Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenPas op hoor, citroën heeft die truuk de laatste 10 jaar geprobeerd. Maar ik heb toch niet echt de indruk dat de man in de straat dat nu plots de best mogelijke wagen lijkt te vinden.
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenKom kom, de zaak nu niet té erg van de pot gaan rukken hé. Het is vooral de laatste 10 a 15 jaar dat MB scheef is beginnen gaan. Japanners zijn al véél langer op onze markt dan dat hoor!
Bijkomend was het marktaandeel van MB in Europa een héél pak groter dan dat van alle Jappen samen.
MB heeft de zaak verkeerd aangepakt en zijn daardoor beginnen zakken. De kopieerzucht van de Japanners heeft daar maar een bijzonder klein aandeel in.
Dat Benz zich niet druk gaat maken om een Toyota Starlet of Suzuki swift lijkt me logisch...
En die kopieerzucht is niet negatief bedoelt he. ik geef ze gelijk. Ze hadden nu eenmaal een achterstand in te halen.
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenInderdaad, en dan duiken jaar na jaar dezelfde cijfers op. Een top tien met minstens 50% Aziatiche merken, de koreanen die naar omhoog klimmen en de duitsers die doorgaans net het gemiddelde halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk BerichtenEen Japanse top 4, dat is toch echt wel beschamend voor de Europese (Duitse) 'premium' merken. Als ik op dit moment een wagen zou kopen om 'op' te rijden (lees langer dan 3-4 leasing- of renting-jaren), dan zou het zeker ook een Jap zijn, vanwege bijzonder goede ervaring wat betreft betrouwbaarheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtendat lijkt me heel moeilijk te doen voor auto's...
Zoniet staat toch ieder merk met een klein aantal modellen op de eerste plaatsen? Lada, Dacia, Skoda...
Of stel het anders, wat een bucht moet Skoda zijn als ze met amper 3 modellen slechter scoren dat Toyota met 13 modellen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom dan een duitser leasen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWat is er moeilijk aan om bij zo'n onderzoek per merk het aantal modellen waarvan er cijfers zijn te laten wegen op de 'pechcijfers'?
Zoniet staat toch ieder merk met een klein aantal modellen op de eerste plaatsen? Lada, Dacia, Skoda...
Of stel het anders, wat een bucht moet Skoda zijn als ze met amper 2 modellen slechter scoren dat Toyota met 13 modelle?
Maar stel dat Bugatti meedoet. Én stel dat de Veyron een goede auto zou zijn (gewoon ff voor de fun, ook al is het maar 2 minuten) dan is het toch wél terecht dat ze hoog scoren, ze hebben 1 auto, en die zou dan goed zijn.
Ik ben van mening dat ze alle modellen moeten laten meetellen van 1 merk. Anders is er mogelijkheid dat er selectief is omgegaan met bepaalde merken door hun probleemmodellen niet op te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Hoe lang is Lexus op de markt in Sommige werelddelen als goedverkopend merk?
Dat Benz zich niet druk gaat maken om een Toyota Starlet of Suzuki swift lijkt me logisch...
En die kopieerzucht is niet negatief bedoelt he. ik geef ze gelijk. Ze hadden nu eenmaal een achterstand in te halen.
In de USA en Japan iets meer. Maar dan nog lijkt me dat beetje marktaandeel meer in Azie of USA niet op te wegen tegen het marktaandeel dat MB in de europa heeft.
MB heeft wat mij betreft zichzelf proberen voorbij te steken, misschien omwille van angst voor de Jappen (wat dan een complete misrekening was). Ze zijn nog steeds groot genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenJij denkt dat iedereen zomaar te kiezen heeft wat hij least? Ze zullen 't je niet komen vertellen maar er zijn er héél wat die moeten nemen wat hen opgedragen wordt.
Maar hij zegt duidelijk dat "mocht ik een wagen moeten oprijden en niet gewoon 3-4 jaar mee rijden".
Uit die uitspraak lijkt het mij dat hij een reden heeft waarom hij op 3-4 jaar tijd liever een duitser rijdt dan een Japanner.
Ik ben mij er ook van bewust dat er bij sommige bedrijven geen keuzes zijn, of je kan kiezen tussen Frits, Udo en Rudolf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAls er van Skoda maar 2 modellen meegerekend worden is dat inderdaad niet representatief.
Maar stel dat Bugatti meedoet. Én stel dat de Veyron een goede auto zou zijn (gewoon ff voor de fun, ook al is het maar 2 minuten) dan is het toch wél terecht dat ze hoog scoren, ze hebben 1 auto, en die zou dan goed zijn.
