Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Owja, de verkoop van hybridewagens in in Amerika met bijna 50% toegenomen.
    en wat doet dat er nu tot toe... het enige wat je hieruit kan concluderen is dat toyota het met z'n gewone modellen dan nog slecht doet ofzo??

ook niet vergeten dat in de US dit jaar ook veel SUV's van de amerikaanse 3 bijgekomen zijn met hybrideaandrijving van toyota

Comment

En 't feit dat Mercedes Benz 15% minder verkoopt verzwijg je opzettelijk?

Owja, de verkoop van hybridewagens in in Amerika met bijna 50% toegenomen.
      En dat zijn voornamelijk Toyota's daar.

@ Parsifal

Ik denk dat jij Toyota niet echt volgt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
        En dat zijn voornamelijk Toyota's daar.

@ Parsifal

Ik denk dat jij Toyota niet echt volgt ?
        excuze moi... niet alleen volg ik toyota tot op de voet. Maar in het kader van mijn thesis ben ik het verplicht en een breed scala van consturcteurs nauwlettend in het oog te houden...

het spijt me als ik hier mensen op de tenen heb getrapt... maar kom in plaats van met van die idiote non argumenten dan toch met iets deftig!!

bijvoorbeeld dat een groot deel van hun europees gamma vervanging nodig heeft en dat de auris door zijn forse prijsstelling zeer matig verkoopt ofzo...

Comment

• Je moet 2 zaken duidelijk uit mekaar halen, parsifal mengt ze graag door mekaar omwille van 't vertekend beeld.

In europa is er een verkoopsterugval. Enerzijds vanwege het tegenvallende economische klimaat (cfr ook MB die 15% minder verkoopt).
          Anderzijds van het grote aantal modellen dat einde loopbaan is. De Avensis, de Corolla Break, de Verso en de Prius krijgen tussen dit en anderhalf jaar een opvolger. Ruim 4 modellen dus die (vooral Avensis en Verso) voor 'n groot deel van de verkopen zorgde. DeAuris kan het succes van de Corolla niet verlengen, om de gekende reden. Dat zijn er dus 5.

In de USA is de terugval veel minder sterk dan je laat uitschijnen, Parsifal. Daar heeft de TMC een daling van 8% te verwerken gekregen. Vooral omdat de Amerikaanse consument begint te hunkeren naar kleine, zuinige wagens en Toyota daar vooral grote SUV of personenwagens verkoopt. Hun hybridesegment kent een verkoopsstijging van 50%
          Als je dat vergelijkt met de daling van Ford (-20%) of GM (-30%) is 't beeld al héél wat anders

Comment

Je moet 2 zaken duidelijk uit mekaar halen, parsifal mengt ze graag door mekaar omwille van 't vertekend beeld.

In europa is er een verkoopsterugval. Enerzijds vanwege het tegenvallende economische klimaat (cfr ook MB die 15% minder verkoopt).
            Anderzijds van het grote aantal modellen dat einde loopbaan is. De Avensis, de Corolla Break, de Verso en de Prius krijgen tussen dit en anderhalf jaar een opvolger. Ruim 4 modellen dus die (vooral Avensis en Verso) voor 'n groot deel van de verkopen zorgde.

In de USA is de terugval veel minder sterk dan je laat uitschijnen, Parsifal. Daar heeft de TMC een daling van 8% te verwerken gekregen. Vooral omdat de Amerikaanse consument begint te hunkeren naar kleine, zuinige wagens en Toyota daar vooral grote SUV of personenwagens verkoopt. Hun hybridesegment kent een verkoopsstijging van 50%
            Als je dat vergelijkt met de daling van Ford (-20%) of GM (-30%) is 't beeld al héél wat anders
            ik wil helemaal niet vertekenen, laat mij ERGENS zien waar ik gezegd heb dat de terugval in de USA even zwaar was als in europa... ik zeg enkel en alleen dat er in beide continenten een terugval is. Ik heb nergens gezegd dat er in een zeer zwale daling is in de usa. gewoon een signifacante daling die noemanswaardig was om te vermelden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
              Ook in de US verliest toyota terrein ten koste van de andere aziatische merken. Hun kost cutting principe om alleen maar wagens te verkopen die honderd percent gegarandeerd randabel zullen zijn is misschien op korte termijn wel knap. Maar op lange termijn is het een slechte stap aangezien toyota niks meer heeft om beter dan de rest voor de dag te komen.

