelf nog met dat extra beetje meer... Honda en Mazda maken naast even betrouwbare wagen, wagens met een hoge mate van rijplezier en meer verfijning. Kia en hyundai bieden dan weer net hetzelfde dan Toyota, maar dan voor een pak minder geld.

Comment

• Ook in de US verliest toyota terrein ten koste van de andere aziatische merken. Hun kost cutting principe om alleen maar wagens te verkopen die honderd percent gegarandeerd randabel zullen zijn is misschien op korte termijn wel knap. Maar op lange termijn is het een slechte stap aangezien toyota niks meer heeft om beter dan de rest voor de dag te komen.

Kijk maar naar de nieuwe Nissan GT-R, dat si echt een staaltje van technologische hoogstandjes. En geeft ook signaal naar de buitenwereld dat Nissan een innivatieve constructeur is... Toyota blijft al jaaaaren windstil op dat vlak, of het zouden de prestiasties van hun F1 team moeten zijn... qua input output misschien wel de grootste teleurstelling van alle teams.

Comment

• Iedereen krijgt klappen in de autowereld momenteel. De markt is daar totaal aan het veranderen, VW heeft zelfs beslist om de Golf daar volledig te schrappen.

Comment

Iedereen krijgt klappen in de autowereld momenteel. De markt is daar totaal aan het veranderen, VW heeft zelfs beslist om de Golf daar volledig te schrappen.
                                      Enkel wie niet aangepast is krijgt klappen.

VW gaat de golf in de USA niet invoeren omwille van de hoge dollarstand, dat is helemaal iets anders me dunkt. Want er is zeker en vast een markt voor... Alleen is die markt minder aantrekkelijk als je bij elke verkochtte wagen geld moet toeleggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                        Enkel wie niet aangepast is krijgt klappen.

VW gaat de golf in de USA niet invoeren omwille van de hoge dollarstand, dat is helemaal iets anders me dunkt. Want er is zeker en vast een markt voor... Alleen is die markt minder aantrekkelijk als je bij elke verkochtte wagen geld moet toeleggen
                                        En 't feit dat Mercedes Benz 15% minder verkoopt verzwijg je opzettelijk?

Owja, de verkoop van hybridewagens in in Amerika met bijna 50% toegenomen.

Comment

En 't feit dat Mercedes Benz 15% minder verkoopt verzwijg je opzettelijk?
                                          helemaal niet... waarom zou ik, dat was gewoon naast de kwestie. Dat mercedes benz de laatste tijd ook gewoon maar rondkwakkeld, dat weet iedereen he... Maar dat Toyota momenteel geen groei maar wereldwijd verlies op jaarbasis moet melden (hetzij niet te groot verlies, die 20 percent was van deze maand in europa alleen)

Comment

Working...
                                          X