Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
    Tja bij de ene duurd het wat langer dan bij de andere hé.

    Maar toch blij dat ik heb kunnen helpen.
    echt waar hot rod!!! ik dank je zo hard op m'n blote knietjes!!!

    gelukkig dat ik jou in mijn leven heb tegengekomen, of anders zou ik nog de rest van m'n leven in onbetrouwbare wagens vertoeven die me rijplezier en levensgenot zouden verschaffen!! Stel je voor

    Comment


    • ach, wees niet te hard voor mekaar. Iedereen legt zijn prioriteiten anders, maar 't feit dat Aziatische merken nog steeds blijven groeien, ondanks enkele van hen al lang niet meer beduidend goedkoper zijn, wijst er duidelijk op dat steeds meer mensen hun wagens apprecieren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Dat de marktwaarde van Toyota groot is, is niet moeilijk te verklaren. Overal zie je reclame's opduiken, en reclame verkoopt en beïnvloed de mensen die niet weten hoe of wa te kiezen
        Oorspronkelijk geplaatst door Trends
        "Toyota is fantastic"

        De automobielsector staat voor een tweede energieschok. De eerste olieschok, in de jaren zeventig van de vorige eeuw, zorgde voor de doorbraak van de Japanse wagens, die kleiner en zuiniger zijn. De tweede olieschok draait niet alleen om olie, maar ook om milieu. En opnieuw staat Toyota in poleposition.

        Japanse wagens waren in de jaren zeventig en tachtig totally uncool. Toyota was een merk met een flauw imago: een industrieel design, een steriel interieur en een (goedkope) prijs als belangrijkste verkoopargument. Om iedereen te overtuigen van zijn kwaliteiten, kleefde er op de achterruit van elke wagen een grote sticker: My Toyota is Fantastic. Zo'n Engelse slogan klonk toen nog erg onnatuurlijk, vooral omdat de meeste kopers niet bepaald hip waren. De Celica bijvoorbeeld was erg in trek bij jongelui die voor zo weinig mogelijk geld een zo groot mogelijke spoiler wilden kopen. Kortom, met een Toyota rijden was toen erg fout. En ook aan de andere kant van de plas werd in die tijd nog hartelijk gelachen met die kleine Japanse wagens. "We make cars to sit in, not to piss over," zeiden de grote automobielbonzen in Detroit.

        De succesformule: 'lean production'. Maar dat lachen verstomde. De oliecrisis gaf de Japanners een extra duwtje in de rug, en zorgde ervoor dat Toyota met zijn kleinere en zuiniger auto's de achterstand op de Amerikaanse producenten inhaalde (zie grafiek). Maar de belangrijkste factor in de continue opgang van Toyota was, en is nog steeds, het model van lean production (letterlijk: slanke productie). Hierin spelen total quality management (TQM) en just in time (JIT) een cruciale rol. Toyota werd een ongelooflijk efficiënte producent.

        De voorraad onderdelen bij Toyota bedroeg in 1990 bijvoorbeeld gemiddeld 2 uren, tegenover 2 weken bij General Motors. De Japanse constructeur beperkte ook maniakaal het aantal onderdelen van een wagen. Eenvoud beperkt fouten. De raamgrepen in een Toyota zien er misschien niet uit, maar ze blijven na vijftien jaar nog steeds hun werk doen.

        We verwijten de Japanse productenten wel eens dat ze onze modellen hebben gekopieerd. Zonder het logo kon je de eerste Lexus inderdaad niet onderscheiden van een Mercedes-topmodel. Maar de jongste vijftien jaar zijn het vooral de Amerikaanse en Europese autobedrijven die duchtig de productieprocessen van de Japanners kopiëren. Als er vandaag nog zoveel industrie is in Europa, dan komt het wel het door het toepassen van het lean production -model.

        Je merkt het elke dag opnieuw: voorraden worden beperkt, ze bevinden zich op onze autowegen. Just in time ligt mee aan de basis van het fileprobleem. Het principe van Kaizen (continue innovatie en verbetering) is ook tot onze economie doorgedrongen. En toch zijn we er nooit in geslaagd om de Japanners in te halen op het gebied van productiviteit en productie-efficiëntie. Waarom? Omdat ze zelf nog veel meer vooruitgang zijn blijven maken.

