Oorspronkelijk geplaatst door Luke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje & Coie de eerste wagen had met elektrische ruitenheffers en spiegels kan ik niet zo onmiddellijk terug vinden, maar ik denk toch dat het wel eens de Amerikanen of Duitsers zouden kunnen zijn. Japanse wagens waren in de jaren 70 sobere auto's waar zulke luxe opties niet bestonden.
Maar in de 'auto voor 't gewone volk' zaten ze zeker eerst in de Jappen.
Trouwens, Japanners waren in de jaren '70 zéér rijkelijk uitgerust tov de europese concurentie. Een Japanner had namelijk geen optielijst, alles zat er standaard op en aan. De optielijsten hebben hun intrede gedaan halverwege jaren '80.
Comment
-
Een van de hoofdredenen waarom Toyota aan het zakken is in de statistieken staat hier nog niet vermeld.
Sinds Toyota beginnen produceren is in Europa (Aygo, Yaris, Corolla, Auris, Avensis & RAV4 worden binnen de europese grensen gebouwd) zijn ze ook voor 'n groot deel afgestapt van hun Japanse (electronische) componenten.
Een Japanse Toy had onderdelen van 'Nippon Denso'. De nieuwe Europese Toy's zitten vol Bosch, Valeo en Lucas...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenHet zou inderdaad best kunnen dat die electronische zaken voor het eerst te vinden waren in de dikkere & duurdere amerikanen of duitsers. Misschien zelfs ook bij de peperdure engelsen.
Maar in de 'auto voor 't gewone volk' zaten ze zeker eerst in de Jappen.
Trouwens, Japanners waren in de jaren '70 zéér rijkelijk uitgerust tov de europese concurentie. Een Japanner had namelijk geen optielijst, alles zat er standaard op en aan. De optielijsten hebben hun intrede gedaan halverwege jaren '80.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenWat hadden ze dan standaard dat voor een Duitser toen een optie was?
Spiegel aan de passagerierszijde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAutogordels achteraan.
Spiegel aan de passagerierszijde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenSorry, maar hier ben je toch verkeerd geïnformeerd denk ikGewoon wat op het net zoeken en je komt er.
Hybride wagen =
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_auto + http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Otto
Hybridetechniek was al een techniek van 1899 http://nl.wikipedia.org/wiki/Hybride_auto
Waterstof http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstof#Ontdekking (waaronder BMW tochwel het verst staat)
Wie de eerste wagen had met elektrische ruitenheffers en spiegels kan ik niet zo onmiddellijk terug vinden, maar ik denk toch dat het wel eens de Amerikanen of Duitsers zouden kunnen zijn. Japanse wagens waren in de jaren 70 sobere auto's waar zulke luxe opties niet bestonden.
Japanse electronica in Japanse wagens? Bosch hoe Japans zou het kunnen zijn?Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenWat hadden ze dan standaard dat voor een Duitser toen een optie was?
100 jaar geleden..... true, maar tijden veranderen, niet?
Ik zeg je dat als je MOMENTEEL een hybride auto wil kopen, je best even langs toyota(+lexus) en honda gaat.
En ik denk niet dat zij hybride wagens zouden verkopen als ze geen baanbrekend onderzoek zouden gedaan hebben...
Net als andere merken trouwens, maar OOK Japanse merken hebben veel onderzoek gedaan de laatste 20 jaar.
Mazda verkoopt op de Japanse markt waterstofauto's. Denk je dat dat mogelijk zou zijn zonder onderzoek?
Jullie beweren dat Japanse merken geen nieuwe technologieën uitproberen en dat Duitsers dit wel doen en het veel sneller op de markt brengen, waardoor ze minder betrouwbaar zijn.
Ik zeg je dat die nieuwe technologieën blijkbaar ook (en soms vooral of zelfs alleen) door Japanse merken verkocht worden.
Over het feit dat Japanse auto's in de jaren 70 geen luxe hadden...
Mijn ouders hebben nog ooit een mazda 626 gehad uit 76.
die had toch 4 electrische ruiten en 2 !!! electrische spiegels... Enkel het open dak was neit electrisch
In die tijd ongezien bij de gewone mens die Europese wagens uit die klasse gewoon was.
Verder zat er een motor in die starte op lpg, en reed op lpg,
en aan de motor is nooit iets gekomen...
