Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ik ben niet dat zwart-wit toyotamannnetje zoals velen denken hoor

Bij de aankoop van m'n corolla heb ik sterk getwijfeld tussen de octavia en de corolla, waaruit af te leiden valt dat ik een vrij rationeel iemad ben, dat is ook zo. Ik zag bijzonder graag de Octavia om z'n gekende voordelen. Maar via via kon ik een corolla break op de kop tikken die een aanzienlijke hoop minder kostte dan de Octavia. Wij hadden net een huis gekocht dat wat verbouwd is, 2 opgroeiende kinderen...ik ben om begrijpelijke redenen voor de corolle gegaan.

Maar als iemand mij morgen een auto laat kiezen die hij volledig voor me betaald en waar ik me nooit kopzorgen moet over maken (onderhoud, vervangauto's edm), dan kies ik bewust iets waarvan ik zeg 'tiens, daar wil ik ook wel 'es mee rijden'. Bijvoorbeeld een Golf break.

Ik zal die nooit zelf kopen, ik vind die te duur voor wat 'ie is, te duur onderhoud en heb slechte ervaringen met VW. Maar als iemand die voor mij betaald? Graag. (en nog liever die BMW 1 )
    Dat zwart-wit bedoelde ik niet.

Maar gewoon, de corolla vind ik de enige wagen die in zijn klasse qua uiterlijk mij aanstaat.

(De BMW 1 reken ik wel tot een andere klasse, gezien de prijs)

Ahja, en die Golf Break vind ik eruitzien als een japanner

Comment

Ik weet ook dat mazda meer dan 1 wagen in z'n gamma heeft, ik heb het over deze test, van test aankoop waarin mazda slechts 1 wagen heeft meespelen, namelijk de 6.

Vanzelfsprekend zal VW méér klachten op z'n naam hebben staan met de Fox, Polo, Golf, Jetta, Passat, Phaeton, Touareg enz... dan mazda met die ene 6.

Ook wanneer je dit gaat omzetten naar procenten zal VW nog steeds meer problemen kennen, wat ergens logisch is...Vw heeft bijna 10x meer modellen.

Maar wanneer je op die cijfers een wegingsfactor gaat toepassen, die duidelijk rekening houdt met het aantal modellen dat meespeelt heeft dat een invloed op de cijfers, zowel voor VW als voor Mazda. VW z'n cijfer zou normaal gezien positiever worden, dat van mazda negatiever.
      nee nee...dat bedoel ik niet...

ik heb het over de variabiliteit van betrouwbaarheid tussen de modellen van mazda zelf die niet in rekening is gebracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
        Is Jeep met zijn 85,3 zo onbetrouwbaar?

Ik vind dat alle merken een mooi cijfer hebben.
        Als 100% = betrouwbaarst is dat niet zo bijster goed te noemen.
        Maar alles hangt af van de lat die je legt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
          nee nee...dat bedoel ik niet...

ik heb het over de variabiliteit van betrouwbaarheid tussen de modellen van mazda zelf die niet in rekening is gebracht.
          Ja akkoord, als mazda een model in z'n gamma heeft dat werkelijk iedere 15km in panne valt heb je gelijk. Is dat zo?

Comment

Ja akkoord, als mazda een model in z'n gamma heeft dat werkelijk iedere 15km in panne valt heb je gelijk. Is dat zo?
            de 2 is niks meer als een fiesta die in spanje van de band rolde...en waarvan ze in japan zo tevredne waren dat ze deze nu compleet terug in japan assembleren... dus ja

de wankelmotor van mazda is fragieler dan een conventionele motor...dus ja.

de 6 heeft geen PSA-Ford diesel, die geacht worden minder betrouwbaar te zijn dan de zelf ontworpen 2.0 diesel...dus ja

Comment

het zou mazda niet volledig naar beneden halen, maar het zou wel het verschil tussen 1e of 3e plaats kunnen betekenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Dat zwart-wit bedoelde ik niet.

Maar gewoon, de corolla vind ik de enige wagen die in zijn klasse qua uiterlijk mij aanstaat.

(De BMW 1 reken ik wel tot een andere klasse, gezien de prijs)

Ahja, en die Golf Break vind ik eruitzien als een japanner
                Ahzo. Das ieder een smaak he. 'k Vind hem niet lelijk maar zeker niet de mooiste op de markt. Z'n betrouwbaarheid en vooral lage rijkosten maakt veel goed.