Ik ben van mening dat ze alle modellen moeten laten meetellen van 1 merk. Anders is er mogelijkheid dat er selectief is omgegaan met bepaalde merken door hun probleemmodellen niet op te nemen.
Maar 't gaat mij over 't feit dat Jann twijfelt of er een wegingsfactor is toegepast of niet.
Volg dan even mijn redenering: indien er geen wegingsfactor is toegepast wat is er dan aan de hand met bvb Skoda. Ze hebben amper 2 representatieve modellen, fabia en octavia, misschien nog ergens een verloren gereden felicia of een eenzaad in een Roomster of een Superb maar die laatste 3 gaan geen zware cijfers opleveren.
Als ze met 2 modellen de top 5 al niet kunnen halen is er toch iets catastrofaals verkeerd met dat merk?
Ofwel is 't dat laatste ofwel is er een wegingsfactor toegepast, wat me normaal lijkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom dan een duitser leasen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNeen, zo bedoel ik het niet.
Maar hij zegt duidelijk dat "mocht ik een wagen moeten oprijden en niet gewoon 3-4 jaar mee rijden".
Uit die uitspraak lijkt het mij dat hij een reden heeft waarom hij op 3-4 jaar tijd liever een duitser rijdt dan een Japanner.
Ik ben mij er ook van bewust dat er bij sommige bedrijven geen keuzes zijn, of je kan kiezen tussen Frits, Udo en Rudolf
Dan ook liever een Golf, Astra of zelfs BMW1.
Maar wanneer ik voor alles in m'n eigen zak moet tasten, dan liever niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenJaja, met dat laatste ben ik akkoord.
Maar 't gaat mij over 't feit dat Jann twijfelt of er een wegingsfactor is toegepast of niet.
Volg dan even mijn redenering: indien er geen wegingsfactor is toegepast wat is er dan aan de hand met bvb Skoda. Ze hebben amper 2 representatieve modellen, fabia en octavia, misschien nog ergens een verloren gereden felicia of een eenzaad in een Roomster of een Superb maar die laatste 3 gaan geen zware cijfers opleveren.
Als ze met 2 modellen de top 5 al niet kunnen halen is er toch iets catastrofaals verkeerd met dat merk?
Ofwel is 't dat laatste ofwel is er een wegingsfactor toegepast, wat me normaal lijkt.
maar het ging erom dat niet het hele gamma in acht is genomen.Waardoor je in mijn ogen vervormde resultaten krijgt. En daar zal een wegingsfactor weinig aan veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAls ik eerlijk moet zijn en ik morgen een wagen kan kiezen die 100% gefinancierd wordt door de firma, dan koop ik ook geen corolla meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIn Europa allesinds nog steeds niet. Daar hoeft MB zéker geen schrik van te hebben, al was het maar omdat ze niet kunnen doorbreken op de leasemarkt.
In de USA en Japan iets meer. Maar dan nog lijkt me dat beetje marktaandeel meer in Azie of USA niet op te wegen tegen het marktaandeel dat MB in de europa heeft.
MB heeft wat mij betreft zichzelf proberen voorbij te steken, misschien omwille van angst voor de Jappen (wat dan een complete misrekening was). Ze zijn nog steeds groot genoeg.
Hun grootste probleembakken van de laatste jaren waren de W210 E-klasse uit 1995 en de W163 ML uit 1998. "De eerste SUV ter wereld" vanaf wanneer was de Lexus LX verkrijgbaar in Amerika? 1996 toch he...
Maar inderdaad, benz heeft te krampachtig gereageerd uit schrik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenJaja, met dat laatste ben ik akkoord.
Als 10% van de klanten ontevreden is, maakt het toch niet uit hoeveel er verkocht zijn?
Of bekijk ik bovenstaande cijfers verkeerd en is dat niet procentueel?
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAls ik eerlijk moet zijn en ik morgen een wagen kan kiezen die 100% gefinancierd wordt door de firma, dan koop ik ook geen corolla meer.
Daar verschiet ik eerlijk gezegd van
zéker omdat je het voordeel van een corolla aanhaalt. Die zou ik nu ten alle tijden boven een Astra of Golf kiezen, ook al moest ik hem zelf niet betalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtendat er een wegingsfactor is gebruikt zal wel zijn zekers! anders krijg je inderdaad resultaten zoals je aanhaalde...
maar het ging erom dat niet het hele gamma in acht is genomen.Waardoor je in mijn ogen vervormde resultaten krijgt. En daar zal een wegingsfactor weinig aan veranderen.
