Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten

Ik ken de leasingwagengebruiker maar al te goed. Een motor warm rijden kennen ze niet, borduren evenmin en als de kleine met de elektrische ruitenheffers continu speelt, laten ze hem maar begaan,....

Privégebruik ligt toch nog een stukje anders zenne
    Ik heb nog geen kleine. Ik laat mijn motor wel warm rijden.
    Die defecten aan mijn vw waren goed gekend in de garage en dus veel voorkomend!

Comment

De grootste leasingpark zijn vooral Duitse wagens.

Het beste is dat men 2 soort wagens indeeld nl; onder privé en leasing.

Het ge(mis)bruik van een leasingwagen valt ook in deze statistiek!

Ik ken de leasingwagengebruiker maar al te goed. Een motor warm rijden kennen ze niet, borduren evenmin en als de kleine met de elektrische ruitenheffers continu speelt, laten ze hem maar begaan,....

Privégebruik ligt toch nog een stukje anders zenne

Dat bedoelde ik dus met typische AW-argumenten. We worden opnieuw maar 'es met de neus op de feiten gedrukt dus het snel even op de leaserijder gaan steken. Makkelijk en eenvoudig.

En wat doen we met Skoda? Die hebben een veel kleiner aandeel in de leasemarkt (eigenlijk enkel die octavia die voor 'n deel geleased wordt) en die scoort eigenlijk ook maar gemiddeld?

Comment

De pannenstatistieken van ADAC geven weer een ander/beter beeld over de betrouwbaarheid van wagens. Hier scoren de Europese merken het hoogt/best

http://www.adac.de/images/Pannenstatistik2006_tcm8-179730.pdf

Ja vooral, je moet vooral de statistieken lezen die je wil lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
          Wat mijzelve betreft, omdat ik bij de Japanse merken mijn goesting niet vind op dit moment in de categorie waar ik zoek, en da's dan puur op uiterlijk en rijgedrag. En 3 of 4 jaar houden ze het normaal gezien wel vol zonder al te gortige defecten.

Dan heb jij geluk jongeman.

Ik denk gewoon dat de Duitsers momenteel net iets teveel bezig zijn met de pk-strijd, en de betrouwbaarheid over t hoofd zien...
          Zie maar naar de nieuwe 2 liter diesel motor, hoeveel turbo's zijn daar al van kapot.
          Mijn schoonmoeder haar 530d, die echt verschrikkelijk vele in de garage stond.

Een kennis van me heeft een A6 3.0 TDI, ook die had miserie al om in het begin. Nu is t stabiel naar t schijnt. Idem met iemand die een Allroad heeft, ...

De duitsers zijn niet meer wat ze geweest zijn wat betreft betrouwbaarheid en stevigheid. Hopelijk zien andere mensen dit nu ook nog in.

Ik heb inderdaad gezegd dat Toyota momenteel geen wagens maakt die me aanspreken, maar voor de betrouwbaarheid: petje af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
            Da's toch allemaal kwestie van smaak,of vergis ik me daarin?
            jij vergist je daarin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
              - Er is evenveel ( mss zelfs meer ) vraag naar Jappaners
              - Instandhouding van de EU ?? Hoeveel auto's worden er nog in Europa zelf gemaakt?
              De vraag naar japanners op de leasemarkt begint sterk te stijgen. Op de particuliere markt is ze nog steeds heel groot. Indien men de maandelijkse verkoopcijfers zou opsplitsen in particulier/professioneel zou de top er helemaal anders uitzien.

Zeker wanneer je weet dat 80% van alle verkochtte Audi's of 75% van de Belgische Passat's voor de leasemarkt bestemd zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Voor de particuliere merkt wel denk ik. Daar speelt betrouwbaarheid veel meer mee dan bij de keuze van een firmawagen. (Stefanus?)

Particulier haalde ik het niet in mijn hoofd om een A3 Sportback te bestellen, wegens veel te duur. Maar het is wel een van de wagens met een verschrikkelijke herverkoopwaarde, zodat die voor leasing wel interessant is, en voor mij zelfs voordeliger uitkomt.

En een A3 Sportback komt uit brussel. Vulva"s maken ze in Gent, Astra's in Antwerpen...
              Betrouwbaarheid heeft Toyota gemaakt wat het vandaag is. Niets meer en niets minder. Voor de particuliere markt is dat een bijzonder belangrijk argument.