        Hybride technologie: de W indows voor wagens . Vandaag is efficiënt produceren een must. In de automobielsector heerst er immers een chronische overcapaciteit: de productiecapaciteit wereldwijd bedraagt 80 miljoen wagens per jaar, de consumptie slechts 60 miljoen. Er moeten dus wereldwijd nog 50 Renault Vilvoord es sluiten om vraag en aanbod in evenwicht te brengen.

        Maar dé uitdaging voor de automobielsector verschuift naar energie en milieu. De belangrijkste potentiële bron van alternatieve energie voor de nabije toekomst is ... besparen op energie. Alle andere alternatieve energievormen (waterstof, zonne-energie ...) zijn te instabiel, te experimenteel of te marginaal. En opnieuw is Toyota visionair geweest. In 1993 bedroeg de prijs voor ruwe olie nog 15 dollar per vat. Maar Eiji Toyoda, de voorzitter van het concern, was toch al bezeten van energie besparen. Er moest een wagen komen die 50% zuiniger met energie omsprong.

        Terwijl in de VS werd geïnvesteerd in bubble cars (SUV's en pick-uptrucks), bracht Toyota zijn hybride wagen op de markt. Niet alleen bij de compacte modellen (Toyota Prius), maar ook in het luxesegment (Lexus RX 400h) slagen de Japanners erin om het verbruik te halveren tegenover gelijkaardige benzinemodellen. Vandaag zijn hybride modellen al goed voor 10% van de verkoop van Toyota in de VS. Het is paradoxaal dat het Amerikaanse publiek hier een voortrekkersrol speelt, want wereldwijd genereren de hybride auto's voor Toyota slechts 3% van de verkoop. De hybride technologie van Toyota (een samenspel van 2 elektromotoren en een conventionele motor) zal over tien jaar voor auto's betekenen wat Windows vandaag voor computers is: de standaard en het voorbeeld voor alle andere wagens. Ondertussen heeft Toyota zich ook op de waterstoftechnologie gestort. Als eerste constructeur konden ze onlangs een primeur voorstellen: een auto op waterstof met een actieradius van om en bij de 900km.

        Toyota realiseert dit jaar evenveel winst als de totale marktwaarde van General Motors. De beurswaarde van Toyota is groter dan die van alle andere automerken samen. Vooral het verschil met de 'verliezers' (Ford-GM-Fiat) is vanaf 2000 beginnen op te lopen (zie grafiek). Toyota heeft continu de juiste strategische keuzes gemaakt. Het heeft de daling van de yen met 40% tegenover de euro sinds 2001 niet nodig, maar die trend maakt het Japanse merk alleen maar competitiever.

        Als belegger en econoom durf ik stellen: Toyota is Fantastic!

        Geert Noels,
        hoofdeconoom van Petercam Vermogensbeheer.
        _____________
        Last edited by ; 19/06/2008, 13:35.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          ach, wees niet te hard voor mekaar. Iedereen legt zijn prioriteiten anders, maar 't feit dat Aziatische merken nog steeds blijven groeien, ondanks enkele van hen al lang niet meer beduidend goedkoper zijn, wijst er duidelijk op dat steeds meer mensen hun wagens apprecieren.
          tuurlijk... ik vind dat echt helemaal niet erg!! Hoewel ik echt veel japanse wagens kan apprecieren (daihatsu materia, honda Civic, Mazda 2,... fuck die zijn knap en gedurfd ) heeft Toyota me nooit warm kunnen krijgen.

          Maar er is zeker een markt voor bij rationele mensen, die een auto zien als een ijskast of wasmachine, een praktisch gebruiksvoorwerp zonder enige emotionele waarde. en dat is nog steeds de meerderheid in Belgie.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
            tuurlijk... ik vind dat echt helemaal niet erg!! Hoewel ik echt veel japanse wagens kan apprecieren (daihatsu materia, honda Civic, Mazda 2,... fuck die zijn knap en gedurfd ) heeft Toyota me nooit warm kunnen krijgen.