Jeej, het had zelfs standaard een neerklapbare achterbank, iets wat begin jaren 90 bij sommige Duisters nog een optie was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenEr waren amper europsese wagens uit de 'budgetklasse' die beiden standaard hadden, medio jaren '70.
Mijn broer heeft nog een kadett gereden uit '86, zelfs die had beiden nog niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenVeel wiki-zever
100 jaar geleden..... true, maar tijden veranderen, niet?
Ik zeg je dat als je MOMENTEEL een hybride auto wil kopen, je best even langs toyota(+lexus) en honda gaat.
En ik denk niet dat zij hybride wagens zouden verkopen als ze geen baanbrekend onderzoek zouden gedaan hebben...
Net als andere merken trouwens, maar OOK Japanse merken hebben veel onderzoek gedaan de laatste 20 jaar.
Mazda verkoopt op de Japanse markt waterstofauto's. Denk je dat dat mogelijk zou zijn zonder onderzoek?
Jullie beweren dat Japanse merken geen nieuwe technologieën uitproberen en dat Duitsers dit wel doen en het veel sneller op de markt brengen, waardoor ze minder betrouwbaar zijn.
Ik zeg je dat die nieuwe technologieën blijkbaar ook (en soms vooral of zelfs alleen) door Japanse merken verkocht worden.
Over het feit dat Japanse auto's in de jaren 70 geen luxe hadden...
Mijn ouders hebben nog ooit een mazda 626 gehad uit 76.
die had toch 4 electrische ruiten en 2 !!! electrische spiegels... Enkel het open dak was neit electrisch
In die tijd ongezien bij de gewone mens die Europese wagens uit die klasse gewoon was.
Verder zat er een motor in die starte op lpg, en reed op lpg,
en aan de motor is nooit iets gekomen...
Jeej, het had zelfs standaard een neerklapbare achterbank, iets wat begin jaren 90 bij sommige Duisters nog een optie was...
In de jaren '60 bestonden er al allerleid elektrische comfortspullen op auto's. Dus niets speciaals. Wel optioneel of standaard op de duurdere merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenMijn grootouders op hun Corolla en Tercel uit de jaren '70 en '80 ook niet
Noem mij is een paar europese wagens die dit ook hadden?
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIn de jaren '60 bestonden er al allerleid elektrische comfortspullen op auto's. Dus niets speciaals. Wel optioneel of standaard op de duurdere merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDe Corolla had dit eind jaren '70 zéker wél.
Noem mij is een paar europese wagens die dit ook hadden?
't Waren de amerikanen die het naar Europa gebracht hebben. Een BMW was in 1970 spartaans uitgerust, de caddilac's en de chevy's brachten de luxe. De Japanners hadden destijds geen optielijsten. Ofwel zat het er standaard in ofwel was 't niet te verkrijgen.
Weet alleen dat de duurder Europese merken wel deze opties(of standaard) bezaten in de jaren '60
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk zou het zo niet weten welke EU types, alleen weet ik dat ze het niet hadden op de Tercel, alsook niet op hun duurdere en sportieve Celica uit 1979
Weet alleen dat de duurder Europese merken wel deze opties(of standaard) bezaten in de jaren '60
De Toyota Corona, was toen de middenklasser van Toyota en de voorganger van de Carina, had dat allesinds wel. En was daarmee vrij uniek in autoland.
De corolla die in 1972 op de markt kwam had zowel een tweede zijspiegel als gordels. Op de Europese markt was doet niet vanzelfsprekend, aangezien de autogordel pas in 1975 verplicht geworden is.
Wat EU type's betreft moet je niet zoeken, je zal ze amper vinden in de basisuitrusting van de goedkopere middenklassers.
't Was toen het handelsmerk & de reclame van de Japanners trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDe corolla die in 1972 op de markt kwam had zowel een tweede zijspiegel als gordels. Op de Europese markt was doet niet vanzelfsprekend, aangezien de autogordel pas in 1975 verplicht geworden is.
Bovenstaande 72'er KE25 mag dan voorzien zijn van een tweede buitenspiegel, onderstaande KE25 is dat overigens duidelijk niet.
