Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    En zou het niet kunnen dat er een wegingsfactor naar # modellen is toegepast? Dat zou me vrij normaal lijken.

    Zoniet stond Dacia of Lada op de eerste plaats. Of zelfs Skoda, die hebben ook maar een 2-tal valabele modellen.
    dat lijkt me heel moeilijk te doen voor auto's...

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Pas op hoor, citroën heeft die truuk de laatste 10 jaar geprobeerd. Maar ik heb toch niet echt de indruk dat de man in de straat dat nu plots de best mogelijke wagen lijkt te vinden.
      Neen, maar ze verkopen wel goed...




      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Kom kom, de zaak nu niet té erg van de pot gaan rukken hé. Het is vooral de laatste 10 a 15 jaar dat MB scheef is beginnen gaan. Japanners zijn al véél langer op onze markt dan dat hoor!

      Bijkomend was het marktaandeel van MB in Europa een héél pak groter dan dat van alle Jappen samen.

      MB heeft de zaak verkeerd aangepakt en zijn daardoor beginnen zakken. De kopieerzucht van de Japanners heeft daar maar een bijzonder klein aandeel in.
      Hoe lang is Lexus op de markt in Sommige werelddelen als goedverkopend merk?
      Dat Benz zich niet druk gaat maken om een Toyota Starlet of Suzuki swift lijkt me logisch...

      En die kopieerzucht is niet negatief bedoelt he. ik geef ze gelijk. Ze hadden nu eenmaal een achterstand in te halen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Inderdaad, en dan duiken jaar na jaar dezelfde cijfers op. Een top tien met minstens 50% Aziatiche merken, de koreanen die naar omhoog klimmen en de duitsers die doorgaans net het gemiddelde halen.
      Inderdaad.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
        Een Japanse top 4, dat is toch echt wel beschamend voor de Europese (Duitse) 'premium' merken. Als ik op dit moment een wagen zou kopen om 'op' te rijden (lees langer dan 3-4 leasing- of renting-jaren), dan zou het zeker ook een Jap zijn, vanwege bijzonder goede ervaring wat betreft betrouwbaarheid.
        Waarom dan een duitser leasen?

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
          dat lijkt me heel moeilijk te doen voor auto's...
          Wat is er moeilijk aan om bij zo'n onderzoek per merk het aantal modellen waarvan er cijfers zijn te laten wegen op de 'pechcijfers'?

          Zoniet staat toch ieder merk met een klein aantal modellen op de eerste plaatsen? Lada, Dacia, Skoda...

          Of stel het anders, wat een bucht moet Skoda zijn als ze met amper 3 modellen slechter scoren dat Toyota met 13 modellen?

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Waarom dan een duitser leasen?
            Jij denkt dat iedereen zomaar te kiezen heeft wat hij least? Ze zullen 't je niet komen vertellen maar er zijn er héél wat die moeten nemen wat hen opgedragen wordt.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Wat is er moeilijk aan om bij zo'n onderzoek per merk het aantal modellen waarvan er cijfers zijn te laten wegen op de 'pechcijfers'?

              Zoniet staat toch ieder merk met een klein aantal modellen op de eerste plaatsen? Lada, Dacia, Skoda...

              Of stel het anders, wat een bucht moet Skoda zijn als ze met amper 2 modellen slechter scoren dat Toyota met 13 modelle?
              Als er van Skoda maar 2 modellen meegerekend worden is dat inderdaad niet representatief.

              Maar stel dat Bugatti meedoet. Én stel dat de Veyron een goede auto zou zijn (gewoon ff voor de fun, ook al is het maar 2 minuten) dan is het toch wél terecht dat ze hoog scoren, ze hebben 1 auto, en die zou dan goed zijn.

              Ik ben van mening dat ze alle modellen moeten laten meetellen van 1 merk. Anders is er mogelijkheid dat er selectief is omgegaan met bepaalde merken door hun probleemmodellen niet op te nemen.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

                Hoe lang is Lexus op de markt in Sommige werelddelen als goedverkopend merk?
                Dat Benz zich niet druk gaat maken om een Toyota Starlet of Suzuki swift lijkt me logisch...

                En die kopieerzucht is niet negatief bedoelt he. ik geef ze gelijk. Ze hadden nu eenmaal een achterstand in te halen.
                In Europa allesinds nog steeds niet. Daar hoeft MB zéker geen schrik van te hebben, al was het maar omdat ze niet kunnen doorbreken op de leasemarkt.

