Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Opvallend bij de resultaten is dat Toyota na twee jaar de absolute leider geweest te zijn, nu die plaats aan Mazda moet laten. Je kan je anderzijds wel vragen stellen bij dat resultaat als je ziet dat Mazda enkel met de Mazda6 vertegenwoordigd is in de lijst met 'geteste' modellen, terwijl Toyota er 13 types of modellen heeft in staan...
BMW, Audi, Alfa Romeo, durf ik allesbehalve conservatief en saai te noemen. ( Mazda en Honda durven ook de laatste tijd nogal fel )
De auto die JIJ post, die is echt conservatief. Noem een auto van Toyota die echt uit de menigte springt en mooi is
Inderdaad. En noem me zot, maar van de Mazda 6 en de Toyota Avensis, die duidelijke concurrenten zijn, vind ik de mazda veel sportiever ogen dan de Avensis. En ook het rijgedrag is sportiever dan de laat ons zeggen degelijke en goede Avensis.
Denk dat er niemand echt 'afgaat' zoals hierboven staat...
Werd er rekening gehouden met het km-aantal en dergelijke?
't Zijn wat de standaardargumenten die steeds, ieder jaar opnieuw proberen de koe uit de gracht te trekken. Wanneer je een aantal merken, jaar na jaar, in praktisch iedere betrouwbaarheids- of tevredenheidstest in de top ziet verschijnen zal daar héél waarchijnlijk wel wat van aan zijn. Zij die dat ontkennen dragen water naar de zee.
Opvallend is dat merken als Audi, VW, Mercedes of Opel bijzonder middelmatig scoren. Merken die hier op 't forum gelauwerd worden omwille van hun niet te evenaren kwaliteit of ongekende betrouwbaarheid.
Verder heb je Renault en Peugeot die opvallend laag scoren. Heel waarschijnlijk voor een zeer groot stuk te wijden aan de electronicaproblemen waar de modellen van de laatste 10 jaar frequent mee te kampen hadden.
Fransen terecht afgaan
Het zijn de best verkopende merken in België! dus zo erg zullen ze toch wel niet zijn he...
Ik volg je hierin hoor, jullie zijn tevreden van de Renault en dat merk dan laten afschilderen als terechte verliezer klopt niet echt.
Maar VW en Audi verkopen ook bijzonder goed. Het zijn merken met pakken ervaring waarvan je zou verwachten dat ze minstens in de top 10 staan. Niets is minder waar. Dus goed verkopen is geen argument voor een probleemloze wagen te bouwen.
Fransen terecht afgaan
Het zijn de best verkopende merken in België! dus zo erg zullen ze toch wel niet zijn he...
Land Rover betrouwbaarheidsimago
Ik ben wel eens benieuwd over welk model je het dan hebt
Ik ken een aantal mensen met Franse wagens die er héél veel problemen mee hebben, terwijl ze die auto's goed onderhouden, goed behandelen en eigenlijk niet eens zovéél mee rijden. Aan de Xsara 1.4i van de ouders van mijn vriendin bijvoorbeeld is al enorm veel kapot geweest, van onderdelen die gewoon doorroesten tot simpelweg versleten onderdelen tot kraakjes en piepjes... Zelfs kleine details, zoals de ruiten die altijd vanzelf een beetje naar beneden glijden geven blijk van erbarmelijke kwaliteit. Die auto wordt nochtans ook goed behandeld, slaapt altijd binnen en heeft amper 100 000km. En blijkbaar is Citroën dan nog de betrouwbaarste! Of neem bijvoorbeeld de oude Laguna: simpelweg berucht om zijn problematische elektronica. OK ze verkopen dan misschien het best, maar dat zit gewoon in ons, we zijn nu eenmaal allemaal opgegroeid tussen de Franse wagens. Nee ZO slecht zijn ze niet, veel mensen hebben een Fransoos waar nooit iets aan scheelt, maar toch vind ik de populariteit onterecht: er zijn nu eenmaal beter in elkaar stekende auto's op de markt voor dezelfde prijs. Maar blijkbaar is de Franse wagen toch nog steeds beter ingeburgerd dan de Aziatische.
Over het imago van Land Rover: ik denk dat LR toch over het algemeen een imago heeft van betrouwbaar werkpaard, doch de kenner weet wel beter.
't Zijn wat de standaardargumenten die steeds, ieder jaar opnieuw proberen de koe uit de gracht te trekken. Wanneer je een aantal merken, jaar na jaar, in praktisch iedere betrouwbaarheids- of tevredenheidstest in de top ziet verschijnen zal daar héél waarchijnlijk wel wat van aan zijn. Zij die dat ontkennen dragen water naar de zee.
Opvallend is dat merken als Audi, VW, Mercedes of Opel bijzonder middelmatig scoren. Merken die hier op 't forum gelauwerd worden omwille van hun niet te evenaren kwaliteit of ongekende betrouwbaarheid.
Verder heb je Renault en Peugeot die opvallend laag scoren. Heel waarschijnlijk voor een zeer groot stuk te wijden aan de electronicaproblemen waar de modellen van de laatste 10 jaar frequent mee te kampen hadden.
Ik vind Jann zijn argument op zich wel op iets slaan.
Mazda alleen vertegenwoordigd door de Mazda6, en Toyota door 13 verschillende modellen.
Het enige wat je daaruit kan besluiten is dat de Mazda6 betrouwbaarder is dan de gemiddelde toyota.
Tenzij je natuurlijk de punten van de Avensis eruit haalt en die rechstreeks vergelijkt met de 6.
Nu weet ik niet hoe het specifiek met de RX-8 gesteld is, maar als je de reputatie van de wankelmotor bekijkt, zou het wel eens kunnen dat dat model heel het gemiddelde van Mazda naar omlaag haalt.
Ik zal de laatste zijn om een Japanse wagen onbetrouwbaar te noemen natuurlijk, maar als je een écht objectief vergelijk wilt moet je ofwel elk model van een merk erin steken, eventueel gelinkt aan de verkoopsresultaten per model, ofwel per model/klasse een top maken. En dat zou volgens mij wel weer Toyota aan top helpen. Die hebben namelijk een paar ijzersterke modellen in hun gamma. En ik weet niet of de RAV4 bij de onderzochte modellen zit, maar daar heb ik al verschillende negatieve verhalen over gehoord, zowel van de lokale onderdelenhandelaar als van de zoon van een Toyota-dealer. Met of zonder RAV4 kan voor Toyota mss het verschil uitgemaakt hebben tussen 1e en 2e plaats.
Het is natuurlijk een weerspiegeling van de werkelijkheid, zoals bij alle statischtische onderzoeken, en aan de volgorde te bekijken lijkt het me inderdaad redelijk representatief.
Maar blijkbaar is de Franse wagen toch nog steeds beter ingeburgerd dan de Aziatische.
80% van de nieuwe Audi's op onze wegen zijn leasers. 75% van alle nieuwe passats zijn bedrijfswagens, iets meer dan de helft van de Golfjes idem dito. En de fransen zijn op leasegebied ook bijzonder geliefd, doorgaans vanwege hun makkelijke 'doorverkoopbaarheid'.
Haal al de leasekarren van de baan en het wordt duidelijk aan welke merken de consument wél z'n eigen geld wil spenderen.
Over het imago van Land Rover: ik denk dat LR toch over het algemeen een imago heeft van betrouwbaar werkpaard, doch de kenner weet wel beter.
Er zit heel veel larie tussen de oren van de gemiddelde Belg.
Comment