Het is een feit dat de Japanse wagens in de jaren '70 en '80 rijker waren uitgerust dan de meeste van hun Europese concurrenten, maar probeer dat dan niet te staven met onwaarheden. In die tijd waren de Corolla, Corona, Carina, Celica, Starlet, Tercel en wellicht nog andere Toyota-modellen niet standaard voorzien van een tweede buitenspiegel. Zelfs de Starlet van begin jaren negentig was niet standaard voorzien van een tweede buitenspiegel:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk BerichtenBronnen graag, Stefanus. Ookal is het duidelijk dat je er weer eens naast zit, zou ik dan toch graag weten waar je die onjuiste informatie vandaan hebt of het moet zo zijn dat je het standaard zijn van een tweede buitenspiegel uit de lucht gegrepen hebt in een poging je eeuwigdurende, vermoeiende pleidooi voor de oosterse autoindustrie kracht bij te zetten.
Bovenstaande 72'er KE25 mag dan voorzien zijn van een tweede buitenspiegel, onderstaande KE25 is dat overigens duidelijk niet.
Toyota heeft tot en met eind jaren 80, begin jaren '90 een totaal ander optiebeleid gehad dan wat ze nu kennen. Dat optiebeleid werd opgesteld in Japan en was in de eerste plaats bedoeld voor de Japanse markt. Voor Europa werden noch aparte modellen, noch aparte lijsten opgesteld.
Begin jaren '90 is dat veranderd met de invoering van de eerste in Europa gebouwde Toyota, de Carina E.
Vandaar dat je, ook hier, nog heel wat modellen van vóór de Carina E zal vinden zonder extra spiegel. Zelfs van de Carina E zijn er in 't begin nog geleverd zonder.
't Was geen verplichting & veel andere wagens hadden het gewoon niet.
Het zat echter wel standaard in het pakket, zonder 1 frank te moeten bijbetalen was je wagen ermee uitgerust.
't Was ook logisch, in Japan rijdt men links en moest men de deuren dus aan de andere kant van een spiegel voorzien. Zowel links als rechts werden dus gebouwd en waren verkrijgbaar, gratis.
Net zoals nu de klant de keuze gelaten wordt mét of zonder reservewiel, gratis.
Zoek het maar op, de enige Tercel 4-deurs die in België verkocht is geweest was de 'deluxe' versie. En die had gratis 2 spiegels.
Het is een feit dat de Japanse wagens in de jaren '70 en '80 rijker waren uitgerust dan de meeste van hun Europese concurrenten
De Europeaan was dat niet gewoon, hou wou personaliseren. Vandaar dat het systeem gedumpt is sinds de Carina E
maar probeer dat dan niet te staven met onwaarheden. In die tijd waren de Corolla, Corona, Carina, Celica, Starlet, Tercel en wellicht nog andere Toyota-modellen niet standaard voorzien van een tweede buitenspiegel. Zelfs de Starlet van begin jaren negentig was niet standaard voorzien van een tweede buitenspiegel:
Comment
-
Ik vraag jou om de bron, Stefanus. Ik ben er namelijk zelf niet van op de hoogte. Alleen ben ik wel een dusdanig aantal Toyota's uit die periode (voor zover je ze nog tegenkomt) zonder tweede buitenspiegel tegengekomen, om de conclusie aannemelijk te maken dat die tweede buitenspiegel helemaal niet standaard was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Nederlander bedankt voor de tweede buitenspiegel als hij er zijn auto gratis mee kan laten uitrusten. Vandaar dat ik jou graag de bron zie aanleveren.
Comment
-
Het zal jou blijkbaar verbazen maar er bestaat niet zoiets als een website 'waarom toyota's een passagiersspiegel hebben'.
Ik ben al jaren vrij goed op de hoogte van wat & hoe Toyota's verkocht worden. Mijn vader z'n eerste was een Corona van 1979. Mijn eerste een camry van 1988. Vandaar dat ik vrij goed weet op welke manier het optiebeleid in mekaar zat.
De reden waarom er zowel mét als zonder spiegel te vinden zijn heb ik hierboven neergeschreven.
Dat het door jou aangehaalde starletje geen extra spiegel heeft kan ook ik niet verhelpen. Dat wagentje dateert van eind '80 - begin '90 en toen waren er al heel wat europeanen die 2 spiegels hadden. Je kan je evengoed de vraag stellen waarom die kees geen ander merk gekocht heeft.
Comment
Comment