Maar iedereen is wel een beetje gevoelig voor status, ook ik of zelfs ik.

Ik heb alleen wat 't schijt aan al diegenen die zo graag komen aanhuppelen met hun opperste duitse degelijkheid, waar al jaren steeds meer van afvalt. En dan komen we terug bij het onderwerp van dit topic...wat dat alleen maar bewijst.

Comment

het zou mazda niet volledig naar beneden halen, maar het zou wel het verschil tussen 1e of 3e plaats kunnen betekenen
                  De andere merken, doen daar alle voornaamste modellen in mee?

En
                  Voor Toyota: de land cruiser 90?
                  Voor VW: de Touareg?

Comment

De andere merken, doen daar alle voornaamste modellen in mee?

En
                    Voor Toyota: de land cruiser 90?
                    Voor VW: de Touareg?
                    wel kijk...wou ik ook zeggen, als die ook niet meedoen... wat is dan het nut van het onderzoek?? doe het dan per model hé!

en daar kom ik dus terug op m'n oorspronkelijk punt....

brolonderzoek

Comment

wel kijk...wou ik ook zeggen, als die ook niet meedoen... wat is dan het nut van het onderzoek?? doe het dan per model hé!

en daar kom ik dus terug op m'n oorspronkelijk punt....

brolonderzoek

Niet helemaal. Mazda kan wat gaan schommelen tussen plaats 1 en 3, VW kan wat zakken of stijgen maar nooit erg veel.

Een rode lijn is er steeds door te halen, al jaren aan een stuk.

De eerste plaatsen worden steevast bezet door Japanners.
                      Koreanen rukken op.
                      Duitsers halen met moeite de helft
                      En fransen en Italianen hangen onderaan de ladder.

Comment

Niet helemaal. Mazda kan wat gaan schommelen tussen plaats 1 en 3, VW kan wat zakken of stijgen maar nooit erg veel.

Een rode lijn is er steeds door te halen, al jaren aan een stuk.

De eerste plaatsen worden steevast bezet door Japanners.
                        Koreanen rukken op.
                        Duitsers halen met moeite de helft
                        En fransen en Italianen hangen onderaan de ladder.
                        en onderzoek moet geen rode draad geven he! Iedereen weet hoe die eruit ziet. Zulke zever moet duidelijk zeggen hoe het met elk merk gesteld is!

maar dat is persoonlijk, ik vind dat als je een onderzoek doet, je dat goed moet doen.

Comment

en onderzoek moet geen rode draad geven he! Iedereen weet hoe die eruit ziet. Zulke zever moet duidelijk zeggen hoe het met elk merk gesteld is!

maar dat is persoonlijk, ik vind dat als je een onderzoek doet, je dat goed moet doen.
                          Dat is het probleem in onze hedendaagse maatschappij. 't Zelfde met de autobladen, welk blad durft er vandaag nog een auto uit mekaar vijzen en hun ongezouten mening op papier zetten? Geen enkele.

Indien ze 't wél doen kunnen ze een grote cover de volgende keer vergeten en dat willen ze niet.

Maar alle onderzoeken naast mekaar leveren wél verdacht veel vrij identieke resultaten op

Comment

Dat is het probleem in onze hedendaagse maatschappij. 't Zelfde met de autobladen, welk blad durft er vandaag nog een auto uit mekaar vijzen en hun ongezouten mening op papier zetten? Geen enkele.

Indien ze 't wél doen kunnen ze een grote cover de volgende keer vergeten en dat willen ze niet.

Maar alle onderzoeken naast mekaar leveren wél verdacht veel vrij identieke resultaten op
                            daar is niks verdacht aan, dat is gewoon zo!!

en dat van die autos uit elkaar vijzen, dat zou echt eens terug mogen komen!! elke auto rijd goed de 1e kilometers...

Comment

daar is niks verdacht aan, dat is gewoon zo!!
                              't was eigenlijk dat wat ik bedoelde. Als je al jaren na mekaar dezelfde resultaten krijgt (met hier en daar wel wat plaatsverschuivingen maar nooit grote veranderingen) is er iets van aan. Zo simpel als dat.

en dat van die autos uit elkaar vijzen, dat zou echt eens terug mogen komen!! elke auto rijd goed de 1e kilometers...
                              Japanners en vooral koreanen schreeuwen erom (zo zou Hyundai bijzonder graag bewijzen hoe stevig de getz wel is) en duitsers proberen het met alle mogelijke middelen te vermijden, blitse covers zijn een goed middel.