Dat is nu net hét nut van die wegingsfactor he. Mazda laat maar 1 wagentje meespelen, mazda zal dus logischerwijs beter scoren...De punten van mazda zullen verrekend worden op basis van dat ene wagentje.
VW laat 20 wagens meespelen, VW zal dus logischerwijs slechter scoren. De punten van VW zullen verrekend worden naar 20 wagens.
Die wegingsfactor zorgt ervoor dat ieder merk met gelijke wapens kan strijden.
Comment
-
maar mazda heeft MEER dan 1 wagen in z'n gamma.
er is gewoon info niet gebruikt! en daar helpt zo'n wegingsfactor niet tegen.
en met moeilijk bedoelde ik dat het toch moeilijk is om met een wegingsfactor gewoon effe te zorgen dat mazda eerlijk vergeleken kan wordne met VW of toyota omdat er gewoon info niet gebruikt is. nl de de cijfers van de mazda 2,3,5,RX-8,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIk volg je niet
Als 10% van de klanten ontevreden is, maakt het toch niet uit hoeveel er verkocht zijn?
Of bekijk ik bovenstaande cijfers verkeerd en is dat niet procentueel?
De kans dan ik aan mijn ene wagen alle kwalen tegenkom die bij jouw 30 wagens kunnen voorvallen is al veel kleiner.
Vandaar 't verhaal van Mazda. 't Is oneerlijk dat zij maar 1 model hebben in deze test en Toyota bvb 13. Maar als je een wegingsfactor gaat toepassen wordt dat verschil teniet gedaan. De weinig kwalen aan die ene mazda zullen veel minder doorwegen dan de massa kwalen aan die massa VW's...
Daar verschiet ik eerlijk gezegd van
zéker omdat je het voordeel van een corolla aanhaalt. Die zou ik nu ten alle tijden boven een Astra of Golf kiezen, ook al moest ik hem zelf niet betalen...
Ik ben niet dat zwart-wit toyotamannnetje zoals velen denken hoor
Bij de aankoop van m'n corolla heb ik sterk getwijfeld tussen de octavia en de corolla, waaruit af te leiden valt dat ik een vrij rationeel iemad ben, dat is ook zo. Ik zag bijzonder graag de Octavia om z'n gekende voordelen. Maar via via kon ik een corolla break op de kop tikken die een aanzienlijke hoop minder kostte dan de Octavia. Wij hadden net een huis gekocht dat wat verbouwd is, 2 opgroeiende kinderen...ik ben om begrijpelijke redenen voor de corolle gegaan.
Maar als iemand mij morgen een auto laat kiezen die hij volledig voor me betaald en waar ik me nooit kopzorgen moet over maken (onderhoud, vervangauto's edm), dan kies ik bewust iets waarvan ik zeg 'tiens, daar wil ik ook wel 'es mee rijden'. Bijvoorbeeld een Golf break.
Ik zal die nooit zelf kopen, ik vind die te duur voor wat 'ie is, te duur onderhoud en heb slechte ervaringen met VW. Maar als iemand die voor mij betaald? Graag.(en nog liever die BMW 1
)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenmaar mazda heeft MEER dan 1 wagen in z'n gamma.
er is gewoon info niet gebruikt! en daar helpt zo'n wegingsfactor niet tegen.
en met moeilijk bedoelde ik dat het toch moeilijk is om met een wegingsfactor gewoon effe te zorgen dat mazda eerlijk vergeleken kan wordne met VW of toyota omdat er gewoon info niet gebruikt is. nl de de cijfers van de mazda 2,3,5,RX-8,...
Ik weet ook dat mazda meer dan 1 wagen in z'n gamma heeft, ik heb het over deze test, van test aankoop waarin mazda slechts 1 wagen heeft meespelen, namelijk de 6.
Vanzelfsprekend zal VW méér klachten op z'n naam hebben staan met de Fox, Polo, Golf, Jetta, Passat, Phaeton, Touareg enz... dan mazda met die ene 6.
Ook wanneer je dit gaat omzetten naar procenten zal VW nog steeds meer problemen kennen, wat ergens logisch is...Vw heeft bijna 10x meer modellen.
Maar wanneer je op die cijfers een wegingsfactor gaat toepassen, die duidelijk rekening houdt met het aantal modellen dat meespeelt heeft dat een invloed op de cijfers, zowel voor VW als voor Mazda. VW z'n cijfer zou normaal gezien positiever worden, dat van mazda negatiever.
Comment
Comment