Voor een firmawagen is dat het ook, maar eigenlijk slechts de eerste 5 jaar, algemeen gezien. Daarna wordt 'ie verkocht. En aangezien praktisch iedere constructeur vandaag 3 jaar garantie heeft is betrouwbaarheid bij de leasemarkt amper een argument. Renault of Peugeot doen het heel goed in lease en staan nochtans onderaan de statistiek. Das duidelijk.

Afkomst van een wagen is zeer relatief. Toyota is momenteel de 5e grootste werkgever op automobielvlak in België. En nu VW hier praktisch weg is kan je stellen dat je beter een Avensis dan een Passat koopt, als het op Belgische werkgelegenheid aankomt.

En dan nog, Hyundai en Kia hebben een contract afgesloten met een testbedrijf in Brugge. Je kan dus evengoed zeggen ik koop een i30 want daar wordt in België aan gewerkt dan ik koop een Golf want de ruitenwissers komen van België.

Oorspronkelijk geplaatst door jakkevdk Bekijk Berichten
              Ik heb nog geen kleine. Ik laat mijn motor wel warm rijden.
              Die defecten aan mijn vw waren goed gekend in de garage en dus veel voorkomend!
              Doe geen moeite, sommigen hier zijn op dat gebied oost indisch blind en selectief doof.
              Last edited by ; 03/01/2008, 18:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                Den Duits is populair bij leasing omdat er op de tweedehandsmarkt veel vraag naar is, meer dan naar een Japanner. En omdat veel bedrijven willen dat hun werknemers met Duitse wagens rijden.

Toen ik ging horen voor mijn A3 en werd gevraagd met wat ik nu reed, keek de man raar toen ik 'Toyota Corolla' antwoordde. Hij stelde dat het in veel bedrijven verboden was om Oosterse wagens te bestellen.

Reden? Kweenie, instandhouding van de West-Europese markt?
                Duitsers zijn inderdaad op de leasemarkt nog steeds meer geliefd dan Aziaten.

Vooreerst heel waarschijnlijk om hun klinkende namen. Audi, BMW of Mercedes hebben nog steeds iets 'edels' aan hun merknaam hangen.
                Praktisch niemand is onvatbaar voor prestige of status en voor velen is het dus een kans 'es met een BMW' gereden te kunnen hebben, misschien omdat het hen privé niet zou lukken.

Dat het voor een groot deel om prestige draait is te merken aan bvb Lexus. Bij de introductie van de IS was er vrij veel vraag naar op gebied van Leasen. Lexus heeft zichzelf daar eigenlijk wat dood gedaan want door hun zwaardere dieselmotoren (2.2d) is een lexus leasen een pak duurder dan bvb een BMW. Ik krijg een Golf klinkt blijkbaar nog steeds iets mooier dan ik krijg een cee'd.

Daar komen we op het 2e teer punt: de motorisatie. Duitsers passen hun motoren makkelijker aan aan ons fiscaal systeem. VW biedt de 1.9TDI aan of bvb ook de 2.0TDI met 136pk. Normaal was 't 140 maar ze hebben er 4 afgeprutst waardoor ze in een goedkopere schaal vielen. Aziaten doen dat amper. 't Is te zeggen, nu begint het.

En tot slot hebben ze een veel homogener modellenaanbod. De Golf, de Golf plus, de Golf Variant...de klant heeft de keuze uit 3 wagens die qua huurbedrag amper uit mekaar liggen. Toyota heeft de Auris, punt.

Stel ik wil een kleine monovolume leasen: dan kan ik een Golf plus kiezen of een Focuc C-max, een Renault Scenic, allemaal te verkrijgen met dezelfde motoren als de standaard golf, focus of megane- motoren die ook voor de particuliere klant (bij verkoop na 5j) interessant zijn.

Aziaten hebben dat veel minder. Ik kan een corolla leasen. Maar wil ik een monovolume, dan moet ik die monovolume corolla Verso nemen. Motor? 2.2 diesel => duur in lease, duur in taksen en moeilijk te verkopen aan een particuliere klant => inruilwaarde ligt lager => leaseprijs is hoger.

