Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ik heb geen weet van andere statistieken, post ze 'es.
    Hier vers gebakken van vandaag sé

Kijk en vergelijk vooral met de lijst van deze topic

Bekijk ook eens waar Skoda staat(ze scoren zelfs hoger dan een duurdere Lexus)

Ook interessant is dat je rechts de score per type wagen kan zien

http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html

Edit: De eerste 16 modelen worden dan ook het spannendste ge(be)reden

Edit 2: De eerste Mazda komt in deze lijst pas op plaats 17 Toch wel vreemd allemaal, is het niet
    Last edited by ; 03/01/2008, 21:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
      Om deze discussie te beëindigen toch nog een fotoke van mijnen aziaat terwijl hij in mijn garage staat. (sorry, kinderachtig, maar ik kon het niet laten ).
      Zo'n Pajero is idd. oerdegelijk en deelt nog vele techniek zoals ze in de WOII gebruikte. Kan niet slecht zijn. Verbruik en snufjes zijn idd. ook niet meer van deze tijd, maar soit het is een degelijk werkbeest

Comment

• Ik vind dat we dit niet letterlijk mogen nemen. Als we dat zouden doen stond ik nu uitteroepen dat zowel de Amerikanen als de Duisters Jaguar de beste Europese auto vinden.

Wel is het een feit dat de grote lijnen kloppen. Honda maakt volgens mij de betrouwbaarste wagens,dat Toyota zakt is normaal. Ze begeven zich op het terrein van de moderne diesel en zijn daar niet zo rijp in als de Europeanen. (cilinderkopjes van de eerste 1.4d,problemen alom met de D-cat,turbo's van de 2.0,......Ik wil het niet opnoemen)

Bovendien is er zo iets als een imago. Daar geraak je niet snel van af hoor. (zelfs niet van een positief).

Volgens mij moet je ook rekening houden met wat een wagen kan hé. Is het niet normaal dat er aan een Audi A6 3.0TDI quattro meer kan kapot gaan als aan een Aygo'ke 1.0?

Ik ben nog steeds een Europees koper en zal dat vermoedelijk nog lang blijven.BMW,Mercedes,Jaguar,LandRover(de nieuwe generatie),Audi en Volvo zijn de merken die tegen soms heel hoge prijzen nog altijd de beste coctails van plezier,kwaliteit en... bieden.

Maar die Aziatische garantie hype.... niet voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          Zo'n Pajero is idd. oerdegelijk en deelt nog vele techniek zoals ze in de WOII gebruikte. Kan niet slecht zijn. Verbruik en snufjes zijn idd. ook niet meer van deze tijd, maar soit het is een degelijk werkbeest
          Waar zie jij een Pajero?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Omdat men in verhouding tot die Duitsers er met die Aziaten gewoon niet gerden wordt , snap dat dan toch man ! Dat zijn wagens voor bompa's, vrouwen enzovoort : die zien niet af, die worden niet gereden.
            En nu stop ik de discussie.

Vreemde uitspraak ... Ik rijd elke dag stevig door met m'n aziaat. Geen problemen tegengekomen, enkel onderhoud (dat nog eens erg goedkoop uitvalt).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
              Ik vind dat we dit niet letterlijk mogen nemen. Als we dat zouden doen stond ik nu uitteroepen dat zowel de Amerikanen als de Duisters Jaguar de beste Europese auto vinden.

Wel is het een feit dat de grote lijnen kloppen. Honda maakt volgens mij de betrouwbaarste wagens,dat Toyota zakt is normaal. Ze begeven zich op het terrein van de moderne diesel en zijn daar niet zo rijp in als de Europeanen. (cilinderkopjes van de eerste 1.4d,problemen alom met de D-cat,turbo's van de 2.0,......Ik wil het niet opnoemen)

Bovendien is er zo iets als een imago. Daar geraak je niet snel van af hoor. (zelfs niet van een positief).

Volgens mij moet je ook rekening houden met wat een wagen kan hé. Is het niet normaal dat er aan een Audi A6 3.0TDI quattro meer kan kapot gaan als aan een Aygo'ke 1.0?

Ik ben nog steeds een Europees koper en zal dat vermoedelijk nog lang blijven.BMW,Mercedes,Jaguar,LandRover(de nieuwe generatie),Audi en Volvo zijn de merken die tegen soms heel hoge prijzen nog altijd de beste coctails van plezier,kwaliteit en... bieden.

Maar die Aziatische garantie hype.... niet voor mij
              Een vriend van mij had begin vorig jaar de nieuwe Honda Civic gekocht. De eerste dag toen hij hem kwam voorstellen ging zijn centralslot niet alsook zijn radio weigerde te werken. Ik vond het sneu voor hem, en zei hem dat hij morgen eens rustig al de gebruiksaanwijzingen eens ùaar moest doornemen. 's Anderdaags starte de wagen niet en zijn ze hem komen halen. Hij heeft 1 maand in de garage bij zijn dealer gestaan, en dat voor een auto waar hij 1 dag in bezit had! Na herstelling van 1 maand is hij een week later gestolen. Voor hem een geluk dat hij terug zijn vertrouwd merk(Opel) terug kon kopen.