Kijk maar naar de nieuwe Nissan GT-R, dat si echt een staaltje van technologische hoogstandjes. En geeft ook signaal naar de buitenwereld dat Nissan een innivatieve constructeur is... Toyota blijft al jaaaaren windstil op dat vlak, of het zouden de prestiasties van hun F1 team moeten zijn... qua input output misschien wel de grootste teleurstelling van alle teams.
              kom stefanus, waar heb ik ergens gigantische klappen toegeschreven aan TMC??

Comment

Je moet 2 zaken duidelijk uit mekaar halen, parsifal mengt ze graag door mekaar omwille van 't vertekend beeld.

Anderzijds van het grote aantal modellen dat einde loopbaan is. De Avensis, de Corolla Break, de Verso en de Prius krijgen tussen dit en anderhalf jaar een opvolger. Ruim 4 modellen dus die (vooral Avensis en Verso) voor 'n groot deel van de verkopen zorgde. DeAuris kan het succes van de Corolla niet verlengen, om de gekende reden. Dat zijn er dus 5.

En bij ford en GM vergeet JIJ dan weer (voor het zogenaamd vertekend beeld) dat deze terugval niet alleen te wijten aan de ineengestorte verkoop van SUV's maar aan aan het feit dat beide bedrijven gestopt zijn met grootschalige leveringen aan huurbedrijven.

Comment

Doe mij een plezier en kom dat ook 'es zeggen wanneer er hier nog 'es iemand wil gaan voor de zg duitse degelijkheid. Volgens de betrouwbaarheidstesten hebben zij niet aanzienlijk meer kans op pech, het zit dan volgens jou ook nog 'es tussen de oren
                  Omdat ik héél tevreden bent over de betrouwbaarheid en kwaliteit van Duitse producten zit het bij mij niet tussen mijn oren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                    Omdat ik héél tevreden bent over de betrouwbaarheid en kwaliteit van Duitse producten zit het bij mij niet tussen mijn oren
                    Alleen ben jij precies een beetje merkenblind, net als enkele anderen.

Comment

Kia en hyundai bieden dan weer net hetzelfde dan Toyota, maar dan voor een pak minder geld.
                      Idd. buiten naam en logo zijn er geen verschillen!

Comment

kom stefanus, waar heb ik ergens gigantische klappen toegeschreven aan TMC??
                        Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                        het maakt me allemaal niet uit. Toota krijgt trouwens ferme klappen in europa. Verkoopsdaling van 20 percent, dat zijn verdorie GM en Ford cijfers in de USA...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                          Alleen ben jij precies een beetje merkenblind, net als enkele anderen.
                          En jij laat je leiden door "gemanipuleerde" statistieken.

Comment

Ooooww, maar dat is pas een objectieve verdediging.

Comment

IN EUROPA!!!!!

lees dat woordje erna nu eens!!!

ze hebben deze maand hun marktaandeel van 5,6 in mei vorig jaar naar 4,7 zien zakken. Is het dan niet verantwoord om te spreken van ferme klappen??

Comment

• Wat europese cijfertjes van de afgelopen maand mei:

