Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jappaners en Duitsers domineren weer de top 10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
      HAHAHAHAHHAHAHAHA! Op hun kloten verdomme!
      Op wie zijn kloten?
      De jappen? Die met zo goed als elk merk in de top 10 staan?
      Of de Duisters die buiten BMW op een en hun mini op 6, enkel nog skoda en audi in de top 10 hebben.
      Geen volkwagen, geen mercedes, geen opel, ...

Trouwens, is hier een bron van?
      Ik geloof de cijfers zeer zeker, want BMW is al jaren aan het stijgen in de betrouwbaarheidslijsten.
      Maar graag wie wat waar en hoe getest heeft...
      KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
        Inderdaad. We moeten eerlijk zijn. Die statistieken, die overigens uiterst betrouwbaar zijn, tonen een ander beeld.

Gelukkig hebben die cijfers NIKS te maken met de betrouwbaarheid van een merk, waarover deze discussie gaat.
        Die cijfers tonen aan hoe tevreden klanten zijn over hun auto.
        En niemand hier beweert dat mensen niet tevreden zijn over hun duitse auto's. Dus inderdaad, je statistieken kloppen, maar zijn hier niet relevant.

Precies of die twee niet met elkaar in verband staan. Als je met een wagen rondrijdt waar je al last mee hebt gehad zal je tevredenheid daarin wel aanzienlijk dalen en vice versa. Dus stellen dat tevredenheid lost staat van betrouwbaarheid lijkt mij allerminst op te gaan.

Comment

• Zelf al gevonden.
          Het gaat over een analyse van 125.000 auto's van Athlon car Lease.

Verder schrijven ze dit:
          De Opel Astra, Volkswagen Golf en Ford Focus zijn het goedkoopst in het onderhoud.

Opvallend zijn de lage onderhoudskosten van hybride auto's. Sikkel: "Een paar jaar geleden werd verwacht dat deze auto's erg onderhoudsintensief zouden zijn door de gebruikte techniek. Geheel tegen die verwachting in zijn de reparatie- en onderhoudskosten van bijvoorbeeld de Toyota Prius bijzonder laag. Binnen zijn klasse staat de auto in de top 10 van goedkoopste auto's".

Bron:
          KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
            Precies of die twee niet met elkaar in verband staan. Als je met een wagen rondrijdt waar je al last mee hebt gehad zal je tevredenheid daarin wel aanzienlijk dalen en vice versa. Dus stellen dat tevredenheid lost staat van betrouwbaarheid lijkt mij allerminst op te gaan.
            En stellen dat ze rechtevenredig met elkaar verbonden zijn ook.
            Als je verliefd op een auto bent, neem je bepaalde minpunten er graag bij.
            Als je een lada koopt van 7000 euro blijf je steeds tevreden, zelfs al zijn er kleine dingen fout mee, je hebt er ten slotte voor gekozen een zeer goedkope wagen te kopen.

Je koopt een wagen van 70.000 euro en jij durft zowel in pol als tegen je vrienden op de tennisclub zeggen dat je voortdurend problemen hebt met je wagen?
            Jij misschien wel, anderen niet...
            KLIK |&| KLAK

Comment

En stellen dat ze rechtevenredig met elkaar verbonden zijn ook.
              Als je verliefd op een auto bent, neem je bepaalde minpunten er graag bij.
              Als je een lada koopt van 7000 euro blijf je steeds tevreden, zelfs al zijn er kleine dingen fout mee, je hebt er ten slotte voor gekozen een zeer goedkope wagen te kopen.

Je koopt een wagen van 70.000 euro en jij durft zowel in pol als tegen je vrienden op de tennisclub zeggen dat je voortdurend problemen hebt met je wagen?
              Jij misschien wel, anderen niet...
              Idd. Hoeveel zijn er niet (ook op dit forum) die geen enkel probleem hebben met hun wagen maar eens de wagen verkocht is dan blijkt ook dat zij bepaalde problemen gehad hebben.

Comment

Op wie zijn kloten?
                De jappen? Die met zo goed als elk merk in de top 10 staan?
                Of de Duisters die buiten BMW op een en hun mini op 6, enkel nog skoda en audi in de top 10 hebben.
                ...
                En met welke Mini dan ?
                Denkelijk die met de Toyota-motor ?
                Lease = meestal diesel, dus Mini met de Toyota-motor erin. = opnieuw een Jap meer in de top 10

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                  HAHAHAHAHHAHAHAHA! Op hun kloten verdomme!
                  Als je dit terugbrengt naar de gemiddelde aankoopprijzen van de wagens dan kun je deze top 10 weer heel anders lezen. Want BMW en Lexus zijn een pak duurder in aankoop dan die jappen die hun op de hielen zitten.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• De Mini heeft al een hele tijd geen Toyota diesel meer maar wel de 1.6 van PSA en Ford in de MkII

Comment

• O ik dacht dat Toyota ook ( nog ) in de PSA-group zat ?
                      Nee dus ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                        O ik dacht dat Toyota ook ( nog ) in de PSA-group zat ?
                        Nee dus ?
                        Neen, Toyota zit daar niet in.
                        Ford heeft die 1.6 samen met PSA ontwikkeld en die 1.6 wordt echt wel in zeer veel wagens gebruikt.
                        Mini, mazda 3, Ford, Citroen, Peugeot, ...
                        KLIK |&| KLAK

Comment

O ik dacht dat Toyota ook ( nog ) in de PSA-group zat ?
                          Nee dus ?
                          Neen, diene Toyota rommel was niet meer nodig(blijkbaar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                            Neen, diene Toyota rommel was niet meer nodig(blijkbaar)

Nee, die hebben ze nu in de sportwagens van LOTUS gestoken

Comment

Nee, die hebben ze nu in de sportwagens van LOTUS gestoken
                              Inderdaad het buget van Lotus is zoals geweten heel krap

Last edited by ; 07/09/2008, 01:46.