Als we nu naar de F1 kijken en ook constant de Honda van Button of van Barichello zien uitvallen met technische problemen, dan leggen we ook altijd de link dat het merk toch echt niet deugt.

Probeer diene link van F1 en personenwagens maar uit iemands hoofd te krijgen die zo iets voor heeft gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                Waar zie jij een Pajero?
                Ik dacht dat dit een Pajero was. Anders een Landcruiser misschien?

Comment

Ik dacht dat dit een Pajero was. Anders een Landcruiser misschien?

Nu bij het kopieren van de foto zie ik het duidelijk de naam 'Toyota' erop staan

Comment

Kijk en vergelijk vooral met de lijst van deze topic

Bekijk ook eens waar Skoda staat(ze scoren zelfs hoger dan een duurdere Lexus)

Ook interessant is dat je rechts de score per type wagen kan zien

http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
                    Eigenlijk maak je jezelf een beetje belachelijk. Hieronder enkele opsommingen rechtstreeks gekopieerd van die link die jij me gaf:

Het beste merk
                    1. Subaru
                    2. Honda
                    3. Daihatsu
                    4. Toyota
                    5. Lexus
                    6. Mazda
                    7. Skoda
                    8. Saab
                    9. Mitsubishi
                    10. Suzuki

Het betrouwbaarste merk
                    1. Subaru
                    2. Daihatsu
                    3. Honda
                    4. Toyota
                    5. Suzuki
                    6. Mazda
                    7. Mitsubishi
                    8. Porsche
                    9. Lexus
                    10. Nissan

De beste dealers
                    1. Daihatsu
                    2. Lexus
                    3. Dodge
                    4. Mazda
                    5. Skoda
                    6. Saab
                    7. Honda
                    8. Toyota
                    9. Subaru
                    10. SsangYong

De beste gebruikte auto's
                    1. Mazda MX6
                    2. Subaru Legacy (tot 2003)
                    3. Honda Civic IMA
                    4. Toyota Carina
                    5. Daihatsu Cuore (tot 2003)
                    6. Toyota Carina E
                    7. Skoda Octavia (tot 2004)
                    8. Subaru Impreza (tot 2003)
                    9. Volvo 460 8
                    10. Ford StreetKa

De slechtste gebruikte auto's
                    1. Fiat Panda (tot 2003)
                    2. Land Rover Discovery
                    3. Land Rover Freelander (tot 2003)
                    4. Volkswagen Sharan
                    5. Daewoo Tacuma
                    6. Citroen BX
                    7. Peugeot 309
                    8. Peugeot Partner
                    9. Renault Kangoo (tot 2007)
                    10. Ford Galaxy (tot 2006)
                    11. Renault Laguna II (tot 2005)
                    12. Renault Laguna II Grand Tour (tot2005)
                    13. Renault Megane (tot 2002)
                    14. Jaguar S-TYPE
                    15. Mercedes-Benz C-klasse Combi

Conlussie: als het op degelijkheid aankomt staat de Japanner met stip in de top 5.

Conclussie 2: Skoda scoort wat hoger maar komt pas aan bod nadat de Aziaten de revue gepasseerd zijn. De slechte score van de duitsers dus toeschrijven aan hun grote leasepubliek of aan het 'rijden' is onzin.
                    Last edited by ; 03/01/2008, 22:54.

Comment

• Ik heb de indruk Stefanus dat je het allemaal graag naar jou hand draait/ziet

Het ging hem om SKODA

Comment

• Mensen moeten zich trouwens niet op de tenen getrapt voelen. Ik beweer helemaal niet dat een Europese wagen slechter zou zijn.

Enkel zijn die auto's niet (meer) gebouwd met het oog op een zo laag mogelijke kilometerkost of zo weinig mogelijk bezoekjes aan de garage. Voorbeeld daarvan zijn de talloze terugroepacties die voorkomen bij europese merken (en waar nu ook Toyota stillaan mee af te rekeken krijgt). Die wagens worden bijzonder snel op de markt gegooid en dat brengt problemen met zich mee.

Bij de Golf IV, de Passat en de toenmalige Bora is dat duidelijk de Luchtmassameter en raammechanismen geweest. Een hele generatie lang (6 jaar!) hebben ze met dat probleem gesukkeld en er is geen oplossing voor gekomen, enkel een bezoekje aan de dealer, zelfs geen garantie.

Zij richten zich nu eenmaal meer op prestige, naam en rijplezier. Niet op lage onderhoudskosten of betrouwbaarheid. Maar zie dat dan ook onder ogen!
                        Last edited by ; 03/01/2008, 23:02.