                In de USA en Japan iets meer. Maar dan nog lijkt me dat beetje marktaandeel meer in Azie of USA niet op te wegen tegen het marktaandeel dat MB in de europa heeft.

                MB heeft wat mij betreft zichzelf proberen voorbij te steken, misschien omwille van angst voor de Jappen (wat dan een complete misrekening was). Ze zijn nog steeds groot genoeg.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Jij denkt dat iedereen zomaar te kiezen heeft wat hij least? Ze zullen 't je niet komen vertellen maar er zijn er héél wat die moeten nemen wat hen opgedragen wordt.
                  Neen, zo bedoel ik het niet.

                  Maar hij zegt duidelijk dat "mocht ik een wagen moeten oprijden en niet gewoon 3-4 jaar mee rijden".

                  Uit die uitspraak lijkt het mij dat hij een reden heeft waarom hij op 3-4 jaar tijd liever een duitser rijdt dan een Japanner.

                  Ik ben mij er ook van bewust dat er bij sommige bedrijven geen keuzes zijn, of je kan kiezen tussen Frits, Udo en Rudolf

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Als er van Skoda maar 2 modellen meegerekend worden is dat inderdaad niet representatief.

                    Maar stel dat Bugatti meedoet. Én stel dat de Veyron een goede auto zou zijn (gewoon ff voor de fun, ook al is het maar 2 minuten) dan is het toch wél terecht dat ze hoog scoren, ze hebben 1 auto, en die zou dan goed zijn.

                    Ik ben van mening dat ze alle modellen moeten laten meetellen van 1 merk. Anders is er mogelijkheid dat er selectief is omgegaan met bepaalde merken door hun probleemmodellen niet op te nemen.
                    Jaja, met dat laatste ben ik akkoord.

                    Maar 't gaat mij over 't feit dat Jann twijfelt of er een wegingsfactor is toegepast of niet.

                    Volg dan even mijn redenering: indien er geen wegingsfactor is toegepast wat is er dan aan de hand met bvb Skoda. Ze hebben amper 2 representatieve modellen, fabia en octavia, misschien nog ergens een verloren gereden felicia of een eenzaad in een Roomster of een Superb maar die laatste 3 gaan geen zware cijfers opleveren.

                    Als ze met 2 modellen de top 5 al niet kunnen halen is er toch iets catastrofaals verkeerd met dat merk?

                    Ofwel is 't dat laatste ofwel is er een wegingsfactor toegepast, wat me normaal lijkt.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Waarom dan een duitser leasen?
                      Wat mijzelve betreft, omdat ik bij de Japanse merken mijn goesting niet vind op dit moment in de categorie waar ik zoek, en da's dan puur op uiterlijk en rijgedrag. En 3 of 4 jaar houden ze het normaal gezien wel vol zonder al te gortige defecten.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Neen, zo bedoel ik het niet.

                        Maar hij zegt duidelijk dat "mocht ik een wagen moeten oprijden en niet gewoon 3-4 jaar mee rijden".

                        Uit die uitspraak lijkt het mij dat hij een reden heeft waarom hij op 3-4 jaar tijd liever een duitser rijdt dan een Japanner.

                        Ik ben mij er ook van bewust dat er bij sommige bedrijven geen keuzes zijn, of je kan kiezen tussen Frits, Udo en Rudolf
                        Als ik eerlijk moet zijn en ik morgen een wagen kan kiezen die 100% gefinancierd wordt door de firma, dan koop ik ook geen corolla meer.

                        Dan ook liever een Golf, Astra of zelfs BMW1.

                        Maar wanneer ik voor alles in m'n eigen zak moet tasten, dan liever niet.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Jaja, met dat laatste ben ik akkoord.

                          Maar 't gaat mij over 't feit dat Jann twijfelt of er een wegingsfactor is toegepast of niet.

                          Volg dan even mijn redenering: indien er geen wegingsfactor is toegepast wat is er dan aan de hand met bvb Skoda. Ze hebben amper 2 representatieve modellen, fabia en octavia, misschien nog ergens een verloren gereden felicia of een eenzaad in een Roomster of een Superb maar die laatste 3 gaan geen zware cijfers opleveren.

                          Als ze met 2 modellen de top 5 al niet kunnen halen is er toch iets catastrofaals verkeerd met dat merk?

                          Ofwel is 't dat laatste ofwel is er een wegingsfactor toegepast, wat me normaal lijkt.
                          dat er een wegingsfactor is gebruikt zal wel zijn zekers! anders krijg je inderdaad resultaten zoals je aanhaalde...