Comment

Inderdaad het buget van Lotus is zoals geweten heel krap

Maar de wagens heel goed

Comment

• het is misschien aangewezen minder in te gaan op wat in de pers gepubliceerd wordt (uiteraard steeds met een reklamereukje ...) maar wel op de ervaring van de gebruikers die je zelf aanspreekt, als ze uiteraard de waarheid vertellen of bekennen
                                  mijn ervaring sinds 1980
                                  een eerste Saab : zeker de aangekondigde ramp NIET (ik had een tweedeniet gekocht)
                                  een tweede Saab : wel een versnellingsbak op 30.000km (toch waarborg), dan enkel peperduur onderhoud, maar verder nooit meer gestrand op 18 jaar
                                  twee Golf (GTI/VR6) : geen noemenswaardig probleem (leasingwagens)
                                  een Audi : niet gestrand op 12 jaar, maar onderhoud even duur als Saab, en evenveel kosten in reparaties op 12 jaar als met de tweede Saab op 18 jaar

ervaring van mijn zus op dezelfde tijd

drie Toyotas zonder enig probleem
                                  een Honda Prelude : 0 probleem
                                  een BMW 528i : evenveel problemen als ik met Saab en Audi....
                                  een Honda Legend (verder door mijn vader gebruikt) geen enkel probleem

iederen wilt een Duitser, maar wie redelik is verkiest een japaner

ik ben niet redelijk... en ik zal hiervoor boeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    het is misschien aangewezen minder in te gaan op wat in de pers gepubliceerd wordt (uiteraard steeds met een reklamereukje ...) maar wel op de ervaring van de gebruikers die je zelf aanspreekt, als ze uiteraard de waarheid vertellen of bekennen
                                    mijn ervaring sinds 1980
                                    een eerste Saab : zeker de aangekondigde ramp NIET (ik had een tweedeniet gekocht)
                                    een tweede Saab : wel een versnellingsbak op 30.000km (toch waarborg), dan enkel peperduur onderhoud, maar verder nooit meer gestrand op 18 jaar
                                    twee Golf (GTI/VR6) : geen noemenswaardig probleem (leasingwagens)
                                    een Audi : niet gestrand op 12 jaar, maar onderhoud even duur als Saab, en evenveel kosten in reparaties op 12 jaar als met de tweede Saab op 18 jaar

ervaring van mijn zus op dezelfde tijd

drie Toyotas zonder enig probleem
                                    een Honda Prelude : 0 probleem
                                    een BMW 528i : evenveel problemen als ik met Saab en Audi....
                                    een Honda Legend (verder door mijn vader gebruikt) geen enkel probleem

iederen wilt een Duitser, maar wie redelik is verkiest een japaner

ik ben niet redelijk... en ik zal hiervoor boeten
                                    - Een vriend van mij met zijn nieuwe Honda Civic van dag 1 problemen, van dag 2 voor één maand in de garage gestaan! Wagen later gestolen waardoor hij terug naar zijn vertrouwd merk Opel is gegaan.

- Nog kenissen niet tevreden van Toyota, maar dan wel van Mazda en zo kan ik nog verder gaan........

- Ikzelf en anderen kenissen zijn dan wel heel tevreden van Duitse wagens.

Comment

• - edit -

Comment

- Een vriend van mij met zijn nieuwe Honda Civic van dag 1 problemen, van dag 2 voor één maand in de garage gestaan! Wagen later gestolen waardoor hij terug naar zijn vertrouwd merk Opel is gegaan.

- Nog kenissen niet tevreden van Toyota, maar dan wel van Mazda en zo kan ik nog verder gaan........

- Ikzelf en anderen kenissen zijn dan wel heel tevreden van Duitse wagens.
                                        blijf maar rondvragen en zeg mij het resultaat binnen een paar maanden
                                        ik blijf bij Audi niet zozeer voor de fiabiliteit, wel omdat ze mooi en goed afgewerkt zijn
                                        goed afgewerkt is objektief
                                        mooi is persoonlijke smaak
                                        nog een geluk dat iedereen zijn eigen idee heeft (en meestal houdt...)

Comment

• We spreken hier over kans op pech bij verschillende merken.
                                          Stel dat we voor de goede merken spreken van 5% kans op pech, en bij de slechte 20%.
                                          Dan zijn er nog steeds respectievelijk 95% en 80% van de klanten die geen problemen hebben.
                                          De kans is dus heel groot dat je, bij welk merk dan ook, gelukkige klanten gaat vinden.
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X