Autoverkopen Europa mei 2008

Mei 2008 was er erg slechte maand voor de autofabrikanten in Europa. Met name in Zuid Europese landen liet de consument het afweten. In totaal werden er afgelopen maand 7,8 % minder auto’s verkocht, waardoor ook het jaarsaldo (januari t/m mei) nu met –0,7 % rood kleurt.
                                Relatief goede resultaten werden behaald door Ford en Opel. Het laatste merk weet zijn marktaandeel gestaag uit te breiden dankzij de modelwisseling bij de Agila. Ford blijft evenwel nog net iets groter en mag zich na Volkswagen het 2e merk van Europa noemen. Bij de dochtermerken van Ford had Volvo (opnieuw) een beroerde maand. Land Rover lijkt precies op het juiste moment verkocht te zijn, want dit merk begint duidelijk uit de gratie te raken bij de Europese consument. Collega General Motors deed het in mei met Chevrolet en Saab niet bijzonder slecht, maar ook niet opvallend goed.
                                Zoals gezegd is Volkswagen het populairste automerk van Europa en die positie lijkt op korte termijn niet bedreigd te zullen worden. Ook op concernniveau staat Volkwagen op eenzame hoogte, waarbij dochtermerken Audi, Seat en Skoda een gemiddeld beeld laten zien. Wel is vermeldenswaard dat Audi afgelopen maand in Europa meer auto’s wist te verkopen dan Mercedes-Benz. Vanwege de problemen op de thuismarkt had Seat een zwakke maand, maar Skoda veerde licht op.
                                PSA laat met de merken Citroën en Peugeot een gemiddeld beeld zien. Dit in tegenstelling tot Fiat en Renault, die allebei structureel op winst staan. Op concernniveau groeit Fiat evenwel iets harder dan Renault, vooral omdat de leveringsproblemen bij Alfa Romeo (veroorzaakt door een tijdelijke fabriekssluiting) voorbij zijn. Dacia is echter duidelijk minder populair aan het worden in Europa. Gelukkig arriveert deze maand de Sandero in de showrooms, maar de marktcijfers illustreren ook de zwakte van het budgetauto concept: de Logan mag dan goedkoop zijn, door de relatief eenvoudige techniek is het geen opvallend zuinige of schone auto en dat lijkt de Achilleshiel van de Dacia te worden.
                                De druiven zijn evenwel het zuurst voor Toyota, waarvan het marktaandeel fors omlaag duikelt en momenteel klap na klap krijgt. Het jaar 2009 kan niet snel genoeg komen voor deze fabrikant, want dan zullen een stortvloed aan nieuwe modellen worden geïntroduceerd en moet het marktaandeel richting de 6,5 % kunnen stijgen.
                                .
                                Merk mei-07 jan/mei-08 mei-08 =
                                Volkswagen 10,5% 10,1% 10,5% o
                                Ford 8,3% 8,3% 8,4% o/+
                                Opel/Vauxhall 8,0% 8,1% 8,2% +
                                Renault 7,2% 7,6% 7,8% +
                                Peugeot 7,1% 7,1% 7,2% o/+
                                Fiat 6,5% 6,7% 6,8% +
                                Citroën 6,0% 5,8% 5,9% o
                                BMW 4,7% 4,4% 4,8% o
                                Toyota 5,6% 5,2% 4,7% -
                                Audi 4,4% 4,1% 4,4% o
                                Mercedes-Benz 4,6% 4,6% 4,3% o/-
                                Skoda 3,0% 3,0% 3,2% o/+
                                Nissan 1,8% 2,4% 2,2% o
                                Seat 2,3% 2,3% 2,1% o/-
                                Hyundai 1,7% 1,8% 1,8% o/+
                                Suzuki 1,7% 1,7% 1,7% o
                                Mazda 1,5% 1,7% 1,6% o
                                Honda 1,9% 1,9% 1,6% o/-
                                Kia 1,6% 1,6% 1,6% o
                                Volvo 1,6% 1,6% 1,4% o/-
                                Chevrolet 1,2% 1,2% 1,2% o
                                Mini 0,9% 1,0% 1,0% o/+
                                Dacia 1,3% 1,1% 0,9% -
                                Alfa Romeo 0,9% 0,6% 0,8% o
                                Lancia 0,8% 0,8% 0,8% o
                                Mitsubishi 0,9% 0,9% 0,8% o/-
                                Chrysler 0,7% 0,7% 0,8% o/+
                                Smart 0,7% 0,6% 0,7% o
                                Saab 0,5% 0,5% 0,5% o
                                Land Rover 0,6% 0,5% 0,4% -
                                Jaguar 0,2% 0,2% 0,3% o/+
                                Lexus 0,2% 0,2% 0,2% o