Comment

Ik ben al eens een lijsten tegengekomen dat Skoda helemaal bovenaan stond. Misschien dat hun klanten minder kritisch zijn? Misschien minder nieuwe techniek?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                          Ik heb de indruk Stefanus dat je het allemaal graag naar jou hand draait/ziet

Het ging hem om SKODA
                          Neen. Jij beweerde bovenstaand, ik vind ze nergens op de eerste plaats. Jij bent opnieuw maar eens verkeerd. Sorry.
                          Last edited by ; 03/01/2008, 23:02.

Comment

• Waarom kopieer je dan ook deze lijst niet Stefanus? Wil het nu ook graag naar mijn hand zetten/zien, begrijp je

De beste nieuwe cabriolet
                            1. Saab 9-3 Cabriolet (8,1)
                            2. Renault Megane Coupe Cabriolet (8,1)
                            3. Lexus SC430 (
                            4. BMW Z4 (7,
                            5. Porsche Boxster (7,
                            6. Peugeot 307 CC (7,
                            7. Nissan Micra C+C (7,6)
                            8. Volkswagen Eos (7)
                            9. Opel Astra TwinTop (7)
                            10. Opel Tigra TwinTop (6,9)

De beste nieuwe coupé
                            1. BMW 3-Serie Coupe (8,3)
                            2. Hyundai Coupe (8,2)
                            3. Porsche 911 Carrera (8,2)
                            4. Mazda RX8 (8,1)
                            5. Alfa Romeo GT (8,1)
                            6. Mercedes-Benz C-klasse Coupe (8,1)
                            7. Nissan 350 Z (
                            8. BMW 6-Serie (7,
                            9. Citroen C4 Coupe (7,6)
                            10. Mercedes-Benz CLS (7,6)

Comment

Ja. Ik vind ze nergens op de eerste plaats. Jij bent opnieuw maar eens verkeerd. Sorry.
                              Ja, dat heb ik ook nergens getijpt hé!

Comment

Ja, dat heb ik ook nergens getijpt hé!

Komaan kerel, ga met anderen hun kloten rammelen hoor!

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                Ik ben al eens een lijsten tegengekomen dat Skoda helemaal bovenaan stond. Misschien dat hun klanten minder kritisch zijn? Misschien minder nieuwe techniek?

Comment

Komaan kerel, ga met anderen hun kloten rammelen hoor!
                                  Ja, hiermee bedoel ik wel niet op 1 hé!

Comment

Waarom kopieer je dan ook deze lijst niet Stefanus? Wil het nu ook graag naar mijn hand zetten/zien, begrijp je

De beste nieuwe cabriolet
                                    1. Saab 9-3 Cabriolet (8,1)
                                    2. Renault Megane Coupe Cabriolet (8,1)
                                    3. Lexus SC430 (
                                    4. BMW Z4 (7,
                                    5. Porsche Boxster (7,
                                    6. Peugeot 307 CC (7,
                                    7. Nissan Micra C+C (7,6)
                                    8. Volkswagen Eos (7)
                                    9. Opel Astra TwinTop (7)
                                    10. Opel Tigra TwinTop (6,9)

De beste nieuwe coupé
                                    1. BMW 3-Serie Coupe (8,3)
                                    2. Hyundai Coupe (8,2)
                                    3. Porsche 911 Carrera (8,2)
                                    4. Mazda RX8 (8,1)
                                    5. Alfa Romeo GT (8,1)
                                    6. Mercedes-Benz C-klasse Coupe (8,1)
                                    7. Nissan 350 Z (
                                    8. BMW 6-Serie (7,
                                    9. Citroen C4 Coupe (7,6)
                                    10. Mercedes-Benz CLS (7,6)
                                    Cabrio, Coupe...dat zijn geen volumemodellen, slechts enkele merken hebben zulke modellen. Logisch dat niet alle merken daarin voorkomen

Comment

• euhm...alle cabrio's en coupes die momentele in de japanse gamma's nog zitten staan wle in ide toplijst hé?

Comment

Ja, hiermee bedoel ik wel niet op 1 hé!
                                        Ach kom, als het op deze manier gebeurd bol je het beter af hoor. Eerst zeg je zelf (kijk dan toch, kijk, 't staat zwart op wit) dat er lijsten bestaan waar Skoda absolute op 1 staat. Ik vraag je zo'n lijst.

Je post een linkje die alleen maar de wérkelijke trend bevestigd. En dan verwijt je mij de zaken naar m'n hand te zetten.

Op deze manier laat ik voor wat het is. Jij kan je zaak niet bewijzen. Punt.

Comment

Cabrio, Coupe...dat zijn geen volumemodellen, slechts enkele merken hebben zulke modellen. Logisch dat niet alle merken daarin voorkomen
                                          Het gaat er hem dan wel over dat Aziatische merken onder de Europese merken staan. Begrijp je

Comment

Working...
                                          X