                          maar het ging erom dat niet het hele gamma in acht is genomen.Waardoor je in mijn ogen vervormde resultaten krijgt. En daar zal een wegingsfactor weinig aan veranderen.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Als ik eerlijk moet zijn en ik morgen een wagen kan kiezen die 100% gefinancierd wordt door de firma, dan koop ik ook geen corolla meer.

                            Dan ook liever een Golf, Astra of zelfs BMW1.

                            Maar wanneer ik voor alles in m'n eigen zak moet tasten, dan liever niet.
                            Bij mij is hier 1 uitzondering: als ik in de 4x4 categorie (echte 4x4, geen soft underused vehicle) zou kopen of leasen, dan is het zonder enige twijfel een Toyota Hi-Lux of Landcruiser.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              In Europa allesinds nog steeds niet. Daar hoeft MB zéker geen schrik van te hebben, al was het maar omdat ze niet kunnen doorbreken op de leasemarkt.

                              In de USA en Japan iets meer. Maar dan nog lijkt me dat beetje marktaandeel meer in Azie of USA niet op te wegen tegen het marktaandeel dat MB in de europa heeft.

                              MB heeft wat mij betreft zichzelf proberen voorbij te steken, misschien omwille van angst voor de Jappen (wat dan een complete misrekening was). Ze zijn nog steeds groot genoeg.
                              Amerika is nu toevallig wel een belangrijke markt.

                              Hun grootste probleembakken van de laatste jaren waren de W210 E-klasse uit 1995 en de W163 ML uit 1998. "De eerste SUV ter wereld" vanaf wanneer was de Lexus LX verkrijgbaar in Amerika? 1996 toch he...

                              Maar inderdaad, benz heeft te krampachtig gereageerd uit schrik.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Jaja, met dat laatste ben ik akkoord.

                                Maar 't gaat mij over 't feit dat Jann twijfelt of er een wegingsfactor is toegepast of niet.

                                Volg dan even mijn redenering: indien er geen wegingsfactor is toegepast wat is er dan aan de hand met bvb Skoda. Ze hebben amper 2 representatieve modellen, fabia en octavia, misschien nog ergens een verloren gereden felicia of een eenzaad in een Roomster of een Superb maar die laatste 3 gaan geen zware cijfers opleveren.

                                Als ze met 2 modellen de top 5 al niet kunnen halen is er toch iets catastrofaals verkeerd met dat merk?

                                Ofwel is 't dat laatste ofwel is er een wegingsfactor toegepast, wat me normaal lijkt.
                                Ik volg je niet

                                Als 10% van de klanten ontevreden is, maakt het toch niet uit hoeveel er verkocht zijn?
                                Of bekijk ik bovenstaande cijfers verkeerd en is dat niet procentueel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Als ik eerlijk moet zijn en ik morgen een wagen kan kiezen die 100% gefinancierd wordt door de firma, dan koop ik ook geen corolla meer.

                                Dan ook liever een Golf, Astra of zelfs BMW1.

                                Maar wanneer ik voor alles in m'n eigen zak moet tasten, dan liever niet.


                                Daar verschiet ik eerlijk gezegd van

                                zéker omdat je het voordeel van een corolla aanhaalt. Die zou ik nu ten alle tijden boven een Astra of Golf kiezen, ook al moest ik hem zelf niet betalen...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                                  dat er een wegingsfactor is gebruikt zal wel zijn zekers! anders krijg je inderdaad resultaten zoals je aanhaalde...
                                  Daarnet beweerde je nog dat 't moeilijk zou zijn.

                                  maar het ging erom dat niet het hele gamma in acht is genomen.Waardoor je in mijn ogen vervormde resultaten krijgt. En daar zal een wegingsfactor weinig aan veranderen.
                                  Dat laatste heft het eerste toch gewoon op?! Als mazda maar 1 wagen laat meespelen zal mazda daarvoor een wegingsfactor toegewezen krijgen. De totale ranking gebeurt dus evenwichtig...anders heeft die wegingsfactor geen nut

                                  Dat is nu net hét nut van die wegingsfactor he. Mazda laat maar 1 wagentje meespelen, mazda zal dus logischerwijs beter scoren...De punten van mazda zullen verrekend worden op basis van dat ene wagentje.

                                  VW laat 20 wagens meespelen, VW zal dus logischerwijs slechter scoren. De punten van VW zullen verrekend worden naar 20 wagens.

                                  Die wegingsfactor zorgt ervoor dat ieder merk met gelijke wapens kan strijden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    maar mazda heeft MEER dan 1 wagen in z'n gamma.