            Maar er is zeker een markt voor bij rationele mensen, die een auto zien als een ijskast of wasmachine, een praktisch gebruiksvoorwerp zonder enige emotionele waarde. en dat is nog steeds de meerderheid in Belgie.
            Zelfs de meerderheid ter wereld.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Zelfs de meerderheid ter wereld.
              jammer

              maar begrijpelijk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                Tja bij de ene duurd het wat langer dan bij de andere hé.

                Maar toch blij dat ik heb kunnen helpen.
                Ik ben ook blij dat ik je kan helpen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                  tuurlijk... ik vind dat echt helemaal niet erg!! Hoewel ik echt veel japanse wagens kan apprecieren (daihatsu materia, honda Civic, Mazda 2,... fuck die zijn knap en gedurfd ) heeft Toyota me nooit warm kunnen krijgen.

                  Maar er is zeker een markt voor bij rationele mensen, die een auto zien als een ijskast of wasmachine, een praktisch gebruiksvoorwerp zonder enige emotionele waarde. en dat is nog steeds de meerderheid in Belgie.
                  Zo een Toyota van 20 jaar oud kan ik wel apprecieren, als je daar instapt besef je hoe goed die wagens wel moeten geweest zijn. Wagens die blijven werken ook al zijn ze "oud" vind ik altijd schitterend.

                  En qua design was onze Tercel bijvoorbeeld toch niet zo saai ook niet.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                    Nee .... er bijna mee verongelukt, dus uit eerste hand !!!!
                    En dit is nog maar 3 jaar geleden zenne, met een nieuwe.
                    Net voor mij ook eens zelf gezien hoe een vrouwtje tegen lage snelheid uit de bocht en over kop ging. Ook iets van een 3 jaar geleden.
                    Bijde wagens dus wel degelijk vol electronica om dit te voorkomen.

                    En nu niet direkt beginnen met : ik heb ook eens ooit een Mazda of Nissan of .... gezien.
                    Dit is enkel een antwoord op je vraag.
                    En hoe waren de situaties van je ongeluk? En denk je dat het niet het geval zou geweest zijn met een FWD?

                    Deze vragen zijn puur uit interesse gesteld en zijn zeker niet aanvallend bedoelt. Al blijf ik erbij dat je vorige post op niet veel slaat.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Zo een Toyota van 20 jaar oud kan ik wel apprecieren, als je daar instapt besef je hoe goed die wagens wel moeten geweest zijn. Wagens die blijven werken ook al zijn ze "oud" vind ik altijd schitterend.

                      En qua design was onze Tercel bijvoorbeeld toch niet zo saai ook niet.
                      jaaaah!!!! das ook zo'n zalig gevoel.... ik heb dat met de trabant ook... (lach niet!!! die dingen zijn oerdegelijk!!)

                      maar had het over toyota vandaag...
                      zo'n initial D corolla trueno zouden ze elke dag van de week aan mijn deur mogen zetten hoor!!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                        jaaaah!!!! das ook zo'n zalig gevoel.... ik heb dat met de trabant ook... (lach niet!!! die dingen zijn oerdegelijk!!)

                        maar had het over toyota vandaag...
                        zo'n initial D corolla trueno zouden ze elke dag van de week aan mijn deur mogen zetten hoor!!
                        Ik heb dat niet met de meeste auto's vandaag. Maar de degelijkheid en de betrouwbaarheid is wat ik wel apprecieer aan mijn Opel. Het uiterlijk doet me eigenlijk weinig bij een auto, een wagen waar jaarlijks zonder grote problemen 100.000 kilometer wordt mee gereden dat vind ik dan wel heel knap.