Samengevat denk ik dus:

- ze hebben nog steeds 'naam'
                - ze bieden fiscaal aantrekkelijkere motoren
                - de modellen spreken aan
                - de inruilwaarde ligt iets hoger doordat ze een veel groter modellen- en motorenaanbod hebben,
                waardoor ze makkelijker verkopen op de occasiemarkt.

Particulier gezien is de inruilwaarde veel minder groot. Een Golf 1.9TDI90 met < 100.000km zal na 5 jaar niet bijster veel méér waard zijn dan een Corolla of een Mazda 3.
                Last edited by ; 03/01/2008, 18:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Dat bedoelde ik dus met typische AW-argumenten. We worden opnieuw maar 'es met de neus op de feiten gedrukt dus het snel even op de leaserijder gaan steken. Makkelijk en eenvoudig.

En wat doen we met Skoda? Die hebben een veel kleiner aandeel in de leasemarkt (eigenlijk enkel die octavia die voor 'n deel geleased wordt) en die scoort eigenlijk ook maar gemiddeld?
                  Ik ben al eens een lijsten tegengekomen dat Skoda helemaal bovenaan stond. Misschien dat hun klanten minder kritisch zijn? Misschien minder nieuwe techniek?

Al dacht ik toch dat Skoda dezelfde techniek met VW deelde, waardoor ze op gelijk voeten "zouden moeten" staan qua betrouwbaarheid

Comment

Doe geen moeite, sommigen hier zijn op dat gebied oost indisch blind en selectief doof.
                    Je gaat mij de leasingrijders toch niet leren kennen zekers

Comment

Ik ben al eens een lijsten tegengekomen dat Skoda helemaal bovenaan stond. Misschien dat hun klanten minder kritisch zijn? Misschien minder nieuwe techniek?

Al dacht ik toch dat Skoda dezelfde techniek met VW deelde, waardoor ze op gelijk voeten "zouden moeten" staan qua betrouwbaarheid
                      Hoe het komt weet ik niet, maar het toont wel aan dat de duitse merken hun lage plaats niet alleen te danken hebben aan de leaserijders die de wagens zouden afbreken.

Skoda is voor 99% een VW, heeft veel minder aantrek in lease dan VW (het is zowat enkel de octavia die geleased wordt, de Roomster, Fabia en Superb zijn voor 't grootste deel particuliere aankopen) en toch scoren ze maar medium.

Comment

Duitsers zijn inderdaad op de leasemarkt nog steeds meer geliefd dan Aziaten.

Vooreerst heel waarschijnlijk om hun klinkende namen. Audi, BMW of Mercedes hebben nog steeds iets 'edels' aan hun merknaam hangen.
                        Praktisch niemand is onvatbaar voor prestige of status en voor velen is het dus een kans 'es met een BMW' gereden te kunnen hebben, misschien omdat het hen privé niet zou lukken.

Dat het voor een groot deel om prestige draait is te merken aan bvb Lexus. Bij de introductie van de IS was er vrij veel vraag naar op gebied van Leasen. Lexus heeft zichzelf daar eigenlijk wat dood gedaan want door hun zwaardere dieselmotoren (2.2d) is een lexus leasen een pak duurder dan bvb een BMW. Ik krijg een Golf klinkt blijkbaar nog steeds iets mooier dan ik krijg een cee'd.

Daar komen we op het 2e teer punt: de motorisatie. Duitsers passen hun motoren makkelijker aan aan ons fiscaal systeem. VW biedt de 1.9TDI aan of bvb ook de 2.0TDI met 136pk. Normaal was 't 140 maar ze hebben er 4 afgeprutst waardoor ze in een goedkopere schaal vielen. Aziaten doen dat amper. 't Is te zeggen, nu begint het.

En tot slot hebben ze een veel homogener modellenaanbod. De Golf, de Golf plus, de Golf Variant...de klant heeft de keuze uit 3 wagens die qua huurbedrag amper uit mekaar liggen. Toyota heeft de Auris, punt.

Stel ik wil een kleine monovolume leasen: dan kan ik een Golf plus kiezen of een Focuc C-max, een Renault Scenic, allemaal te verkrijgen met dezelfde motoren als de standaard golf, focus of megane- motoren die ook voor de particuliere klant (bij verkoop na 5j) interessant zijn.