                                    er is gewoon info niet gebruikt! en daar helpt zo'n wegingsfactor niet tegen.

                                    en met moeilijk bedoelde ik dat het toch moeilijk is om met een wegingsfactor gewoon effe te zorgen dat mazda eerlijk vergeleken kan wordne met VW of toyota omdat er gewoon info niet gebruikt is. nl de de cijfers van de mazda 2,3,5,RX-8,...

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Ik volg je niet

                                      Als 10% van de klanten ontevreden is, maakt het toch niet uit hoeveel er verkocht zijn?
                                      Of bekijk ik bovenstaande cijfers verkeerd en is dat niet procentueel?
                                      Je redenering klopt wel. Maar als ik 1 wagen laat meespelen en jij 30 is de kans op kwaaltjes bij jouw veel groter dan bij mij. Zelfs wanneer je het 'gelijk' gaat omzetten in vergelijkbare percenten.

                                      De kans dan ik aan mijn ene wagen alle kwalen tegenkom die bij jouw 30 wagens kunnen voorvallen is al veel kleiner.

                                      Vandaar 't verhaal van Mazda. 't Is oneerlijk dat zij maar 1 model hebben in deze test en Toyota bvb 13. Maar als je een wegingsfactor gaat toepassen wordt dat verschil teniet gedaan. De weinig kwalen aan die ene mazda zullen veel minder doorwegen dan de massa kwalen aan die massa VW's...

                                      Daar verschiet ik eerlijk gezegd van

                                      zéker omdat je het voordeel van een corolla aanhaalt. Die zou ik nu ten alle tijden boven een Astra of Golf kiezen, ook al moest ik hem zelf niet betalen...

                                      Ik ben niet dat zwart-wit toyotamannnetje zoals velen denken hoor

                                      Bij de aankoop van m'n corolla heb ik sterk getwijfeld tussen de octavia en de corolla, waaruit af te leiden valt dat ik een vrij rationeel iemad ben, dat is ook zo. Ik zag bijzonder graag de Octavia om z'n gekende voordelen. Maar via via kon ik een corolla break op de kop tikken die een aanzienlijke hoop minder kostte dan de Octavia. Wij hadden net een huis gekocht dat wat verbouwd is, 2 opgroeiende kinderen...ik ben om begrijpelijke redenen voor de corolle gegaan.

                                      Maar als iemand mij morgen een auto laat kiezen die hij volledig voor me betaald en waar ik me nooit kopzorgen moet over maken (onderhoud, vervangauto's edm), dan kies ik bewust iets waarvan ik zeg 'tiens, daar wil ik ook wel 'es mee rijden'. Bijvoorbeeld een Golf break.

                                      Ik zal die nooit zelf kopen, ik vind die te duur voor wat 'ie is, te duur onderhoud en heb slechte ervaringen met VW. Maar als iemand die voor mij betaald? Graag. (en nog liever die BMW 1 )

                                      Comment


                                      • #79
                                        Is Jeep met zijn 85,3 zo onbetrouwbaar?

                                        Ik vind dat alle merken een mooi cijfer hebben.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                                          maar mazda heeft MEER dan 1 wagen in z'n gamma.

                                          er is gewoon info niet gebruikt! en daar helpt zo'n wegingsfactor niet tegen.

                                          en met moeilijk bedoelde ik dat het toch moeilijk is om met een wegingsfactor gewoon effe te zorgen dat mazda eerlijk vergeleken kan wordne met VW of toyota omdat er gewoon info niet gebruikt is. nl de de cijfers van de mazda 2,3,5,RX-8,...


                                          Ik weet ook dat mazda meer dan 1 wagen in z'n gamma heeft, ik heb het over deze test, van test aankoop waarin mazda slechts 1 wagen heeft meespelen, namelijk de 6.

                                          Vanzelfsprekend zal VW méér klachten op z'n naam hebben staan met de Fox, Polo, Golf, Jetta, Passat, Phaeton, Touareg enz... dan mazda met die ene 6.

                                          Ook wanneer je dit gaat omzetten naar procenten zal VW nog steeds meer problemen kennen, wat ergens logisch is...Vw heeft bijna 10x meer modellen.

                                          Maar wanneer je op die cijfers een wegingsfactor gaat toepassen, die duidelijk rekening houdt met het aantal modellen dat meespeelt heeft dat een invloed op de cijfers, zowel voor VW als voor Mazda. VW z'n cijfer zou normaal gezien positiever worden, dat van mazda negatiever.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X