                        De 1.4 D4D vind ik bijvoorbeeld een knappe motor, wat daar rond zit stoort mij eigenlijk niet. En de Toyota interieurs vallen meestal bij mij wel in de smaak, meer dan een Ford interieur bijvoorbeeld. Ik zit liever in een Toyota dan in een Ford, al is die Ford 10 keer mooier langs buiten, dat doet me niks.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          'k was trouwens net Trendax' topic over z'n Golf IV aan 't lezen. Die kerel heeft z'n distributieriem laten vervangen & 'n onderhoud laten doen. Tesamen €900. Zo veel goedkoper zijn Europeanen dan ook weer niet.

                          Bij een Avensis is het 350€ voor de distributieriem en rond de 100€ voor klein onderhoud , mijn vraag is dan is Toyota dan duur ??
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                          Comment


                          • 100 euro voor een klein onderhoud !!!!!
                            Wat zit er dan allemaal in een klein onderhoud bij jouw toyota???
                            KLIK |&| KLAK

                            Comment


                            • Ik vind hem zeker niet de mooite auto in zijn klasse maar in vergelijking met de referentie in deze klasse vind ik het interieur van mijn corolla best aangenaam om in te vertoeven hoor


                              Corolla


                              Golf

                              De dashboardverlichting was trouwens vernieuwend voor zijn generatie, pas wanneer de sleutel in het stopcontact zit lichten de wijzerplaten op. Optitron heet dat.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                Bij een Avensis is het 350€ voor de distributieriem en rond de 100€ voor klein onderhoud , mijn vraag is dan is Toyota dan duur ??
                                Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                100 euro voor een klein onderhoud !!!!!
                                Wat zit er dan allemaal in een klein onderhoud bij jouw toyota???
                                Ik betaal voor een klein onderhoud steeds rond de €80. Inclusief vervangwagen met gratis brandstof wel te verstaan.

                                Toen ik mijn Polo liet onderhouden kon ik voor een vervangauto nog 'es 25 zakken op tafel gooien en nadien nog 't verbruik betalen ook.

                                Comment


                                • Vb

                                  Aan 75000km

                                  Handwerk : 0.4 uur aan 37€/uur excl BTW: 14.80 €
                                  TXT-olie :5.9l aan 7.25€/l excl BTW : 42.78€
                                  Dichting carterstop : 0.87€ per stuk excl BTW : 0.87€
                                  Valmasproeier : 1l aan 2.99€/l : 2.99€
                                  Oliefilter : 25.91€ per stuk excl BTW : 25.91€
                                  Milieubijdrage : 1.25 € per beurt excl BTW : 1.25€

                                  Totaal : 88.6 € + 21% BTW = 107.21€

                                  De helft van het bedrag is voor de olie
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Ik vind hem zeker niet de mooite auto in zijn klasse maar in vergelijking met de referentie in deze klasse vind ik het interieur van mijn corolla best aangenaam om in te vertoeven hoor


                                    Corolla


                                    Golf

                                    De dashboardverlichting was trouwens vernieuwend voor zijn generatie, pas wanneer de sleutel in het stopcontact zit lichten de wijzerplaten op. Optitron heet dat.
                                    Dat van de Corolla oogt toch veel goedkoper qua materiaal vind ik

                                    Comment


                                    • Ogen misschien wel. Maar het verwijt dat het goedkoop plastic is klopt van geen kanten. Voel bij de Golf maar 'es aan de afdekplaat linksonder, waar je de lichten aanzet. Of de zwarte plaat tussen de luchtblazers...ook dat is dun plastic

                                      Het dashboard van de nieuwe corolla vind ik trouwens nog een pak aangenamer.



                                      Over smaken en kleuren valt niet te discussieren. Maar 't verwijt dat er enkel glimmend plastic gebruiken en té oosters zijn is allesinds niet meer van toepassing vind ik.

                                      Comment


                                      • stefanus... heb jij een rode corolla break??

                                        zag er gisteren eentje in gent rondrijden, aangezien jij ook vandaar bent en je niet veel corolla breaks ziet...

                                        Comment


                                        • grijs

                                          De breaks zie je nochtans wel regelmatig opduiken. Niet zo frequent als een Focus Clipper of Golf Variant, das waar.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X