.
                                Over de Duitse premiummerken werd reeds gemeld dat Audi in mei populairder in Europa was dan Mercedes-Benz. Het laatste merk had vanwege de facelift van de A/B-klasse (waarvan de levering nog op gang moet komen) een zwakke maand, vandaar. BMW blijft evenwel het grootste Duitse premiummerk en had dankzij de 1-serie en X5 juist een relatief goede maand. Mini blijft het sterk doen en ook Smart is met 0,6 à 0,7 % marktaandeel een stabiele speler geworden op de Europese automarkt.
                                Vervolgens de restgroep, want zo mag je de merken die niet verder komen dan (afgerond) 2 % marktaandeel toch wel noemen. Hier zien we amper verschuivingen, al deed Honda het in mei opvallend slecht. Maar goed, bij dat merk is de nieuwe Accord in aantocht en verder kunnen we reikhalzend uitkijken naar de nieuwe Jazz, welke op de thuismarkt een enorme verkoophit is. Met dit model weet Honda aldaar concurrent Toyota af te houden van de nummer-1 positie bij de modellen, dus dat belooft voor Europa ook veel goeds.
                                Tot slot de maandelijkse rode draad in de autoverkopen. Die luidt (wellicht weinig verrassend) dat onzuinige auto’s minder populair waren. Niet alleen Land Rover heeft hier duidelijk last van, maar ook Dacia. Tegelijkertijd lijkt de opmars van de Duitse premiummerken door de veranderde koopvoorkeur van de Europese consument gestopt te zijn. Ook ‘2e garnituur premiummerken’ als Volvo, Saab, Lexus en Alfa Romeo komen hierdoor niet van hun plaats. Zij kunnen pas weer groeien als zij actief worden in het zogeheten B-segment. BMW heeft daar reeds de goed verkopende Mini en vanuit deze optiek komt de Alfa Romeo Mito precies op het goede moment.

Comment

IN EUROPA!!!!!

lees dat woordje erna nu eens!!!

ze hebben deze maand hun marktaandeel van 5,6 in mei vorig jaar naar 4,7 zien zakken. Is het dan niet verantwoord om te spreken van ferme klappen??
                                  Als je dat vergelijkt met cijfers van rasechte europese constructeurs, die hun verkopen met praktisch evenveel zien terugvallen, niet nee.

Jij laat uitschijnen net of Toyota aan 't doodbloeden is in Europa, terwijl een mastodont als Mercedes Benz net 't zelfde doet

Comment

Ooooww, maar dat is pas een objectieve verdediging.
                                    Wie zijn de statistieken? Sponseringen? Geld onder tafel gedoe?

Alé zal hier vrienden, keninssen, toevallige auto klapkes,... er ook bij vernoemen, oké?

Mag ik dan ook melden dat er daar bij zijn die niet tevreden zijn van Toyota, maar dan wel van Mazda.

Comment

Wie zijn de statistieken? Sponseringen? Geld onder tafel gedoe?

Alé zal hier vrienden, keninssen, toevallige auto klapkes,... er ook bij vernoemen, oké?

Mag ik dan ook melden dat er daar bij zijn die niet tevreden zijn van Toyota, maar dan wel van Mazda.
                                      Tuurlijk niet. Al 15 jaar statistieken waarbij Japanners de kop trekken. Maar die bewijzen niks en zijn plat gesonsord. Jij hebt 100% gelijk

Comment

Als je dat vergelijkt met cijfers van rasechte europese constructeurs, die hun verkopen met praktisch evenveel zien terugvallen, niet nee.

Jij laat uitschijnen net of Toyota aan 't doodbloeden is in Europa, terwijl een mastodont als Mercedes Benz net 't zelfde doet
                                        Dit topic gaat toch over toyta,mazda en honda...

waarom moet jij er dan persé Mercedes bijtrekken...

lees alles wat ik gezegd heb eens opnieuw... In het licht van dit topic (DIT topic he) is het topch normaal dat ik andere europese merken er niet bijtrek. ik ging ervanuit dat dat wel duidelijk was. En zoals ik al zei daarvoor, dat mercedes het slecht doet zal niemand verbazen, toyota daarintegen wel...

jezes man, waarom voel jij je zo fuckin hard aangevallen vanaf dat er iets minder wordt gezegd over toyota, terwijl jij steeds de eerste bent om tegenvallende cijfers van andere contructeurs te plaatsen.

Comment

Dit topic gaat toch over toyta,mazda en honda...

waarom moet jij er dan persé Mercedes bijtrekken...

lees alles wat ik gezegd heb eens opnieuw... In het licht van dit topic (DIT topic he) is het topch normaal dat ik andere europese merken er niet bijtrek.
                                          Omdat, wanneer je enkel cijfers van het trio uit dit topic aanhaalt (wat je uiteraard mag doen), je een vertekend beeld geeft van hoe de vork exact aan de steel zit.

Een terugval van 20% pur sang, enkel op zichzelf staand, lijkt enorm veel. Das een terugval van 1op5. Als je die cijfers in de gehele markt inplementeert lijkt het al veel genuanceerder, aangezien ook andere sterke constructeurs een serieuze terugval kennen.

Comment

Working...
                                          X