Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vraag jou om de bron, Stefanus. Ik ben er namelijk zelf niet van op de hoogte. Alleen ben ik wel een dusdanig aantal Toyota's uit die periode (voor zover je ze nog tegenkomt) zonder tweede buitenspiegel tegengekomen, om de conclusie aannemelijk te maken dat die tweede buitenspiegel helemaal niet standaard was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Nederlander bedankt voor de tweede buitenspiegel als hij er zijn auto gratis mee kan laten uitrusten. Vandaar dat ik jou graag de bron zie aanleveren.
ik wil stefanus hier niet in het bijzonder gaan verdedigen maar in die jaren waren er voor vele japanse automerken geen nationale verdelers/invoerders in België en Nederland, en namen sommige dealers rechtstreeks auto's af uit Japan die ze zelf invoerden en verdeelden
van een eenvormig optiebeleid in Europa of Benelux was hoegenaamd nog geen sprake
...Kan er natuurlijk ook afgereden zijn, en zeg nu eerlijk, wie heeft er een rechter spiegel nodig?? Gewoon plaatje tegen hangen en hop, net als nieuw!
Voor mij heeft het geen zin meer om in deze topic bezig te zijn/blijven.
PS: Vond het enkel raar(grappig) dat je wou bewijzen dat Toyota standaard al een rechter buitenspiegel aanbood, om daarna door een foto ontkracht te worden
Voor mij heeft het geen zin meer om in deze topic bezig te zijn/blijven.
PS: Vond het enkel raar(grappig) dat je wou bewijzen dat Toyota standaard al een rechter buitenspiegel aanbood, om daarna door een foto ontkracht te worden
Ik denk ook dat het voor jou weinig zin heeft. Al genoeg op de bek gegaan ofzo. Ik verwacht wel dat je blijft zoeken naar lijstjes waar Skoda op 1 staat, om even ontopic te blijven.
PS: 'k heb een duidelijk en klare uitleg gegeven waarom er modellen mét en zonder verkocht werden. En dat werd min of meer kracht bijgezet door andere meningen.
Dit nog Stefanus....
Zelfs Opel's uit de jaren '60/'70 kon met een rechter buitenspiegel
Ofwel ben je simpelweg te dom ofwel wil je 't gewoon niet snappen. Ik vermoed maar hoop ook wel 't laatste.
Als je dan toch graag fotootjes post: je kon in de jaren '60 reeds wagens bestellen mét autogordels, 2 buitenspiegels, elektrische ramen, elektrische daken en zelfs een eerste vorm van airconditioning. Dat heb ik helemaal niet ontkracht. Maar 't was niet standaard, verre van zelfs
Lees dus eerst nog maar 'es goed de uitleg die ik geschreven heb over het optiebeleid van Japanse merken in de jaren '70 en '80 vooraleer je heel Google images hier komt posten.
Dat lijkt me 't beste te zijn. Ik heb het immers nooit gehad over de 'verkrijgbaarheid van' maar echter wel over de standaarduitrusting. Je draait het nogal cru om in jouw voordeel. Beetje zoals Skoda dus
Misschien... ...Was die snode rechterspiegel wel een leerlingtovenaar die nét op de moment dat de foto getrokken werd, voor zijn verdwijnsel examen aan het oefenen was!!!
Ik denk ook dat het voor jou weinig zin heeft. Al genoeg op de bek gegaan ofzo. Ik verwacht wel dat je blijft zoeken naar lijstjes waar Skoda op 1 staat, om even ontopic te blijven.
PS: 'k heb een duidelijk en klare uitleg gegeven waarom er modellen mét en zonder verkocht werden. En dat werd min of meer kracht bijgezet door andere meningen.
Byebye.
Je blijft maar doordrammen over dat van Skoda van op hé
Nogmaals ik heb nergens gezegd dat ze ooit op 1 stonden, maar soit.
Noem mij is een paar europese wagens die dit ook hadden?
't Waren de amerikanen die het naar Europa gebracht hebben. Een BMW was in 1970 spartaans uitgerust, de caddilac's en de chevy's brachten de luxe. De Japanners hadden destijds geen optielijsten. Ofwel zat het er standaard in ofwel was 't niet te verkrijgen.
Het blijft een topper
Volgens mij zijn die 2 laatste geshopt Stefanus
'k Heb m'n tijd genomen om een duidelijke uitleg neer te schrijven hoe het optiebeleid jaren '70-'80 in mekaar zat voor het gros van de Japanse merken.
Faust heeft dat grotendeels bevestigd door wat te verduidelijken, wat wil je nog meer?
En indien je er dan toch zó geïnteresseerd in bent, neem dan even contact op met Toyota Belgium, vraag naar de geschiedenis en post ze hier dan ook effe.
Omdat men in verhouding tot die Duitsers er met die Aziaten gewoon niet gerden wordt , snap dat dan toch man ! Dat zijn wagens voor bompa's, vrouwen enzovoort : die zien niet af, die worden niet gereden.
En nu stop ik de discussie.
Men moet maar even naar 'mijn auto' langsgaan. 3 Passat's van de laatste generatie aanwezig op 't forum: 3x vodden. Motoren die niet starten, rammels alom, batterijen die na 2 dan stilstaan volledig leeg zijn, de garage die moet langskomen...betrouwbaar man, niet te doen.
Én gereden dat er met die bakken wordt...als ze niet stilstaan
'k Heb m'n tijd genomen om een duidelijke uitleg neer te schrijven hoe het optiebeleid jaren '70-'80 in mekaar zat voor het gros van de Japanse merken.
Faust heeft dat grotendeels bevestigd door wat te verduidelijken, wat wil je nog meer?
En indien je er dan toch zó geïnteresseerd in bent, neem dan even contact op met Toyota Belgium, vraag naar de geschiedenis en post ze hier dan ook effe.
Men moet maar even naar 'mijn auto' langsgaan. 3 Passat's van de laatste generatie aanwezig op 't forum: 3x vodden. Motoren die niet starten, rammels alom, batterijen die na 2 dan stilstaan volledig leeg zijn, de garage die moet langskomen...betrouwbaar man, niet te doen.
Én gereden dat er met die bakken wordt...als ze niet stilstaan
Een vriend van mij had begin vorig jaar de nieuwe Honda Civic gekocht. De eerste dag toen hij hem kwam voorstellen ging zijn centralslot niet alsook zijn radio weigerde te werken. Ik vond het sneu voor hem, en zei hem dat hij morgen eens rustig al de gebruiksaanwijzingen eens ùaar moest doornemen. 's Anderdaags starte de wagen niet en zijn ze hem komen halen. Hij heeft 1 maand in de garage bij zijn dealer gestaan, en dat voor een auto waar hij 1 dag in bezit had! Na herstelling van 1 maand is hij een week later gestolen. Voor hem een geluk dat hij terug zijn vertrouwd merk(Opel) terug kon kopen.
Als we nu naar de F1 kijken en ook constant de Honda van Button of van Barichello zien uitvallen met technische problemen, dan leggen we ook altijd de link dat het merk toch echt niet deugt.
Probeer diene link van F1 en personenwagens maar uit iemands hoofd te krijgen die zo iets voor heeft gehad
Comment