Aziaten hebben dat veel minder. Ik kan een corolla leasen. Maar wil ik een monovolume, dan moet ik die monovolume corolla Verso nemen. Motor? 2.2 diesel => duur in lease, duur in taksen en moeilijk te verkopen aan een particuliere klant => inruilwaarde ligt lager => leaseprijs is hoger.

Samengevat denk ik dus:

- de inruilwaarde ligt iets hoger doordat ze een veel groter modellen- en motorenaanbod hebben,

Particulier gezien is de inruilwaarde veel minder groot. Een Golf 1.9TDI90 met < 100.000km zal na 5 jaar niet bijster veel méér waard zijn dan een Corolla of een Mazda 3.
                        = Dus aan het einde van de rekening wilt iedereen weer een(zijne) vertrouwde Duitse wagen

Comment

Je gaat mij de leasingrijders toch niet leren kennen zekers
                          Je scheert ze allemaal over 1 kam en gebruikt ze dan als argument voor de lage score van de duitse merken

Comment

= Dus aan het einde van de rekening wilt iedereen weer een(zijne) vertrouwde Duitse wagen
                            Die conclussie trek jij, niet ik. Waar haal je trouwens uit dat 'iedereen' een duitse wagen wil? Ik vind dat nergens terug.

Comment

Hoe het komt weet ik niet, maar het toont wel aan dat de duitse merken hun lage plaats niet alleen te danken hebben aan de leaserijders die de wagens zouden afbreken.

Skoda is voor 99% een VW, heeft veel minder aantrek in lease dan VW (het is zowat enkel de octavia die geleased wordt, de Roomster, Fabia en Superb zijn voor 't grootste deel particuliere aankopen) en toch scoren ze maar medium.
                              Ja in deze lijst, maar er zijn ook al lijsten langs geweest waar Skoda helemaal bovenaan stond Moeten we dan die lijsten ook in twijfel trekken zoals de meeste mensen hem in twijfel trekken? Of zijn het de Oost Indisch blind en selectieve rijders/liefhebbers(zoals jij ze noemt ) die deze met hand en tand willen verdedigen waardoor ze meer voet hier EU krijgen en zo hun positie kunnen versterken.

Ik geloof niet dat Cardoen ooit zal zeggen dat een Chinese auto slecht en onveilig is

Een belangrijkste punt is dat de toeleveranciers van Oost Indische auto's allemaal uit EU komen (Bosch & Co )

Comment

Die conclussie trek jij, niet ik. Waar haal je trouwens uit dat 'iedereen' een duitse wagen wil? Ik vind dat nergens terug.
                                Wat je getijpt hebt, heb je getijpt

Samengevat denk ik dus:

Comment

Je scheert ze allemaal over 1 kam en gebruikt ze dan als argument voor de lage score van de duitse merken
                                  Leen mij jou wagen voor 1 uurtje en gegarandeerd mag je er morgen mee naar de garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                    Hyundai en KIA zijn 'betrouwbaarder ' dan Volkswagen / Mercedes / Audi / ...
                                    Iedereen weet dat dat van geen kanten klopt.
                                    Met merken als VW, Mercedes en Audi wordt "gereden".
                                    Mazda's, Toyota's en dergelijke staan meer in de huisgarage dan wat anders. Tuurlijk dat die dan betrouwbaarder zijn.

Comment

Leen mij jou wagen voor 1 uurtje en gegarandeerd mag je er morgen mee naar de garage
                                      En omdat jij een wagen na één uurtje naar de knoppen krijgt doet iedere leaserijder dat?

Einde discussie lijkt me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                        Mazda's, Toyota's en dergelijke staan meer in de huisgarage dan wat anders. Tuurlijk dat die dan betrouwbaarder zijn.
                                        Geef dan is een waterdichte uitleg waarom skoda niet in de top 5 staat. Hét brave huisvadermerk van Volkswagen?

Als we jouw redenering volgen zou er met BMW dan niet gereden worden, aangezien die op de 5e plaats staat...? Neen jwv50, je faalt.
                                        Last edited by ; 03/01/2008, 20:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          Dat is de nagel op de kop

Comment

Working...
                                          X