Comment

Ouders beschikken over een Toyota (Carina E).
                                Via leasing (werk) beschik ik over een Volkswagen.
                                Ik kan dus vergelijken en oordelen.

Waarom een Duitse Leasingcar? Heel simpel: zeker niet omdat Duitse wagens het beste scoren (prijs/kwaliteit). Enkel en alleen omdat de europese merken meer toeleveranciers hebben in onze regio. En er mogelijk klanten (van mijn werk) verbondenheid hebben met 1 van deze toeleveranciers.
                                Wat betreft de japanse merken is hun aanwezigheid in de Belgische automobielindustrie eerder beperkt. Terwijl de Duitse merken voor onderdelen her en der in België Shoppen.
                                Dit is ook meteen de verklaring waarom zoveel limburgers met Ford rijden.
                                Dus antwoord is puur zakelijk.

Over onze Toyota, 1 woord: onverslijtbaar!
                                Voor een wagen van 10 jaar oud rijdt hij overigens zeer goed. De wagen ging enkel nog maar in de garage voor smeerbeurten, distributieriem, remschijven & banden vervangen.
                                Verder nog geen uiterlijke slijtage merkbaar. Daarom ook dat de garage contact heeft opgenomen met ons en een degelijk bod heeft gedaan omdat er zoveel vraag is naar occasie toyota's.

Over mijn Volkswagen: 1 jaar oud: totaal aantal garagebezoeken in dat jaar: 5!!
                                elektrische ramen werkten niet meer, koplampen defect (na 2 maanden), ruitenwissers defect, airco defect,........

Comment

De grootste leasingpark zijn vooral Duitse wagens.

Het beste is dat men 2 soort wagens indeeld nl; onder privé en leasing.

Het ge(mis)bruik van een leasingwagen valt ook in deze statistiek!

Ik ken de leasingwagengebruiker maar al te goed. Een motor warm rijden kennen ze niet, borduren evenmin en als de kleine met de elektrische ruitenheffers continu speelt, laten ze hem maar begaan,....

Privégebruik ligt toch nog een stukje anders zenne

Comment

Den Duits is populair bij leasing omdat er op de tweedehandsmarkt veel vraag naar is, meer dan naar een Japanner. En omdat veel bedrijven willen dat hun werknemers met Duitse wagens rijden.

Toen ik ging horen voor mijn A3 en werd gevraagd met wat ik nu reed, keek de man raar toen ik 'Toyota Corolla' antwoordde. Hij stelde dat het in veel bedrijven verboden was om Oosterse wagens te bestellen.

Reden? Kweenie, instandhouding van de West-Europese markt?
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                      Den Duits is populair bij leasing omdat er op de tweedehandsmarkt veel vraag naar is, meer dan naar een Japanner. En omdat veel bedrijven willen dat hun werknemers met Duitse wagens rijden.

Toen ik ging horen voor mijn A3 en werd gevraagd met wat ik nu reed, keek de man raar toen ik 'Toyota Corolla' antwoordde. Hij stelde dat het in veel bedrijven verboden was om Oosterse wagens te bestellen.

Reden? Kweenie, instandhouding van de West-Europese markt?
                                      - Er is evenveel ( mss zelfs meer ) vraag naar Jappaners
                                      - Instandhouding van de EU ?? Hoeveel auto's worden er nog in Europa zelf gemaakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                        - Instandhouding van de EU ?? Hoeveel auto's worden er nog in Europa zelf gemaakt?
                                        Voor de particuliere merkt wel denk ik. Daar speelt betrouwbaarheid veel meer mee dan bij de keuze van een firmawagen. (Stefanus?)

Particulier haalde ik het niet in mijn hoofd om een A3 Sportback te bestellen, wegens veel te duur. Maar het is wel een van de wagens met een verschrikkelijke herverkoopwaarde, zodat die voor leasing wel interessant is, en voor mij zelfs voordeliger uitkomt.

En een A3 Sportback komt uit brussel. Vulva"s maken ze in Gent, Astra's in Antwerpen...
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          Automotive is een enorm grote nijverheid in België, dus er worden hier dan misschien geen volledige auto's meer gemaakt.
                                          Onderdelen des te meer: ruitenwissers, elektronica, coatings,....

Comment

Working...
                                          X